רגע לפני שנגמר הקיץ, הדור השני של אודי R8 מגיע לישראל בגרסת הספיידר הפתוחה. כמו האחות הסגורה, גם כאן מדובר במכונית החולקת פלטפורמה ומכלולים נוספים עם למבורגיני הורקאן, כך שלמרות שזו האחרונה החלה להגיע בטפטופים לישראל ביבוא אישי - נראה שה-R8 היא עדיין הדבר הכי קרוב ללמבורגיני שניתן לרכוש בארץ בצורה סדירה.
יחידת ההנעה של אודי R8 ספיידר זהה לזו שב-R8 הרגילה: מנוע V10 בנפח 5,200 סמ"ק, המייצר 540 כ"ס ב-7,800 סל"ד ומספק מומנט של 55.1 קג"מ ב-6,500 סל"ד. כל זה מספיק כדי להאיץ את הספיידר מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות, בדרך למהירות מרבית של 318 קמ"ש. נשמע הרבה? כדאי שתדעו שהגרסה הסגורה מציגה יכולות גבוהות יותר, עם 3.5 שניות ו-320 קמ"ש. הסיבה היא משקל עודף של 125 ק"ג בגרסת הספיידר לעומת הגרסה הסגורה, ואם כבר עוסקים במשקל - נציין שה-R8 ספיידר בדור השני שלה קלה מקודמתה ב-110 ק"ג, אך גם קשיחה ממנה ב-40%.
חבילת האבזור איתה תוצע אודי R8 ספיידר נדיבה, כצפוי, וכוללת בין היתר תאורת מטריקס לד הכוללת יחידות תאורה המורכבות מ-25 נורות בעלות כוונון עצמאי בהתאם לתנאי הדרך; כמו כן מציעה המכונית ספוילרים עשויי קרבון, חישוקי "20, מושבי ספורט מרופדי עור עם חימום, תאורת אווירה, מערכת שמע מתוצרת Bowers & Wilkins עם 13 רמקולים, גימורי קרבון בתא הנוסעים ועוד.
הגג הנפתח של ה-R8 ספיידר עשוי בד, והוא נסגר או נפתח בלחיצת כפתור בתוך 20 שניות, עד למהירות של 50 קמ"ש.
המחיר של אודי R8 ספיידר יעמוד על 1,630,000 שקל, תוספת של 135,000 שקל (או מאזדה 3, אם תרצו) ביחס לגרסה הסגורה. ומה עוד ניתן לרכוש בסכום דומה בישראל? מסתבר שלא מעט. למשל: אסטון מרטין ראפיד תעלה 1,600,000 שקל; מזראטי גראן קבריו תעלה רק 1,389,000 שקל; מרצדס AMG-GT בגרסת GTS תעלה 1,575,000 שקל, ואילו ריינג' רובר בגרסת ה-5.0 ליטרים "אוטוביוגרפי" עם בסיס גלגלים ארוך יעלה 1,510,000 שקל. באולם התצוגה של פרארי, לצערנו, לא מצאנו מכונית שעולה פחות משני מיליון שקל.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות