קילומטראז' נוכחי: 20,075 צריכת דלק ממוצעת: 14.02 ק"מ לליטר
8/2/2017, 13:51 המבחן הסתיים - ועכשיו הגיע הזמן לסכם:
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי סונטה היברידית במבחן ארוך טווח
2/2/2017, 10:23 אחרי חצי שנה וקצת יותר מ-20 אלף קילומטרים, הגיע הזמן להיפרד. הסונטה חזרה לסוכנות יונדאי בתל אביב, ובימים הקרובים נציג כאן את סרטון הסיכום של המבחן.
26/1/2017, 16:31 שבוע אחרון עם הסונטה. בימים האחרונים שלה אצלנו היונדאי עוסקת במשימות השגרתיות: איסוף והסעת הילדים מהגן והחוגים, נסיעות למשרד, קניות בסופר וקפיצות מזדמנות לפגישות פה ושם. החיבור עם המכונית אחרי חודשים ארוכים של נהיגה משותפת עשה תחושה טובה לכל מי שהשתמש בה. זו מכונית שאולי לא יוצרת התלהבות יוצאת דופן במפגש הראשוני, אבל עם הזמן היא מתגלה כבת לוויה מאוד נעימה, שימושית ומפנקת.
23/1/2017, 9:06 בסוף השבוע האחרון ירדנו דרומה לאיזור מצפה רמון, והצטיידנו באופניים לרכיבת שטח מאתגרת. חששנו שלא יהיה קל להכניס את האופניים לרכב - בכל זאת, מדובר במכונית סדאן עם פתח הטענה שטוח וצר, אבל הופתענו לגלות שהאופניים נכנסו בלי בעיה מיוחדת, לאחר קיפול המושבים כמובן. בתום הרכיבה, שהזכירה לנו שרירים שלא ידענו מקיומם, היה נעים ונוח להיכנס לסונטה: חימום המושבים וההגה היו נהדרים במזג האוויר הקריר, מושבי העור הרכים עשו נעים לשרירים התפוסים והנהיגה הביתה התבצעה על מי מנוחות.
19/1/2017, 18:55 המבחן ההשוואתי שערכנו לסונטה מול שברולט מאליבו וסקודה סופרב התפרסם באתר. עדיין לא קראתם?!
15/1/2017, 14:11 על תאי אחסון נראה שעדיין לא דיברנו במבחן הזה, ובסונטה יש לא מעט מהם. עם הזמן, כל תא מוצא את תפקידו ומקומו: בתא הגדול שמתחת למשענת היד בין המושבים אנחנו מאחסנים בדרך כלל חבילת טישו ומגבונים לחים; מחזיקי הכוסות משמשים לשתיה פה ושם, אבל בעיקר למפתחות הבית ולעטים; בתא שלפני ידית ההילוכים אנחנו שמים את הסמארטפון והמטען לרכב, בדלתות מתמקם הארנק, ובתא למשקפי השמש שבתקרה - ובכן, שם אנחנו נוהגים לשים משקפי שמש... היצע התאים בסונטה עשיר ומגוון, וזה לא מובן מאליו במכונית שלא קוראים לה סקודה סופרב.
12/1/2017, 11:36 מאז המבחן ההשוואתי שערכנו לסונטה, אנחנו מגלים שסגנון הנהיגה שלנו קצת השתנה. בדרך כלל במכוניות היברידיות הנטיה היא לנהוג בצורה מבוקרת, רגועה וחסכונית ככל הניתן. ידענו שלסונטה יש לא מעט כוח, אבל בתנאי היומיום הרגילים מיעטנו להשתמש בו. במבחן ההשוואתי הסונטה הרשימה עם ביצועים עדיפים משמעותית על אלו של הסופרב והמאליבו, והראתה לנו קצת מהצדדים הפחות מוכרים שלה. מאז אנחנו נהנים הרבה יותר ללחוץ על הדוושה הימנית ולאמץ אותה בעקיפות או ביציאה מרמזורים - ובאופן מפתיע, צריכת הדלק כמעט ולא נפגעת בתנאי נהיגה כאלו.
9/1/2017, 17:20 מערכת המולטימדיה של יונדאי היא ללא ספק מהמתקדמות בשוק, ולאחרונה טויוטה השיקה מתחרה משלה - גם כן בפיתוח מקומי. אז כמו שהבטחנו, הנה מבחן השוואתי שערכנו לשתיים.
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי סונטה היברידית במבחן ארוך טווח
5/1/2017, 9:42 שוק הרכב נכנס לרתיעה מסוימת מעליית מחירי המכוניות בתחילת שנת 2017, ובמרכז החששות עמדו שני דגמים היברידיים: טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה, שיצאו מקבוצת הזיהום השניה - שם משולם 30% מס - ועברו לקבוצת הזיהום השלישית, עליה משולם מס של 83% (וממנו יש להפחית את הטבת הזיהום של קבוצה 3). באופן מפתיע, יונדאי סונטה התייקרה ב-5,000 שקל בלבד - זאת למרות שמרכיב המס מתוך מחירה עלה בעשרות אלפי שקלים.
3/1/2017, 11:50 גיליון חדש של מגזין iCar יצא לאור, ובו מבחן השוואתי ליונדאי סונטה מול שתי מתחרות מסקרנות: סקודה סופרב ושברולט מאליבו. מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה במגזין, ולספר לנו מה דעתכם על התוצאות. לצפיה במגזין >>>
1/1/2017, 8:59 לקחנו את הסונטה בשבוע שעבר לנסיעה ארוכה לכיוון בסיס שיזפון בנגב. לא שיש לנו מילואים שם, אבל חובות אחרות גרמו לנו לנסוע בגשם השוטף כל כך רחוק. אם עד היום נחיצותן של מערכות הבטיחות הייתה שולית, ביום בו ארובות השמיים נפתחות ומכות באדמה עם כל מה שיש להן להציע, הן הופכות לקריטיות. בחושך מצרים שמכסה את הכבישים מצומת הנגב בואכה אילת, והעייפות המצטברת מהנסיעה הארוכה, התראות על סטייה מנתיב מסייעות בשמירה על החיים. גם בקרת השיוט האדפטיבית מסייעת בשמירת מרחק (במצב המחמיר ביותר שלה), והיא עושה את זה טוב בהרבה מנהג מאוד עייף.
למרות שלל ציוד האבזור, דווקא חיישני גשם לא מותקנים ברכב ובכבישי הדרום שרגע אחד היו שטופי שמש ובשני הוכו בממטרים, פעולה אוטומטית של המגבים הייתה יכולה להיות נורא נוחה. מצד שני אולי ההרגל לחיישני הגשם שהגיע משילוב של מספר רכבי מבחן שמצויידים בהם + ימי גשם תכופים הפכו אותנו לקצת מפונקים...
28/12/2016, 14:53 אין כמו השילוב של גשם וגג שמש פנוראמי...
26/12/2016, 8:35 בסונטה, כמו בכל מכונית אחרת בתצורת סדאן, אין מגב מאחור. "מילא", אמרנו, "לפחות יש מצלמת רוורס". ואז שילבנו לרוורס וראינו את זה.
21/12/2016, 17:36 הגשם עזב אותנו ביומיים האחרונים, אבל הקור כאן ובגדול. בלילה הקודם מדדנו 8 מעלות באיזור המרכז, ובתנאים האלה האבזור של הסונטה הוא חתיכת שדרוג לאיכות החיים. חימום מושבים כבר פגשנו בלא מעט מכוניות - כולל שברולט ספארק וניסאן מיקרה - וכאן הוא עובד נהדר, ואפילו קיים גם במושבים האחוריים. אבל חימום להגה? את זה כבר ניתן למצוא רק במכוניות אמריקאיות למהדרין, ובתוכן הסונטה. זה ללא ספק אחד הפיצ'רים שיותר אהבנו, רק חבל שאחרי נסיעה ממושכת הוא מתנתק בלי הודעה מוקדמת. לא נורא, לוחצים שוב ומחככים ידיים בהנאה.
לא מצליחים למכור? מגוון עסקאות מחכות עכשיו במדורטרייד אין >>>
19/12/2016, 6:30 עם אור ראשון יצאנו דרומה למבחן השוואתי של יונדאי סונטה מול שתי מתחרות קשוחות ומוצלחות. מאות קילומטרים של נהיגה לפנינו, ובקרוב מאוד נחזור עם התוצאות...
14/12/2016, 13:52 הגשם השוטף של הימים האחרונים רק הזכיר לנו כמה נעים לנסוע במכונית כמו הסונטה, שיודעת לנתק את הנהג מהמתרחש סביבו. אחיזת הכביש המצוינת שלה לא נפגעה מהכביש הרטוב, ומערכות הבטיחות המתקדמות פעלו גם הן כראוי בתנאי מזג האוויר הקשים. נהיגה מזדמנת תחת גשם סוער, על כביש חשוך עם סימון גרוע, לא הפיחה בנו תקוות רבות - אבל גם אז מערכת בקרת הסטיה מנתיב הצליחה לזהות את סימני הנתיב, ובקרת השיוט האדפטיבית זיהתה מכוניות בראות נמוכה הרבה לפני שאנחנו הבחנו בהן.
8/12/2016, 14:37 הבוקר נכנסו לטיפול הראשון במוסך המרכזי של יונדאי בפתח תקווה. אנחנו כבר מכירים את המקום - לא פעם אספנו מכוניות מאולם התצוגה הצמוד, וגם הפעם נתקלנו קודם כל בבלגאן. החניון במקום עמוס, מכוניות חוסמות אחת את השניה, ושומר אחד שמנסה לעשות סדר בכל המהומה שמסביב. אם לא היינו פוגשים את זה פעם אחרי פעם, היינו מניחים שאולי מדובר בצירוף מקרים.
הגענו מעט באיחור לשעת הטיפול שנקבעה, אך הרכב נכנס מיד - למחלקת ציי הרכב, שכן הוא משתייך לצי רכבי ההדגמה של היבואנית כלמוביל. פקידה נחמדה קיבלה אותנו בחיוך, לקחה את המפתח ואנחנו התיישבנו בפינת ההמתנה עם טלויזיה, עיתון, קפה ואינטרנט. כל מה שדורש טיפול 15,000 בסונטה זה החלפת שמן ומסנן שמן, ובנוסף מבצעים במוסך בדיקת בלמים ובדיקה כללית של הרכב. ביקשנו גם לתקן את המצת התקול.
כל הסיפור לקח בערך שעה וחצי. השמן והמסנן הוחלפו, הגלגלים פורקו לטובת בדיקת בלמים, ניפחו לנו אוויר בצמיגים ובסוף הטיפול הרגיל הרכב הועבר לשטיפה (כפי שמקבל כל לקוח פרטי, אך לא לקוחות ציי הרכב). בזמן השטיפה חשמלאי בדק את שקע המצת והחליף שני נתיכים שרופים.
עלות של טיפול כזה במוסך המורשה היא 527 שקלים, סכום סביר בהחלט עבור מכונית מסוגה של הסונטה. שקע המצת תוקן ללא עלות במסגרת האחריות.
להגדלה - לחצו על התמונה:
5/12/2016, 11:02 התקשרנו הבוקר לקבוע תור לטיפול במוסך. בניגוד למקרה של המכונית השניה שנמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח, כאן ההליך היה הרבה יותר מהיר ופשוט: הוצע לנו תור בתוך 3 ימים. בהמשך השבוע נעביר לכם את הרשמים מהביקור במוסך המרכזי של יונדאי בפתח תקווה.
30/11/2016, 15:53 הגענו ל-14 אלף קילומטרים בדיוק, אלף קילומטרים לפני הטיפול. בקצב הנוכחי - כדאי שנמהר לקבוע תור למוסך...
27/11/2016, 11:36 כמה נסיעות בתקופה האחרונה אתגרו מעט את המנוע של הסונטה. דווקא לא טיפסנו לחרמון או להרי הנגב, אלא פשוט נדרשנו לנסיעה בקצב גבוה מהרגיל, עם יותר עקיפות והאצות אגרסיביות. כאן צריך לחלק את חוות הדעת לשניים: ביציאה מהמקום, כשסוחטים את הגז, אפשר לקבל מהסונטה תאוצה מצוינת - בכל זאת, 200 כ"ס - אבל התחושה היא שזה לא בא לה בקלות. היא קצת רועשת, לא נושמת היטב בסל"ד גבוה וגם תיבת ההילוכים לא מסתדרת עם הקצב המהיר, ולפעמים אפילו חובטת תחת עומס. מצד שני, עקיפות הן משחק ילדים עבור הסונטה, גם במהירות גבוהה מאוד. זמינות הכוח מעולה כבר בסל"ד נמוך, והמנוע החשמלי מעניק דחף נהדר שמאפשר להוסיף קמשי"ם למחוג בקצב מצוין.
24/11/2016, 20:50 השבוע ערכנו עם היונדאי קניות גדולות מהרגיל. מספר פריטים גדולים מילאו את תא המטען, ואז נחשפנו לכמה בעיות מרגיזות: קודם כל - בתא המטען אין ווים, ידיות, רצועות עיגון או כל פריט אחר שיאפשר למקם חפצים בלי שיזוזו בחופשיות ברחבי הבגאז'. שנית - מוטות הדלת של תא המטען נכנסים לתוכו ועלולים לפגוע בחפצים בפנים. ככה נקרע לנו ארגז קולה. ולבסוף - לתא המטען של הסונטה יש תאורה רק בצד אחד, מה שאומר שאם הכנסנו חפץ גדול בצד הזה, יתר הבגאז' יהיה חשוך.
21/11/2016, 23:11 אחרי יותר מ-3 חודשים ו-13 אלף קילומטרים, תקלה ראשונה הופיעה ברכב. שקע המצת, זה שמשמש אותנו לטעינת הסלולארי, הפסיק לעבוד. בינתיים אנחנו משתמשים בשקע הנוסף שצמוד אליו - זה שבאמת יש בו מצת לסיגריות. במסגרת הטיפול הקרוב נתקן את התקלה וכמובן שגם נעדכן.
18/11/2016, 13:56 בנהיגות הלילה האחרונות גילינו שהאורות של הרכב מסנוורים את הסביבה בלילה ולא משנה מה מצב התאורה של הרכב. ניסינו לאתר את הכפתור ששולט בגובה אלומת האור אך הוא לא נמצא, ובמקום בו ספר הרכב מסביר שהוא אמור להיות - יש כפתור לשליטה בעוצמת התאורה בלוח המחוונים. נבדוק את הנושא מול היבואן ונפסיק להציק לנהגים על הכביש.
16/11/2016, 9:02 אז אחרי כמה שבועות, אפשר לדבר כבר על המולטימדיה החדשה שהותקנה אצלנו בסונטה. הכפתורים הפיזיים, בעיקר כפתור הווליום, אבל גם האחרים, גדולים יותר ומקלים מאוד על השימוש. גם הכפתורים על מסך המגע גדולים ומאוד אינטואיטיביים לשימוש בנהיגה. הגרפיקות מעולות והקצב שבה המערכת עובדת השתפר משמעותית.
האם הכל מעולה? יש פרט קטן שהפריע. בניגוד לרכבים אחרים עם כפתורים פיזיים בסונטה יש רק שני כפתורים לניווט בתוך התפריטים. אחד הוא "מסך הבית" והשני, "חזור". חסרו לנו מאוד כפתורי קיצורי דרך לניווט, לאפשרויות השמע השונות ולדיבורית. בנוסף המערכת של יונדאי מצריכה עוד לחיצה כדי להגיע לפונקציית הניווט (כלומר 3 לחיצות) וזה לא ממש מוצלח. למזלנו, המתקין הציע אפשרות להשתמש בכפתור ההפעלה הקולית הנמצא על ההגה לטובת כניסה ישירה למסך ה-Waze, כך שרק במקרה הזה הבעיה נפתרה. רק חבל שהפעלה קולית של ממש למערכת השמע לא קיימת. 14/11/2016, 22:03 בשבוע החולף ביצענו לסונטה את אחד המבחנים היותר מעניינים - מבחן המולטימדיות, אל מול המערכת החדשה של טויוטה. אמנם זו של טויוטה משווקת כרגע רק בקורולה, שלא מתחרה ישירות בסונטה, אך יונדאי משווקת מערכת דומה כמעט בכל הדגמים, ואילו טויוטה תציע בקרוב את המערכת גם בדגמים נוספים. היה מרתק, ובקרוב תוכלו לצפות בתוצאות המבחן. 13/11/2016, 9:49 יונדאי סונטה היא אמנם מכונית קוריאנית, אך היא מיועדת האופן מובהק מאוד לשוק האמריקאי. ובשוק האמריקאי כנראה שאו שלא ממש אוהבים להסתכל במראות הצד, או שפשוט לא ממש אכפת להם ממה שמופיע בהן. אחרת קצת קשה להסביר את פשר מראת הצד השמאלית של הסונטה.
בעוד זו הימנית "תקינה" לחלוטין ומראה שטח גדול יחסית - בדיוק כפי שנהוג במכוניות אירופאיות ואסיאתיות, הרמז הראשון מגיע עם הכיתוב שמופיע עליה - Objects in mirror are closer than they appear. או בתרגום חופשי, החפץ שאתם רואים במראה קרוב יותר ממה שהוא נראה, אז אל תאשימו אותנו אם תתנגשו בו.
ועכשיו אנחנו מגיעים למראה השמאלית, שבמילים עדינות מאוד נגיד ש... לוקח זמן להתרגל אליה. התחושה המתקבלת היא שהיא מגדילה ומקרבת את העצמים הנראים בה פי כמה. קשה לאמוד בעזרתה מרחקים, וקשה עד בלתי אפשרי להעריך אם הרכב שנמצא עכשיו בנתיב משמאל נמצא מספיק רחוק מאחור כדי שתוכלו להיכנס לפניו. נכון, הסונטה מצויידת במערכת לניטור שטחים מתים, ונכון שזו לא תלונה ספציפית אל הסונטה אלא אל כמעט כל מכונית אמריקאית באשר היא, ועדיין, קשה לנו להסתמך על המערכת בלבד, וזה משהו שללא ספק כדאי שתקחו בחשבון לפני קניית מכונית.
או שפשוט תחליפו את המראה לאחת "רגילה" (במקום מוסמך כמובן, עם מראה מתאימה), ואז אתם יכולים להתעלם מהפוסט הזה...
8/11/2016, 9:04 נראה שאנחנו נותנים הרבה מאוד תשומת לב לתא המטען של הסונטה, ובכן, אני רוצה לעשות את זה שוב, אבל מזווית אחרת - מצידו החיצוני. בסוף השבוע האחרון נסענו עם הסונטה לטייל ובמהלך הטיול, כשמכסה תא המטען היה פתוח, צד את עיני מין "צ'ופצ'יקון" פלסטיק שכזה ליד המנעול, עם שני ציורים - מנעול אחד פתוח, ואחד סגור. חיש מהר השתלט עלי הילד שצועק "תלחץ!!". בידיעה מוחלטת שהזזת הצ'ופצ'יק תעשה לא יותר מאשר לנעול את תא המטען כשדלתות הסונטה נעולות גם הן, נעניתי לילד שבראש שלי ולחצתי. מה כבר יכול להיות, נכון? לא נכון.
חצי שעה מאוחר יותר, ואני כבר אחרי כמה עשרות לחיצות על השלט, על הכפתור על ידיות הדלתות ועל שני הכפתורים שאמורים לפתוח את תא המטען - זה שעל הדשבורד וזה שעל דלת תא המטען עצמו. הנסיון הבא היה קיפול המושבים האחוריים כדי לגשת לתכולת תא המטען מהפתח הקדמי, מה רב היה התסכול כשגיליתי שאת המושבים אפשר לקפל רק מתוך תא המטען עצמו, בצמוד לדלת. מסתבר שלתא המטען של הסונטה יש שלושה מצבים - פתוח, נעול, וממש ממש נעול.
רגע לפני הרכבת רשימת הציוד שאבד לנצח ומחשבות על קנייתו המחודשת באינטרנט הקרוב לביתי, אמר לעצמי המבוגר האחראי, שהתאושש ממעשה הטיפשות שיזם הילד "אולי תבדוק בספר הרכב?".
בערך דקה אחר כך, גיליתי שכדי לפתוח את תא המטען יש "להכניס את המפתח המכאני לפתח שבדלת תא המטען". פתח שנמצא ליד הכפתור לפתיחת דלת תא המטען. פתח שמעולם לא שמנו לב שבכלל נמצא שם.
1/11/2016, 14:52 היום הוחלפה מערכת המולטימדיה בסונטה. כבר התלוננו כאן על המערכת שקיבלנו עם הרכב, בעיקר על המסך הקטן והיעדר הכפתורים הפיזיים. היבואנית הזמינה אותנו לביקור במשרדיה של חברת "מובייל גרופ", שמפתחת עבורה את מערכות המולטימדיה, שם הוחלפה לנו המערכת באחת חדשה - זו שמקבלים כיום לקוחות הסונטה. למערכת יש כפתורים פיזיים ברורים, וזה היתרון הראשון שלה, וגם מערכת ההפעלה שונה והאייקונים מסודרים אחרת על המסך. שינוי נוסף - כפתור ההפעלה הקולית על ההגה מפעיל ישירות את ה-Waze. בהמשך נעדכן על פעילותה של המערכת.
30/10/2016, 17:15 בפעם הראשונה, נדלקה לנו נורית הדלק בסונטה. זה קרה בנסיעה על כביש 6, כמעט 700 קילומטרים מאז התדלוק הקודם - וזה בלי שהצלחנו לייצר נתון צריכת דלק טוב במיוחד באותם קילומטרים. הנורה נדלקה כשהמחשב מורה על טווח נותר של 60 קילומטרים, ואחרי התדלוק נכנסו למיכל 52.8 ליטרים של בנזין - כלומר, נותרו בו 7.2 ליטרים.
26/10/2016, 9:26 מקרר קטן, 52 ליטר בסך הכל, היה צריך לעבור מהבית למשרד. לא חשבנו שתהיה בעיה להכניס אותו לסונטה, ולכן הופתענו שהוא לא נכנס לתא המטען בשום צורה שהיא. הבעיה היא כמובן לא הנפח - לסונטה יש בגאז' של 440 ליטר - אלא פתח ההטענה הצר, שלא אפשר למקרר להיכנס. אותו מקרר, אגב, נכנס שבוע קודם לכן לתא המטען של סקודה פאביה. בסופו של דבר, המקרר מצא את מקומו במושב האחורי. שם היה נוח להכניס אותו בזכות המרווח הנדיב ובזכות העובדה שלדלת מפתח רחב מאוד.
23/10/2016, 13:18 רגע לפני שהחגים נגמרים, הטיולים הרבים והארוכים שביצענו עם הסונטה לאחרונה גרמו לנו להבין רבדים נוספים של הנעה היברידית. מעבר לתרומה שיש להנעה זו בצריכת הדלק, יש לה משמעות גם מבחינת זמינות המומנט שהמנוע החשמלי מספק - למעשה כבר החל מ...אפס קמ"ש.
כמה שאנחנו אוהבים מנועים רועמים, מרגשים ובעלי סאונד עוצמתי, יש משהו אחר שקוסם בשקט והנינוחות הללו בזמן שהרכב משייט קדימה על גלי המומנט המספקים דחף עוצמתי. ההרגשה ממכרת ובכל האצה מרמזור אפשר ליהנות מחדש משעיטה שקטה ומהירה, ובגלל שבניגוד להיברידיות אחרות אין כאן תיבה רציפה - השקט נשמר כמעט תמיד.
20/10/2016, 22:54 בשעה טובה, הגענו ל-10,000 קילומטרים עם הסונטה. אל המספר העגול הגענו בתום נסיעה ארוכה, אחת מאלו שמייצגות הכי טוב את מה שאנחנו אוהבים ביונדאי הזו. יצאנו מפתח תקווה לאירוע משפחתי שנערך בישוב הדרומי מיתר - מה שאומר שנסענו בערך 110 קילומטרים לכל כיוון, וכמעט כולם על כביש 6 שמגיע כיום עד לצומת שוקת. בתנאים האלו, הסונטה היא תענוג של ממש. בקרת השיוט האדפטיבית נכנסה לפעולה במחלף נחשונים, והפעם הבאה שנגענו בדוושות היתה כמה דקות לפני ההגעה ליעד. זה מרגיע, מוריד דאגות והופך נסיעות ארוכות לבלתי מורגשות. במהלך הנסיעה, במהירות גבוהה למדי, רשמה הסונטה צריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר.
18/10/2016, 13:31 החגים זימנו לנו הזדמנות לטיולים משפחתיים "הארד קור" עם הסונטה - וגם הפעם היעד היה בצפון הרחוק. נציג צוות הבוחנים שלנו העמיס את משפחתו: זוג הורים + שני ילדים (2 כסאות בטיחות מאחור) ומטען רב יחסית לצורך לינה של מספר ימים מחוץ לבית.
דווקא כאן קנה המידה להשוואה היה אידיאלי, מאחר וביום יום משרתת את המשפחה האמורה מכונית משפחתית בתצורת סטיישן. אז איך הסונטה, כמנהלים סדאן, בהשוואה לסטיישן משפחתית?
הסונטה עמדה במבחן סך הכל בכבוד ובלעה יחסית בקלות את רוב המטען לקרבה. שאריות בודדות של תיקים ושקיות נאלצו להתאחסן בתא הנוסעים, אך שם בוודאי שלא היתה בעיה מאחר ותא הנוסעים באמת מרווח. ובכל זאת, קשה להשתוות לנוחות העמסת המטען והגישה לתא המטען של רכב סטיישן שמציע דלת גדולה הפוערת פתח גדול, וגם מאפשר למטען להיערם עד לגובה הגג.
10/10/2016, 12:13 בסוף השבוע האחרון לקחנו את הסונטה לנסיעה ארוכה לאיזור היישוב שלומי שליד גבול לבנון. הרכב סיים שבוע עמוס בנסיעות פרבריות וצריכת הדלק שלו לא ממש הבריקה (14 ק"מ לליטר ע"פ המחשב). הנסיעה צפונה הייתה איטית ומייגעת "בזכות" הפקקים על כביש 6 ובכביש 70. למרות הפקקים, השתפרה צריכת הדלק ל-14.4 ק"מ לליטר עד שהגענו צפונה.
במוצאי שבת, בדרך חזרה מהצפון, לקחנו על עצמנו משימה - לנסוע לגמרי באופן רגוע ולראות עד כמה טובה יכולה להיות צריכת הדלק. בתוצאה הסופית הנתון עמד על 15.6 ק"מ לליטר מרשימים - אם כי הפער לא דרמטי, כך שסגנון הנהיגה לא יוצר השפעה קיצונית על צריכת הדלק.
6/10/2016, 16:32 אחד מצוות הבוחנים שלנו סובל מבעיה נפוצה - אצבע קלה מדי על כפתור עוצמת הקול, ושינוי של הווליום אחת לחמש דקות. זה הביא אותו לגילוי קטן אבל מרגיז: לחיצה פנימה על כפתור הווליום שעל ההגה מכניסה את המערכת למצב שקט - MUTE. התוצאה העגומה היא שלא פעם ניסיון להגביר או להחליש את עצמת הווליום מסתיים בכך שהמערכת נכנסת למצב שקט עקב לחיצה לא מכוונת פנימה של הכפתור - מעצבן. מצד שני, אם היו פותרים את הבעיה בכפתור השתקה נוסף, כנראה שהיינו מתלוננים על עומס כפתורים...
2/10/2016, 13:25 הביאו את הסתיו. כידוע, אנחנו בעונת מעבר, ולכן היתה לנו הזדמנות ראשונה לבחון גם את חימום המושבים בסונטה שלנו. עד כה נהנינו מפי'צר ייחודי הקיים בסונטה - מדובר במערכת אוורור יעילה המותקנת בתוך המושב עצמו. תוספת בעלת משמעות יתרה כאשר מדובר במושבי עור. זה עניין לא ממש נעים להיכנס לרכב שעמד שעות בשמש קיצית לוהטת ולהתיישב על ציפוי עור לוהט, שמהר מאוד הופך גם למלכודת דביקה ומזיעה. לכן מערכת האוורור במושב הינה תוספת משובחת. אמנם תחושת הקרירות בגב לא מתקבלת מיד עם הפעלתה של המערכת, אך ברגע שהיא מתייצבת על שיא פעולתה זה בהחלט נעים לגב וגם לישבן שמאכלסים את המושב.
בוקרו הראשון של חודש אוקטובר, השעה שש בבוקר ובהחלט מורגשת צינה סתווית משמעותית. אולי זה לא מצדיק להדליק את החימום הכללי ברכב, אך המושבים שיודעים גם לחמם בחורף בהחלט התגלו כיעילים. אחרי הכל ציפוי העור יודע לשמר קור בדיוק כפי שהוא משמר חום, לכן גם כאן יש לתוספת זו משמעות רבתי. סביר להניח שככל שנתקדם לעומקו של החורף נלמד גם להעריך את פיצ'ר חימום ההגה, אבל לא נקדים את המאוחר.
29/9/2016, 13:23 נדמה שכמעט לא עסקנו כאן באחד התחומים החשובים ביותר במכונית מנהלים - נוחות הנסיעה, והפעם נדבר על מה שהיא יודעת לעשות בתוך העיר. זה לא סוד שהסונטה היא מכונית אמריקאית, ובארה"ב אוהבים אותן רכות. מערכת המתלים הרכה של היונדאי מצליחה לספוג מצוין שיבושים מכל הסוגים, ולהפוך את השיטוט באיזורי תעשיה מצולקים או סתם בשכונות מרובות פסי האטה, לחוויה הרבה יותר נעימה. רק על פסי האטה באמת גדולים, במהירות קצת יותר גבוהה מהרגיל, מורגשת לעיתים חבטה. לטעמנו, מדובר באחת המכוניות הנוחות שאפשר למצוא בתקציב הזה.
27/9/2016, 16:54 אחרי יומיים בהם הסונטה נחה לטובת מבחן השוואתי בקטגוריה אחרת, שבנו לעדכן. הפעם אנחנו מביאים לכם את סיפורה של מראת צד. אחד הדברים שמפריעים לנו בסונטה, ויש לכך אף משמעות בטיחותית, אלה מראות הצד – או יותר נכון מה שנשקף מהם או מה שלא. המראות מעניקות שדה ראייה מצומצם למדי. זה גם בגלל שהן מגדילות, כמיטב המסורת האמריקאית, אבל גם בגלל שהן פשוט קטנות מדי. אפשר להתנחם באבזור הבטיחותי העשיר שכולל גם התראות במראה על רכב בשטח מת וצפצוף במקרה של סטייה מהנתיב. עם זאת, אנחנו בדעה שאין טוב ממראה עיניים ואנחנו תמיד מעדיפים להקדים את הסונטה ושמערכות אלה יישארו כגיבוי.
21/9/2016, 15:58 באמת, אין הרבה אביזרים שחסרים בסונטה. יש פה כמעט כל פיצ'ר שאפשר לבקש, אבל דבר אחד - שקיים אפילו ביונדאי i20 מלפני 5 שנים - חסר כאן: קיפול מראות חשמלי. הסיבה לכך, כנראה, היא העובדה שהסונטה היא מכונית אמריקאית ושם יש פחות סמטאות צרות. בטח ביחס לפתח תקווה, שם צולמה התמונה שלפניכם. ברחובות צרים במיוחד זה קצת מדאיג, במיוחד במכונית רחבה כמו הסונטה.
19/9/2016, 13:33 את הבוקר פתחנו בפקקי התנועה הכבדים של גוש דן, בעקבות סגירת תחנות הרכבת בתל אביב. דווקא הנסיעה שלנו היתה בכיוון ההפוך, מזרחה לכביש 6, אבל גם שם תפסו אותנו העומסים. כאן אנחנו צריכים לציין שהסונטה היא אחת המכוניות שהכי נעים לשהות בהן בפקקי התנועה. למרות שבקרת השיוט האדפטיבית לא כוללת מצב של זחילה בפקקים, היא מתמודדת היטב עם פקקים בהם ישנה נסיעה איטית רצופה, ופוטרת את הנהג מהצורך לזגזג כל הזמן בין הגז לברקס. במצבים של פקקים יותר כבדים נהנינו מפונקציית ה"אוטו-הולד" שמחזיקה את הבלם לחוץ ומאפשרת לשחרר את הרגליים כמעט לחלוטין. עם שתי המערכות האלו, יחד עם כורסאות העור המאווררות וכוס הקפה שהצטיידנו בה מבעוד מעוד, אפשר להעז ולומר שאפילו היה קצת נחמד הבוקר בפקקים.
15/9/2016, 20:08 אחרי כמעט חודשיים של מבחן, אנחנו שמחים להציג לכם את הסרטון השני בסדרת סקירות הוידאו שתקבל הסונטה. והפעם - מה דעתנו על האבזור שלה? צפיה מהנה!
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי סונטה היברידית במבחן ארוך טווח
14/9/2016, 12:37 היום חוויינו הפתעה לא כל כך נעימה. נתנו למערכת בקרת השיוט האדפטיבית לשוט על כביש 4 בשעות הבוקר. הנסיעה לא ממש מהירה בגלל העומסים והמערכת מצליחה לשמור על קצב שתואם את התנועה. מאחורי אחד העיקולים התפתח פקק והמהירות ירדה מאיזור ה-90 קמ"ש עד למצב של כמעט עמידה.
אנחנו זיהינו את ההאטה ממרחק יחסית בטוח, אבל בקרת השיוט לא הצליחה "להבין" שמדובר ברכב עומד ונאלצנו להתערב ולבלום בלימה חזקה מאוד בכדי למנוע מצב לא נעים. האירוע, ואירועים דומים עם מערכות של יצרנים אחרים, מזכיר לנו שלמרות האוטומציה הגוברת ו"ההתנתקות" מהכביש שהיא מביאה עימה - עדיין חשוב מאוד לשמור על עירנות ומעורבות בנהיגה.
13/9/2016, 16:55 בימים הראשונים של השבוע הסונטה "שכבה בצד", ואנחנו התפנינו לערוך מבחן השוואתי לסקודה פאביה, שגם היא נמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח. בסוף השבוע האחרון הסונטה ליוותה אותנו לנסיעה לירושלים. יחידת ההנעה של הסונטה היא שותפה מאוד נחמדה לעליות לעיר הקודש. השילוב בין המנוע החשמלי ומנוע הבנזין נעשה לא רק בשקט אלא גם תוך דחיפה קלה בגב שמזכירה כמה עתודות מומנט יש לרכב.
אז העלייה לירושלים הייתה מאוד מהירה, אבל לקראת סופה נגמר ה"מיץ חשמל" של האוטו ונותרנו עם מנוע הבנזין. לזכותו יאמר שהוא לא חלש ומאפשר קצב התקדמות טוב. אבל הפער מהביצועים כאשר המנוע החשמלי נותן מכוחו מורגש ומוחשי. וכך גם הרעש. צריכת הדלק הכוללת הייתה טובה וגם אחרי 600 ק"מ אנחנו מאוד רחוקים מתחתית מיכל הדלק.
7/9/2016, 18:01 סוף טוב לסאגת הצמיג. תקציר הפרקים הקודמים למי שלא עקב: צמיג אחד בסונטה השתפשף במדרכה ודרש החלפה. לא הצלחנו להשיג צמיג זהה לזה שמותקן על אותו סרן, אז בינתיים הצטיידנו בצמיג זול באופן זמני עד לפתרון הבעיה. לפני מספר ימים יצרו איתנו קשר מטעם היבואן, ועדכנו שנמצאו עבורנו צמיגים מתאימים.
אז הבוקר נכנסנו למוסך היבואן בפתח תקווה, שם התבשרנו שלא ניתן להשיג בישראל צמיג זהה לזה שקיים בסונטה - קומהו מדגם Solus TA31. המשמעות: חייבים להחליף את שני הצמיגים הקדמיים, למרות שאחד מהם תקין לגמרי וכמעט חדש. כלומר - ההוצאה הוכפלה.
במקום הצמיג הזה התקינו בסונטה שלנו זוג צמיגי קומהו מדגם Ecsta KU31. אלה צמיגים יקרים יותר, בעלי דירוג גבוה יותר בפרמטרים של אחיזת כביש, אך פחות טובים בכל מה שנוגע לנוחות ולשקט. לאור המאפיינים של הסונטה, אנחנו יכולים בהחלט להבין למה היצרן בחר לשווק אותה עם צמיגי ה-Solus TA31, ובתקופה הקרובה נדווח לכם האם ועד כמה מורגשים ההבדלים בינם לבין הצמיגים הספורטיביים יותר שהותקנו ברכב המבחן.
5/9/2016, 17:10 ישנן שתי דרכים נפוצות בהן ניתן לפגוש עוגני ISOFIX ברכב. האחת, הותיקה יותר, היא של טבעות ברזל ש"מוחבאות" בתוך המושב, ודורשות לתחוב את היד ולמשש בתוככי הספה. הדרך השניה, הנוחה יותר לשימוש, היא זו ש"מוציאה" את העוגנים לשקעים יעודיים וחשופים מעל פני המושב. הדרך השניה אמנם נוחה יותר, אבל גם פחות אסתטית.
ביונדאי סונטה יש פתרון שלישי, שמצליח להיות גם נוח וגם אסתטי: העוגנים נמצאים מעל פני המושב ולא בתוכו, אבל טבעות הברזל מוסתרות מאחורי דלתות פלסטיק קפיציות. זה לא מפריע לחיבור של המושב - במקרה שלנו, עם רצועות Latch, אבל לפעמים זה קצת מפריע לשחרר אותן, שכן אז צריך ביד אחת לתפוס את הדלת, ועם היד השניה ללחוץ ולשחרר את ה"שאקל" שננעל על הטבעת.
31/8/2016, 14:19 למרות מזג האוויר הקיצי, ואולי בעצם דווקא בגללו, עלינו עם הסונטה לסיור בפסגת החרמון. הדרך לשם, בעיקר בקטעים האחרונים, רצופת עליות חדות ופיתולים הדוקים - ומעניין היה לראות כיצד מתפקדת יחידת ההנעה ההיברידית בתנאים האלה, שעל פניו אינם האידיאליים עבורה. בפעם האחרונה שביקרנו בחרמון זה היה עם פולקסווגן פאסאט - מכונית עם מנוע טורבו חזק, וההבדל בין השניים פשוט מרתק.
בפעם ההיא, בכל בלימה חזקה לקראת פניה - מנוע הטורבו של הפאסאט ירד אל מתחת לתחום היעיל בו פועל מגדש הטורבו, וחזרת הכוח ביציאה מהפניה התעכבה במספר רגעים קצרים. ברגע שהטורבו חזר לעניינים, קיבלנו "מכת כוח" אגרסיבית, שאילצה אותנו לבלום בחדות לקראת הפניה הבאה.
עם הסונטה העניינים התנהלו בצורה רגועה הרבה יותר. בניית הכוח נעשית בצורה ליניארית, והמומנט הגבוה של המנוע החשמלי מסל"ד אפס אומר שאין כמעט רגע שבו אנו נדרשים להמתין להגעת הכוח. אז נכון, התפרצות כוח זו תחושה מהנה שלא קיבלנו כאן, ויכול להיום שאם היינו מודדים להם זמנים - הפאסאט היתה מהירה יותר, אבל בפועל התחושה ביונדאי הרבה יותר רגועה ונעימה. היא מייצרת תנועה חלקה גם בתנאים מאתגרים, בלי דרמות.
30/8/2016, 21:15 עדכון בנוגע לצמיג: מיבואן יונדאי עדכנו אותנו כי נמצא צמיג במידה המתאימה. בימים הקרובים ניסע למרכז השירות ונתקין אותו.
28/8/2016 10:30 עוד סוף שבוע, עוד גיחה עם המשפחה והסונטה. גם הפעם, עם ילדה קטנה על הסיפון, נאלצנו לדחוס את תא המטען בכל טוב, וגם הפעם עמדנו מולו כשהוא ריק עם מחשבות על "אין מצב שכל זה יכנס פנימה" ומחשבות על "אין מצב שכל זה נכנס פנימה" אחרי שסיימנו להעמיס.
25/8/2016, 18:32 לפני מספר ימים חנינו בצמוד למדרכה, כנראה צמוד מדי - והצמיג השתפשף ופיתח "בועה" על הדופן. מצב מסוכן, שלא מאפשר להמשיך נסיעה ליותר מקילומטרים בודדים. לסונטה, אם אתם זוכרים, אין צמיג חלופי - אז בהרבה זהירות נסענו לפנצ'ריה סמוכה, וביקשנו לרכוש צמיג חלופי מדגם זהה לזה שמותקן על הרכב. בכל זאת, הרכב עבר פחות מ-5,000 ק"מ והשחיקה לצמיגים זניחה - כך שאין צורך להחליף כרגע את שניהם. הבעיה: לפנצ'ריה אין במלאי את הצמיג מהדגם הזה, מתוצרת "קומהו". טלפון זריז ליבואן הצמיגים העלה כי גם אצלו אין כרגע את הדגם זמין במלאי. באופן זמני רכשנו צמיג בודד ופשוט יחסית, וכעת מנסים עבורנו ביבואנית יונדאי לברר היכן ניתן להשיג צמיג זהה לזה שהגיע עם הרכב. אם לא תהיה ברירה, נצטרך להחליף את שני הצמיגים הקדמיים בחדשים מאיכות טובה.
24/8/2016, 16:12 ראשית כל, אנו חייבים לכם התנצלות. הבטחנו לעדכן בהקדם מרשמי הנסיעה בסוף השבוע האחרון, אבל בינתיים צוות הבוחנים היה עסוק בהפקת מבחן השוואתי גדול - והעדכונים על הסונטה מגיעים אליכם עכשיו.
סוף השבוע האחרון היה בסימן חופשת אוגוסט המשפחתית המסורתית, ואנחנו ניצלנו את המאורע כדי להעמיס את הסונטה ולעלות לצימרים בצפון לסוף שבוע ארוך. תא המטען הגדול של הסונטה הועמס לעייפה (ראו צילום), כאשר רק כפתור קיפול הכיסאות המוצב למעלה הפריע מעט להכניס פנימה את הצידנית הגדולה שלנו, שבסופו של דבר נדחקה גם היא פנימה בהטייה זוויתית קלה.
אז זהו, האוטו מועמס, הילדים גם הם ועולים על כביש 6. אם חשבנו שנרגיש את המטען הנוסף, אז לא ממש. הסונטה מאיצה ומתנהגת כמעט ללא שינוי, והנסיעה רגועה ושקטה. עסקים כרגיל. המיזוג עובד מצוין והקרירות הנעימה מורגשת גם בגב ובישבן הודות למערכת אוורור המותקנת בגוף המושב.
בסיכומה של נסיעה בת כשעתיים וחצי, עם עצירה אחת לשירותים והתרעננות, הגענו ליעד כמעט ללא טענות מכיוון המושב האחורי. ההורים מביניכם יודעים שגם זה נחשב הישג לא מבוטל.
18/8/2016, 16:42 יצאנו עם הסונטה לחופשה של סוף שבוע ארוך בגליל המערבי. לא מעט קילומטרים צפויים לנו בחברתה בימים הקרובים, ובתחילת השבוע הבא אנחנו מבטיחים לעדכן ולחזור עם תובנות.
בינתיים נספר לכם על אחת. תא המטען של הסונטה מציע נפח של 440 ליטר - נתון קטן ביחס למכונית מנהלים, שנובע מגודל הסוללות. כך או אחרת, במבט בעין בלתי מזוינת הוא נראה גדול למדי. ארזנו לטיול לא מעט תיקים, שקיות וגם צידנית די גדולה, וכולם נבלעו בקלות בתא המטען של היונדאי. החסרון: בגלל תצורת הסדאן והדלת הקטנה יחסית של תא המטען, לא קל להגיע לחפצים שנמצאים עמוק בפנים.
16/8/2016, 17:24 אחרי שפרסמנו בעמוד הפייסבוק של iCar את התמונה מליל המטאורים בנגב, אחד הגולשים הזהיר אותנו מפני פנצ'ר שהיה יכול להיגרם מנסיעה על שביל לא סלול. אז האמת היא שהשביל דווקא היה כבוש היטב ולא היה בעייתי בכל צורה שהיא, אבל למעשה אותו גולש צודק: לסונטה אין גלגל חלופי, אלא רק ערכת ניפוח. את מקומו של הגלגל תופסת הסוללה של המערכת ההיברידית. זה אומר שבמקרים של פנצ'ר משמעותי יחסית, כזה שמלווה בקריעה מסוימת של הצמיג, הערכה לא תוכל להועיל וניאלץ להזמין גרירה. זה כבר קרה לנו בעבר עם מכונית מבחן אחרת, במפגש עם בור בכביש שהסתיים בפנצ'ר פשוט יחסית - אבל הערכה לא עזרה, ונאלצנו להמתין במקום מרוחק כמעט 3 שעות לגרר, ולחזור הביתה בתחבורה ציבורית. אז בקצרה: אם אין לרכב גלגל חלופי, כדאי מאוד להיזהר מפנצ'רים.
14/8/2016 10:44 פיגשה עם הפלוגה מהמילואים נקבעה ליום חמישי האחרון. המיקום - החווה של אחד החבר'ה, שנמצאת בערך באמצע בין אופקים לרעים. הסונטה הונעה ויצאתי לדרך. תוך כדי הנסיעה אחד החברים מזכיר לי על מטר המטאורים שאמור להתרחש היום. "נקפוץ למצפה רמון?" (עניין של שעה ורבע. חתיכת "קפיצה") המחשבה לא נשארה אצלי בראש יותר מדי זמן עד שהתקבלה תשובה חיובית.
היות ואת הנסיעה עשיתי לבדי, בדרך מהדרום דרומה היה זמן להתוודע לאפליקציית הרדיו האינטרנטי של הסונטה ולמערכת השמע שלה. האפליקציה (Nubex Radio) קלה יחסית להבנה ראשונית אבל ככל שמתעמקים מגלים שלמרות מבחר עצום של תחנות חלקן אינן זמינות בישראל. מעבר לזה החיפוש מעט מסורבל ובמקרים של איבוד קליטה סלולרית האפליקציה מפסיקה לנגן ודורשת התעסקות מיותרת כדי לחזור לנגן. ישנן אפליקציות מהוקצעות יותר, דוגמת Tunein Radio שהיו יכולות להיות בחירה מוצלחת יותר. דווקא לתחנת הרדיו שהייתה שמורה במועדפים (Capital Radio הלונדונית) יש לי רק שבחים. כנ"ל לגבי מערכת השמע, שמצליחה להפריד תדרים בצורה מצוינת ולספק סאונד נקי ונעים גם כשהווליום גבוה.
אה כן, מטר מטאורים.
11/8/2016, 14:03 כמו שמקובל במכוניות יוקרה, ובעיקר בדגמים המיועדים לשוק האמריקאי, גם יונדאי סונטה מכינה "קבלת פנים" לנהג. זה מתחיל עם ההתקרבות לרכב, אז נדלקות נורות לד קטנות מאחורי ידיות הדלתות - עניין שעוזר למצוא על הדלת את הכפתור שפותח אותה, גם בחניות חשוכות. וזה ממשיך עם מושב שמתרחק לאחור לפני היציאה מהרכב ומאפשר יציאה וכניסה קלה, כאשר בכניסה הבאה לרכב המושב נע בחזרה לאחר ההנעה. זה אמנם מקל מאוד על הכניסה והיציאה, בטח למי שמרבה בנסיעות קצרות, אבל אנחנו חייבים לציין שלפעמים זה גם מעט מטריד: אם אתם נכנסים לרכב בזריזות וחייבים לצאת בדחיפות מהחניה, מרגיז לחכות עד שהכסא ינוע לאיטו בחזרה למקום - עניין שמעכב בשתיים או שלוש שניות את התחלת הנסיעה. לאופי חסר הסבלנות של הישראלים זה לפעמים קצת פחות מתאים.
שלא תבינו אותנו לא נכון: זה לא שאנחנו מתלוננים על הפיצ'ר הזה. בדרך כלל זה מאוד נוח, אבל במקרים נקודתיים אנחנו קצת חסרי סבלנות...
9/8/2016, 13:22 אז קנינו גלון של נוזל לניקוי שמשות, ודי הופתענו לגלות שכל הגלון כולו - 4 ליטרים - נכנס לתוך המיכל. הגלון מילא את המיכל בשלמותו, ובצינור המילוי נשארו סנטימטרים פנויים בודדים. נחכה ונראה לכמה זמן זה יספיק.
8/8/2016, 18:36 מסתבר שמכונית חדשה מגיעה עם מעט מאוד נוזל לשטיפת השמשות במיכל. אחרי פחות משבועיים נדלקה לנו נורית ההתראה על מפלס נמוך של נוזל השטיפה, אם כי גם 4-5 ימים אחר כך עוד נשאר מספיק נוזל לשטיפה פעם ביום. היתרון הגדול: מסך המידע של הסונטה מציג בצורה ברורה מאוד את ההתראה, עם איור ברור וגדול שמלווה בכיתוב. לא פעם נתקלנו בנהגים שלא הצליחו לפענח משמעות של נורות כאלה ואחרות, כולל נורות התראה על מפלס נמוך לנוזל השמשות. כאן אי אפשר להתבלבל.
7/8/2016, 14:14 את השבועות הראשונים שלנו עם הסונטה העברנו בנהיגות בין עירוניות שגרתיות ורגועות, וצברנו קילומטרים ושעות היכרות עם המכונית. בינתיים אנחנו יכולים לספר לכם על אפקט אחד ראשוני שהיא הצליחה להשיג: היא מרגיעה את כל מי שנוהג בה. כל בוחן שיוצא איתה לסיבוב חוזר רגוע ונינוח יותר, ונסיעה לבאר שבע וממנה לכפר סבא כבר לא נראית כמו משימה מורכבת כל כך. החיים, כך נראה, מתנהלים בקצב שונה מאחורי ההגה של המכונית הזו.
הנינוחות והשלווה שהיא משרה הם אולי ההסבר לצריכת הדלק המצוינת שמדדנו לה עד כה, אם כי אנחנו עדיין מצפים שהנתון ישתפר ככל שהמבחן יתמשך והמנוע "ייפתח".
4/8/2016, 10:38 יונדאי סונטה. מוכר לכם השם? אז כן, אי שם בעשור הקודם הסתובבה על כבישי ישראל מכונית בשם הזה, אבל בשנה האחרונה מדובר בסיפור אחר לגמרי. בחודש אוקטובר 2015 נחתה בישראל יונדאי סונטה היברידית, מכונית מנהלים בסגנון אמריקאי שהחליטה לנסות ולשבור סוף סוף את המחסום של יונדאי בקטגוריית רכבי המנהלים.
צפייה בתוכן Live Blog: יונדאי סונטה היברידית במבחן ארוך טווח
עכשיו היא מגיעה אלינו למבחן ארוך טווח, ותצטרף אלינו למשך כמה חודשים שבהם נוכל לבדוק לא מעט דברים: עד כמה היא מרווחת ונוחה בתור מכונית מנהלים, עד כמה היא חסכונית בתור רכב היברידי וכיצד מתפקדות מערכות הבטיחות המסקרנות שלה. בתקופה הקרובה ננהג בה אלפי קילומטרים, ונדווח לכם באמצעות ה-Live Blog על כל אירוע והתרחשות.
מכונית המבחן היא מהגרסה המאובזרת יותר של יונדאי סונטה, שנקראת "לימיטד". היא עלתה על הכביש בחודש יולי 2016, והגיעה אלינו לאחר שעברה 45 קילומטרים בלבד. צעירה ורעננה, ומוכנה לעבודה קשה מאוד שצפויה לה בחודשים הבאים. אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
לראשונה ב-iCar, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הסונטה תשמש אותנו גם סקודה פאביה. אתם מוזמנים לעקוב גם אחרי המבחן שלה.
אומרים לכם שזה מבחן ארוך טווח, ושמדווחים על כל מיני דברים שקורים עם הרכב תוך כדי השימוש. מה לא ברור?
רוצים מבחן רגיל? יש מיליון כאלה פה באתר, זה משהו אחר
הולך על טויוטה
רק היום קבלתי הצעה על ס"ך 173000ש"ח כולל הכל על הכביש.
תודה לכם על המבחן,אולי זה מוזר לבטל בגלל צמיג אך ,הגב' שלי גומרת צמיג אחד לפחות בשנה ואין לי חשק להיתקע אי שם וגם לקחת משכנתא על הצמיגים .הנהלת יונדאי התעוררו
נוהג מתחילת מרץ, עשיתי כ 15K ק"מ.
מורצה עד הגג מהכל.
בקרת שיוט אדפטיוית = מדיטציה בפקקים. תופס מסלול שמאלי, מפעיל שיוט , בוחר מרחק 1 (מתוך 4) מוזיקה בפול ווליום (החלפתי את המערכת המגעילה שהיבואן התקין) וגולש עד הבית.
אוטו שקט גם ב- 190 קמ"ש ו4 אנשים.
צריכה ממצועת של 15-16 ק"מ לליטר, תלוי איך לוחצים על הגז.
מזגן בגב ובתחת .....:)
והכי מעצבן שעם השפע מקום במושב האחורי, הילדים עדיין מצליחים ללכת מכות אחד עם השני .... :)
כל מי שמתלבט - מומלץ דגם לימיטד !!
אהה - נזכרתי ! חיסרון יחידי !! מראה שמאלית לא מקטינה.
050-3037326 יעקב
לתשומת ליבכם! היה לי פנצ'ר בצמיג, השתמשתי בערכה לניפוח שמספיקה לפעם אחת מקסי' פעמיים, ומיכל חדש עולה 460 ש"ח, מצמידים את הלקוחות לקיר,
את הצמיג עצמו החלפתי ב290 ש"ח בפנצריה באשדוד, לא הבנתי מה כל הטררם על הצמיגים.
יש לי את דגם ה-LIMITED, הפחות מאובזר. רכב טוב ביחס למחיר שלו, אבל עם הרבה דברים מעצבנים. בלם היד מופעל ברגל והכי גרוע - מפריע לשים את הרגל בצד. ממש מציק! הרכב שקט, אבל יש רעשי רוח חריגים (ממתין להתקנת מגני רוח), תיבת ההילוכים מגיבה באיחור נוראי (גם במצב ספורט) ורועשת בעת עליית סל"ד. במיוחד זה בולט בבקרת שיוט - פתאום הרכב מתחיל לצעוק.
העדר צמיג חלופי ממש מטריד. אני חושש ליסוע איתו למקומות מרוחקים. כניסה ויציאה ללא מפתח - ברכב הקודם שלי זה היה אלחוטי אוטומטי. כאן צריך ללחוץ כל פעם על הידיות. נכון, בלי מפתח, אבל לא בלי ידיים...
לסיכום - בדיעבד הייתי בוחר רכב משפחתי אירופאי מאובזר. במחיר של 20-25 אלף פחות הייתי מקבל פחות גודל אבל הרבה יותר אוטו.
הבנתי מכם שביונדאי רק הווייז מופעל קולית וגם זה לא ברור לי עד כמה
אז שאלתי האם יצרנית המערכת מתכוונת לפתח ממשק קולי? זה לדעתי חשוב כמו ניווט אם לא יותר - בעידן של hello Siri ועוד רבים ומתרבים היכולות למזער הורדת עיניים מהכביש צריכה להיות תכונה מרכזית!!! אני רגיל לדבר עם דיבורית ה parrot שלי כבר שנים והיה נפלא אם כל הפעלת הווייז והאודיו והכל יהיה מבוסס קול
איבדתי בלמים בכביש ירושלים תל אביב כביש אחד במהירות 100 ק"מ
ברכב חדש 2017 עם 4.500 ק"מ האם עוד משהוא עבר חוויה כזו? למזלי הצלחתי לבלום בבלם היד!
התקלה נעלמה לאחר שכיביתי והדלקתי את הרכב
וחזרה שוב במוסך.