דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תעודת מחצית 2023 - למרות הכל, השוק בצמיחה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכירות הרכב החדש ממשיכות לטפס
  • שלושה מתוך 5 הדגמים המובילים - מתוצרת סין
  • וגם: BYD אטו 3 שוברת את שיא כל הזמנים למסירות דגם יחיד
BYD אטו 3

למרות האינפלציה ועליית הריבית, ולמרות תלונות יבואני הרכב על תנועה דלילה של לקוחות באולמות התצוגה, דו"חות הרישוי מראים כי בפועל שוק הרכב נהנה עד כה משנה מצוינת. בחודש החולף עלו על כבישי ישראל כ-25 אלף רכבים חדשים, ובסך הכל נמסרו במחצית הראשונה של השנה קרוב ל-175 אלף רכבים - עליה של 10% לעומת השנה שעברה (כ-159 אלף).

false

הסיניות בצמרת: מובילות השוק הקבועות דווקא לא נהנו מהצמיחה. כך למשל, יונדאי נותרה בצמרת אך ירדה ב-6%, קיה שבמקום השני שמרה על מספרי השנה שעברה אך איבדה מנתח השוק, בעוד טויוטה מסתפקת במקום השלישי עם ירידה חדה של כ-29% במכירות. גם אצל מאזדה (4%-), מיצובישי (16%-) וסיטרואן (7%-) - כולן בעשירייה הראשונה - נרשמו ירידות.

את המכירות שאיבדו המותגים המובילים גרפו בעיקר המותגים הסיניים החדשים. בראשם BYD שהתייצבה במקום החמישי עם קרוב ל-10,000 מסירות וצ'רי שנמצאת במקום השביעי עם למעלה מ-8,000 מסירות. שני מותגים שלא מכרו כלל בתקופה המקבילה אשתקד. גם ג'ילי שמסרה כ-4,500 רכבים רושמת עליה חדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד עליות נוספות נרשמו אצל סקודה (24%+) שהתאוששה אחרי תקופה לא פשוטה, סוזוקי (28%+), פיג'ו (15%+), טסלה (63%+), סובארו (39%+) ורנו (125%+).

גם בשוק היוקרה קשה לזהות מגמה ברורה של מיתון, שכן לצד כמה מותגים שרשמו ירידות חדות, ובהם מרצדס (7%-), ב.מ.וו (36%-) ולקסוס (10%-), נרשמו עליות ברורות אצל מותגים אחרים - אודי (10%+), וולוו (30%+) וג'נסיס (47%+).

הדגמים המובילים: המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא BYD אטו 3 עם קרוב ל-9,400 יחידות בחצי שנה, והיא מובילה בפער עצום על פני יונדאי אלנטרה שבמקום השני - שבעצמה נהנתה מכמה חודשי היעדרות של טויוטה קורולה. ושימו לב לנתון הבא: האטו 3 היא לא רק המכונית הנמכרת ביותר במחצית הראשונה של 2023 - אלא הנמכרת ביותר בישראל אי פעם בסיכום חצי-שנתי.

את המקום השלישי תופס קיה נירו, כאשר כמעט כל המכירות הן של הנירו פלוס הישן - המיועד בעיקר לציי הרכב. אחריו נמצאים שני דגמים סיניים נוספים, צ'רי טיגו 8 פרו וג'ילי גיאומטרי C, שמשלימים שליטה של שלושה סיניים ושני קוריאניים בחמישיה המובילה.

רק בחמישיה הבאה ניתן למצוא את הדגמים שהתרגלנו לפגוש בצמרת, בהם קיה פיקנטו, יונדאי טוסון, מאזדה 2 וטויוטה יאריס קרוס. להיטים ותיקים יותר, כמו טויוטה קורולה, מאזדה CX5, יונדאי i20 או קיה ספורטז', לא השתלבו השנה בעשיריה המובילה.

מתחברים לשקע: קרוב ל-29 אלף רכבים חשמליים עלו על הכבישים מתחילת השנה, והם תופסים 16.5% מסך הרכבים שנמכרו כאן. לצידם נמסרו עוד כ-9,500 רכבים היברידיים-נטענים (5.5%, מחציתם מתוצרת קיה) ועוד כ-21 אלף רכבים היברידיים רגילים (12%).

את טבלת החשמליות הנמכרות מובילות כמובן BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C, בעוד אצל טסלה הדגם המוביל הוא דווקא מודל Y - שנמצא במקום הרביעי ברשימה הכללית, אחרי יונדאי איוניק 5. מעניין לציין כי בסקודה מכרו יותר אניאק מאשר קארוק, ובפולקסווגן מכרו יותר ID.4 מגולף - למרות שבשני המקרים הדגמים החשמליים יקרים משמעותית מלהיטי העבר שלוגמים בנזין.

הדגמים המובילים:

  • אטו 3 - 9,391
  • יונדאי אלנטרה - 5,450
  • קיה נירו - 5,303
  • צ'רי טיגו 8 פרו - 4,581
  • ג'ילי גיאומטרי סי - 4,492
  • קיה פיקנטו - 4,218
  • יונדאי טוסון - 4,146
  • מאזדה 2 - 3,954
  • טויוטה יאריס קרוס - 3,816
  • קיה סלטוס - 3,667

החשמליים המובילים:

  • אטו 3 - 9,391
  • ג'ילי גיאומטרי סי - 4,492
  • יונדאי איוניק 5 - 1,883
  • טסלה מודל Y עם 1,876
  • טסלה מודל 3 - 1,252
  • סקודה אניאק - 908
  • יונדאי קונה - 869
  • סרס 3 - 562
  • טויוטה BZ4X עם 541
  • אורה פאנקי קאט - 486

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה