הגדול להתעדכן. הרכב האמריקאי מקבל עיצוב שונה באופן מובהק מזה של דגמי פורד האחרונים, ולא משתמש בחזית של "אסטון מרטין". במקומה מופיע גריל רבוע, עצום וכוחני, עם גימורי כרום בולטים וצפופים ועם 4-5 פסי רוחב שמקנים לו מראה של מכונית שרירים אמריקאית.
בתוך תא הנוסעים אין שינויים משמעותיים בעיצוב, אך הנדסת האנוש השתפרה באופן משמעותי. בלוח השעונים, שעד עכשיו כלל 2 תפריטי תצוגה עם אינספור משתנים, יש כעת שני מחוגים גדולים עם תפריט אחד ביניהם. במרכז הקונסולה הוחלף המשטח הישן עם תפעול דמוי מגע, במשטח עם כפתורים פיזיים שקל יותר להפעיל בנהיגה.
בנוסף לרשימות האבזור העמוסות המוכרות, מוסיפה האקספלורר עוד כמה פיצ'רים מעניינים לאחר מתיחת הפנים. מערכת החניה האוטומטית כוללת כיום גם אופציה ייחודית ליציאה עצמית מחניות ומצלמות קדמיות ואחוריות עם מערכת שטיפה. חיבורי ה-USB כוללים אפשרות לטעינה מהירה של מכשירים, ותא המטען נפתח בהעברת רגל מתחת לדלת האחורית. הגריל הקדמי, שעבר שינויים מרחיקי לכת בעיצוב, קיבל גם טכנולוגיה חדשה המאפשרת "סגירת תריסים" במהירות גבוהה לטובת שיפור מקדם הגרר, או פתיחה שלהם במהירויות נמוכות לטובת צינון המנוע.
בתחום יחידות הכוח, מלבד מנוע ה-3.5 ליטר V6 המוכר, מציג פורד אקספלורר גם מנוע אקובוסט קטן מימדים (יחסית) עם 4 צילינדרים בלבד בנפח של 2.3 ליטר. המנוע הזה, בסיוע של מגדש טורבו כמובן, מייצר הספק של 270 כ"ס יחד עם מומנט של 41.4 קג"מ. בפסגת ההיצע תהיה גרסה מוגדשת של מנוע ה-3.5 ליטר, עם 365 כ"ס.
פורד אקספלורר המחודש נחשף בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, והמכירות שלו יתחילו באופן רשמי בקיץ של 2015. אלינו הוא יגיע בשלב מעט יותר מאוחר, כאשר ייתכן ולראשונה נקבל אותו מהמפעל החדש ברוסיה.
לדגמי פורד בישראל -
פורד פורסם לראשונה ב- 24.11.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות