אריזה קטנה ומתוקה, תג מחיר גבוה ומוצא גרמני יוקרתי. נשמע כמו מיני קופר? אם התשובה שלכם לשאלה זו היא חיובית, כנראה שכבר הספקתם לשכוח מי זו סמארט.
בשנת 2003 נחתה אצלנו המכונית האוונגרדית מבית מרצדס-בנץ, ובפיה בשורה למחפשי החניה בתל אביב: ניתן לחנות בניצב למדרכה! המכונית הקטנטנה הציגה פטנט שלא נראה מאז ימי האיזטה של ב.מ.וו - 2 מושבים בלבד, מנוע מרכזי ואורך כולל של 2.70 מטר. על העיצוב הופקדה יצרנית השעונים swatch, והתוצאה הייתה שובת לב. אך על אף השימושיות והקסם האישי, סמארט לא נחלה הצלחה כבירה בישראל. תג המחיר הגבוה הרתיע את הרוכשים הפוטנציאליים, והשיווק הופסק לקראת הצגת הדור השני של המכונית.
כיום, לקראת הצגת הגרסאות המחודשות של סמארט, מרגישים בכלמוביל כי נוצרה הזדמנות חדשה לשיווקה של המכונית בישראל. תג המחיר צפוי להישאר יקר למדי (כ-130,000 ? לגרסה עם מנוע בנפח 1.0 ליטר), אך לאור ההתעוררות האחרונה בשוק המכוניות הקטנות בישראל הוחלט להחזיר את הסמארט לשוק.
כמו מכונית על שלט, רק עם אגרת רישוי. סמארט - הגרסה החשמלית / צילומים: יצרן
השקת הדור הבא של סמארט תתקיים באירופה בקיץ הקרוב, ואנו בישראל נקבל את פני המכונית לקראת חודש נובמבר 2010. היצע הגרסאות צפוי להישאר דומה להיצע הנוכחי הקיים: גרסת שלוש הדלתות ושני המושבים הרגילה, וגרסת קבריולה פתוחה. שנה מאוחר יותר, בסוף שנת 2011, צפויה לצאת לאוויר העולם הגרסה החשמלית של סמארט. גרסה זו תהיה חשובה במיוחד עבור השוק הישראלי, הנהנה מהטבות מס נדיבות בכל הנוגע לרכבים חשמליים. מחירה של גרסה זו טרם נקבע, אך באם יהיה המחיר נמוך ותחרותי - תוכל הסמארט לשנות את שוק המכוניות הקטנות בישראל בפרט, ואת שוק המכוניות החשמליות בכלל.
פורסם לראשונה ב- 14.04.10
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות