המסע שלה התחיל עם ה-7 קרוסבק שהוצגה לפני כשנתיים, וממשיך כעת עם ה-3 קרוסבק. שני הדגמים האלו מציעים אופי וסגנון יחודיים, מפגינים זהות מותגית ברורה ובשני המקרים מדובר ברכבי פנאי - לא גדולים במיוחד - שנהנים מתמחור אגרסיבי. ואחרי שהאח הגדול מבין השניים הצליח להרשים ב
מול רכבי פנאי יוקרתיים ויקרים ממנו, הגיע הזמן למפגש ראשון עם האח הצעיר והקטן בחבורה.
עיצוב
העיצוב החיצוני מרשים, אין ספק. לפעמים לוקח שניה או שתיים להבין מה הולך פה, ואז הוא פורץ במלוא הדרו. אופנה עילית במיטבה. השבכה הקדמית הגדולה בולטת עם גימורי כרום זוויתיים ומסגרת כרום עבה, בדומה ל-DS 7 קרוסבק, שנשמכת עד יחידות התאורה המעוצבות ותאורת היום המפוסלת. בפרופיל מיד תזהו את "זנב הכריש" כרפרנס לאותה DS3 שעשתה את הסיפתח למותג וממנה הושאל עיצוב קורה B. אהבנו גם את ידיות הפתיחה הנשלפות בסגנון ריינג' רובר וולאר ומאחור את צמד פנסי הלד הצרים והיפים לא פחות.
ואם העיצוב החיצוני מרשים בירידה לפרטים, אז עיצוב הפנים עולה עוד רמה. מוטיב היהלומים של DS שמתחיל כבר בלוגו, כמעט ומשתלט על כל תא הנוסעים.
זה מתחיל במערך הכפתורים בין המושבים, שם נמצא את מתגי החלונות וכפתור ההנעה שמוכר גם מהאח הגדול, ממשיך דרך התפירה במושבים ובגימור העור שעל הדשבורד, עובר דרך גלגלות השליטה שבהגה שאפילו להן יש "יהלום" בחישור התחתון, מגיע למסגרת לוח המחוונים הדיגטלי והתצוגות השונות במערכת המולטימדיה, אבל מה שבאמת תופס את העין הוא סידור הכפתורים במרכז הדשבורד ופתחי המיזוג. זה פשוט נראה מעולה.
תא הנוסעים
הכניסה למושב הנהג נוחה, אך צריך לדעת כי ה-DS 3 קרוסבק לא גבוה במיוחד ותנוחת הישיבה שלו נמצאת בקצה הנמוך של תחום רכבי הפנאי הקטנים. מאידך, זה לא גורע מהאפשרות למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית שכן המושבים נוחים ותומכים ולהגה טווח כוונון רחב.
שדה הראייה לפנים טוב, כאשר קורות A לא עבות מדי וקל להבין איפה הרכב מתחיל. מאחור המצב פחות טוב – זה מתחיל בגלל אותו "זנב כריש" וחלונות אחוריים קטנים ויחד עם קורה C עבה מתקבל שדה ראיה גבולי. מזל שכדי להחנות יש לנו חיישנים היקפיים ומצלמת רוורס עם מבט על.
הכניסה למושב האחורי לא נוחה במיוחד. מפתח הדלת קטן יחסית והדלת לא נפתחת בזווית רחבה. המושבים עצמם נוחים לשני אנשים, אם כי לא מרווחים. מרווח הרגליים מצומצם ושטח החלונות קטן, כך שלא נכנס הרבה אור. לא תמצאו כאן משענת יד בין המושבים למשל, אבל מרווח הראש סביר וגם נוח להישען על משענות היד שבדלתות. לשלושה אנשים כבר יהיה צפוף, גם אם מדובר במתבגרים: במרכז ישנה תעלת הינע גדולה (שמיועדת לרכיבים החשמליים של גרסת E-TENSE הכל-חשמלית) ולא תמצאו פתחי מיזוג מאחור.
ה-DS 3 קרוסבק משווק בישראל בשתי רמות אבזור שלכל אחת גם רמת גימור שונה. לרמת הכניסה So Chic מצוותת חבילת Performance Line ואילו לרמת האבזור הבכירה Grand Chic מצוותת חבילת Rivoli.
ב-So Chic ישנם מושבים בריפוד אלקנטרה שחור שגם מצפה את חלקו המרכזי של הדשבורד, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם מבט על, בלם יד חשמלי (ללא פונקציית Auto-Hold), משטח טעינה אלחוטי, מראות נגד סנוור, חישוקים בגודל 18 אינץ' וגם כניסה והנעה ללא מפתח - כזו שנפתחת לכבודך ושולפת את הידיות החוצה כשמתקרבים לרכב וגם ננעלת אוטומטית כשמתרחקים. חבילת Performance Line דואגת לגימורים שחורים מחוץ לרכב, לתפירה בגוון שונה לריפודים ולתגי Performance בספי הדלתות ובחזית מכסה המנוע.
ב-Grand Chic (היקרה ממנה ב-26,000 שקלים) מתווספים מסך גדול יותר למערכת המולטימדיה שכולל גם ניווט, ריפודי עור בצבע קרם, מושב נהג חשמלי עם מערכת עיסוי (פשוטה יחסית ולא משוכללת כמו ב-DS 7 קרוסבק), חימום למושבים הקדמיים, תצוגה עילית רחבה, תאורת מטריקס לד מצויינת ומערכת שמע של Focal עם 12 רמקולים - כשאת הסאבוופר והמגבר הסתירו במקום הגלגל הרזרבי. חבילת הגימור Rivoli מצרפת גימורים נוצצים יותר.
בתחום הבטיחות שתי הגרסאות מציעות מפרט עשיר שכולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונמית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת שמזהה גם שלטי עצור ואין כניסה. בגרסת הגרנד-שיק בעלת תאורת המטריקס-לד יש גם מעבר חכם לאורות גבוהים שיודע לכבות רק חלק מנורות הלד למניעת סנוור של רכב חולף.
לעיצוב המרשים שהזכרנו קודם יש מס לא קטן בדמות הנדסת אנוש בעייתית. למשל – מתגי החלונות שנמצאים בין המושבים שכוללים גם את כפתורי נעילת הדלתות והרכב, עוצמת השמע מתופעלת בכפתורי מגע (ולא באמצעות גלגלת אינטואטיבית) ותפעול רוב המערכות מתבצע ממסך המולטימדיה. לפחות התפעול מההגה פשוט הרבה יותר. לצד זאת יש גם כמה הברקות כמו מיקום פתחי המיזוג בצדדים על גבי הדלת - ככה אפשר לכוון את משב הרוח בלי להקפיא את האצבעות שאוחזות בהגה.
איכות החומרים יוצאת מן הכלל, לפחות בחלק העליון של תא הנוסעים. העור נעים למגע ונמצא כמעט בכל מקום וחלקו הרחוק יותר של הדשבורד עשוי גומי עבה ונעים. כשיורדים למטה מגלים כבר פלסטיקה פשוטה יותר. לגיטימי.
תא המטען מציע נפח של 350 ליטרים וסף העמסה נמוך. אין בתא אביזרים שימושיים כמו ווים נשלפים או מדף חלוקה, והוא גם לא גדול במיוחד לכשעצמו.
נוחות נסיעה
DS 3 קרוסבק הוא רכב נוח. הוא אמנם מכויל יותר לצד הנוקשה, אבל לא נוקשה מדי. הוא לא מרגיש עסוק בשיבושים עירוניים נפוצים ורק בורות חדים יפתיעו אותו. רמת הריסון שלו טובה ופס האטה למשל יעבור בנוחות מתחת הגלגלים.
מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והריסון הטוב עוזר לו בכביש גלי. רק בידוד הרעשים מרגיש פחות טוב ולצליל המנוע יש נוכחות בתא הנוסעים.
מנוע ותיבת הילוכים
בשלב זה מוצע ה-DS3 קרוסבק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים. למנוע שני הספקים: 130 כ"ס שמוכר מדגמים אחרים של קונצרן PSA ומשוייך לגרסת ה-So Chic או הספק חדש וחזק יותר של 155 כ"ס בגרסת Grand Chic הבכירה, אותה בחנו.
למנוע מומנט מירבי של 24.5 קג"מ והוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. המנוע גמיש יחסית ומתאים לכל התנהלות שגרתית. מצד שני, כשאנחנו רוצים ממנו קצת יותר הוא כבר נזקק לעזרה מכיוון תיבת ההילוכים וצריך להוריד איזה הילוך או שניים. הוא לא מרגיש חזק יותר לעומת מנוע ה-130 כ"ס אותו בחנו ברכבים אחרים כמו פיג'ו 3008 למשל ובסך הכל לא חסר פה כוח, אבל צריך להודות כי פגשנו ג'יפונים יוקרתיים עם ביצועים טובים יותר.
לשתי הגרסאות משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. זו התיבה המובילה כיום בקונצרן פיג'ו-סיטרואן ופגשנו אותה בלא מעט דגמים. גם במקרה של התכשיט היוקרתי היא פועלת בצורה חלקה ברוב הזמן, סובלת מתגובה מעט הססנית אבל בהחלט עושה את העבודה.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
להגה משקל טוב, הוא עבה יחסית, מדויק אבל לא מתקשר ממש. לצד ההגה הצפוי, ה-DS 3 קרוסבק הוא הראשון מבין הדגמים החדשים של הקונצרן הצרפתי שזוכה בפלטפורמה החדשה. וזה כבר סיפור מעניין בפני עצמו.
את פלטפורמת ה-EMP2 אהבנו מאוד, היא קיימת במנעד רחב של רכבים ומספקת חווית נהיגה שלא הרבה מכוניות יודעות לתת היום. ומה עם הפלטפורמה החדשה? ובכן, גם ה-EMP1 הקטנה לא מאכזבת. זו אותה פלטפורמה שקיימת בפיג'ו 208 וב-2008 החדשות וגם באופל קורסה.
קודם כל, ה-3 קרוסבק מרגישה בטוחה ונשלטת. יופי. אבל זה לא הכל, כי השלדה הזו פשוט יודעת לדבר. גם כשלוקחים את ה-DS 3 קרוסבק לכביש מפותל היא פרוגרסיבית בתגובות שלה וקל לזהות את המגבלות הרבה לפני שמגיעים אליהן, מה שמאפשר למנן את הגז בדיוק לקו הנכון. בהעברת משקל בבלימה הרכב פשוט יהדק את הפניה. תענוג.
סיכום
DS3 קרוסבק הוא שחקן חדש ומבטיח בקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים והקטנים. כמו אחיו הגדול, הוא עושה את הדברים בדרך משלו.
ה-DS 3 קרוסבק הוא לא רכב מושלם: הנדסת האנוש לא מבריקה והמרווח מאחור די צפוף. לצד זאת, האבזור מכובד והתנהגות הכביש מצוינת, העיצוב מרשים ובעיקר - החוויה הכוללת ייחודית מאוד גם בנוף רכבי הפנאי היוקרתיים. אם אתם מחפשים את הייחוד, הסטייל והאווירה יוצאת הדופן, לא תמצאו הרבה כלי רכב שיגרמו לכם להתאהב כמו שעושה זאת ה-DS3 קרוסבק.
לדגמי DS בישראל -
DS
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות