דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רשמו לפניכם, הבטחה של רגב: עוד מתחמי תחבורה משולבים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקשתו של משרד התחבורה לקידום שישה מתח"מים (מתחמי תחבורה משולבים) נוספים ברעננה, ראש העין, רמת גן, קריית עקרון ויבנה (שניים) אושרה היום (ב') בוועדה לתשתיות לאומיות. זאת כחלק מתכנית ותיקה לתשתיות לאומיות שמטרתה בין היתר שיפור השירות בתחבורה הציבורית, הנגשתה כך לציבור בתקווה שיבחר לוותר על השימוש ברכב הפרטי.

עומסים ברכבת סבידור מרכז בעקבות תקלת איתות

לדברי משרד התחבורה, "המתח"מ מספק לנוסעים מגוון שירותים ושילוב אופטימלי של פתרונות תחבורה, תוך הבטחת מעבר נוח ומהיר ביניהם. עם הגעה נוחה ברגל, באופניים ובתחבורה אישית זעירה, לרבות הורדת ואיסוף נוסעים ברכב פרטי".

עוד אומרים שם כי "המרכז מציע קישוריות מיטבית בין כל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים ומוניות, רכבת ישראל רכבת קלה ומטרו. המרכז יוצר מרחב ציבורי המותאם להולכי רגל, וכולל חיבור נוח למוקדי התעסוקה ולאזורי המגורים שסביבו".

מיקומם הצפוי של המתחמים: רחוב התדהר ברעננה, אזור התעסוקה פארק אפק בראש העין, אצטדיון וינטר ברמת גן, קרית עקרון בסמוך לבילו סנטר, ובסמוך לתחנת הרכבת ביבנה וחניון הלילה במחלף יבנה. בשמשרד אומרים כי הם כוללים קנים כוללים חניות תפעוליות לאוטובוסים, תשתית לטעינת אוטובוסים חשמליים, חדרי מנוחה לנהגים ומבנים טכניים. חניוני הלילה התפעוליים יכללו גם מתקני תדלוק, סככות ומבנים לטיפול ותיקון אוטובוסים ומתקני שטיפה.

נזכיר כי בינתיים לפחות, מתקשה המדינה ביצירת מתחמים משולבים ומתבקשים לאמצעי תחבורה ציבורית שונים. כך למשל ממוקמות תחנות רכבת שונות במרחק ניכר מאמצעי תחבורה משלימים אחרים, חלקן אף מרוחקות מאזורי מסחר ומגורים. גם פתרונות חניה רבי תפוסה - כמו חניון שפירים למשל - מנותקים באופן תמוה ממסילת רכבת החולפת ליד. דוגמאות נוספות לחשיבה לטווח קצר לא חסרות. האם כעת זה ישתנה? על רגב מוטלת האחריות להוכיח.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה