21/11/2021, 15:18 אחרי שהחזרנו את הרכב ואחרי תקופת התארגנות קצרה, אנחנו מגישים כאן לפניכם את סרטון הסיכום של המבחן!
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
20/10/2021, 12:50
ועכשיו - קבלו את הסרטון החמישי בסדרה, שעוסק בכל מה שקשור לנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
17/10/2021, 15:29
למרות כל המאמצים לנהיגה ספורטיבית ומאומצת, לא הצלחנו לקלקל יותר מדי את צריכת הדלק של הקורולה. במהלך נסיעה על מיכל שלם, שבו כמעט בכל הזדמנות לחצנו את דוושת הגז עד לסוף מהלכה, הגענו לצריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר. המכונית הזו מתעקשת להישאר חסכונית.
13/10/2021, 9:16
לקראת סוף המבחן, החלטנו לנהוג בימים האחרונים בסגנון מאומץ וספורטיבי יותר. זה ללא ספק מהנה יותר, אבל ככה גם שמנו לב לעניין נוסף: כשאנחנו בוחרים במצב "אקו" החסכוני, הבחירה שלנו תישמר גם לנסיעה הבאה. אבל אם בחרנו במצב "ספורט", בנסיעה הבאה הרכב כבר יעבור בחזרה למצב "נורמל". החלטה מתבקשת, לאור העובדה שמרבית נהגי הקורולה יעדיפו נהיגה חסכונית, וגם אם לצורך נקודתי יעברו למצב ספורט - זו לא תהיה הבחירה הראשונה שלהם תמיד.
10/10/2021, 17:35
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, לא? אז מתוך הדברים שהופכים את הקורולה סטיישן למכונית נאה, מצאנו שילוב של כמה קווים מעניינים שיכולים להסביר את התמונה הגדולה...
6/10/2021, 13:02
בימים אלו מתפרסמים נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב, מהם עולה כי בשנה הנוכחית נמסרו לא פחות מ-2,564 יחידות של קורולה סטיישן - שמהוות 19% מסך מכירות הקורולה בישראל. מרשים.
3/10/2021, 4:55
רגע לפני שהשבוע מתחיל, אנחנו לוקחים הפוגה קצרה, מחנים את הקורולה ליומיים בנתב"ג וממריאים להשקה של היברידית אחרת מבית קונצרן טויוטה - הדור החדש של לקסוס NX.
29/9/2021, 17:17
ועכשיו, קבלו את הסרטון החדש בסדרה - על המערכת ההיברידית.
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
26/9/2021, 10:19
אחרי כל הטיולים, הגיע הזמן לתדלק. נמנענו מעצירה בכביש 6 בגלל העומס בתחנות הדלק, והגענו בחזרה לגוש דן עם טווח נותר של 62 קילומטרים בלבד - אחרי שעברנו לא פחות מ-663 קילומטרים עם המיכל הנוכחי. מרשים.
23/9/2021, 21:50
היום נסענו עם המשפחה לטיול קצר של חול המועד בנחל קנה שבשומרון. הדרך אל המסלול עברה בשביל עבר שקצת אתגר את הגחון הנמוך של הקורולה, אבל אחרי שהצלחנו לדלג באלגנטיות מעל כמה בורות עמוקים יחסית - נהנינו מהשיכוך המוצלח של המתלים שאפשר לספוג את מרבית תחלואי הדרך.
22/9/2021, 21:50
הדרך צפונה היתה מאתגרת משהו. בהלוך התמודדנו עם פקקים בלתי נגמרים, בחזור הכבישים היו ריקים אבל הילדים היו עייפים וחסרי סבלנות. אבל בפקקים הסתדרנו לא רע בזכות בקרת השיוט האדפטיבית שמורידה הרבה עומס מהנהג, ואילו בנסיעה המהירה חזור הגברנו קצב, בחרנו במצב הספורטיבי של מערכת ההנעה ונהנינו מכוח זמין ומאחיזת כביש טובה מאוד בסך הכל.
19/9/2021, 13:42
בדרך לנופש המשפחתי צריך להעמיס את תא המטען. התמונה הזו ממחישה היטב את נפח הבגאז' העצום: אחרי שהכנסנו פנימה מזוודה גדולה מאוד ועוד שתי שקיות, נותר המון מקום שימושי להעמסה נוספת. אל דאגה - ניצלנו גם אותו עד תום.
14/9/2021, 11:16
בימים האחרונים נסענו לחלוקת תמרים לכבוד תחילת השנה החדשה - יוזמה ברוכה לזכר אדם מיוחד שני דברים בלטו: בגלל שחילקנו למשפחות רבות ונסענו למרחקים קצרים, הרכב עמד זמן רב כשהוא כבוי. בחלוקות דומות שביצענו בשנים קודמות המזגנים התקשו לקרר את הרכב, אבל במקרה של הטויוטה המזגן חזק מאוד והחלונות לא גדולים אז הרכב התקרר בזריזות.
בנוסף המשלוחים קוררו היטב ויחד עם התמרים חולק גם מיץ ענבים אורגני צונן, שהרטיב את רצפת תא המטען. כיסוי הפלסטיק הנשלף התנקה בקלות ושמר על הרצפה האמיתית של הרכב יבשה.
12/9/2021, 12:05
את מרבית הנסיעות שלנו אנחנו עושים במצב Eco. הוא חסכוני מאוד ובאמת מספק נתונים נפלאים - בין 19-20 ק"מ לליטר בנסיעות מגוונות. נסיעה לגולן ולצפת נתנה לנו הזדמנות טובה לבחון את מצב הספורט של הרכב.
הנתונים הבסיסיים לא מבטיחים הרבה - רק 122 כוחות סוס ומומנט לא יוצא דופן (המפרטים מציגים רק נתון חלקי, ולא את המומנט המשולב של שני המנועים). מצד שני, היעילות של המנוע החשמלי באה לידי ביטוי באופן מפתיע - המומנט של המנוע החשמלי מגיע מיד עם הלחיצה על דוושת התאוצה ולא צריך לחכות שמנוע הבנזין יגיע לתחום העבודה היעיל שלו. כך הרכב מגיב באופן יותר נחרץ ויותר מהיר.
כך, גם בעליות לגולן או לצפת עקיפות לא היוו בעיה. כן, צריך לתכנן רגע את העקיפה, אבל אפשר לבצע עקיפה מהר ובאופן בטוח.
9/9/2021, 13:29
מסתבר שהשמחה היתה מוקדמת... הנורה נדלקה שוב, ואחרי מבט מקיף בצמיגים מצאנו בורג שנעוץ בצמיג הקדמי-ימני. נכנסו לפנצ'ריה סמוכה, ואחרי רבע שעה יצאנו עם צמיג מתוקן בעלות של 50 שקלים.
5/9/2021, 8:25
הבוקר נכנסנו לרכב ומצאנו את נורת לחץ האוויר דולקת. מיהרנו לתחנת הדלק כדי לנפח את הצמיגים, מכיוון שבקורולה שלנו אין גלגל חלופי ולא רצינו להסתכן בצמיג מרוקן מאוויר. ניפחנו והמשכנו בדרכנו, כאשר הנורה כבתה.
2/9/2021, 11:01
בשעה טובה, אחד מחברי המערכת שלח את הבת הבכורה שלו לכיתה א' בפעם הראשונה - ושם לב על הדרך למאפיין נוסף של הקורולה. הדלתות קלות יחסית, מה שלפעמים יוצר תחושה פחות מוצקה בהשוואה לרכבים כמו פולקסווגן גולף נניח - אבל מסתבר שהדלתות האלו מאפשרות לילדים קטנים להיכנס ולצאת בכוחות עצמם בקלות יחסית. לא בכל רכב זה פשוט כל כך.
31/8/2021, 10:30
בהמשך לפוסט הקודם, למרות היתרונות שהזכרנו, לשימוש באנדרואיד אוטו יש גם חסרונות. הנקודה המעצבנת כפולה: ראשית, כל השימוש בשיחות טלפון עובר אף הוא לאנדרואיד - לעיתים זה נוח אך לעיתים תהליך החיפוש של אנשי קשר באנדרואיד אוטו ארוך יותר מאשר במערכת המולטימדיה.
בנוסף, כשהאנדרואיד אוטו מופעל ומנסים להזרים שמע מהטלפון שלא דרך האפליקציה - נניח מהאפליקציה של רדיו 103FM או "כאן" - מערכת האנדרואיד תתעדף את המוזיקה שלה והיא תפעיל אוטומטית את הפלייליסט מספוטיפיי או מאפליקציית הפודקאסטים שלכם. כל העברה של שיר או שינוי בווליום יעביר אתכם ממה ששמעתם בחזרה לאפליקציה של אנדרואיד ולא משנה כמה ניסינו לבטל את הפונקציה הזאת דרך אנדרואיד או בכל דרך אחרת זה פשוט לא מסתדר.
29/8/2021, 9:50
נרחיב בכמה מילים על השילוב של מערכות מולטימדיה של יצרניות הרכב עם אפליקציות להקרנת מידע מהנייד למסך.
בטויוטה שלנו אין Waze מובנה במולטימדיה (כמו ברוב הרכבים כיום) ולכן אנחנו משתמשים באנדרואיד אוטו כדי להציג את ה-Waze. לפני שנרחיב נגיד שהמיקום של המסך הצף מושלם והוא קרוב ליד אך לא קרוב מדי לעין כך שלא צריך להוריד מבט כדי להביט במסך ומצד שני הפוקוס של העין לא ממש משתנה ביחס למבט בחוץ.
התצוגה ברורה וקל מאוד להשתמש באפליקציה ולעבור (באמצעות כפתורים פיזיים) למערכת המולטימדיה.
25/8/2021, 19:16
נסיעה ארוכה צפונה, במזג אוויר קיצי ולוהט, אפשרה לנו לשים לב לעובדה מעניינת: הגריל הגדול של הקורולה מושך אליו את החרקים המעופפים, כך שאין כמעט סימני מריחה שלהם על מכסה המנוע והפגוש. גם הצבע הכהה יחסית של הרכב מסייע להעלים את התופעה.
23/8/2021, 15:20
אחד החסרונות של הקורולה הוא בבידוד הרעשים, בעיקר על אספלט לא איכותי. כשמגיעים לכבישים כאלו - בעיקר באיזור הצפון ורמת הגולן, אבל גם במרכז יש כאלו (למשל, חלק מכביש 471) אזי עולה רעש ניכר מכיוון הגלגלים, שבמקרים מסוימים מקשה על ניהול שיחה ברכב. למרבה המזל, כבישים מסוג זה הם נדירים יחסית.
19/8/2021, 11:36
ה"אמבטיה" שהותקנה אצלנו בתא המטען מוכיחה את עצמה שוב ושוב במהלך חודש אוגוסט, כאשר אנחנו לוקחים את הילדים לחוף הים. בפעם האחרונה החלטנו להלביש את הקטנטנים בתוך תא המטען ולנער בתוכו את החול - מכיוון שאחר כך קל מאוד לשלוף החוצה את האמבטיה, לנער הכל מחוץ לרכב ולהגיע הביתה עם כמויות סבירות הרבה יותר של חול.
17/8/2021, 17:02
למרות שהקורולה סטיישן היא מכונית ארוכה יחסית, היא נהנית מכושר תמרון מצוין - שנובע בעיקר מזווית הפניה גדולה יחסית של הגלגלים הקדמיים, אך גם מהגה ארוך ורך. קל יחסית להסתדר איתה גם במקומות צפופים.
15/8/2021, 10:39
בטויוטה לא נכנעו לאופנה העכשווית של צמיגים בחתך נמוך, וציידו את הקורולה שלנו - ברמת הגימור הגבוהה - בצמיגים במידה הגיונית לחלוטין, של 205/55R16. זה אמנם נראה פחות ספורטיבי, אם למישהו זה בכלל משנה, אבל זה ללא ספק תורם לרמת הנוחות המצוינת.
10/8/2021, 17:50
הפקקים אולי עולים לכולנו על העצבים, אבל לצריכת הדלק של הקורולה הם דווקא עושים טוב: נסענו אתמול למרחק של פחות מ-30 קילומטרים במשך שעה ו-10 דקות. בסיום הנסיעה הראה מחשב הדרך על צריכת דלק של 19.9 ק"מ לליטר, כאשר הרכב השתמש בחשמל במשך 71% מהנסיעה.
לפני מספר ימים הגענו לנתונים טובים אפילו יותר, כאשר הפקקים היו כבדים יותר: עברנו 14 קילומטרים בכניסה לתל אביב בשעות הבוקר, בנהיגה שלקחה קצת יותר משעה. במהלך הנסיעה הזו עמדה צריכת הדלק על 19.1 ק"מ לליטר והרכב השתמש בחשמל במשך 81% מזמן הנסיעה.
8/8/2021, 14:49
האפליקציה שאנחנו משתמשים בה הכי הרבה היא כמובן הווייז, שפועלת ברכב באמצעות "אנדרואיד אוטו". זה פועל טוב מאוד לא רק בגלל המכשיר הסלולארי שלנו, אלא גם בזכות תגובות מהירות של מסך המגע.
5/8/2021, 10:32
חיישני החניה של הקורולה הם מקוריים, מה שאומר שהם יודעים לא רק לצפצף - אלא גם להציג ויזואליה נוחה מאוד על גבי המסך, עם מדידת המרחק מהעצם הקרוב וצבעי אזהרה ברורים.
3/8/2021, 15:22
אנחנו כבר לא בטוחים אם זו ההתחממות הגלובאלית או שפשוט ככה זה באוגוסט כל שנה והספקנו לשכוח, אבל החום בימים האחרונים הוא באמת מטרד יוצא דופן. המיזוג בקורולה מצליח להתמודד היטב עם האתגר - אחרי דקה או שתיים של מאמץ עיקרי לצינון הרכב, האוויר בחלל הרכב הופך נעים וקריר.
1/8/2021, 20:04
הטלפונים גדלים בקצב מסחרר, והמכשיר שלנו אמנם לא נכנס במלואו למחזיק היעודי שבקורולה - אבל המחזיק בנוי בצורה מספיק עמוקה, כך שהוא תופס היטב את המכשיר גם אם לא כולו נכנס לתוך השקע. עד היום לא הצלחנו להפיל משם את המכשיר, גם בפניות הדוקות ומהירות.
28/7/2021, 17:11
מסך התצוגות של מערכת ההנעה מסביר בצורה ויזואלית ומאוד נוחה את אופן הפעולה של המערכת ההיברידית. כל כך פשוט, עד שהגדולה (בת ה-6) כבר מסבירה לכל החברים בקייטנה איך פועלת הנעה היברידית, מה עושים שני המנועים ומתי כל אחד מהם עובד...
25/7/2021, 13:46
אנחנו לא תמיד חושבים על זה, אבל בעידן ה"אנדרואיד אוטו" וה"אפל קארפליי" יש חשיבות למיקום שקע ה-USB בקרבה למקום שבו אנו מניחים את הסלולארי. כך אנחנו נמנעים מכבלים שמתרוצצים ברחבי הרכב.
21/7/2021, 8:20
מערכת המולטימדיה של הקורולה תומכת בעברית באופן מלא. זה נוח, וביחס לרכבים אחרים שפגשנו - התרגום כאן חף מטעויות.
18/7/2021, 18:55
הערב מיהרנו במיוחד לאירוע, ומצאנו את עצמנו נדרשים להתנהל בקצב מהיר יותר ביחס לתנועה מסביב. מצב ספורט של הקורולה מחדד את תגובות הדוושה והופך את המשפחתית לנמרצת בהרבה - הפער בינו ובין המצבים האחרים בהחלט מורגש.
15/7/2021, 16:20
ועכשיו, קבלו את הסרטון החדש בסדרה - אתגר הבטיחות!
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
13/7/2021, 15:32
הקורולה שלנו מצוידת במערכת לכניסה והנעה ללא מפתח, שמיום ליום אנחנו מעריכים אותה יותר - בעיקר לאור העובדה שלרכב אין קודן. אנחנו מתקרבים לרכב, מכניסים את היד לידיות הדלתות הקדמיות והרכב נפתח; ביציאה מספיקה נגיעה קלה בידית על מנת לנעול את הרכב, כך שניתן לעשות זאת בקלות יחסית גם כאשר הידיים תפוסות. אחלה.
11/7/2021, 9:01
במהלך השטיפה לרכב ביום חמישי האחרון, רגע לפני שהגענו לשלב הייבוש, נדלקה לנו ההתראה הבאה על מסך הרכב. מחיפוש קצר באינטרנט, נראה שהמערכת ההיברידית עלולה להינזק משהיה ממושכת במצב ניוטרל. למזלנו, ההתראה נדלקה רגע לפני שיצאנו מהמכונה, כך שבתוך זמן קצר יכולנו להעביר בחזרה ל-D.
8/7/2021, 18:25
לקראת סוף השבוע, הכנסנו את הקורולה למכונת השטיפה. הגיע הזמן, לא?
6/7/2021, 8:56
הקורולה היא מכונית נוחה, הודות למתלים רכים ולצמיגים בחתך יחסית גבוה. אנחנו שמים לב לזה בכל פעם שאנחנו עוברים אליה מרכב אחר, בעיקר מרכבי פנאי. הקורולה נוחה יותר מרובם המוחלט.
4/7/2021, 11:12
הבוקר הגענו למשרד ובמקרה גילינו בורג שננעץ באחד הצמיגים. האוויר טרם התחיל לרדת ולכן לא נדלקה נורת התרעה על לחץ אוויר נמוך, אבל בכל זאת מיהרנו אל הפנצ'ריה הסמוכה כל עוד יש אוויר בצמיג – שכן הקורולה שלנו לא מצוידת בצמיג חלופי. בתוך כמה דקות יצאנו משם עם צמיג מתוקן, כאשר עלות התיקון עמדה על 50 שקלים.
1/7/2021, 12:40
הלילה התייקרו שוב מחירי הדלק, הפעם בשיעור גדול יותר מאשר בפעמים קודמות. אבל ברכב עם צריכה של כמעט 20 ק"מ לליטר, אין ספק שזה פחות מפריע: את התדלוק הבוקר ביצענו אחרי 605 קילומטרים מהתדלוק הקודם, ומילאנו במיכל רק 32 ליטרים.
29/6/2021, 16:11
בשבועות האחרונים סיגלנו לעצמנו הרגל חדש: לפני שמגיעים הביתה, כשיורדים מהכביש המהיר ונכנסים לשכונה, לוחצים על כפתור EV MODE ועוברים לנהיגה חשמלית מלאה למשך קילומטר אחד, עד הבית. כך מפחיתים עוד קצת את הזיהום בסביבת המגורים.
27/6/2021, 10:34
אתמול לפנות ערב עלינו שוב לירושלים. הקורולה היא לא מכונית חזקה במיוחד – רק 122 כוחות סוס – וכאשר בורר המצבים נמצא במצב ECO, לפעמים קצב ההתקדמות לא מספק בעליות. מעבר למצב "נורמל" מאפשר להמשיך בנתיב השמאלי ולשמור על קצב נהיגה במהירות המירבית המותרת.
24/6/2021, 16:34
היום השתמשנו בפעם הראשונה ב"אמבטיה" החדשה שבתא המטען, כאשר קנינו דשא סינתטי למרפסת הביתית. כדי להכניס את הגליל, שני מטרים אורכו, קיפלנו שליש מהמושב האחורי וגם חלק מהגליל עצמו. כמו שאתם יכולים לראות, לא מעט עלי דשא נשרו בתא המטען – אך ברגע שהגענו הביתה הצלחנו לנקות אותו ברגע אחד, באמצעות ניעור קל של אותה יריעת אמבטיה. פתרון מצוין.
22/6/2021, 19:14
ככה נראה יום שגרתי אצלנו: יוצאים מהמשרד בשעות אחר הצהריים לנסיעה בין עירונית של כ-30 קילומטרים, חלקם בפקקי תנועה לא כבדים במיוחד. הפעם עשינו את הדרך ב-41 דקות, שברובן המוחלט השתמשנו בחשמל בלבד – מה שהוביל לצריכת דלק מצוינת של 21.2 ק"מ לליטר. רוב הנסיעה היתה במהירות כביש 6.
20/6/2021, 8:58
במוצאי השבת הגענו להופעה בלייב פארק בראשל"צ, והקפדנו לתפוס חניה קרוב ככל הניתן ליציאה מהמתחם – כדי לחסוך את הפקקים בסוף הערב. כמו שאתם יכולים לראות בתמונה, זה לא ממש עזר. קרוב לשעה ישבנו ברכב והזדחלנו בדרך החוצה, כאשר בין היתר נעזרנו מאוד בפונקציית ה-Auto Hold שמאפשרת לרכב להישאר עומד גם ללא לחיצה על הבלם.
17/6/2021, 16:20
לפני יומיים קיבלנו שיחת טלפון מסוכנות "אוטופיה" שבמודיעין, שבה יש גם אולם תצוגה וגם מרכז שירות של טויוטה. הוצע לנו להתקין בקורולה סטיישן מספר אביזרים מקוריים נוספים: פסי קישוט בדלתות, ספי דלת פנימיים, "אמבטיה" לתא המטען ומתקן לנשיאת אופניים. על האחרון ויתרנו שכן אנחנו לא מרבים לרכב, והמתקן שנמצא על הגג עלול לפגוע בבידוד הרעשים ובצריכת הדלק. את האחרים הגענו להתקין היום בבוקר, בהתאם לתור שנקבע לנו.
אחרי שעתיים חזרנו לקחת את הרכב, שעל הדרך גם נשטף, ופגשנו את הפריטים שאתם רואים בתמונות.
פסי הקישוט:
ספי הדלתות:
אמבטיית תא המטען:
הפריט האחרון הוא זה שאמור להיות השימושי מכולם, ולאפשר ניקיון קל של תא המטען הענק. האם זה באמת יעיל? נדווח בהמשך.
14/6/2021, 16:35
ביום שישי הגענו לאיצטדיון בנתניה, והוזנקנו יחד עם לקוחות הקורולה למסלול של כמה עשרות קילומטרים, במהלכו ניסינו לנסוע כמה שיותר בכוח החשמל. תוואי המסלול היה מנתניה לחדרה ובחזרה, אבל לא בדרך הקצרה והמהירה – אלא דרך הרחובות העמוסים של נתניה ביום שישי, בתוך מושבים בשרון ובעמק חפר ובסמטאות הצפופות של חדרה וגבעת אולגה. בתנאים כאלו השימוש בחשמל אמור להיות אופטימלי.
על הרכב שלנו הותקן מכשיר מדידה שהתחבר לשקע ה-OBD, ואמור היה למדוד ולדווח על הנסיעה שלנו. בנוסף לשימוש בחשמל, שוקללו גם נתוני צריכת הדלק וזמן הנסיעה, כשבכל מקרה נדרשנו לסיים את המסלול בפחות מ-4 שעות.
הנסיעה היתה קצת מתישה – כמעט 3 שעות של פקקים ותנועה צפופה, אבל האתגר החזיק אותנו בעניינים. בין לבין היו גם שתי עצירות להתרעננות, שם חיכו לנו שתיה קרה ושייקים.
למרבה הצער, מכשיר המדידה שהותקן לנו ברכב הפסיק לשדר מידע אחרי קצת פחות משליש מהדרך, כך שהנתונים שקיבלנו לא מלאים. בחלק שנמדד, לאורך 20 הקילומטרים הפקוקים ביותר של הנסיעה שנמשכו קצת יותר משעה וחצי, השתמשנו בחשמל ב-84% מהזמן והגענו לצריכת דלק של 29.4 ק"מ לליטר. עם נתונים כאלה היינו יכולים לסיים את התחרות בצמרת הגבוהה, אבל הקטעים הבאים היו מהירים יותר וחסכוניים פחות.
על פי המדידות שביצענו בעצמנו באמצעות מחשב הדרך, בקטע הראשון של המסלול השתמשנו בחשמל במשך 81% מהזמן, בקטע השני ירדנו ל-77% ואת הקטע השלישי והמהיר מכולם סיימנו עם 72%. צריכת הדלק במהלך כל המסע עמדה על 27.8 ק"מ לליטר – נתון מעולה בכל קנה מידה.
כך או אחרת, התוצאות שמדדנו וגם התוצאות שהשיגו מתחרים אחרים, מוכיחות כי בנהיגה מודעת ניתן להשתמש בחשמל בחלק משמעותי ביותר של הנסיעה, גם אם מדובר ברכב היברידי רגיל ולא בהיברידי-נטען. כמובן, הדבר תלוי בתנאי הדרך ובמהירות – ככל שיש יותר האטות ועצירות, כך עולה השימוש בחשמל.
11/6/2021, 10:17
הבוקר הגענו לאיצטדיון הכדורגל בנתניה, משם יוזנק המירוץ ההיברידי-חשמלי. בקרוב – המסקנות והרשמים...
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
10/6/2021, 18:50
מחר בבוקר נצטרף למירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל, שמפיקה יבואנית טויוטה. מדובר בתחרות בין לקוחות הקורולה סדאן, שינסו לנסוע כמה שיותר על החשמל, במסלול שנקבע מראש. אנחנו לא נשתתף כמתחרים, כי אין לנו קורולה סדאן וגם כי אנחנו מסקרים את הרכב ולא רכשנו אותו, אבל נגיע ונבדוק את היכולות של הקורולה שלנו בתנאים האלה.
8/6/2021, 9:56
המערכת לזיהוי תמרורים בקורולה יודעת לזהות לא רק תמרורי מהירות, אלא גם תמרורי עצור, כניסה לדרך מהירה ועוד. השבוע גילינו שהקורולה יודעת לזהות גם תמרורי כניסה לדרך עירונית – ומציגה אותם בצורה שונה מזו שאנחנו רגילים לפגוש בתמרור...
6/6/2021, 16:08
ועכשיו, קבלו את סרטון הוידאו השני בסדרה – אתגר השימושיות!
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
3/6/2021, 12:17
על פניו, הקורולה סטיישן היא מכונית די רכה, מה שמוביל לשיכוך די טוב בתוך העיר - כל עוד לא פגשתם מהמורות ממש קשות. מהלך מתלה לא ממש ארוך גורם לה לסגור אותו יחסית מהר על בורות גדולים או פתחי ביוב בולטים, אבל למעט מקרים נדירים, איכות הנסיעה בדרך כלל מצוינת. מחוץ לעיר איכות הנסיעה מאוד גבוהה והמתלים מטפלים בכביש באופן נפלא בלי להתנדנד יותר מדי.
מה שיכול להפריע בכביש בין עירוני זה בידוד הרעשים. על כבישים טובים מאוד - נניח כביש 6 או כבישים חדשים יחסית, הבידוד טוב מאוד. ככל שהכבישים פחות איכותיים עולה רעש יותר חזק מהכביש. הדרך לשפר מעט את הבידוד היא להקפיד שתא המטען מכוסה, מה שמצמצם את התהודה מאחור.
1/6/2021, 5:50
אחרי כמעט שנה וחצי של הפוגה, השארנו הבוקר את הקורולה בנתב"ג ויצאנו לדייט קצר עם רכב מסקרן אחר. הפרטים בקרוב.
30/5/2021, 13:06
מזג אוויר חם במיוחד פוקד אותנו בימים אלו. מערכת המיזוג של הקורולה – ובאופן מסורתי אצל טויוטה – מצליחה לתפקד היטב גם תחת העומס ולא דורשת עוצמת אוורור גבוהה על מנת לקרר את הרכב ביעילות.
27/5/2021, 16:24
בשני צידי תא המטען של הקורולה מסתתרים תאי אחסון נפרדים וגדולים מהמקובל, שיכולים לאכלס חפצים שלא תרצו שישוטטו ברחבי תא המטען – למשל שישיית בירה בדרך מהסופר, או הבובה האהובה של הילד...
25/5/2021, 10:40
הבוקר נסענו מפתח תקווה למרכז תל אביב בשעות העמוסות ביותר, חוויה מפוקפקת שאנחנו לא מאחלים לאף אחד. אבל בסופה ציפה לנו מידע מעניין על המסך של הקורולה: נסענו למרחק של 21.4 קילומטרים במשך שעה ו-9 דקות, עם מזגן פועל כמובן, והשתמשנו בחשמל בלבד למשך 84% מזמן הנסיעה! נתון חריג ויוצא דופן, שאפשר לנו להגיע לצריכה של כמעט 24 ק"מ לליטר - מה שאומר שבמשך יותר משעה שרפנו פחות מליטר אחד של דלק ושילמנו על הנסיעה הזו בערך 5 שקלים.
23/5/2021, 9:56
הבוקר נכנסנו לחניה צפופה למדי במקביל למדרכה, מה שהתגלה כמשימה יחסית פשוטה. למרות שהקורולה סטיישן נראית כמו מכונית ארוכה למדי, בפועל היא ארוכה יותר ב-2 ס"מ בלבד בהשוואה לקורולה סדאן. יחד עם מצלמת רוורס וחיישנים יעילים, אנחנו בינתיים מסתדרים איתה לא רע בכל מה שנוגע לחניות בעיר.
20/5/2021, 13:26
לקורולה הנדסת אנוש מוצלחת, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בסידור הכפתורים על ההגה. בזכות זה קל מאוד לנווט בין התפריטים הרבים של מחשב הדרך ולשלוט במירב המידע מבלי להסיר את הידיים מגלגל ההגה.
18/5/2021, 16:23
במהלך החג עלינו שוב עם הטויוטה לירושלים. את תחילת הנסיעה הפעם עשינו עם סוללה כמעט מלאה. הנסיעה כוללת כמובן עליות ארוכות שדורשות הרבה מעורבות של המנוע ומעט זמן בו המערכת החשמלית מסוגלת לעבוד לבדה. בסוף הנסיעה כמות הזמן בה נסענו על חשמל בלבד הייתה קטנה, כ-21% בלבד. בחזור כמובן המערכת החשמלית הייתה מעורבת בהרבה בגלל הירידות הארוכות והנסיעה הרגועה. בסופה האחוז בו התבססנו על חשמל עמד על 67%. כלומר, שני שליש מהנסיעה התבצעה על חשמל בלבד.
מדובר בתופעה מדהימה ברכב שהוא לא חשמלי ולא היברידי-נטען. הסיבה המרכזית היא יכולת טעינה עצמית (רגרנטיבית) מעולה. הקורולה מצליחה לטעון את הסוללה שלה מבלימות והאטות בצורה יוצאת דופן וכך מתקבלת נסיעה מאוד נרחבת באמצעות מערכת החשמל בלבד. אנחנו עוד זוכרים נסיעה בפריוסים ישנות ואת הזמן הארוך שהיה צריך כדי ש"קו" אחד של הבטריה יטען. אין ספק שמהבחינה הזאת מחלקת המחקר והפיתוח של טויוטה עשתה עבודה יוצאת דופן.
16/5/2021, 10:20
אנחנו מתקרבים ל-2,000 קילומטרים, ועד כה תדלקנו את הרכב 3 פעמים בלבד. לא רע בכלל.
13/5/2021, 13:47
בואו נדבר קצת עיצוב. היום חנינו במקרה ליד טויוטה אוריס סטיישן בצבע זהה, מה שהוביל להשוואה מתבקשת בין השתיים. במבט ראשון הן די דומות, אבל מהר מאוד מתחילים לזהות את ההבדלים: בקורולה "שלנו", מימין, יש קווים מעוקלים מתחת ליחידות התאורה וגם החלון האחורי זוכה לסיומת מעוקלת בחלקו התחתון. הסמל של המותג בולט כלפי חוץ, לעומת האוריס שבה המגב בולט יותר מהסמל, ואילו לפגוש יש עיצוב ישר ונקי יותר. גם יחידות התאורה בקורולה מעודנות יותר, עם פחות ניגודי צבעים ועם קו דק יותר. כל זה הופך את הקורולה למכונית שבעינינו נראית מעט יותר אלגנטית והרמונית, בהשוואה לקודמתה.
11/5/2021, 11:35
עוד ספיח אחרון קטן מהחופשה של סוף השבוע. כמו שקורה לא פעם בטיולים, גם הפעם יצא לנו לרדת עם הרכב לשבילי כורכר בדרך אל היעד. המתלים הרכים של הקורולה הופכים את הנסיעה על החצץ לנוחה בהחלט.
9/5/2021, 09:05
אחד האתגרים הרציניים של החופשה בסוף השבוע האחרון היה העמסת הרכב. בסטיישן כמובן שהחיים קלים יותר, אבל גם כאן לא היה מדובר במשימה פשוטה - שכן הציוד אותו לקחנו כלל מזוודה גדולה, טיולון, שישיית מים, 3 שקיות בד גדולות ועמוסות, שקית סופר נוספת ושתי צידניות. את כל זה הצלחנו להכניס לתא המטען של הקורולה סטיישן בקלות יחסית, בלי להשתמש בחלל האחסון שמתחת לרצפה וכשהמדף נסגר באופן מלא לאחר ההעמסה. מרשים.
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
היום יצאנו לחופשה משפחתית עם הילדים, במתחם צימרים במושב סמוך לטבריה. הדרך עברה עלינו בפקקי תנועה בלתי נגמרים, בכביש 6 ובכביש 77, כך שבמקום נסיעה של שעה וחצי - סיימנו את הדרך בכמעט 3 שעות.
לאורך כל הנסיעה השתמשנו בבקרת השיוט האדפטיבית, שפעלה מצוין והורידה הרבה עומס מפעולת הנהיגה. עם זאת, המערכת לשמירת נתיב פעלה באופן אגרסיבי והתעקשה לא פעם "למשוך" אותנו לנתיב הסמוך, כך שאחרי שעה של פקקים החלטנו לנתק אותה וליהנות רק משמירת המרחק היעילה. אחרי הנסיעה הממושכת הגענו ליעד רעננים, בין היתר בזכות כסאות נוחים במיוחד.
4/5/2021, 16:40
עם הספק של 122 כוחות סוס בסך הכל, אנחנו לא מצפים מהקורולה לביצועים מסעירים. אבל אנחנו בהחלט מצפים לשימוש ניכר בחשמל – ועוקבים בדריכות אחרי מחוון אחוזי החשמול שמציג את הממוצע היומי שלנו. בדרך כלל, בנסיעה בין עירונית שמלווה גם בפקקים, אנחנו נעים בין 60 ל-75 אחוזים של שימוש בחשמל. נתון לא רע בכלל.
2/5/2021, 15:16
עולים לירושלים עם הקורולה סטיישן בפעם הראשונה. בהמשך ננסה לשחזר את האופן בו עלינו עם רכב חשמלי לירושלים ולהשוות לחוויה עם הטויוטה, אבל הפעם מפאת קוצר הזמן הזדרזנו יותר. כמה נקודות חשובות שכן שמנו לב אליהן: המושבים נוחים מאוד ועוטפים את הגוף באופן נפלא. סביבת הנהג מאוד אינטימית - הכל נמצא קרוב מאוד וקל מאוד לתפעל את הרכב בנהיגה. את הקצה הקדמי של הרכב קשה לראות והוא מעט נמוך אז צריך להיזהר לא לשפשף מדרכות.
בדרך למרכז ירדנו בקצב איטי יחסית והשגנו צריכת דלק כוללת של 28 ק"מ לליטר. נכון שמדובר בירידה ארוכה רוב הזמן, ועדיין - עלות הדלק עמדה על כ-13 וחצי ש"ח לנסיעה הזו. בעליה זה יהיה טיפה יותר יקר - מבטיחים לבדוק ולהחזיר תשובה.
29/4/2021, 14:30
בימים הראשונים שלנו עם הקורולה סטיישן הספקנו לקחת אותה לטיול משפחתי בגן הלאומי בית גוברין. התרשמנו במיוחד מהיכולת שלה לגהץ את הכבישים הדי מזעזעים שיש ברחבי האתר – כבישים גליים, מחורצים וסדוקים. בכל הליקויים האלו טיפלו מתלי הקורולה בצורה מצוינת.
27/4/2021, 15:12 הימים הראשונים עם הרכב עוברים עלינו בעיקר בהסתגלות: קילוף הניילונים מהמושבים וממסכי התצוגה, הגדרת תחנות הרדיו המועדפות, מאפייני התצוגה השונים של מחשב הדרך, מערכות הבטיחות ועוד. בקרוב מצפים לנו כמה טיולים למרחקים ארוכים, יהיה מעניין.
25/04/2021, 17:31
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לטויוטה קורולה, אחת המכוניות הפופולאריות ביותר בישראל בכל הזמנים. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בקורולה באופן שוטף וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
צפייה בתוכן Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח
המכונית שהתייצבה למבחן היא בגרסת הסטיישן, שמכונה גם TS או "קורולה ספייס". בחרנו בגרסה הזו מכמה סיבות. ראשית, היא מוסיפה לקורולה המוכרת מימד חשוב של שימושיות; שנית, יש הבדלים בינה לבין הסדאן גם מתחת לקליפה; שלישית, הפופולאריות של הקורולה סטיישן נמצאת בעליה מתמדת – כאשר בשנה הנוכחית אחת מכל 5 קורולות חדשות שעלו על הכביש היתה בגרסת הסטיישן.
מכונית המבחן היא ברמת הגימור הבכירה "ספייס פלוס", שמחירה נכון להיום עומד על 143,900 שקלים. היא מצוידת בהנעה היברידית המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי נוסף, שאליהם משודכת תיבת הילוכים רציפה. ההספק עומד על 122 כ"ס.
כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הקורולה את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.