1. וילונותהולך להיות חם במכונית, ולא ממש משנה מה הצבע שלה: שטח החלונות הגדול מקרין את חום השמש באופן ישיר ואפקטיבי יותר מדי. ההמלצה החמה היא להשתמש בווילונות וסכי שמש כדי למנוע את השחיקה הגדולה של החומרים בתא הנוסעים, וכדי שיהיה נורמאלי להיכנס ביום חם ולנסוע. אבל - לא להשתמש בווילונות קבועים, ולא רק כי צריך לקדוח בחלקה הפנימי של המכונית, אלא כיוון שהם מסתירים את הדרך, הן לכם שנוהגים והן לנהגים אחרים סביבכם.
מכונית כזו היתה יכולה לפתור לנו כמה בעיות... / צילומים: יח"צ2. וקס על הצבעכשהמהנדס השבדי תכנן את צביעת המכונית, השרב המקומי לא בהכרח ירד עד לסוף דעתו. צבעים של מכוניות נוטים לדהות, ברמה זו או אחרת, בשמש הישראלית. כדי למנוע זאת נמליץ בחום לשטוף את המכונית היטב ולצפות אותה בווקס משובח, במקום שאתם סומכים עליו שייגן על המכונית. מומלץ לצפות את המכונית בווקס לפחות פעם-פעמיים בשנה (והמהדרין ממליצים על ארבע), כלומר - טרום פרוץ הקיץ הוא מועד מצוין.
3. מערכת המיזוגכמובן - אנחנו רוצים שיהיה לנו קריר ונעים במכונית, ועל כן חשוב לבחון את מצב המיזוג. במהלך השנה, גם בחורף, מומלץ להפעיל מפעם לפעם את המזגן ולוודא שהוא בסדר. ענני האובך המקומיים מדרבנים אותנו להמליץ על החלפת מסנן המזגן לפחות פעם בשנה, ואם אנחנו מרגישים שעוצמת המיזוג נחלשת, נמליץ לא להסתפק במילוי גז, אלא בבדיקת ואקום במערכת ובאיתור נקודת זליגת הגז.
4. מערכת קירור המנועגם בשיא החורף טמפרטורת העבודה של המנוע מתקרבת למאה מעלות, אבל לעומת החורף - בקיץ קשה למנוע לסמוך על האוויר הצח שבאמת יצנן אותו סתם כך. בשל כך חשוב מאוד לעקוב אחרי מצב מערכת הקירור של המנוע - לבדוק את כמות נוזל הקירור - ואם יש צורך, למלא בנוזל משובח שמתאים להמלצות יצרן הרכב (ולא מים מהברז, כמובן). כדאי להציץ גם במצבם של הצינורות השונים שנכנסים ויוצאים אל ומהרדיאטור ומיכל נוזל הקירור. אם הם מתפוררים או משוחררים - זה הזמן להחליף או להדק. כשל במערכת קירור המנוע תוך כדי נסיעה קיצית, עלול להביא לסופו של המנוע. חשוב יותר מתמיד, כמובן, לעקוב באופן קבוע אחרי מצב שעון חום המנוע בלוח המחוונים. במכונית ישנה בעיקר, נמליץ להחזיק באופן קבוע בתא המטען נוזל קירור רזרבי.
5. מצברמקובל להמליץ לבדוק את מצב המצבר לקראת החורף - כך שההתנעה בבקרים קרים תהיה קלה. אבל בקיץ המצבר עובד אפילו קשה יותר, בשל העומסים הכבדים לצנן את המכונית ואת נוסעיה. בשל כך חשוב לבדוק את המצב שלו גם לקראת הקיץ. חפשו קורוזיה בקטבים, ובעיקר אם לא מדובר במצבר ללא טיפול - בדקו את גובה הנוזל בתוכו. אם חסר נוזל - צריך למלא מים מזוקקים.
6. צמיגיםכמו המצבר, גם הצמיגים מופיעים בכתבות על החורף, אבל גם כאן בקיץ התקינות שלהם חשובה לא פחות. החום העז של האספלט ושל הגומי יכולים לפגוע מאוד ביכולת של הצמיגים להחזיק אותנו ואת אהובנו על הכביש. ודאו מדי מספר ימים שלחץ האוויר תקין (בצמיג קר ככל האפשר). בדקו את מצב הצמיג - אם הוא שחוק או שהגומי מתפורר. חפשו את גיל הצמיג (מספר בן ארבע ספרות - שנת הייצור והשבוע שבו נולד הצמיג בתוך אותה שנה); אם הצמיג בן ארבע שנים ויותר הוא כבר חשוד בצורך בהחלפה.
7. מגביםרגע, מה הקשר בין מגבים לקיץ? אז זהו, שלעומת החורף, בקיץ אין שום סיכוי שמשהו ינקה לנו את השמשה מפני חרקים שאתרע מזלם, מפני ענני האובך או מפני מתנות שקיבלנו בחינם מתחת עץ שבו נערכה מסיבת יונים. גומי טרי וגמיש במגבים חשוב גם בקיץ וחשוב עוד יותר לוודא שמיכל נוזל השמשות מלא.
8. טיפול בזמןלא רק אנחנו ישנוניים ומעוטי אנרגיה בצהריים קיציים - גם המכונית שלנו עובדת קשה במיוחד. חשוב לוודא שהיא עברה את הטיפול שלה בזמן - שהפילטרים והשמנים השונים יקלו על המכונית לצלוח את החום הכבד, ושמצב מערכת הבלמים יבלום אותנו היטב, כדי שנגיע לחורף בשלום.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות