חוות דעת טויוטה קורולה2003-2007
את טויוטה קורולה אין צורך להציג, תוכלו למצוא תמונה שלה ליד הערך של "משפחתית-אלף-שש-מאות-אוטומטית" במילון אבן שושן. זהו רכב לאנשים שנהיגה אינה תחביב עבורם, וכל רצונם הוא להגיע מנקודה לנקודה בשקט, בנוחות ובביטחון. הקורולה בהחלט עונה להגדרות בסיסיות אלו. אך בעוד שהקורולה יכולה לבצע את כל המשימות שתידרש אליהן, פרט לביצועים לא רעים היא אינה מצטיינת באף אחת ממטלות הנהיגה - החל בנוחות, במרווח, ובנהיגה מהנה וכלה בעיצוב המשמים. בנוסף היא סובלת מתנוחת נהיגה בעייתית, ומתא מטען צפוף ולא נוח להטענה. בזכות מוניטין האמינות המפורסם, שומרת הקורולה על ביקוש עירני בשוק המשומשות, ועל מחירים גבוהים - לא תמיד בצדק.
אמינות: טויוטה קורולה היא שם נרדף לאמינות - את זה כולם יודעים, או לפחות כך הורגלו לחשוב. בפועל, יש כמה בעיות מהותיות בקורולה מהשנים האמורות, אשר יוצרה בטורקיה; בדגמים של עד 2004 יש שחיקה מוגברת של רפידות בלם, אותם מחליפים כל 15 אלף ק"מ או כל טיפול, פעולה יקרה כאשר היא מבוצעת בתדירות כ"כ גבוהה. בעיה אחרת מוכרת היא הצטברות של בוצה במנוע, מה שמביא לכשלים במשאבת השמן ובמערכת השסתומים. הבעיה מלווה ברעשים מהמנוע שמצביעים על כך שהוא עומד לשבוק, כבר סביב ה-100,000-150,000 ק"מ, ואז תידרש החלפת מנוע. רבים כאלו הוחלפו בארץ ובחו"ל במסגרת של רצון טוב מצד היבואן גם לאחר תום האחריות. תופעה נוספת מוכרת היא הופעתם של כתמים בהירים על הריפוד, אשר החלפתו יקרה מאוד. בחלק מהדגמים אשר טופלו במוסכים המורשים, הוחלפו הריפודים על ידי היבואן כמחווה של רצון טוב. רגישות נוספת של הקורולה, אם כי פחות נפוצה, היא בממיר הקטליטי - התוצאה: זיהום מוגבר, אשר מונע מהרכב לעבור את המבחן השנתי (טסט). מומלץ לבדוק זאת. החלפים בטויוטה אינם זולים והתיקונים במוסך המורשה יקרים גם הם. כך למשל תיקון חלונות החשמל יכול להגיע לסכום של 3,000 ש"ח. מומלץ מאוד לבדוק היטב את היסטוריית הטיפולים ורישומי המוסך, לוודא שהמכונית טופלה בזמן ולא עברה שיפוצים גדולים או תאונות רציניות.