חוות דעת טויוטה פריוס2005-2008
טויוטה פריוס, להבדיל מהונדה סיוויק IMA, מסוגלת להתקדם בעזרת המנוע החשמלי בלבד, בשקט מוחלט ועם אפס זיהום אוויר. החוויה הזאת יכולה להימשך קילומטרים בודדים בלבד, אבל היא בהחלט חוויה. במשך רוב הזמן מפעילה המכונית את שני המנועים: בנזין (1.5 ליטר) וחשמל. פריוס היא מכונית אופנתית, נוחה, מרווחת וחסכונית - צריכת הדלק בפועל יכולה להסתכם ב-17 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית. היא מצטיינת במיוחד בחיסכון בעיר, בעוד בנסיעה בין עירונית מכונית עם מנוע דיזל תהיה חסכונית יותר. חסרונות? התנהגות הכביש בינונית ומטה. הפריוס היא לא מכונית לאוהבי נהיגה.
אמינות: פנים הרכב אמנם בנוי בצורה טובה, אך חלקי פלסטיק שונים, כגון מכסה תא הכפפות, מצופים בציפוי שמתקלף במהרה ופוגע במראה של תא הנוסעים. בדגמי 2005 המזגן עלול לשבוק חיים באופן פתאומי, והחלפת היחידה (אם יש צורך בכך) עלולה להגיע לסכום של 5,000 שקל. תכנון לקוי של מד הדלק מביא לזיוף כמות הבנזין במיכל כתלות בטמפרטורה החיצונית, וכיול המחוון אינו לינארי - כך שהרבע הראשון של המיכל יורד באופן איטי ומאיץ ככל שמגיעים לחצי, ומשם הוא יורד במהירות לא מידתית לחלוטין. במערכת ההנעה ההיברידית, פרט לבעיות בודדות ונקודתיות בסוללות, לא נמצאו תקלות חריגות שיפריכו את טענת אנשי טויוטה המתעקשים כי חבילת הסוללות יכולה להגיע גם ל-400,000 ק"מ.
שימו לב: בשנת 2009 הושק דגם חדש של טויוטה פריוס. במקביל, נמכרו באותה שנה מכוניות גם מהדור היוצא הנסקר כאן. הנתונים זהים לדגמי 2008.