הסתכלנו במערכת iCar על המיניוואן החדש, רנו אספאס, שנחשף לקראת תערוכת פריז השבוע, והסתכלנו שוב, ולא הצלחנו להבין אם הרכב החדש הוא קונספט רעיוני קיצוני שנועד להראות כיוון אפשרי לקראת דגם ייצור, או שמדובר בכלי הרכב עצמו. אז זהו, שזוהי גרסת הייצור בכבודה ובעצמה של המיניוואן החדש. האמת היא שכבר לפני שנה נחשפה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט גרסת התצוגה המקדימה של רנו אספאס. ההיא נראתה רעיונית לגמרי, אבל תשוו בין הדגם ההוא והדגם החדש ותראו בעצמכם - גרסת הייצור נותרה כמעט כשהיתה גרסת התצוגה.
ובכן, אחרי שלמדנו להכיר את רנו קליאו ורנו קפטור, עם שפת העיצוב המיוחדת שלהם, אנחנו זוכים לפגוש את השלב הבא בדור העיצוב החדש של הקבוצה הצרפתית, אבל מעבר לעיצוב שלו - לא נחשפו פרטים רבים לגבי האספאס החדש. כשלושים שנה אחרי שנחשף האספאס החדש, מראשוני המיניוואנים כפי שאנחנו מכירים אותם כיום, עושה רנו אספאס צעד קטן הצידה מאווירת המרחב המיניוואנית יותר לכיוון של "קרוסאובר" - עם קו חלונות גבוה יותר, ועם עיצוב פנים (שעליו אפשר ללמוד בינתיים מתמונות ריגול בלבד) שמעניק תחושה של נהיגה ברכב שטח גבוה, ולא במיניוואן אוורירי.
לפני שנה - רנו איניטיאל פריז קונספט, מתערוכת פרנקפורט 2013.
מצא את ההבדלים מהאספאס שנחשף כעתאנחנו בכל זאת יכולים לספר שרנו אספאס החדש יוצע עם בחירה בין חמישה ושבעה מושבים ושלמרות אווירת ה"קרוסאובר" הוא יציע מגוון אפשריות לסידור המושבים מאחור. בבריטניה מדווחים שהרכב לא יימכר שם - נראה שאין הצדקה להשקיע בהעברת ההגה לימין, אבל אם להבין מכל הרמזים שמפזרים ברנו, לא נופתע אם ברנו יבחרו לצלוח בעזרת האספאס החדש את האוקיינוס ויחזרו למכור מכוניות באמריקה. אם הדבר אכן יקרה, אזי רנו אספאס החדש יתחרה במיניוואנים כמו טויוטה סיינה, הונדה אודיסיי או קרייזלר גרנד וויאג'ר. באירופה, הטבעית יותר, יתחרה האספאס במיניוואנים כמו פורד גלקסי ו-S מקס החדשים וסיאט אלהמברה.
לדגמי רנו בישראל -
רנו
פורסם לראשונה ב- 28.09.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות