אחרי שיונדאי iX35 החליף לפני דור את הטוסון, החליטו הקוריאנים להחזיר עטרה ליושנה ולקרוא למחליף החדש של ה-iX35 בשם - יונדאי טוסון. עיצובו של הטוסון החדש עוזב את הקו העגלגל של קודמו ובעזרתו של ראש חטיבת העיצוב של קבוצת יונדאי, פטר שרייר (שהוא גם אחד מנשיאי החברה), מקבל תפנית לקווים הרבועים המוכרים מהסנטה פה הגדול יותר.
קווי העיצוב הרבועים לא מסתפקים בהענקת סגנון קשוח יותר לרכב הפנאי הקומפקטי, ונראה שהם משפרים גם את ניצול החלל הפנימי. היצרן מצהיר כי יונדאי טוסון החדש יהיה מרווח במיוחד. עם אורך של 448 ס"מ,
יונדאי טוסון ארוך ב-7 ס"מ מקודמו, הוא גם רחב בשלושה סנטימטרים (לכדי 185 ס"מ), אבל נמוך ב-4 ס"מ (165 ס"מ). בסיס הגלגלים גדל בשלושה סנטימטרים (267 ס"מ), נתון שמבשר על שיפור במרווח.
יונדאי טוסון החדש יהיה עתיר בטכנולוגיה עדכנית. הוא יכלול מערכות בטיחות מונעות תאונה, כמו מערכת לבלימה אוטומטית במקרה של סכנת התנגשות עם מכונית אחרת או הולך רגל, מערכת שמתקנת באופן אקטיבי את ההיגוי כדי לשמור את הרכב בנתיב ומערכת לחניה אוטומטית. בתחום הנוחות יכלול יונדאי טוסון החדש מושבים עם מיזוג וחימום מובנים ופתיחה אוטומטית של דלת תא המטען עם התקרבות המחזיק במפתח.
בתחום ההנעה יכלול יונדאי טוסון החדש מנועי בנזין ודיזל. מנועי הבנזין יהיו בנפח של 1.6 ליטר, החלש ייצר 135 כ"ס ויוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. החזק יהיה מוגדש בטורבו, ייצר 176 כ"ס ויוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד בת שבעה הילוכים. סביר שהוא זה שיעמוד בראש ההיצע ה"ישראלי". הטוסון יוצע גם עם מנועי דיזל בנפח 1.7 ליטר (ידני בלבד, 115 כ"ס) ו-2.0 ליטר (ידני או אוטומטי, 136 כ"ס או 184 כ"ס).
יונדאי טוסון החדש יושק באירופה בתערוכת ז'נבה כבר בשבועות הקרובים. אפשר להעריך כי הוא יגיע לישראל בהמשך השנה.
לדגמי יונדאי בישראל -
יונדאי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות