עיצוב
העיצוב החיצוני של ה-GE3 שגרתי למדי, לא פורץ דרך או עתידני כמו חלק מכלי הרכב החשמליים. יש המון אלמנטיים משולשים, כמעט בכל מקום – ביחידות התאורה הקדמיות, בבתי פנסי הערפל וגם בפנסים ובפגוש האחורי. חישוקי ה-18 אינץ' נאים ונראים גדולים אפילו יותר. באופן כללי, המראה הג'יפוני דווקא מזכיר יותר מיניוואן מוגבה, קצת כמו פיג'ו 3008 בדור הראשון שלו.
עיצוב הפנים ממשיך להיות שגרתי, כאשר הוא מזכיר רכבי פנאי אחרים כמו קיה ספורטאז' למשל. לצד זאת יש אזכורים מעולמות הפרימיום עם דיפוני עור לאורך הדשבורד ובדלתות ובורר הילוכים בסגנון יגואר-לנדרובר.
תא הנוסעים
המושבים הקדמיים נוחים למדי למרות נוקשות מסויימת ומחסור בתמיכה צידית. תנוחת הישיבה גבוהה אבל המושב לא יורד מאוד נמוך וההגה מתכוונן רק לגובה, אז לא כולם ימצאו כאן תנוחת ישיבה אידאלית.
שדה הראיה טוב לפנים בזכות אותה ישיבה גבוהה, אבל במבט לאחור נתקלים בקורות C עבות - מזל שיש מצלמות היקפיות. הנדסת האנוש טובה ברוב הזמן, אך כדי לפתוח את פתח הטעינה יש למשוך מנוף שממוקם צמוד לזה של פתיחת מכסה המנוע. תיזהרו לא להתבלבל.
מבחינת איכות החומרים, אמנם יש דיפוני עור בדלתות ולאורך הדשבורד, אבל בכל הנוגע לפלסטיקה יש ל-GE3 עוד לאן לשאוף. איכות ההרכבה טובה מאוד.
כיאה לרכב שמיועד למשפחה, יש כאן לא מעט תאי אחסון - שניים בדלתות, תא נפתח משמאל להגה, תא לטלפון הסלולרי, אחד צר בראש הדשבורד, שני מחזיקי כוסות עם תא קטן לידם ושני מחזיקים לכרטיסים, תא כפפות ולבסוף תא במשענת היד שבין המושבים.
למרות מימדים מקטגוריית הג'יפונים הקטנים, המרווח מאחור טוב מאוד. מפתח הדלת טוב ומאפשר גישה נוחה לילדים במושב בטיחות, מרווחי הראש והרגליים נהדרים וגם שלישיית מבוגרים תסתדר כאן למרות בליטה מכיוון תעלת ההינע.
היושבים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שקע USB לטעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ידיות אחיזה בתקרה ותאורה נפרדת, תאים מפוצלים בגב המושבים וגם חלונות גדולים שמכניסים הרבה אור ותורמים לתחושת המרחב.
GAC GE3 משווק נכון לכתיבת שורות אלו ברמת גימור אחת והיא די עשירה. האבזור כולל כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, איטית יחסית אך כוללת Waze, מושבי עור עם חימום וכוונון חשמלי לנהג, בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, חלון שמש נפתח חשמלית, תאורת לד מלאה, חיישני חניה אחוריים ומצלמות היקפיות (באיכות סבירה בלבד ואפילו קצת מגורענת), חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", מראה נגד סנוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, משטח טעינה אלחוטי וחישוקי 18 אינץ'.
מה שחסר מאוד הן מערכות בטיחות אקטיביות - עניין נדיר בישראל של 2020. במקומן יש מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
לתא המטען נפח של 370 ליטרים. זה אולי לא נשמע הרבה אבל המפתח מספיק רחב ויש בו גם שני תאים בצדדים ושקע 12 וולט. יש אמנם רק תאורה אחת ואין פה ווי תליה או פיצ'רים חכמים, אבל תא המטען שימושי ויספיק למשפחה. שימו לב שאין מקום אחסון ייעודי לכבל הטעינה אבל זה כי יש כאן גלגל חלופי שלא תמיד קיים בחשמליות אחריות.
נוחות נסיעה
בנסיעה עירונית ה-GE3 מצליח לספוג שיבושים שונים בצורה טובה ואף אחד מהילדים שישבו מאחור לא התלונן על הנוחות, זאת למרות תוספת משקל הסוללות.
בנסיעה בין-עירונית הנוחות הטובה נשמרת בסך הכל, אבל לעיתים יש תחושת נדנוד מסויימת. מאידך, בידוד הרעשים טוב, אפילו טוב מאוד. רק בדרך מהירה נשמעים רעשי צמיגים שגם הם סבירים לגמרי.
מנוע ותיבת הילוכים
ל-GE3 החשמלי הנעה קדמית ומנוע שמספק 177 כ"ס ומומנט של 29.5 קג"מ שזמינים כמעט באופן מידי. למרות משקל של מעל 1.6 טון הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות זריזות.
למנוע תגובות די מהירות, וביציאה מהמקום ישנה תחושת משיכה חזקה. בדומה לחשמליות אחרות, במהירות בין-עירונית אותה תחושה פוחתת, בעיקר כדי לשמור על נתוני הטווח והסוללה. בכל מקרה, ה-GE3 מסוגל לבצע עקיפה באופן משכנע מאוד ולצבור מרחק רב מהרכב הנעקף, אבל קחו בחשבון שזה יעלה לכם באיבוד קילומטרים יקרים מהטווח.
לרכב בורר מצבי נהיגה עם 3 אפשרויות: רגיל - עם בלימה רגנרטיבית (טוענת) עדינה, מצב Eco - עם בלימה רגנרטיבית מוחשית יותר, ו-iPedal, שמאפשר "נהיגה בדוושה אחת". במצב זה הרכב בולם בצורה די אגרסיבית בכל עזיבה של דוושת ההאצה כדי לספק טעינה מירבית לסוללה. צריך להתרגל לנהיגה במצב הזה ובכל מקרה, כדי לעצור לגמרי יש צורך ללחוץ על הבלמים.
כמו במרבית הרכבים החשמליים, אין פה ממש תיבת הילוכים, אלא תמסורת ישירה, מה שאומר שהכוח עובר מהמנוע ישירות לגלגלים. ובכל זאת נתעכב רגע על תפעול הבורר: לא פעם בתמרוני חניה, במעבר מ"דרייב" ל"רוורס" תגיעו בטעות ישר ל"פארקינג", שכן חסרה כאן איזו מגרעת או לחיצה שתפריד בין ההילוכים.
את הכוח למנוע מספקת סוללה בגודל 54.75 קווט"ש בעלת טווח רשמי של 309 קילומטרים בתקן WLTP. צריכת החשמל עמדה על 19.7 קווט"ש ל-100 ק"מ במבחן שכלל כמה נסיעות בין-עירוניות מהירות וגם כמה בדיקות תאוצה, כך שטווח רשמי של 309 ק"מ נראה מציאותי.
כלומר גם אם אתם נוסעים כל יום לעבודה 150 ק"מ לכל כיוון (!), עדיין תצטרכו להטעין רק בסוף היום בבית. לא רע.
קחו בחשבון שהרכב מתאים לטעינה בקצב מירבי של 7 קילוואט, כך שטעינה מלאה אורכת כ-8 שעות. טעינה מהירה עדיין לא אפשרית ב-GE3 בישראל, אבל היבואנית מסבירה שבסין קיימת אפשרות שכזו והם כבר פועלים כדי לספק מתאם שיאפשר חיבור לעמדת DC לטעינה מהירה.
התנהגות כביש
התנהגות הכביש בטוחה בסך הכל אבל ה-GE3 הוא לא שותף ספורטיבי. יש רכינת מרכב בולטת שתאותת לכם מהם מגבלות הרכב, הבלמים מעדיפים לטעון סוללה מאשר לתת פידבק וגם ההגה חסר תקשורת. אז ספורטיבי – לא, בטוח – כן.
סיכום
GAC GE3 לא חף מחסרונות. הוא לא מרגיש הכי מודרני מול המתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים בכל מה שנוגע לעיצוב, איכות החומרים לא תמיד גבוהה, כרגע אין אופציה לטעינה מהירה וכמובן יש את המחסור המהותי במערכות בטיחות אקטיביות.
אבל כג'יפון קטן הוא מציע מרווח פנימי נהדר למשפחה, אבזור עשיר מאוד, ביצועים טובים וחשוב לא פחות - טווח נסיעה גבוה מזה של החשמליות העממיות האחרות.
לצפייה בכל דגמי GAC בישראל
פורסם לראשונה ב- 20.04.20
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות