10/8/2020, 15:20 רגע לפני הפרידה מהטוסון, יצאנו איתו למסע פרידה אחרון לכיוון אילת - מוזמנים לקרוא כאן את הכתבה המסכמת.
6/8/2020, 12:54 ועכשיו, קבלו את הסרטון האחרון בסדרה - האתגר הצרכני!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
28/7/2020, 11:19 אחרי חצי שנה וקצת יותר מ-12,000 קילומטרים, נפרדנו היום לשלום מהטוסון. בקרוב נפרסם כאן את כתבת הסיכום ואת סרטון הוידאו הסופי. ניפגש במבחנים הבאים!
23/7/2020, 14:10
ועכשיו, קבלו את הסרטון החמישי בסדרה - אתגר המולטימדיה!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
21/7/2020, 22:58
משענת היד מאחור שימושית ונוחה כאשר מסיעים מבוגרים במושב האחורי, אך לאחרונה מצאנו לה תפקיד נוסף: היא מצוינת גם עבור בקבוקי השתיה של הפעוטות מאחור. כסא הבטיחות שלנו לא מצויד במחזיק כזה, אך משענת היד ממקמת את המחזיק בדיוק בהישג ידו של הילד וחוסכת להורים התכופפויות ומתיחות מהמושב הקדמי.
19/7/2020, 09:50
השבוע החלטנו לאתגר את מד הטמפרטורה של תיבת ההילוכים, ולבדוק מה יכול לגרום לו לעלות. עמדנו עם הרכב בפקקים, זחלנו בעליות ללא לחיצה על דוושת הגז, ביצענו תמרוני חניה במהירות איטית ונסענו בשבילי עפר. על פי המחוון, התיבה אפילו לא התקרבה להתחממות. טוב שיש תצוגה כזו, אבל מהניסיון שלנו - אין צורך להביט בה באופן תכוף ביומיום.
16/7/2020, 17:19
נתוני המסירות של המחצית הראשונה לשנת 2020 התפרסמו לאחרונה, והטוסון שלנו התמקם ברשימת 10 הדגמים הנמכרים בישראל עם כמעט 3,000 יחידות שעלו על הכביש בחצי שנה. לא רע.
14/7/2020, 11:41
לעומת דגמים קודמים של יונדאי, שמערכות הבטיחות שלהן כללו רדאר שטוח ובולט שהתמקם באמצע הגריל בצורה לא מאוד אסתטית, בטוסון שילבו את הרדאר בצורה אלגנטית מצד שמאל של לוחית הרישוי.
12/7/2020, 16:59
תא המטען של הטוסון מציע לא רק נפח מוצלח, אלא גם מבנה ריבועי ונגיש שמאפשר להעמיס בקלות חפצים בגדלים שונים.
9/7/2020, 21:45
יש משהו חביב בחיי היומיום עם הטוסון. מצד אחד מדובר ברכב שנמכר בישראל כמו לחמניות חמות. הוא לא מושך מבטים, לא בולט מדי בשטח וביחס לכמה רכבים אחרים שאנחנו בוחנים פה ושם - הוא ממש לא יעצר ע"י המשטרה לבדיקה קצרה. מצד שני, בכל פעם שהוא ניצב לצד טוסון רגיל אפשר לראות שמדובר בגרסה קצת יותר מרשימה. החישוקים, הגג הפנוראמי ועוד תוספות פה ושם מעניקות לו מראה יותר מושך ומרשים ביחס לאחיו הרגילים.
7/7/2020, 11:26
לביצועים המעולים של הטוסון טורבו יש גם יתרון בהיבטים בטיחותיים: כשרוצים להשתלב בתנועה בכביש מהיר, בירידה ממחלף או סתם כשעולים מהשוליים, הטוסון צובר מהירות בתוך זמן קצר ומצליח להגיע בשניות בודדות לקצב התנועה הרגיל.
5/7/2020, 09:57
ביום שישי האחרון יצאנו לפיקניק משפחתי לא רחוק מהבית. עד לא מזמן, מי שהיה מגיע לאירועים כאלו עם רכב פנאי היה מרגיש ייחודי. הפעם, כמו שאתם רואים, לא היינו היחידים עם ג'יפון...
2/7/2020, 14:12
גם אחרי חצי שנה של שימוש יחסית אינטנסיבי, מושבי העור של הטוסון כמעט ולא צברו בלאי והם עדיין נראים מצוין.
30/6/2020, 15:30
בפסי הגגון של הטוסון עדיין לא עשינו שימוש, אך אם צריך להוביל חפץ גדול שלא נכנס לתא המטען - הפסים מאפשרים עיגון קל יחסית של התקני הובלה לגג הרכב.
28/6/2020, 06:55
בשעה טובה הגענו ל-10,000 קילומטרים! קצב צבירת המרחק קצת יותר איטי ביחס למבחנים ארוכי-טווח קודמים, בגלל התקופה בה היינו צמודים לבתים.
23/6/2020, 14:59
בימים האחרונים אנחנו משתמשים יותר במצב הספורט של הרכב. המעבר אליו קצת מסורבל: צריך להסיט את המבט כדי למצוא את כפתור ה-Drive Mode (שמפעיל רק את מצב הספורט - אז למה בעצם לא קוראים לו "ספורט"?) ובכל הנעה צריך ללחוץ עליו מחדש. אבל המצב הזה הופך את הטוסון לשד משחת. תגובת הדוושה מיידית בהרבה, תיבת ההילוכים מזדרזת לנפק קיק-דאון ולא פעם אנחנו מוצאים את בקרת המשיכה נאבקת בעודפי המומנט ומנסה להצמיד את הצמיגים לאספלט. במצב הזה הטוסון כמובן פחות חסכוני, אבל הוא גם כל כך יותר מהנה!
21/6/2020, 10:13
בסוף השבוע האחרון הטוסון עבד קשה במיוחד. הוא ביקר בירושלים, עלה לחרמון וחזר לגוש דן. במהלך חלקים נרחבים מהנסיעה בילינו בתוך הטוסון בהרכב של 5 אנשים. לא מדובר בנוסעים רחבים או גבוהים במיוחד (ממוצעים פלוס מינוס) אך שמחנו לגלות ש-3 אנשים שרדו נסיעות מאוד ארוכות במושב האחורי בלי תלונות. בשב מסויים הצצנו לאחור ונוכחנו ששלושת הכוכבים מאחור ישנים שנת ישרים נינוחה.
בחודשי הקיץ הדרך עד לרכבל בחרמון נפתחת לאורכה ומתקבל כביש נהיגה לא רע שנחסם מפעם לפעם על ידי רוכב אופניים שמחליט לנכס לעצמו את מלוא רוחב הכביש. כשהוא פנוי הכביש מציע חוויית נהיגה מעניינת והטוסון עמד יפה בקצב שקבענו - היינו רק שמחים לבלמים קצת יותר החלטיים.
18/6/2020, 11:40
היום כל רכב מחויב בחיישני לחץ אוויר בצמיגים שמתריעים על ירידה בלחצי הניפוח, אך הטוסון מצויד גם בצג שמצביע על הלחץ הנוכחי בצמיגים - מה שמאפשר לפקח על המצב עוד לפני שנדלקת נורת ההתרעה.
16/6/2020, 18:04
אחד החסרונות של הטוסון הוא בתחום נוחות הנסיעה בעיר, במיוחד בגרסה שלנו שמצוידת בצמיגים נמוכי חתך. אמנם עם הזמן התרגלנו לזה, אבל מדי פעם פוגשים איזה פס האטה אכזרי או בור מפתיע שמזכירים לנו כי מדובר ברכב בהחלט נוקשה ולא סלחן.
14/6/2020, 9:32
ועוד בענייני המושב האחורי. גב הפלסטיק הקשיח של המושב הופך את הניקוי לקל מאוד, וזה חשוב כאשר יושבים ילדים בכסאות בטיחות ובועטים בלי הפסקה במושב שלפניהם. הפלסטיק הקשיח גם מרכך חלק מהזעזועים שעוברים לגב ההורים שמלפנים...
11/6/2020, 15:45
כבר דיברנו לא אחת על המושב האחורי של הטוסון. המושב עצמו מציע מרווח טוב מאוד לנוסעים, אבל יש לו גם כמה יתרונות נוספים: מפתח הדלת רחב ומקל על חגירת פעוטות, סף הדלת נמוך כך שילדים יכולים לטפס פנימה בכוחות עצמם וכמובן - ישנם פתחי מיזוג.
8/6/2020, 9:14
ועכשיו - קבלו את הסרטון הרביעי בסדרה, על מערכות הבטיחות!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
7/6/2020, 10:04
כמו חצי מעם ישראל, גם אנחנו מצאנו את עצמנו בחוף הים בסוף השבוע האחרון. ניחא הפקקים בכביש החוף, אבל החגיגה בכניסה לחופים הופכת את העמידה בפקקי הבוקר בתל אביב לחוויה שמזכירה שיוט בכביש 6.
למזלנו, יש לנו רכב טיפה יותר גבוה שיכול לרדת לשביל מזדמן. כך, מצאנו שביל חקלאי נינוח (ולא בתוך השדות), הקפנו את החניון העמוס והשארנו את הרכב קרוב לחוף, במקום סביר ומותר.
עם ישראל הצטייד בג'יפונים רבים בשנים האחרונות, כך שנמצאו עוד כמה רוחצים שעשו זאת. במקביל, כמה חברים עם רכבים שלא ממש מתאימים לשביל ניסו את הטריק והשאירו אי אלו חתיכות פלסטיק בדרך. יחי מרווח הגחון המשופר.
4/6/2020, 15:25
בימי הקיץ אנחנו כבר כמעט ולא פותחים את גג השמש הפנוראמי, למעט בסיטואציה אחת: כאשר אנחנו נכנסים לטוסון אחרי שחנה כמה שעות בשמש, פתיחה של הגג לזמן קצר מסייעת בשחרור החום הכלוא ברכב ובהורדה מהירה של הטמפרטורה. הגג הנפתח יעיל יותר מפתיחת החלונות בהיבט הזה.
2/6/2020, 9:00
מסיבה שלא ברורה לנו, בלוח המחוונים של הטוסון יש חיווי לטמפרטורה של תיבת ההילוכים. אולי זה קשור לתלונות על התחממות התיבה שנשמעו בעבר. בכל מקרה, אנחנו מבצעים מעקב קבוע אחרי המחוון הזה, וגם בימות הקיץ החמים לא חל שינוי לרעה בטמפרטורת הגיר.
31/5/2020, 21:33
אומנם יום הכיפורים עוד רחוק מאיתנו אבל הגיע הזמן לרכוש זוג אופניים. אז אם תהיתם אם אפשר להכניס זוג שלם לתוך הרכב מבלי לפרק גלגל – התמונה לפניכם. נכון, לא מדובר באופניים למבוגרים, אבל גם אופניי הילדים הללו הצריכו ניתוק הוילון הנגלל של תא המטען (שניתן לאחסן אותו מתחת לרצפת תא המטען) וכך ניצלנו את מימד הגובה של הבאגז' ללא צורך לקפל את אחד המושבים. זה טוב בעיקר כשהמושב האחורי תפוס בשני כיסאות בטיחות או מאכלס נוסעים נוספים.
28/5/2020, 9:01
יציאה בשעת בוקר מאוד מקודמת, כשעוד חשוך בחוץ, חשפה בפנינו את ההבדלים בין תאורת הפנים הרגילה בדגמי טוסון לזו בעלת ה-LED בגרסאות הבכירות. התאורה חזקה והאירה את פנים הרכב בצורה טובה כך שהיה קל מאוד לאתר את החפץ שנפל.
26/5/2020, 13:33
צוותי הצילום שלנו עבדו היום על הסרטונים הבאים בסדרה. מקווים שבקרוב נוכל כבר לפרסם אותם.
24/5/2020, 8:40
הבוקר הכנסנו את הטוסון למקלחת השבועית במכון השטיפה הקבוע שלנו. כיף לראות שמלבד הניקיון, גם הטמפרטורה יורדת - לפחות למראית עין...
21/5/2020, 16:14
בימים האחרונים הטוסון עבד קשה. החום האדיר הצטרף לנסיעה ארוכה צפונה דרך אחר הכבישים היפים בארץ - דרך אלון. את מקום הפריחה הירוקה החליף הצבע הצהוב שמאפיין את הבקעה בקיץ.
כביש הזה מתאים כמו כפפה ליד בעבור הטוסון. אין בו הרבה פיתולים חדים אלא כבישים פתוחים ומהירים עם סיבובים מתונים. הטוסון מרגיש מאוד נוח בסביבה הזאת. רכינת המרכב לא מוחשית כשלא מעבירים הרבה משקל בפניות קדימה ואחורה. המנוע החזק מאפשר לבצע עקיפות קלילות וגובה הגחון מאפשר נסיעה נינוחה גם על האספלט הגלי והלא איכותי.
בצפון הארץ הטוסון הוביל אותנו לפינות חמד לצד הירדן בשבילים חקלאיים שלעיתים מכוניות פרטיות כדאי להן שלא לעבור בהם (למרות שעם ישראל מאוד לא מתחשב בגחון רכביו).
19/5/2020, 17:35
המזגן של הטוסון מצוין בימי שגרה, כפי שכבר כתבנו, אבל בחום האדיר של השבוע היינו שמחים ליהנות ממזגן טיפה יותר חזק ומהיר. את גג השמש הפנוראמי הענק לא העזנו לפתוח ולו לרגע אחד.
17/5/2020, 11:22
שבוע חם מצפה לנו, וכבר הבוקר מדדנו טמפרטורה לוהטת במיוחד על הצג של הטוסון. שיהיה לנו בהצלחה.
14/5/2020, 10:59
לטוסון בקרת אקלים מפוצלת והיא מצליחה לקרר את הרכב בצורה טובה, הודות גם לפתחי מיזוג לאחור. אבל בכל זאת תלונה אחת – אין דרך להגדיר את את מצב הסירקולציה, כלומר גם אם בחרתם במצב סירקולציה פנימית היא תעבור למצב החיצוני לאחר זמן מה, וזה קורה בדיוק כשמריחים איזה אגזוז משאית, רפת או אגם חמצון. לא נעים.
12/5/2020, 13:52
לאורך הנסיעה לאילת הבנו שהמושבים בטוסון נוחים מאוד גם בנסיעה כל-כך ארוכה. הריפוד קשה יחסית ולכן לא מייצר עייפות רבה. מצד שני, הם לא אוחזים במיוחד והשילוב עם ריפוד העור גורם קצת להחליק בהם בעיקולים.
10/5/2020, 17:00
בסוף השבוע האחרון ירדנו לאילת כדי לסייע לשיקום הכלכלה בעיר הדרומית, או במילים אחרות – לעשות קניות. אז איך היה? ובכן, תא המטען הכיל בקלות את הקניות, כולל כורסת הנקה בינונית, אבל לא על זה רצינו לדבר הפעם.
נתחיל מצריכת הדלק. את הנסיעה הלוך ביצענו בצורה מתונה יחסית והשגנו צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר. זהו שיפור של מעל 2 ק"מ לליטר ביחס לממוצע המבחן. בנסיעה חזור החלטנו לאתגר את הטוסון בנהיגה דינאמית הרבה יותר, מה שכלל לא מעט בלימות והאצות ועד התדלוק הבא צריכת הדלק הממוצעת צנחה ל-8.5 ק"מ.
ואיך הוא מתנהג כשהנהג נכנס למוד ספורטיבי? הטוסון נוטה לקופצנות מסוימת אבל האחיזה שלו טובה מאוד גם תחת עומס, בזכות צמיגים רחבים למדי (245 מ"מ). ההגה לא מתקשר במיוחד אך התגובות מהשלדה בהחלט מאותתות לנהג על המגבלות וזה טוב. בנוסף תיבת ההילוכים כפולת המצמדים לא מרגישה מהירה וישנה השהיית טורבו מורגשת כך שלא פעם נדרשת חזרה מוקדמת לדוושת ההאצה. במצב הספורט התיבה הרובוטית הופכת מחודדת יותר, מגיבה בזריזות וגם מושכת הילוכים קצת יותר. זה יוצר שינוי די מורגש כשצריכים לחלץ מהטוסון עוד קצת.
7/5/2020, 16:06
כבר שנים ארוכות שמכוניות רבות מציעות איתות בנגיעה. נגיעה קלה במנוף האיתות והרכב יאותות 3 פעמים. זה פיצ'ר חביב שטוב לעקיפות בכביש מהיר למשל, אבל לפעמים עלול קצת להציק - למשל כשבטעות נגעתם בידית והאיתות ממשיך או מצד שני כשלא סיימתם את העקיפה והאיתות כבה.
יש רכבים שמאפשרים לכבות את הפונקציה הזו ויש כאלו שמאפשרים גם לבחור בין 2 או 3 איתותים ויש רכבים כמו הטוסון שמאפשרים בנוסף לכיבוי גם לבחור בין 3, 5 או 7 איתותים שיופעלו בעת נגיעה בידית.
5/5/2020, 18:57
ועכשיו, קבלו את הסרטון החדש בסדרה - אתגר השימושיות!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
3/5/2020, 14:19
דיברנו כבר על הנדסת האנוש המוצלחת בטוסון, והכפתורים על דלת הנהג הם דוגמה טובה לכך. אמנם יש לא מעט כפתורים על הדלת, אך כל אחד מהם קיבל צורה או מבנה שונה, כך שקל מאוד לאתר אותם בזמן הנהיגה מבלי להוריד את המבט מהכביש - חלקם מסודרים לאורך, חלקם לרוחב ובכפתורי הפעלת החלונות ישנה בליטה קטנה על הכפתור של חלון הנהג.
30/4/2020, 20:32
לקניות לקראת סוף השבוע ועל הדרך סוף סוף נהגנו קצת בטוסון.
איכות של מנוע נמדדת בדרכים רבות. אחת הסיבות שהעולם עבר למנועי טורבו היא הגמישות של המנועים האלו. למרות שלא מדובר במנוע הכי גדול של הטוסון (נמכר גם בגרסת 2.0 ליטרים אטמוספרית) מנוע הטורבו עם 177 כוחות סוס הוא המנוע הבכיר בהיצע. הסיבה העיקרית היא המומנט. למנוע הזה יש 27 קג"מ לעומת 19.6 בגרסת ה-2.0 ליטרים. אבל לא מדובר רק בתוספת הכוח - הסיבה המרכזית לביצועים העדיפים היא תחום הפעולה שלו.
מנוע הטורבו אפקטיבי כבר ב-1,500 סל"ד לעומת 4,000 סל"ד בגרסת השני ליטרים. המשמעות היא שבזמן שהמנוע הרגיל צריך לטפס הרבה ולהתאמץ כדי להגיע לשיא המומנט (הנקודה בה המנוע במצבו הגמיש והאפקטיבי ביותר), מנוע הטורבו מגיע אל הנקודה הזו מוקדם בהרבה ונשאר אפקטיבי וגמיש לאורך טווח הרבה יותר גדול על קשת הסל"ד - למעשה מודדים את שיא הטווח הזה באמצעות נתון שיא ההספק (מתי מגיעים הכי הרבה סוסים מהמנוע).
כך, למנוע ה-2.0 ליטר טווח פעולה יעיל של 2,200 סל"ד לעומת טווח יעיל של 4,000 סל"ד בטורבו - כמעט כפול. כך המנוע יעיל לאורך יותר זמן, מתאמץ פחות ואובדני הכוח שלו קטנים יותר.
28/4/2020, 9:36
לקראת יום העצמאות המתקרב, קישטנו את הטוסון בדגל ישראל. שיהיה חג שמח!
26/4/2020, 17:51
בעקבות המצב הטוסון ממשיך לצבור עוד ועוד שעות בחניה, ומעט מדי קילומטרים על הכביש. בהתאם, אנחנו ממשיכים בעדכונים על מערכת המולטימדיה - שמסתבר שמציעה לא מעט פיצ'רים מעניינים. אחד מהם הוא האפשרות לבחור "שומר מסך", שיחליף את תצוגת התפריט הרגילה בשעון אנלוגי או דיגיטלי. כך, בנסיעות ארוכות, לימדנו את הילדה לקרוא שעון מחוגים.
23/4/2020, 11:12
מסביב למסך המולטימדיה ישנם מספר כפתורים פיזיים שמקלים על התפעול בזמן הנהיגה. אחד מהם הוא כפתור בצורת כוכב, שניתן להגדיר באופן עצמאי את המטרה שלשמה הוא ישמש: הוא יכול לשמש למעבר לשיקוף הסלולארי, להזרמת מוזיקה בבלוטות', לתפריט אישי ועוד מספר אפשרויות אחרות. שימושי ויעיל.
21/4/2020, 15:20
פיצ'ר נוסף של מערכת השמע בטוסון נקרא בשם SDVC. מדובר ברכיב שמגביר את עוצמת השמע בהתאם למהירות הנסיעה, במטרה להתגבר על הרעש שמפיק הרכב. אנחנו מוכרחים לציין שנהגנו בטוסון עם הפיצ'ר פעיל ובלעדיו, ולא הרגשנו בהבדל כלשהו...
19/4/2020, 13:06
עוד פיצ'ר שימושי שמציעה המולטימדיה של הטוסון הוא אפליקציית הקלטות. אפשר בלחיצת כפתור להקליט תזכורות ומלל - למשל, כל מיני רעיונות שנזכרים בהם בזמן נהיגה (או סיכומים למבחן דרכים) וגם להעביר את ההקלטות להתקן USB נייד. המערכת מכילה זיכרון פנימי של 128 מגה-בייט, שמאפשר אחסון הקלטות באורך כולל של כ-70 דקות על פי בדיקה שערכנו.
16/4/2020, 15:36
כפתור ה-MODE על גלגל ההגה מאפשר בחירה בין מקורות השמע השונים. עד כאן, עניין רגיל למדי - אבל בדרך כלל אנחנו עוברים רק בין הרדיו לבין השמע בבלוטות', ולא ממש משתמשים בתחנות רדיו ב-AM, במוזיקה בחיבור USB או בחיבור אייפוד. המערכת של הטוסון מאפשרת לנו להגדיר בין איזה פונקציות יעבור כפתור ה-MODE, וכך חוסכת לנו "שיטוט" מיותר בין המקורות שאינם בשימוש.
14/4/2020, 11:19
מערכת המולטימדיה של הטוסון מאפשרת לנו לטפל גם בכמה הגדרות סאונד מתקדמות יחסית: ניתן להחליט אם רוצים הנמכה של הסאונד בעת נסיעה לאחור, ומעניין יותר - ניתן לבקש מהרכב שינמיך את המוזיקה כשאנחנו מניעים את הרכב, במידה וקודם לכן שמענו מוזיקה בווליום גבוה מאוד. אחרי שבעבר חנינו את הרכב לאחר נסיעה לילית עם מוזיקה בווליום גבוה, ובבוקר חטפנו התקף לב כאשר הנענו את הרכב, שמחנו לגלות את האופציה הזאת שעד היום לא חשבנו שהיא קיימת.
12/4/2020, 13:15
היו לנו הרבה תוכניות לטוסון בחול המועד פסח, אבל כרגע אי אפשר לצאת מהבית יותר מדי. בימים הקרובים נפרסם כאן פוסטים שעוסקים בעיקר במה שקורה בתוך הרכב, ובמיוחד במולטימדיה. מסתבר שיש לא מעט דברים מעניינים שניתן למצוא כאשר חופרים לעומק.
למשל, מדריכי השימוש: המולטימדיה של הטוסון תסביר לנו בצורה ברורה (באנגלית בלבד) כיצד מפעילים את אפליקציות השיקוף הסלולארי, את דיבורית הבלוטות', מסך המגע והפונקציות השונות שעל מסך הבית. גם אחרי כמה חודשים עם הטוסון, יש לנו כאן מה ללמוד.
10/4/2020, 9:50
הבוקר נכנסו לביקור קצר בתחנת הדלק. בימים האחרונים אנחנו אמנם לא צוברים קילומטרים רבים, אך הנסיעות הקצרות בעיר, בעיקר לסופרמרקט ובחזרה, מובילות לצריכת דלק גבוהה יחסית. את המיכל האחרון סיימנו עם נתון של 8.4 ק"מ לליטר. לפחות במחירי הדלק הנוכחיים זה לא כל כך כואב.
7/4/2020, 16:08
לקחנו את הטוסון לנסיעה הכרחית לדרום (עם אישורים והכל). כביש 6 אמנם לא ריק לגמרי, אבל אפשר להגיד שהתנועה בו לא הייתה עמוסה במיוחד. כשהכביש פתוח סוף סוף נתנו למנוע להשתחרר והגברנו קצב. הטוסון משייט בקלילות במהירויות כביש 6. מזג האוויר הנוח והמדף הסגור בתא המטען סיפקו חוויית נסיעה טובה גם ברמת בידוד הרעשים.
כשהרכב על בקרת שיוט אדפטיבית, וזו מוגדרת לשמור מרחק קרוב מאוד מהרכב שלפנים, אפשר להתקדם מהר ולבצע עקיפות בקלילות מבלי לאבד הרבה מהירות כשמתקרבים לרכב מלפנים. נחמד ונוח כשאין עומסים בכביש והנתיב השמאלי פנוי.
5/4/2020, 10:21
בימים אלו אנו משתדלים לגלות זהירות יתרה ולצמצם מגע מיותר עם משטחים שונים. המערכת לכניסה והנעה ללא מפתח מאפשרת השארה של מפתח הרכב בכיס מרגע היציאה מהבית ועד החזרה אליו, כך שיש לנו פריט אחד פחות שדורש חיטוי עם הכניסה הביתה.
2/4/2020, 20:20
ועוד קצת בענייני דיומא. היום ירדנו עם הילדים לרכב כדי לנקות אותו לקראת חג הפסח. כך נמנעים גם מהתורים והצפיפות של מכוני השטיפה וגם מספקים פעילות מהנה לילדים. היה קל לנקות את הרכב - קודם כל כי הוא חדש וכמעט לא הספיק להתלכלך, אבל גם בזכות ריפודי העור שנראים מצוין לאחר שאיבת הלכלוך ומעבר עם מגבון לח.
31/3/2020, 14:59
על אף הנסיונות להזמין משלוח מהסופר, לא היה מנוס מיציאה לקניה גדולה לקראת חג הפסח. לא הופתענו מכך שתא המטען בטוסון בלע בקלות את כל השקיות ומארזי השתיה. שני ווי התליה שמרו על שלמותן של תבניות הביצים, מצרך נדיר בימים אלו.
29/3/2020, 9:12
הטוסון לא מרבה לנסוע בימים אלה, אך ביום שישי האחרון יצאנו לקניות ועל הדרך כיוונו את השעון ברכב בהתאם לשעון הקיץ שחל בסוף השבוע. התהליך הוא מהפשוטים והברורים ביותר שפגשנו - נכנסים להגדרות, משם למסך השעון ואז מכוונים בקלות ובנוחות.
26/3/2020, 17:46
רגע לפני שההנחיות מחמירות והסגר הופך טוטאלי, לקחנו את הילדים לסיבוב קצר להתאווררות בחיק הטבע. הטוסון, שמציע עבירות גבוהה מזו של רכב פרטי רגיל, אפשר לנו להגיע לשבילים שלא היינו רוצים להיכנס אליהם ברכב שאיננו SUV - וכך להתרחק עוד קצת מהעוברים והשבים. בתקווה שכל זה יגמר בקרוב ונוכל לשוב לשגרה מלאה.
23/3/2020, 12:56
ועכשיו - קבלו את הסרטון החדש בסדרה - אתגר הביצועים!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
19/3/2020, 17:46
הטוסון שלנו מצויד בצמיגים רחבים במיוחד, במידה 245/45R19 מתוצרת הנקוק. דגם הצמיג הוא Ventus S1 EVO2 SUV, והוא מוגדר על ידי היצרנית כצמיג לרכבי פנאי-פרימיום. הצמיג הזה מייצר אחיזת כביש מצוינת, שבאה לידי ביטוי בכמה נסיעות מאתגרות שביצענו בימים הגשומים האחרונים.
17/3/2020, 9:50
הנדסת האנוש המוצלחת של הטוסון, עליה דיברנו בעיקר בהקשר של מסך המולטימדיה, מתבטאת גם בסידור הגיוני של הכפתורים: משמאל להגה ממוקמים כפתורי התאורה, שמאפשרים לכוון את גובה אלומת האור ואת עוצמת ההארה של לוח המחוונים, ולצידם 3 כפתורים לניתוק מערכות הבטיחות - בקרת היציבות, תיקון הסטיה מנתיב והמערכת לניטור שטחים מתים במראות. המיקום הצדדי של כל הכפתורים האלו, שאינם בשימוש יומיומי (או בכלל בשימוש כלשהו) נראה לנו מוצדק ביותר.
15/3/2020, 9:49
בסוף השבוע יצאנו עם הרכב לסיבוב משלוחי מנות שחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה. תא המטען גדול, מספיק גדול כדי להכיל ערימה גדולה של משלוחי מנות וכנראה הוא יסתדר עם הרבה יותר מזה. את אחת הירידות מההר לבקעה עשינו בשביל. נהיגה זהירה העבירה אותנו בקלות דרך מעט הבוץ שבדרך ומרווח הגחון אפשר לנו לדלג מעל חריצים גדולים.
בטוסון חייבים לאמץ נסיעה איטית בשטח בשל המהלך הקצר של המתלים, זה שמאפשר התנהגות כביש לא רעה בכלל.
12/3/2020, 10:20
מדף חלוקת הגובה בתא המטען מאפשר לא רק לשטח את אף ההעמסה, אלא הוא גם יוצר משטח ישר, שטוח וגדול מאוד בקיפול של המושבים. החלל הפנימי שנוצר במצב הזה - פשוט ענק, ומאפשר העמסה של פריטים גדולים מאוד. מיטת תינוק, לאחר פירוק כמובן, נכנסה ללא קושי.
10/3/2020, 17:56
על המכשיר הסלולארי התקנו (באופן פיראטי) את אפליקציית אנדרואיד אוטו, שמאפשרת הקרנת אפליקציות מובילות, ובהן ווייז, מהנייד למסך המגע הצף במרכז הרכב. המסך ניצב בנקודה מאוד מוצלחת - במרחק הושטת יד קצרה - מה שמאפשר לעשות את הפעולות הבודדות שדורשות טאץ' בקלות וכמעט ללא הסטת המבט מהכביש.
8/3/2020, 15:24
בסוף השבוע האחרון הטוסון לא עבד קשה מדי והסתפק בגיחה קצרה לירושלים ובחזרה.
בשני המבחנים שעשינו לגרסת הטורבו בעבר התלוננו על בידוד רעשים לקוי כשהמדף האחורי פתוח, אך כשהוא סגור המצב הרבה יותר טוב. באופן מפתיע גם כשהגג הפנוראמי פתוח (לא הגג עצמו אלא הכיסוי) יש רעש שחודר לרכב.
בנסיעה מנהלתית היונדאי מרגיש גמיש אבל לא מאוד נושך. אם אתם רוצים פרץ של כוח אפשר לעבור למצב ספורט אבל הכפתור מסתתר למטה ליד ידית ההילוכים במקום לא ממש נגיש ללחיצה תוך כדי נסיעה. הפיתרון - העברה של ידית ההילוכים למצב ידני - גם אינטואיטיבי וגם מאפשר שליטה בהילוך הנבחר. התוצאה: הטוסון משנה את פניו והופך לרכב עם מנוע הרבה יותר "נושך" שמגיב באגרסיביות מבורכת ללחיצה החלטית על דוושת התאוצה.
5/3/2020, 09:35
אתמול אחר הצהריים נסענו לאירוע אצל חברים באחד מישובי השומרון. בעליה הממושכת של כביש מספר 5 לכיוון אריאל שמר הטוסון על מהירות קבועה של 120 קמ"ש בהילוך שביעי על 2,100 סל"ד בלבד - מרשים. בהמשך עברנו לכבישים קטנים ומפותלים יותר, שם מנוע הטורבו סיפק שפע של כוח זמין לצד אופי חלק ולא אגרסיבי מדי במהירויות הנמוכות.
3/3/2020, 11:16
ביום הבחירות לקחנו את הטוסון לטיול משפחתי קצר שכלל פקקים, פריחה ועל האש באחד מיערות קק"ל. ההרכב המשפחתי המורחב כלל שני רכבי פנאי ושתי מכוניות משפחתיות. כאשר חיפשנו מקום לחנות את הרכב עם קצת צל, נוכחנו ביתרון של רכבי הפנאי (והטוסון ביניהם) על פני המשפחתיות: מרווח הגחון העדיף אפשר לטוסון לעמוד בקלות מעל האבנים הגדולות, והצל שמר על תא הנוסעים קריר ונעים.
1/3/2020, 16:50
אחרי שכבר עסקנו במגני השמש, יש עוד עניין קטן אחד ששווה להזכיר. החורף כבר מראה סימנים של סיום, ואנחנו פוגשים ביותר ויותר ימי שמש. בשעות הבוקר או בשעות אחה"צ, כשהשמש נמוכה בשמיים, מגני השמש הופכים לאביזר שימושי ואף בטיחותי.
בג'יפונים בהם שטח החלונות גדול יחסית, יש גם משמעות לגודל מגני השמש. הטוסון מצטיין בתחום זה עם מגני שמש גדולי מידות שלהם גם הארכת פלסטיק הנשלפת ממגן השמש ומייצרת רצף טריטוריאלי להגנה מפני השמש. זהו אביזר פשוט ויעיל ובעיקר נדיר יחסית, ולא כל כך ברור לנו למה אנחנו לא פוגשים אותו ביותר רכבים.
27/2/2020, 8:19
הימים השמשיים נמשכים בסוף פברואר ואנו מגלים שעם כל הכיף של גג שמש פנוראמי, לא תמיד נכון להשתמש בו.
למשל, תצוגת בקרת האקלים הכחלחלה והנעימה בתנאי החשיכה סובלת מכך שהגג הפנורמי פתוח והמידע על הצג הופך כמעט בלתי נראה. הצללה של תא הנוסעים בהחלט נדרשת על מנת לזהות את הטמפרטורה המופיעה על הצג.
25/2/2020, 17:46 החריץ הזה על מגן השמש הוא אחד מהפיצ'רים האהובים עלינו. מדובר למעשה במקום אחסון יעודי לכרטיסי חניה, כך שאלו לא יאבדו במהלך השהות בחניונים. בחו"ל זה משמש גם לכרטיסים של כבישי אגרה.
23/2/2020, 13:54
במהלך סוף השבוע בילינו לא מעט עם הטוסון בנסיעות עירוניות. שני פיצ'רים מורגשים במיוחד בתנאים האלו: הראשון הוא המערכת לדימום מנוע בעמידה, שנדרכת במהירות ומניעה את הרכב בצורה יחסית חלקה. לפחות בחורף, כשאין צורך בקירור של הרכב, אנחנו נהנים מהפעולה של המערכת. הפיצ'ר השני, חדש יחסית, הוא כפתור ה-Auto Hold שמחזיק את הרכב בעמידה ברמזור ומאפשר להרפות מהלחיצה על דוושת הבלם. גם זו מערכת נוחה מאוד שמקלה על חיי היומיום, אך היא מתנתקת בכל יציאה מהרכב וצריך להפעיל אותה מחדש בכל נסיעה.
20/2/2020, 21:34
לקחנו את הטוסון לנסיעה ארוכה דרומה, ובאחד השלבים מצאנו את עצמנו בכביש סדום - ערד. הגרסה בה אנחנו נוהגים היא החזקה בהיצע, את זה אתם יודעים, וכוח בהחלט לא היה אתגר. התנהגות הכביש של הטוסון טובה מאוד בסך הכל עם עודפי אחיזה מרשימים. כשהאחיזה נגמרת מתפתח תת היגוי עדין וצפוי. ההגה קל מדי ולא מאוד מדוייק אבל בהחלט נהנינו מהבלמים ההחלטיים.
ועוד משהו קטן: רבים אוהבים לנצל את כביש סדום ערד לנהיגה מהירה - אבל גם אם החלטתם שנהיגה היא התחביב שלכם ויש לכם מכונית הולמת, זה לא אומר שאתם יכולים לחתוך פניות עיוורות ולחצות פס הפרדה בלי לחשוב. נהג אחד כזה כמעט גמר לכולנו את הטיול.
18/2/2020, 11:14
אחד הדברים הראשונים שגילינו לגבי הטוסון, זה שחשוב מאוד להקפיד על סגירת המדף הנגלל בתא המטען. הוא אמנם נראה דק יחסית, אבל משפר מאוד את בידוד הרעשים ברכב בנסיעה על כביש מהיר.
16/2/2020, 9:19
דווקא בשיא תקופת החורף, אמצע חודש פברואר, אנחנו זוכים סוף סוף בשבת חורפית אך שמשית. ניצלנו את ההזדמנות החמימה להוציא קצת את האף שלנו מהבית ואת האף של הטוסון מהחניה, לטיול ראשון. באיזור יער בן שמן מצאנו נקודת תצפית יפה שהדרך אליה כוללת שביל קק"ל קליל, אך שלוליות החורף והבוץ הפכו קטעים מסוימים בשביל המדובר למעט מאתגרים יותר. הטוסון אמנם לא מציע הנעה כפולה או יומרות שטח של ממש, אך בזכות צמיגים רחבים ומומנט גבוה הוא התמודד עם המסלול די בקלות.
13/2/2020, 17:34 במהלך המבחן נעסוק לא מעט ביחידת ההנעה של הטוסון-טורבו, שהיא ללא ספק אחת מנקודות החוזקה שלו. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, שמציג תגובות מצוינות והופך את הטוסון לרכב מהיר מאוד בכל מצב. עוד לא איתגרנו אותו בטיפוסים עם רכב מלא לרמת הגולן, למשל, אבל עד כה בכל עקיפה, זינוק או שיוט במהירות גבוהה - פגשנו בשפע של כוח זמין.
11/2/2020, 15:25
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לא היתה זמינה עד היום בטוסון, אך החל מינואר האחרון ניתן לקבל אותה בגרסת הטורבו הבכירה. זו מערכת שתמיד מעניין לבחון מאחר ויש לה התנהגויות שונות בין יצרן ליצרן ולפעמים אף בין דגם לדגם של אותו יצרן. בהקשר של הטוסון נספר שהמערכת נוחה וקלה לתפעול, במיוחד עבור מי שתפעל בעבר מערכת כזו בכל יונדאי אחרת. המערכת גם מאפשרת זחילה נוחה מאוד בפקקי תנועה, פועלת גם במהירות אפס ומאפשרת המשך תנועה לאחר מספר שניות של עמידה באמצעות לחיצת כפתור אחת או בלחיצה קלה על דוושת התאוצה.
השבוע, בעת שנהגנו בכביש מעט מתפתל, המערכת זיהתה רכב שעמד על השול הימני כרכב שנמצא בנתיב הנסיעה שלנו. הרגשנו שמתפתחת בלימה ללא צורך, כשברגע האחרון לפני שהמערכת נקטה בבלימת חירום נאלצנו להתערב ולנתק את פעולת המערכת כדי להמשיך בנסיעה כרגיל. המסקנה - לעולם הישארו ערניים כשאתם משתמשים במערכות אוטונומיות.
9/2/2020, 17:08
כשנכנסים לטוסון, אחד הדברים הבולטים לטובה הוא הגוונים הבהירים שחולשים על משטחים רבים ברכב. בעבר הלא רחוק, יונדאי נתפסה כמותג אפרורי ותא נוסעים משעמם אפיין את דגמי היצרן. הטוסון, במיוחד לאחר מתיחת הפנים, שובר את הסטיגמה הזו ומשפר מאוד את רמת ההגשה של תא הנוסעים. בנוסף לצבעים הבהירים נציין לטובה גם את מסך המולטימדיה הצף.
6/2/2020, 21:47 רגע לפני סוף השבוע, קבלו את הסרטון הראשון בסדרה - שמסביר למה בכלל בחרנו דווקא בטוסון למבחן ארוך טווח.
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
4/2/2020, 18:22 שני שינויים קיבל הטוסון בגרסה הבכירה עם פתיחת 2020. הראשון הוא בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold והשני הוא בקרת שיוט אדפטיבית, שעד כה לא הוצעה בטוסון. על המחסור בשני הפריטים האלו כתבנו כאשר בחנו את הטוסון המעודכן לפני כשנה, ואנחנו שמחים לגלות שמישהו ביונדאי הקשיב לבקשות שלנו.
03/02/2020, 10:58 יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי טוסון, אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים בישראל. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בטוסון באופן שוטף וננהג בו אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
המכונית שהתייצבה למבחן היא הגרסה הבכירה ביותר של הטוסון: היא מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, ברמת הגימור "Elite". מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 182,900 שקלים.
בשנת 2019 נמכרו בישראל 7,199 יחידות של יונדאי טוסון, מתוכן 788 יחידות בגרסת הטורבו החזקה - מה שהופך את הטוסון לאחד משלושת רכבי הפנאי הנמכרים בישראל ולרכב השביעי הנמכר ביותר בהסתכלות על כלל השוק.
הדור הנוכחי של הטוסון משווק כאן מאז שלהי 2015, אך בתחילת 2019 הוא עבר מתיחת פנים מקיפה - וממש בימים אלו גרסת המבחן, הטורבו, קיבלה עוד כמה תוספות אבזור חשובות.
עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון מבחן שערכנו לטוסון לא מזמן, ובו התמקדנו בהבדלים שבין רכב פנאי למכונית משפחתית.
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח
כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים יסיים הטוסון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
על פי נתוני יצרן, והיקר נתונים בפועל במבחני רכב, מכוניות מקוריאה מפגרות בנושא צריכת דלק אחרי רוב יתר היצרנים - עד כדי צריחת דלק. המצב [היחסי] לא משתפר בשום סוג מנוע [טורבו, דיזל, היברידי].
ושאלה, כמה היונדאי טוסון שונה מהקיא ספורטג' ברמות גימור דומות?
לפני שאתה זועק טיפשים - גיפונים אכן קצרים ממכוניות משפחתיות.
למשל ה- טוסון קצר יותר ביותר מ10 סנטימטרים ממשפחתיות כגון קורולה, מאזדה3 וכו'.
סתם. שתדע. ושלא תחשוב כי אתה חכם יותר מכולם - כי אתה ממש לא.
איך בעידן של היום נשמע לאנשים שסביר שרכב עממי עם מנוע מיינסטרים יצרוך בנסיעה מתונה 11.5 ק"מ לליטר ועוד לאילת??
לא יודע איך נהגתם ב"מתינות" והגעתם לזה אבל יצא לי לנסוע בשנים האחרונות מספר פעמים לאילת ברכבים שונים:
מאזדה CX5 2016 מנוע 2.0 צרך 16 ק"מ לליטר.
טוסון 2.0 2017 צרך 14.5 ק"מ לליטר (1.6 טורבו אמור להיות קצת יותר טוב מזה הרי).
סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו צרך 18 ק"מ לליטר.
סקודה אוקטביה 1.0 טורבו צרכה 20 ק"מ לליטר.
כל הנסיעות בוצעו רוב הזמן עם מזגן, 2 אנשים על מטענם במהירות מקסימלית של 110 קמ"ש.