חוות דעת טויוטה ראב 42007-2012
טויוטה ראב 4 יכול להסתמן כקניה משתלמת בתור מכונית משומשת: רכבים רבים נסעו בעיר בלבד, ועל אף היכולות הפוטנציאליות - לא ירדו לשטח. הג'יפון המוכשר של טויוטה טוב בכביש, יחסית לקבוצתו, וסביר בהחלט מחוצה לו. על אספלט הוא זריז וחד למדי. על דרכי עפר הוא שועט בשמחה. זוויות גישה ונטישה לא רעות מאפשרות לו לתקל גם דרכים קצת יותר מורכבות. הדור הנוכחי של ראב 4 זול יותר מקודמו ונמכר בכמויות גדולות פי כמה, מה שאומר שישנו היצע נרחב בשוק. המנוע בנפח 2.0 ליטר קצת רועש, אך תיבת ההילוכים הרציפה תורמת לביצועים ולצריכת הדלק. לראב 4 ישנם כמה עזרי שטח יעילים: נעילה של דיפרנציאל מרכזי מבטיחה חלוקת כוח קבועה בין הגלגלים האחוריים לקדמיים ומשפרת את יכולת העבירות. בקרת ירידה במדרון בולמת את הרכב אוטומטית בירידות קשות.
אמינות: בעיה מוכרת בטויוטה ראב 4 היא רטיבות ברצפת הנוסע בעת גשמים, או במעבר במתקן שטיפה. המים נכנסים לתא הנוסעים מתעלות האויר, אותן יש לאטום כראוי. תקלה נפוצה נוספת קשורה למערכת ההיגוי, ובעיקר לעמוד ההגה אשר משמיע קולות בעת סיבוב ההגה. כדאי לנסות לאתר נקישות ורעשים אלו בנסיעת המבחן ע"י סיבוב ההגה מנעילה לנעילה בעת עמידה במקום. במידה ויש להחליף את עמוד ההגה, יש לצפות להוצאה של מעל 2000 שקל. בגלל יכולת השטח הלא-רעה של טויוטה ראב 4, רבים מהנהגים התייחסו אליו כאל רכב שטח קשוח לכל דבר ועניין - תוך כדי נסיון עבירת מכשולים שגדולים עליו. לכן, כדאי להביט בגחון ולחפש אחר נזקים אפשריים.