אחרי שכבר היה נדמה שתערוכות רכב ירדו מגדולתן, כמות המציגים הצטמצמה ותערוכת ז'נבה הוותיקה אף בוטלה במשך ארבע שנים ברצף - בין היתר כתוצאה ממגפת הקורונה - נראה כי יצרני הרכב חוזרים לגלות עניין בתערוכות ענק "כמו פעם". במרכז העניינים עומד הפעם הקרב הייצרי בין תעשיית הרכב האירופית הוותיקה לבין הכוח העולה מסין, שמנסה לפרוץ ביבשת הישנה עם היצע רחב (בעיקר) של דגמים חשמליים.
ואחרי שבאפריל האחרון ערכו הסינים מפגן כוח מרשים בתערוכת שנגחאי, ינסו הארופאים להשיב מלחמה בתערוכת מינכן שתיפתח לקהל הרחב בשבוע הבא (5/9), זמן קצר לפני חזרתה של תערוכת ז'נבה. באופן זמני בדוחא בירת קטאר, ובשנה הבאה במקומה המוכר בשווייץ.
הגרמניות
תערוכת מינכן, שעברה לעיר אחרי עשרות שנים בהן התקיימה בפרנקפורט (ולפני כן בברלין), היא המגרש הביתי של יצרניות הרכב מגרמניה - שצפויות להציג בה לא מעט חידושים.
פולקסווגן תחשוף בתערוכה את הפאסאט החדשה, שבכלל פותחה על ידי סקודה ותשווק בתצורת סטיישן בלבד, עם מערכת הנעה היברידית-נטענת וטווח נסיעה חשמלי של למעלה מ-100 ק"מ. לצידה תוצג ID.7 חשמלית בגרסת GTX ספורטיבית, עם הספק משוער של כ-400 כ"ס.
האחות היוקרתית אודי צפויה להציג את ה-Q6 אי-טרון, דגם חשמלי רביעי וראשון על בסיס פלטפורמת PPE הייעודית, אותה פיתחה היצרנית יחד עם פורשה. טווח נסיעה צפוי של 600 ק"מ ומתח עבודה של 800 וולט יעניקו לאודי את הקפיצה המתבקשת לעומת הדור הנוכחי של החשמליות.
במרצדס יציגו דגם קונספט חדש, שירמז על הדור הבא של ה-CLA וישמש בסיס לחשמלית עתידית וזולה, באופן יחסי. לצידו תוצג גרסת ה"אול טריין" המוגבהת של ה-E קלאס סטיישן, וכן תוצג ה-AMG GT החדשה בהופעת בכורה אירופאית, זמן קצר לאחר שנחשפה בקליפורניה.
ב.מ.וו צפויה להציג במינכן דגם קונספט בשם Neue Klasse, שיעניק יותר מרמז על הדור הבא של סדרה 3. עם פלטפורמה חשמלית חדשה בעלת תאי סוללות בצורת גליל, שלדברי היצרנית יאפשרו שיפור של 30% בטווח הנסיעה ובקצב הטעינה. קהל המבקרים יוכל לפגוש בתערוכה לראשונה גם את סדרה 5 החדשה, שהוצגה לפני מספר חודשים.
פורשה לא תחשוף את המקאן החשמלי, שהשקתו נדחתה לשנה הבאה, אבל קהל המבקרים יוכל להתרשם ממכונית הקונספט המרהיבה "מישן X", לצד הפנמרה החדשה והקאיין המעודכן.
אופל צפויה להיות הנציגה היחידה בתערוכה מבין 14 המותגים של קבוצת סטלנטיס. היא תציג לקהל את דגם הקונספט אקספרימנטל, שיתבסס על פלטפורמת ה-STLA של החברה - אותה אחת שמבטיחה טווח נסיעה מירבי של 700 ק"מ - וגם יכלול חידושים כמו הגה מתקפל לטובת נהיגה אוטונומית ומערך תצוגה עילית שיחליף את המסכים המקובלים.
הסיניות
מצד אחד, ליצרניות הסיניות חשוב לשמור על מעמדן של התערוכות הביתיות בשנגחאי ובגוואנגז'ו, ולכן הן נמנעו מחשיפת דגמים חדשים במינכן; מצד שני, הנוכחות בתערוכה האירופית מהווה עבורן הצהרת כוונות, ולכן נפגוש כאן מספר גדול מאי פעם של יצרניות רכב מסין.
BYD תציג בתערוכה ליין של 6 דגמים חשמליים, חלקם כבר משווקים ביבשת (אטו 3, דולפין, האן וטאנג) וחלקם בהופעת בכורה לקהל המקומי (סיל, סיל U). בנוסף יופתעו האירופים לפגוש בתערוכה גם את המיניוואן המהודר D9 של תת המותג היוקרתי דנזה, שעד כה לא היה אמור לצאת מגבולות סין - אך יתכן וההופעה שלו במינכן מרמזת על שינוי בתכניות.
MG תציג בתערוכה את הסייברסטר שנחשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, ואילו הייפיי האקסצנטרית תציג את ה-Y שנחשפה באותו מעמד. ברשימת הסיניות שצפויות להציג את מרכולתן במינכן ניתן למנות גם את אקספנג, סרס, הונגצ'י וליפמוטור.
שאר העולם
יצרניות רבות צפויות להיעדר מהתערוכה, או לוותר על חשיפות של דגמים חדשים ומשמעותיים. ועדיין, יש לא מעט יצרניות שאינן גרמניות או סיניות שיגיעו למינכן - כאשר הבולטת והמפתיעה שבהן היא טסלה, שעדיין לא הצהירה על החשיפות המתוכננות אך עשויה להציג בתערוכה סוף סוף את מתיחת הפנים של מודל 3, שזכתה לשם הקוד "פרוייקט היילנד".
רנו תחשוף בתערוכה את גרסת הייצור של הסניק החדש, הפעם כמיניוואן חשמלי עם מימדים גדולים מאלו של המגאן E טק המשפחתית.
מיני הבריטית, שבבעלות ב.מ.וו, תחשוף את הדור החדש והחשמלי של הקופר שייוצר בסין, לצד הקאנטרימן החשמלית שתתבסס על ב.מ.וו iX1.
קופרה צפויה להציג לקהל הרחב את הטווסקאן שנחשף לעיתונאי הרכב מוקדם יותר השנה, ויתכן שלצידו תוצג גם הדארק רבל הספורטיבית והמסקרנת. בביתן של פורד יוצגו האקספלורר החשמלי לצד המוסטנג הממש-לא-חשמלית, ואילו למבורגיני תציג את הרוולטו ההיברידית שמחליפה את האוונטדור אחרי למעלה מעשור, לצד רכב הפנאי החשמלי לנזדור - שצפוי להגיע לייצור סדרתי רק בעוד חמש שנים.
פורסם לראשונה ב- 30.08.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות