חברת UMI, יבואנית שברולט לישראל, פותחת את שנת 2016 במתקפה רבתי על השוק עם השקה של לא פחות מארבעה דגמים משמעותיים מאוד עבורה - לפחות בפן המיתוגי. לצד ארבעת הדגמים החדשים השיקה שברולט ישראל גם את שיטת Complete Care שתעמוד במרכז אסטרטגיית השירות של החברה.
באירוע נכחו שברולט ספארק החדשה, שלמעשה הושקה בסוף דצמבר האחרון במהלך ייחודי שעיקרו היה אתר אינטרנט ייעודי בו ניתן היה לשלם מקדמה ואפקטיבית להזמין אותה מבעוד מועד; הדור העשירי של שברולט מאליבו, מכונית המנהלים; שברולט אקווינוקס, רכב הפנאי שמחליף את הקפטיבה ספורט; ושברולט קאמרו, שנוחתת עם מנוע V6 עם 335 כוחות סוס והיא למעשה תהיה מכונית השרירים הכמעט בודדה בישראל - להוציא המוסטנג שנמכרת תחת הייבוא המקביל של איילון מוטורס.
שברולט ספארקההשקה ה"אמיתית" של הספארק שנערכה הבוקר לא חידשה הרבה. המכונית תוצע עם שני מנועים - 1.0 ו-1.4 ליטר כאשר הקטן ישודך לתיבת הילוכים ידנית ויוצע בשתי רמות גימור, והגדול יוצע עם תיבה אוטומטית רציפה ובשלוש רמות גימור. עכשיו אמנם ההשקה עצמה לא חידשה המון, אבל הספארק החדשה עצמה היא ללא ספק - וקשה להדגיש עד כמה - משב רוח רענן ונחוץ מאוד לשברולט ישראל, היות ובניגוד לדגם הקודם מוצעת סוף סוף עם תיבת הילוכים אוטומטית שלא הייתה קיימת בעבר.
רשימת האבזור של הספארק עשירה ביחס לקטגוריה ונקודת העניין המרכזית היא מערכת המולטימדיה שתגיע בגרסת LTZ הבכירה. היא כוללת מסך מגע 7 אינץ' וקישוריות Car Play של אפל שמאפשרת המתממשקות נוחה ואינטואיטיבית לסמארטפון (כמו שבטח כבר הבנתם, רק כאלה של אפל) כמו גם תמיכה מלאה בעברית עם הצגת שמות אנשי קשר, ניווט ועוד. מעבר למערכת, כל הגרסאות של הספארק מצוידות ב-6 כריות אוויר, חיישני אורות וגשם, שקעי USB ו-AUX ועוד.
האס בשרוול של הספארק הוא ללא ספק יחידת ההנעה, לפחות זו הבכירה. אותו מנוע 1.4 ליטר מפיק 98 כוחות סוס ו-13.1 קג"מ (הנתון הגבוה בקטגוריה) ומשודך לתיבת הילוכים רציפה, שמבטיחה צריכה דלק משולבת מרשימה מאוד של 18.2 ק"מ לליטר לצד ביצועים טובים ביחס לקטגוריה עם 12.6 שניות למאה קמ"ש. המנוע הקטן מציג מספרים יותר סטנדרטיים עם 74 כ"ס, 9.7 קג"מ ו-15.5 שניות למאה קמ"ש אך כמובן גם צריכת דלק טובה יותר של 20.4 ק"מ לליטר.
שברולט ספארק 2016 - גרסאות ומחירים
שברולט ספארק 1.0 ידנית LS תעלה 60,900 שקל
שברולט ספארק 1.0 ידנית LT+ תעלה 68,900 שקל
שברולט ספארק 1.4 אוטומטית LT תעלה 78,900 שקל
שברולט ספארק 1.4 אוטומטית LT+ תעלה 79,900 שקל
שברולט ספארק 1.4 אוטומטית LTZ תעלה 82,500 שקל
שברולט ספארק 2016. המנוע החזק בקטגוריה וגיר אוטומטי רציף / צילום: שברולט
שברולט מאליבו
הדור העשירי של שברולט מאליבו מגיע לסגמנט שסובל בשנים האחרונות מירידה מתמדת במכירות, בעקבות מעבר של הלקוחות לג'יפונים. נראה ש-UMI לקחו את העניין הזה לתשומת ליבם והחליטו לתמחר את המאליבו במחיר אטרקטיבי מאוד. מכונית המנהלים, שמתפרסת לאורך של כמעט חמישה מטרים (492.3 ס"מ) ומציעה בסיס גלגלים של 283 ס"מ, עוצבה מחדש עם שינוי כיוון מהותי למדי ביחס לדגם היוצא כאשר ההשראה הייתה האימפלה הגדולה יותר לצד מטרה ברורה של יצירת מראה ופרופורציות ספורטיביות מבעבר. למרות הצמיחה בממדים, שברולט עשתה שימוש רב באלומיניום והצליחה להשיל את ממשקלה של המאליבו כ-200 ק"ג ביחס לדגם המוחלף.
המאליבו החדשה עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו עם הספק של 160 כ"ס ומונט מרבי של 25.5 קג"מ. אמנם מדובר בירידה משמעותית בהספק ביחס לדגם היוצא, אולם קשה לחלוק על כך שמנוע קטן ומוגדש הוא בחירה הרבה יותר "טבעית" לשוק הישראלי המוכה במחירי דלק גבוהים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים ומביא את המאליבו למאה קמ"ש תוך 9.5 שניות סבירות למדי ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 11.2 ק"מ לליטר בתוך העיר ו-15.6 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, ויש לציין כי הנתונים האלו הם הנדרשים מיצרניות אמריקאיות, שאינם כוללים נתון של צריכת דלק משולבת ולרוב מציגים תמונה קרובה יותר למציאות מאלה הנדרשים ע"י התקינה האירופאית.
המאליבו תוצע בשתי גרסאות, LS שתעלה 159,900 שקל ו-LT שמחירה יהיה 165,900 שקל. המאליבו מצוידת כסטנדרט ב-10 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' וקישוריות CarPlay ו-Android Auto, כניסה והנעה ללא מפתח, והגרסה הבכירה מוסיפה גם התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על רכב חוצה בנסיעה לאחור, מסך גדול יותר של 8 אינץ', הנעה מרחוק, משטח טעינה אלחוטי לטלפונים ועוד.
ברשימת האבזור של המאליבו יש פריט אחד מעניין מאוד. שברולט קוראת לו Teen Driver, וכפי שניתן לנחש מהשם, מדובר על מערכת ניטור נהיגה שמיועדת עבור "הבן/בת של" אשר לוקחים את המכונית מההורים בערב או בסוף השבוע. המערכת יודעת לנטר נתונים כגון מהירות מקסימלית, מהירות ממוצעת, ואפילו דברים כמו כמות הפעמים בהם הופעלה מערכת בקרת האחיזה או של מערכות מניעת תאונות אחרות, אבל היא לא עוצרת בזה ומסוגלת אפילו לנקוט פעולות אקטיביות כגון השתקת הרדיו אם מי מיושבי הרכב אינו חגור ועוד.
ההבדל הקטן במחירים, כמו גם היעדרותם של פריטים כמו ציפוי עור לידית ההילוכים ולהגה בגרסה הבסיסית, נותן רמז עבה למדי על כך שהגרסה הבסיסית תכוון ככל הנראה לציי רכב, בעוד את הלקוחות הפרטיים שברולט תעודד לבחור בזו המאובזרת יותר.
שברולט מאליבו 2016. מחיר תחרותי במיוחד ומערכת לניטור הילדים
שברולט אקווינוקסלמרות ששברולט ללא ספק מתכוונת "להיכנס חזק" בסגמנט המנהלים, היא לא מפנה כתף קרה לג'יפונים שממשיכים לצבור תאוצה ומשיקה את האקווינוקס, רכב הפנאי הקומפקטי שמגיע כדי לרשת את מקומו של הקפטיבה ספורט.
מדובר ברכב גדול למדי ביחס למיצובישי אאוטלנדר, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון שיהיו המתחרים העיקריים שלו. עם אורך של 477 ס"מ, רוחב של 184.2 ס"מ, גובה של 168.4 ס"מ (או 176 בגרסת ההנעה הכפולה) ובסיס גלגלים באורך של 285.7 ס"מ - אפשר אפילו לומר שהוא קרוב יותר למידותיהם של רכבים דוגמת הקיה סורנטו שנמצאים בקטגוריה הגבוהה יותר. גם תא המטען מציג נתון גדול משל רוב המתחרים עם נפח של 892 ליטר.
מערכת ההנעה של האקווינוקס עדיין נשענת על מנועי הדור הקודם נטולי המגדש של ג'נרל מוטורס - במרכז עומד מנוע 2.4 ליטר עם הספק של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 23.6 קג"מ המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ומחזיר צריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית או 10.6 בגרסת ההנעה הכפולה. את נתוני הביצועים שברולט אינה מפרסמת.
שברולט אקווינוקס תוצע בשלוש גרסאות: הנעה קדמית שתוצע ברמות גימור LS ו-LT, וגרסת הנעה כפולה שתוצע רק ברמת הגימור הגבוהה. רשימת האבזור כוללת כסטנדרט 6 כריות אוויר, חיישני אורות, מושבים אחוריים הנעים על מסילות, חלונות אחוריים כהים, מערכת מולטימדיה על מסך 7 אינץ' ועוד. גרסת LT תוסיף על אלה גם ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, בקרת אקלים, חימום למושבים הקדמיים, התנעה מרחוק, אופציה לגג שמש בתוספת תשלום ועוד.
שברולט אקווינוקס - גרסאות ומחירים
שברולט אקווינוקס LS הנעה קדמית - 169,900 שקל
שברולט אקווינוקס LT הנעה קדמית - 189,900 שקל
שברולט אקווינוקס LT הנעה כפולה - 204,900 שקל
שברולט אקווינוקס LT הנעה כפולה עם חלון שמש - 212,900 שקל
שברולט אקווינוקס 2016. גדול ומרווח מהמתחרות הישירות
שברולט קמארוהדובדבן שבקצפת הדגמים החדשים של שברולט הוא ללא ספק השברולט קמארו החדשה. הדור השישי של הקאמרו, והשני אחרי שהיא חזרה לייצור אחרי הפסקה של שבע שנים בתחילת שנות ה-2000, קטן וקל יותר מקודמו ומקבל עיצוב אגרסיבי הרבה יותר עם קווים חדים יותר ופנסים צרים יותר. לצד השינוי העיצובי, עברה שברולט גם שינוי תפישתי עם הקאמרו החדשה והחליטה בדור הנוכחי למצב אותה מול מכוניות יוקרתיות יותר מבחינת האיכות והאבזור, ולפחות בישראל, גם מבחינת המחיר.
את מנוע ה-V8 העוצמתי איתו משווקת הקאמרו בארה"ב היא משאירה שם ואלינו היא מגיעה כשבחרטומה שוכן המנוע האירופאי שלה - V6 בנפח 3.6 ליטר עם הספק של 335 כ"ס ומומנט של 39 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים שמעבירה את הכוח כמובן לגלגלים האחוריים. הקאמרו מציגה ביצועים כיאה למכונית שרירים אמריקאית עם 5.1 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית שהשתיקה כנראה יפה לה, כי שברולט אינה מפרסמת אותה.
הקאמרו החדשה כאמור מכוונת לראש הפירמידה בכל הנוגע לעיצוב ואיכות והיא מקבלת תא נוסעים שעשה קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החומרים וההרכבה ורשימת אבזור שהתארכה משמעותית ביחס לדור הקודם. היא כוללת תצוגה עילית, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ' וקישוריות CarPlay ו-Android Auto, מערכת שמע עם 9 רמקולים, מצלמת רוורס ועוד.
מחירה של שברולט קאמרו יעמוד על 329,900 שקל עם חישוקי 18 אינץ', ו-349,900 שקל אם תבחרו באופציה לחישוקי 20 אינץ' וצמיגי אל-תקר. המחיר של הקאמרו מציב אותה מול מתחרות כמו ב.מ.וו 235 קופה (344 אלף שקל לידנית או 352 אלף לאוטומטית), אאודי TT קופה (בין כ-307 אלף לכ-396 אלף שקל) ואפילו מעל לפורד מוסטנג המשווקת ע"י איילון מוטורס (כ-280 אלף שקל). לפחות על הנייר, נראה שהתמודדותה של הקאמרו על כיסו של הלקוח לא תהיה פשוטה.
שברולט קאמרו 2016. המכונית מעניינת, המחיר יאתגר
מאוחר יותר השנה, צפויה שברולט להשיק דגמים נוספים - ברבעון השני תגיע הקאמרו קבריולט, בשלישי תושק השברולט קפטיבה המחודשת ובסוף השנה תנחת בישראל שברולט קרוז החדשה שצפויה להגיע בגרסאות סדאן והאצ'בק.
לדגמי שברולט בישראל -
שברולט
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות