גם השוק הפרטי הושפע ממהפכת הליסינג: מגרשי הליסינג מכרו מאות אלפי משפחתיות אוטומטיות מיד שניה, וגרמו גם ליתר הנהגים בישראל לקנות רכבים מקטגוריה זו – בשל ההיצע הרב והמחירים האטרקטיביים. רכבים רבים כלל לא יובאו עם תיבה ידנית, והגדילה לעשות חברת דלק מוטורס שבמשך תקופה ארוכה כלל לא הציעה רכבים קטנים או ידניים.
לקראת סוף העשור חל שינוי בסטטוס הקיים, ושורה של מהלכים הובילו לשינוי דרמטי בדגמי הרכבים הנמכרים בישראל. שינוי שיטת המיסוי (לשיטה ליניארית) והעלאת שווי השימוש גרמו לעובדים רבים לוותר על רכבי הליסינג, ועליית מחירי הדלק גרמה למעסיקים להגביל את הנסיעה ברכבים או את כמות התדלוקים. המיסוי הירוק עודד ייבוא של רכבים קטנים, זולים וחסכוניים, כאשר אפילו הגיר הידני התעורר לתחיה: בשנת 2006 רק 9% מהמכוניות שנמכרו בישראל צוידו בגיר ידני, ואילו בתחילת שנת 2011 עלה הנתון לכדי 23% מרשימים. גם החידושים של יצרני הרכב תרמו לשינויים, כאשר אלו שילבו ברכבים רבים מנועים קטנים המחוזקים במגדש טורבו, וכן פיתחו תיבות הילוכים רובוטיות מתקדמות.
הביטוי "משפחתומטית" ככינוי לרכבי ליסינג ישראליים עדיין נפוץ, אך הוא הולך ומאבד מכוחו – לטובת פתרונות תחבורה יעילים, זולים וחסכוניים יותר.
למידע נוסף, מאמרים והצעות ליסינג אטרקטיביות עבור למדור ליסינג
פורסם לראשונה ב- 05.10.11
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות