דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת הרכב של מינכן - כשאירופה נאבקת בסין

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שכבר היה נדמה שתערוכות רכב ירדו מגדולתן, כמות המציגים הצטמצמה ותערוכת ז'נבה הוותיקה אף בוטלה במשך ארבע שנים ברצף - בין היתר כתוצאה ממגפת הקורונה - נראה כי יצרני הרכב חוזרים לגלות עניין בתערוכות ענק "כמו פעם". במרכז העניינים עומד הפעם הקרב הייצרי בין תעשיית הרכב האירופית הוותיקה לבין הכוח העולה מסין, שמנסה לפרוץ ביבשת הישנה עם היצע רחב (בעיקר) של דגמים חשמליים.

ואחרי שבאפריל האחרון ערכו הסינים מפגן כוח מרשים בתערוכת שנגחאי, ינסו הארופאים להשיב מלחמה בתערוכת מינכן שתיפתח לקהל הרחב בשבוע הבא (5/9), זמן קצר לפני חזרתה של תערוכת ז'נבה. באופן זמני בדוחא בירת קטאר, ובשנה הבאה במקומה המוכר בשווייץ.

הגרמניות

תערוכת מינכן, שעברה לעיר אחרי עשרות שנים בהן התקיימה בפרנקפורט (ולפני כן בברלין), היא המגרש הביתי של יצרניות הרכב מגרמניה - שצפויות להציג בה לא מעט חידושים.

פולקסווגן תחשוף בתערוכה את הפאסאט החדשה, שבכלל פותחה על ידי סקודה ותשווק בתצורת סטיישן בלבד, עם מערכת הנעה היברידית-נטענת וטווח נסיעה חשמלי של למעלה מ-100 ק"מ. לצידה תוצג ID.7 חשמלית בגרסת GTX ספורטיבית, עם הספק משוער של כ-400 כ"ס.

האחות היוקרתית אודי צפויה להציג את ה-Q6 אי-טרון, דגם חשמלי רביעי וראשון על בסיס פלטפורמת PPE הייעודית, אותה פיתחה היצרנית יחד עם פורשה. טווח נסיעה צפוי של 600 ק"מ ומתח עבודה של 800 וולט יעניקו לאודי את הקפיצה המתבקשת לעומת הדור הנוכחי של החשמליות.

אודי Q6 e-tron

במרצדס יציגו דגם קונספט חדש, שירמז על הדור הבא של ה-CLA וישמש בסיס לחשמלית עתידית וזולה, באופן יחסי. לצידו תוצג גרסת ה"אול טריין" המוגבהת של ה-E קלאס סטיישן, וכן תוצג ה-AMG GT החדשה בהופעת בכורה אירופאית, זמן קצר לאחר שנחשפה בקליפורניה.

ב.מ.וו צפויה להציג במינכן דגם קונספט בשם Neue Klasse, שיעניק יותר מרמז על הדור הבא של סדרה 3. עם פלטפורמה חשמלית חדשה בעלת תאי סוללות בצורת גליל, שלדברי היצרנית יאפשרו שיפור של 30% בטווח הנסיעה ובקצב הטעינה. קהל המבקרים יוכל לפגוש בתערוכה לראשונה גם את סדרה 5 החדשה, שהוצגה לפני מספר חודשים.

פורשה לא תחשוף את המקאן החשמלי, שהשקתו נדחתה לשנה הבאה, אבל קהל המבקרים יוכל להתרשם ממכונית הקונספט המרהיבה "מישן X", לצד הפנמרה החדשה והקאיין המעודכן.

אופל צפויה להיות הנציגה היחידה בתערוכה מבין 14 המותגים של קבוצת סטלנטיס. היא תציג לקהל את דגם הקונספט אקספרימנטל, שיתבסס על פלטפורמת ה-STLA של החברה - אותה אחת שמבטיחה טווח נסיעה מירבי של 700 ק"מ - וגם יכלול חידושים כמו הגה מתקפל לטובת נהיגה אוטונומית ומערך תצוגה עילית שיחליף את המסכים המקובלים.

אופל אקספרימנטל

הסיניות

מצד אחד, ליצרניות הסיניות חשוב לשמור על מעמדן של התערוכות הביתיות בשנגחאי ובגוואנגז'ו, ולכן הן נמנעו מחשיפת דגמים חדשים במינכן; מצד שני, הנוכחות בתערוכה האירופית מהווה עבורן הצהרת כוונות, ולכן נפגוש כאן מספר גדול מאי פעם של יצרניות רכב מסין.

BYD תציג בתערוכה ליין של 6 דגמים חשמליים, חלקם כבר משווקים ביבשת (אטו 3, דולפין, האן וטאנג) וחלקם בהופעת בכורה לקהל המקומי (סיל, סיל U). בנוסף יופתעו האירופים לפגוש בתערוכה גם את המיניוואן המהודר D9 של תת המותג היוקרתי דנזה, שעד כה לא היה אמור לצאת מגבולות סין - אך יתכן וההופעה שלו במינכן מרמזת על שינוי בתכניות.

MG תציג בתערוכה את הסייברסטר שנחשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, ואילו הייפיי האקסצנטרית תציג את ה-Y שנחשפה באותו מעמד. ברשימת הסיניות שצפויות להציג את מרכולתן במינכן ניתן למנות גם את אקספנג, סרס, הונגצ'י וליפמוטור.

שאר העולם

יצרניות רבות צפויות להיעדר מהתערוכה, או לוותר על חשיפות של דגמים חדשים ומשמעותיים. ועדיין, יש לא מעט יצרניות שאינן גרמניות או סיניות שיגיעו למינכן - כאשר הבולטת והמפתיעה שבהן היא טסלה, שעדיין לא הצהירה על החשיפות המתוכננות אך עשויה להציג בתערוכה סוף סוף את מתיחת הפנים של מודל 3, שזכתה לשם הקוד "פרוייקט היילנד".

רנו תחשוף בתערוכה את גרסת הייצור של הסניק החדש, הפעם כמיניוואן חשמלי עם מימדים גדולים מאלו של המגאן E טק המשפחתית.

מיני הבריטית, שבבעלות ב.מ.וו, תחשוף את הדור החדש והחשמלי של הקופר שייוצר בסין, לצד הקאנטרימן החשמלית שתתבסס על ב.מ.וו iX1.

מיני קאנטרימן

קופרה צפויה להציג לקהל הרחב את הטווסקאן שנחשף לעיתונאי הרכב מוקדם יותר השנה, ויתכן שלצידו תוצג גם הדארק רבל הספורטיבית והמסקרנת. בביתן של פורד יוצגו האקספלורר החשמלי לצד המוסטנג הממש-לא-חשמלית, ואילו למבורגיני תציג את הרוולטו ההיברידית שמחליפה את האוונטדור אחרי למעלה מעשור, לצד רכב הפנאי החשמלי לנזדור - שצפוי להגיע לייצור סדרתי רק בעוד חמש שנים.

פורסם לראשונה ב- 30.08.23

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. תערוכת הרכב של מינכן - כשאירופה נאבקת בסין 
    DANY_TORONTO, 30-08-2023

    בזמן שאתם הישראלים ואירופה מתעסקים עם רכבי רכב חשמליים - אני ואשתי אמורים לראות ביום שישי בנטלי מ-1997 עם רק V8 - עדיין הרבה כוח ותאוצה גבוהה - עם 80,000 ק"מ אשר נמכר ב-30,000 קנדי. צריך להוסיף 13% מס ורישוי. הבנטלי הזה במצב מצוין למרות הק"מ הגבוהים שלו.
    לכן אני מוותר על הבנטלי V12 שהוא הרבה יותר רחוק מאיתנו.
    אנחנו סומכים על בעל המוסך - יש לו ידע קיצוני!
    זה לא רחוק מאיתנו. אולי בעל המוסך ימכור בקצת פחות.

    סגור תגובה

  • 2. לדני 
    דדד, 31-08-2023

    עכשיו זה בנטלי? אתה מתכוון לקנות רכב או לא? כבר שנה אתה חופר על הרכבים ש"תקנה" עדיין בלי שום הוכחה רצינית והכל באוויר. אצלך מקסימום לאדה 78" שלא יכולה לנסוע

    סגור תגובה

  • 3. ייצור עצמי 
    רפי, 02-09-2023

    זה הזמן של ישראל להצטרף לחגיגת הרכב החשמלי...

    סגור תגובה

  • 4. תערוכת הרכב של מינכן - כשאירופה נאבקת בסין 
    DANY_TORONTO, 03-09-2023

    אידיוטים ובוטים לא מפסיקים להיות. קנינו בנטלי T2 עם 85,000 ק"מ טורבו R במצב מצוין ע= 31,640 קנדיים + רישיון של 56 קנדיים. אני אקח את המכונית ביום רביעי הקרוב אחרי שהמוסך מכין אותו סופית.
    אני גם לא צריך להוכיח לך דבר! זה מראה שאתה חולה נפש = מטורף...!
    אגב - לא ויתרתי על קניית הבנטלי V12 כפול הטורבו 2006 עם 24,000 ק"מ בלבד! אני צריך לשאול כמה שאלות מהמוסך המוכר ולראות כמה יהיה ההפרש שנשלם כשאני מוכר להם את הבנטלי העכשווי.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה