קילומטראז' נוכחי: 21,643 צריכת דלק ממוצעת: 15.3 ק"מ לליטר
1/7/2015, 17:31 אחרי חצי שנה, הגיע הזמן להיפרד מהספייס סטאר. את כל הסיכומים על צריכת הדלק, הנסיעות ועלויות האחזקה תוכלו לקרוא בכתבה האחרונה בסדרה. וכמובן - גם הפעם יש סרטון וידאו.
צפייה בתוכן Live Blog: מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח
23/6/2015, 18:39 עוד נסיעה מאתגרת מבחינת תא המטען של הספייס סטאר – הסעה של בן משפחה שנעזר בכיסא גלגלים לאירוע משפחתי. במחשבה ראשונה הרעיון נשלל על הסף. במחשבה נוספת, וכישראלים מצויים, החלטנו לבדוק את העניין. מסתבר שכאשר מסירים את המגש של תא המטען, ניתן לקחת כיסא גלגלים גדול מימדים בצורה מפתיעה. כסא גלגלים סטנדרטי, אותו ניסינו בעבר, נכנס בקלות לאחר קיפול הכסא (הגלגלים מונחים על רצפת תא המטען). כסא גדול יחסית, מהסוג המופיע בתמונה, נכנס בזוית אחרת - אבל בהחלט נכנס.
21/6/2015, 9:18 לקראת הפרידה הצפויה מהספייס סטאר, היא צוותה לסופ"ש משפחתי במרכז הארץ. המשפחה כללה זוג הורים ושני ילדים בני 12 ו-14. אתגר ראשון – האם נוכל לצאת לסופ"ש עם הספייס סטאר? ובמילים אחרות – האם תא המטען הקטן יחסית למשפחתית שלנו יוכל לעמוד באתגר? אומנם לא היו הרבה תיקים אבל בכל זאת חששנו.
ובכן, חמישה תיקים בינוניים נכנסו לתא המטען של הספייסטאר בצורה יפה מאוד. תיק נוסף לבריכה עבר למושב האחורי בין הילדים, שבסך הכל היו מרוצים מתנאי המחיה שלהם במושב האחורי.
17/6/2015, 10:58 מחיר של 745 שקל לטיפול שגרתי במוסך היבואן, כפי שעלה הטיפול שביצענו לספייס סטאר, נשמע לנו בסך הכל סביר. ובכל זאת - החלטנו לקבל הצעות מחיר גם ממוסכים נוספים, שלא משתייכים לרשת מוסכי היבואן. פנינו ל-3 מוסכים מוכרים, שאינם מורשי יבואן כלשהו, וקיבלנו הצעות שבין 500 ל-720 שקל. כלומר, מעט יותר זול, אך לטעמנו פערי המחיר קטנים מדי בכדי להצדיק את המעבר למוסך שאינו מורשה היבואן. מה היתרון במוסך היבואן? קחו דוגמה: בשיחות הטלפון שערכנו עם המוסכים השונים, אף אחד מהם לא הכיר את דרישות היצרן לטיפול 20,000 ק"מ במיצובישי ספייס סטאר. אחד מהם אפילו לא הכיר את הדגם, ושאל שאלות לגבי נפח המנוע, גודל המכונית והדרישות לטיפול.
במוסך המורשה, אגב, איפסו את מונה הטיפולים הממוחשב של הספייס סטאר - שהודיע חגיגית: הטיפול הבא בעוד 20,000 ק"מ.
15/6/2015, 12:50 הבוקר התייצבנו במוסך "מוטורוני" בתל אביב, מורשה מיצובישי, לקראת הטיפול הראשון לספייס סטאר שלנו. תוך זמן קצר פתחו לנו כרטיס והזמינו אותנו לשבת בחדר המתנה קטן עם טלויזיה וקפה. במסגרת הטיפול הוחלפו בסך הכל שמן המנוע ומסנן השמן. בטיפול כזה מוחלף גם מסנן המזגן, אך מכיוון שהחלפנו אותו לפני שבועות בודדים - לא נדרשה החלפה נוספת במסגרת הטיפול. בנוסף, ניקו את מסנן האוויר של המנוע ופירקו גלגלים לבדיקת בלמים - שנמצאו תקינים. הטיפול ארך כשעה, כולל זמן ההמתנה לכניסה לטיפול. עלות טיפול 20,000 למיצובישי ספייס סטאר במוסך היבואן: 745 שקל.
בסך הכל מדובר בעלות סבירה, וכשמשקללים את הדרישות הנמוכות יחסית בטיפולים - רק כל 20,000 ק"מ, החלפת מצתים כל 100,000 ק"מ וללא טיפול ברצועת התזמון (יש שרשרת במקום) - מתקבל רכב עם עלויות אחזקה זולות מאוד.
14/6/2015, 16:07 בסוף השבוע האחרון הזה היתה לנו הזדמנות לאתגר את נפח תא המטען ואת אפשרויות הדחיסה של ציוד בחללים נוספים בתא הנוסעים של הספייס סטאר. לא היינו חושבים להשתמש במיצובישי הקטנה, אך הילד המתבגר נשאר בבית כדי להתכונן למבחן הבגרות בהיסטוריה - ואנחנו החלטנו להשאיר איתו בבית את הרכב המשפחתי הגדול, ולנסות בכל זאת להשתמש במיצובישי.
היתה סוג של סקפטיות מהולה בתקווה בבוקר יום שישי כשהתיקים והצידניות נערמו ליד הדלת האחורית של הספייסטאר. באורח פלא כמעט, הסתדרו להם התיקים ברמת דחיסות די גבוהה יש לומר, בתוך תא המטען - יחד עם מספר שקיות, בקבוקי מים, צידנית ועוד כמה פריטים בתוך תא המטען, שמשאירים בדיוק מספיק מקום לשני מבוגרים מקדימה ועוד ילד וכלב קטן במושב האחורי.
הנסיעה, למרות צפיפות מסוימת, עברה ללא בעיות מיוחדות. ניתן אפילו לומר שלא הורגשה כבדות מיוחדת בנסיעה למרות המשקל הלא שגרתי. עם זאת, הפעם לא איתגרנו את הספייס סטאר בעליות לירושלים או לרמת הגולן בעומס זה.
במהלך הנסיעה נדלקה נורית לחץ האוויר בצמיגים (לא ברור אם בגלל תוספת המשקל). מבדיקה בעין לא נצפה מצב בעייתי באף אחד מהצמיגים, אך למרות זאת נכנסו לתחנת הדלק ושם הראתה המשאבה על מחסור קל של 2-3 PSI בכל צמיג.
מחר נכניס את הספייס סטאר לטיפול ראשון במוסך היבואן בתל אביב.
11/6/2015, 17:41 מתארגנים ליציאה מהמשרד לקראת סוף השבוע. אחד מחברי המערכת מתכנן לצאת עם המשפחה לקמפינג משפחתי - אך כמובן שהספייס סטאר לא מספיקה לכל הציוד הנדרש. הוא יסתפק ברכב המשפחתי הפרטי, וישאיר את המיצובישי במערכת לשימושים אחרים...
9/6/2015, 12:10 מתקרבים לטיפול הראשון עם מיצובישי ספייס סטאר. עדיין לא הגענו ל-20,000 ק"מ, אבל בלוח השעונים כבר נדלקה נורית התראה שממליצה לנו להיכנס למוסך לטיפול. התקשרנו למוסך מוטורוני בתל אביב, שם ענו לנו באדיבות וקבעו לנו תור לשבוע הבא לפי בקשתנו.
אגב, מרווח טיפולים של 20,000 הוא עניין נדיר בימינו - מרבית המכוניות דורשות טיפול כל 15,000 ק"מ.
7/6/2015, 11:22 מתקרבים לטיפול הראשון. בסוף השבוע האחרון נהגנו כמעט 600 ק"מ במיצובישי ספייס סטאר. לקחנו את הילדים לירושלים והחזרנו אותם, וירדנו לטיול באיזור מצפה רמון. במרבית שלבי הדרך נסענו בהרכב של שני מבוגרים ושני נערים מתבגרים, והיה קצת צפוף לפעמים. ועדיין - הספייס סטאר הסתדרה היטב בתנאים האלו, ולא הרגישה נחותה ממכוניות אחרות על הכביש. האיצה, עקפה ונסעה באופן מספק בהחלט. גם המזגן עבד טוב בחום של הנגב, אם כי לא התמודדנו עם פקקי תנועה - בהם הורגשה חולשה מסוימת של המיזוג בעבר. צריכת הדלק בנסיעה הממושכת עמדה על 17.35 ק"מ לליטר - עם תפוסה כמעט מלאה רוב הדרך, וכמובן שגם מזגן.
2/6/2015, 8:35 הבוקר מילאנו דלק, אחרי כמה ימים בהם הספייס סטאר נסעה מעט, יחסית. התדלוק, לאחר ימי השרב בהם המזגן פעל בעוצמה גבוהה מהרגיל, הצביע על נתון צריכת דלק של 14.8 ק"מ לליטר. פחות טוב מהממוצע, אך עדיין נתון טוב לנסיעות עם הפעלה אינטנסיבית במיוחד של המיזוג.
1/6/2015, 11:18 במסגרת מסיבת העיתונאים שערכה יונדאי להשקת מערכת המולטימדיה החדשה, הגענו עם הספייס סטאר שלנו למתחם של "כלמוביל" בראש העין. המיצובישי, ששייכת ל"כלמוביל", זכתה לפגוש את חברותיה למפעל (שכולן היו נקיות ממנה. פאשלה שלנו...). הדרך לשם ממרכז תל אביב ארכה בשעות הבוקר קרוב ל-40 דקות: 20 מתוכן עד למחלף קסם, ו-20 דקות נוספות בפקקים שבכניסה לאיזור התעשיה. במזג האוויר הקריר של הבוקר המזגן פעל היטב גם בפקקים. האם החלפת המסנן פתרה את הבעיה? נמשיך לבדוק.
28/5/2015, 16:09 היום בבוקר נכנסו למוסך בפעם הראשונה, כדי לתקן את המראה השבורה במגן השמש ולבדוק למה המזגן לא מקרר בעמידה בפקקים. במוסך "מוטורוני" בתל אביב קיבלנו אותנו בזריזות עם שירות מעולה (ממכונאי שלא ידע על המבחן) והכניסו אותנו לבדיקה. את המראה לא ניתן לתקן, והוזמן עבורנו סוכך שמש חדש. במידה ויש סוכך כזה במלאי הקיים בארץ, נוכל לקבל אותו תוך יום. אם יש צורך לעשות הזמנה מחו"ל, ההמתנה עלולה להתארך לשבועיים.
בעניין המזגן, המכונאי שבדק את הרכב לא מצא בעיה כלשהי. הרכב הגיע למוסך בשעת בוקר מוקדמת ולאחר נסיעה קצרה, כך שהמזגן קירר היטב. ליתר בטחון הוחלף מסנן האוויר של המזגן, 2,000 ק"מ לפני הטיפול המתוכנן. צירפנו תמונות של המסנן החדש ליד הישן - מצאו את ההבדלים...
27/5/2015, 15:11 אז מסתבר שהחום משפיע לא רק על המזגן של הספייס סטאר, אלא גם על חומרי ההדבקה של חלק מהפלסטיקים. באחד מהימים הלוהטים של השבוע, נכנסו לרכב ומצאנו על הכסא את המראה שפשוט נשרה ממגן השמש. בימים הקרובים ניכנס למוסך ונבקש שיתקנו את החלק שנפל, וגם נבדוק למה המזגן לא מספיק מקרר בעמידה.
21/5/2015, 20:20 יום מלא פעילות. הגעה למשרד, יציאה לפגישה בתל אביב, משם להרצליה ועוד אחת ארוכה בתל אביב. אחרי כל הנ"ל אני חייב להגיע עד 18:00 בערב למודיעין לטקס של הבן שלי בבית הספר. הספייסטאר זינקה ליום העמוס ועד התחנה של הרצליה הכל התנהל על מי מנוחות. בהאצות בפקקים הבינעירוניים, בידוד הרעשים מפריע ומרגישים את הנסיעה באוזן.
עיכוב קטן בפגישה בתל אביב וכל תכנון הלו"ז שלי עלול להשתבש ואאחר לטקס. מסתיימת הפגישה בתל אביב. פותח WAZE לבדוק מה המצב של התנועה ומתחוור לי שאני בצרות. הנתיבים עמוסים והסיכוי להגיע בזמן קלוש, אבל השותף לנסיעה קצת מכיר את תל אביב ולוקח פיקוד. מתחילים בסדרה של תמרונים עירוניים זריזים ברחובות איזוטריים עם הספייסטאר. המיצובישי מרגישה בבית במקומות האלה, והרגשנו כמו שליחי פיצה שטסים ללקוח עם המשלוח החם. ההפתעה - הגענו למודיעין בזמן...
18/5/2015, 22:12 יום חמסין מטורף. חוזר מפגישה בנתניה דרך כביש 2 לכיוון המרכז. לפתע התנועה נעצרת ופקק ארוך משתרך. ברדיו מדווחים כי פרצה שריפה באיזור רשפון בסמוך לכביש והכביש נחסם. אמרתי לעצמי "לא נורא, יש מזגן ומוזיקה". תוך זמן קצר, כשהרכב עומד ללא תנועה בפקק, התחלתי להרגיש חום ושהמיזוג הפסיק לקרר. עומס החום וחוסר התנועה גרמו למזגן של הספייסטאר לא לקרר ברגע האמת. כשעתיים התבשלתי בחום עד שהחלה תזוזה מחודשת בכביש והמזגן חזר לתפקד כרגיל. את הבעיה הזו הרגשנו כבר בעבר: בימים חמים במיוחד, הספייס סטאר צריכה "טורים גבוהים" כדי לקרר. בעמידה בפקקים המזגן שלה חלש מאוד.
17/5/2015, 12:32 אנחנו מקווים שלא פספסתם את המבחן ההשוואתי שערכנו לספייס סטאר, נכון?
13/5/2015, 16:41 סרטון וידאו חדש עלה לאוויר - והפעם, סיכום של 5 החודשים הראשונים וגם השוואה של מיצובישי ספייס סטאר והמתחרות. הסרטון הגיע על רקע המבחן ההשוואתי האחרון שערכנו לספייס סטאר, שפורסם בגיליון אפריל של מגזין iCar ובקרוב יעלה גם לאתר.
צפייה בתוכן Live Blog: מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח
11/5/2015, 18:44 לא, נו. באמת. אתם רציניים? רק ביום שישי הכנסנו את הספייס סטאר לשטיפה, והיא כבר נראית כאילו יצאה משבוע שדאות בגולני. הגשם והאובך צבעו אותה בשכבה עבה של אבק, אבל אנחנו בינתיים מחכים למזג אוויר יציב יותר כדי לשטוף אותה שוב.
10/5/2015, 9:50 את השבת האחרונה העבירה הספייס סטאר שלנו בנסיעה לבאר שבע. המזגן התמודד לא רע עם הטמפרטורות הגבוהות, אבל זה כנראה השפיע על צריכת הדלק: רק 14.8 ק"מ לליטר בנסיעה הזו.
5/5/2015, 12:12 אחרי יומיים של מנוחה בחניון תת קרקעי, לצידן של מכוניות שעולות כמו צי של ספייס-סטארים שלם, חזרנו אל הכחולה שלנו. התמקמות מהירה בכסא הנהג, וחזרנו מיד לשוטט איתה בכבישי תל אביב הצפופים.
3/5/2015, 16:40 לקראת ביצוע מבחן השוואתי נוסף, השתמשנו בספייס סטאר כרכב סיוע לאיסוף המכוניות השונות. באחת הנסיעות ממשרדי iCar במודיעין לכיוון הרצליה, נסענו דרך כביש 6 - וברגע של חוסר תשומת לב, פספסנו את הירידה במחלף קסם והמשכנו עד מחלף אייל (בסמוך לכפר סבא). הזמן התחיל להיות לחוץ, ובדרך חזרה דרומה הכביש היה פנוי - אז מעכנו את הדוושה, ונתנו לספייס סטאר לדהור על הנתיב השמאלי. לא נגיד שהיא נהנתה מזה, וגם אנחנו לא נזכור את זה כחוויה יוצאת דופן, אבל המספרים שנראו שם על המחוג הפתיעו גם אותנו אחרי כמה חודשים משותפים עם המיצובישי הקטנה. מפאת הציות לחוק לא נוכל להביא אותם לפניכם, אבל כנראה שגם על אוטובאן גרמני היינו עוקפים מכונית או שתיים בקצב הזה. המסקנה המתבקשת: הספק מרבי הוא רק חלק מהתמונה. יחס הספק-משקל הוא תמונת המצב האמיתית של עוצמת הרכב, כפי שיגיד לכם כל אופנוען.
30/4/2015, 11:34 הבוקר השלמנו את הצילומים לסרטון וידאו נוסף עם מיצובישי ספייס סטאר. החומרים כעת עברו לחדר העריכה, וממש בקרוב תוכלו לצפות בסרטון החדש...
27/4/2015, 12:20 הספייסטאר נדרשה לרוטינת נסיעות קבועה למשך כשבוע או קצת יותר. מתווה נסיעה שהתחיל מכיוון מודיעין להרי ירושלים –דרך כבישים 3, 1, 38 ולכביש העקלקל המטפס עד לצור הדסה.
הספייסטאר, קטנה וזריזה, עשתה עבודה לא רעה בתמרונים ובעיקולים הרבים שיש בכביש המטפס אל הרי ירושלים. בכבישים המאוד צרים הגודל שלה היווה יתרון, והיא הסתדרה יפה עם התמרונים המרובים ללא כל בעיה. בעליות התלולות השתמשנו במצב ה"ספורטיבי" של תיבת ההילוכים, מה שמאפשר לתיבת ההילוכים למקם את המנוע בסל"ד גבוה ויעיל. בירידות, מצב בלימת המנוע שימש אותנו היטב וחסך "ישיבה על הבלמים", אם כי הוא מוגבל לשימוש במהירות נמוכה יחסית.
המאמץ של העליות והמורדות התלולים בא לידי ביטוי בצריכת דלק גבוהה באופן יחסי למה שהורגלנו לראות מהספייסטאר. הנתון הממוצע של 3 התדלוקים שבוצעו בתקופה זו עומד על 14.3 ק"מ לליטר, כשהשיא השלילי עמד על 13.5 ק"מ לליטר במספר ימים שמאופיינים בין היתר גם בפקקי תנועה מרובים.
21/4/2015, 18:20 לפעמים זה קורה. היינו צריכים לנסוע מהר מנקודה אחת לנקודה אחרת. בואו נאמר שהיתה בתמונה רכבת להספיק אליה והמפתחות בדרך לרכבת הנחשקת הבהירו שהדרך אליה עוברת בספייס סטאר. המיצובישי הקטנה לא סיפקה תחושה יציבה ובטיחותית במיוחד. במעגלי התנועה המכונית רכנה על צידה באופן מובהק ובפניות מהירות ההיגוי לא התגלה כמדויק במיוחד. נוסף על כך, ההגה היה ארוך מאוד, כלומר - היה צורך לסובב את ההגה הרבה, כדי לקבל תנועה מועטה יחסית. לזכותה של הספייס סטאר, במצב המצוקה של הדרך לרכבת, ייאמר שמשקלה הקל והמנוע וגיר הנמרצים שלה סיפקו תאוצות זריזות, וגם שאחיזת הכביש היתה מצוינת. בשורה התחתונה - הגענו לרכבת, וחשבנו שעדיף לנהוג בספייס סטאר באופן מעט יותר מתון.
14/4/2015, 14:53 בשעה טובה ומוצלחת, אחרי 4 חודשי מבחן, הגענו ל-15,000 ק"מ עם מיצובישי ספייס סטאר. הטיפול עדיין לפנינו: מרווחי הטיפולים של הספייס סטאר הם כל שנה או 20,000 ק"מ, כך שאנו מקווים להספיק לנסוע עוד 5,000 ק"מ עד לסוף המבחן ולבחון את השירות והמחירים במוסך היבואן. בינתיים, אנחנו חייבים לציין שיש משהו מאוד נוח במרווח טיפולים שכזה: קודם כל, זה חוסך לא מעט כסף למי שנוסע הרבה. מי שמחזיק בספייס סטאר 3 שנים ונוסע למשל 30,000 ק"מ בשנה, יזדקק רק ל-4 טיפולים במהלך התקופה - זאת לעומת 6 טיפולים במכונית עם מרווח טיפולים סביר יותר של 15,000 ק"מ. החסכון מגיע בקלות לאלפי שקלים. שנית, מרווח טיפולים ארוך מעניק תחושת בטחון מסוימת, לאור ההנחה של היצרן כי הרכב מסוגל לנסוע 20,000 ק"מ לפני שהוא פוגש שוב במוסך.
12/4/2015, 13:45 שביעי של פסח, עוד ארוחה משפחתית. כבר עייפים מהרוטינה. הספייס סטאר קיבלה משימה חוזרת - להסיע את המשפחה שוב לארוחת חג. חזרנו על נסיעת ליל הסדר בדיוק רב, קצת פחות עמוס. הגענו במהירות לירושלים כולל שיוט בעליה הידועה.
ביום השבת של החג תוכנן פיקניק שבוטל עקב מזג האויר החורפי המפתיע לרעה. במקום הפיקניק נסענו לטיול בנמל תל אביב. הספייס סטאר שייטה בין השלוליות ותחת ממטרים תכופים, כאשר הילדים משחקים במשחק זוגי בטאבלט במושב האחורי - והם הצליחו לעשות זאת להפתעתנו כשהוא מונח במרכז המושב ביניהם. אחרי שעתיים של שוטטות וגלידה – עולים לרכב וחוזרים הביתה.
צריכת הדלק שנמדדה בשלושת התדלוקים האחרונים עמדה על כ-14.2 ק"מ לליטר, נתון פחות טוב מהממוצע של תקופת המבחן כולה. אם בשני המיכלים הראשונים מתוך השלושה יכולנו לייחס את העליה בצריכה להפעלה האינטנסיבית של המזגן בימים החמים של תחילת החג, הרי שהמיכל האחרון היה בשימוש בנסיעה בתנאים חורפיים, והמזגן כמעט לא פעל. ננסה להמשיך את המעקב בתדלוקים הקרובים ולבדוק אם משהו השתנה בצריכת הדלק של המיצובישי הקטנה.
8/4/2015, 14:28 אז הרבה זמן לטייל אמנם אין לנו בחג הזה, אבל הספקנו בכל זאת לקפוץ לביקור במפגש של מועדון החמש באתר "יד-לשריון" בלטרון. התצוגה היתה מרהיבה, אבל לא על זה באנו לדבר; אנחנו הגענו לשם כמובן עם מיצובישי ספייס סטאר, שהתגלתה כשימושית למדי במקומות צפופים והומי מכוניות. כבר בפקק התנועה שבירידה מכביש מס' 1 היא השתחלה במיומנות בין המכוניות, ובאתר עצמו היא מצאה חניה פנויה וקרובה לכניסה - אחרי שכמה מכוניות גדולות ממנה ויתרו עליה.
כשיצאנו, אחרי פחות משעה, המכונית היתה לוהטת - ולמזגן לקח הרבה מאוד זמן לייצר טמפרטורה נמוכה ברכב. אנחנו מבטיחים להמשיך ולבדוק את עניין המזגן, וגם לעדכן אתכם כמובן, כי בחודשים הקרובים אנחנו נשתמש בו הרבה.
5/4/2015, 10:30 אחרי שהספייס סטאר עבדה קשה בחלוקת מצרכי מזון לנזקקים לקראת החג, היא נדרשה לביצוע משימת חג ישראלית-אופיינית לא פחות: נסיעה לליל הסדר. ליל הסדר. נסענו בהרכב שכלל שני מבוגרים ושני ילדים מאחור, ועוד כמה סירים במושב האחורי. הרצפה השטוחה אפשרה למקם את הסירים בנוחות יחסית בין רגלי הילדים. יצאנו לפני הפקקים לירושלים בסיוע צמוד של הוויז - שכן מערכת הניווט המקורית לא יודעת לזהות פקקים, והמידע הזה חשוב במיוחד בערב החג. בעליות של כביש 443 לא היו עומסים משמעותיים, והספייסטאר שייטה בקלילות בדרך ללא מאמץ בעליה לבירה. כמובן שהשתדלנו לא לעשות תנועות חדות כדי שהאוכל יישאר בסירים...
1/4/2015, 22:56 השבוע עימתנו את הספייס סטאר במבחן השוואתי מסקרן מול המתחרות שלה, והופתענו לגלות כמה יתרונות מובהקים שלה - לצידם של חסרונות משמעותיים לא פחות. בקרוב ממש תוכלו לקרוא את המבחן במגזין הדיגיטלי של iCar.
7 מיצובישי ספייס סטאר ומתחרות / צילום: מת'יו דויל
31/3/2015, 19:35 לקראת הפסח, הצטרפנו להתנדבות באחת מהעמותות שמחלקות מזון לנזקקים. העמסנו על המיצובישי הקטנה כמה עשרות שקיות וארגזים, מילאנו את תא המטען והמושב האחורי, ויצאנו לחלוקה ברחובות תל אביב. בסמטאות הצפופות הספייס סטאר מסתדרת מצויין, מתמרנת היטב ומוצאת חניה בכל מקום. תחת עומס הציוד נפגעה נוחות הנסיעה, והמתלים הרכים "נסגרו" והפכו מעט קופצניים על שברי האספלט של שכונת הארגזים.
24/03/2015, 11:52 באיזשהו שלב כבר איך ברירה וצריך לרכוש אוכל וציוד לחבר'ה. מלאכת השינוע של כל התוצרת החקלאית, תכשירי הניקוי וההיגיינה וסתם פינוקים לשבת, נעשית מורכבת ומכבידה יותר כשמדובר בצורך להאכיל משפחה בת שש נפשות. הנסיעה לסופר מרקט הענק הפרברי לא לוותה בבני המשפחה, אבל במפתיע גם לא היה צריך להשתמש במושבים הפנויים כדי לאחסן את כל השקיות.
מצד אחד, הנפח של תא המטען במיצובישי ספייס סטאר אינו גדול - 235 ליטר, קטן למשל מתא המטען ביונדאי i10 או בסקודה סיטיגו - מכוניות שמתחרות בפלח שוק נמוך יותר, של מכוניות מיני. כדי להוסיף חטא על פשע, תא המטען הקטן אינו מציע פתרונות מקוריים כמו ווי תלייה לשקיות סופר או תאי אחסון צדיים.
מצד שני, הגישה אל הבגאז' במכונית מצוינת כך שכל סנטימטר בו נגיש, וכך נכנסו בקלות כ-15 שקיות סופר עמוסות בכל טוב. במקרה שצריך להוביל מטען מוגדל או כמות גדולה יותר של תנובה צרכנית - אזי אפשר לקפל בקלות חלק את המושבים האחוריים - את כולם ביחד, או חלק מהמושב, שמתחלק ל-40/60 אחוזים.
19/3/2015, 14:22 אחרי 3 חודשים וכמעט 12,000 ק"מ, הגיע הזמן לסרטון וידאו נוסף עם מיצובישי ספייס סטאר. והפעם - מה אפשר להכניס לתוכה? לכתבה המלאה - לחצו כאן
צפייה בתוכן Live Blog: מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח
18/3/2015, 11:49 את יום הבחירות ניצלנו לטובת טיול משפחתי בדרום. העמסנו על הספייס סטאר שני מבוגרים ושני זאטוטים בני 4 בכסאות בטיחות, שהיו רחוקים מספיק אחד מהשניה - מה שלא מנע מהם להרביץ זה לזו ובחזרה לאורך רוב שעות הנסיעה... בתא המטען הכנסנו צידנית קטנה, תיק גב, מנגל ופחמים ועוד כמה שקיות - ויאללה דרומה. ירדנו דרך כביש 6 לביקור משפחתי בבאר שבוע, ומשם נסענו לפארק הלאומי אשכול - לא רחוק מאופקים. אחר כך יצאנו לטיול ב"שביל הבשור", מסלול של כמה קילומטרים בשבילי עפר שהותאמו לרכבים פרטיים - ושם הספייס סטאר פשוט זרחה. כמו מכוניות של פעם, אולי בדומה לסובארו DL המיתולוגית - מיצובישי ספייס סטאר מרגישה כאילו הרכב יושב "מעל למתלים", והיא מקפצת בנינוחות על בורות ומהמורות בדרכי עפר. הרגשנו מאוד בנוח לנסוע איתה במקומות האלו. את היום הארוך סיימנו עם צריכת דלק של 16.8 ק"מ לליטר. נתון מצוין בהתחשב בתנאים הלא-קלים.
מיצובישי ספייס סטאר בפיקניק בחברת כל עם ישראל, ביום הבחירות
15/3/2015, 9:35 ביום חמישי האחרון, כשיצאנו עם הספייס סטאר ממשרדי iCar סביב השעה 19:30 בערב, גילינו שנדלקה נורית ההתראה על ירידת לחץ האוויר בצמיגים. אחרי תקופה אינטנסיבית של מבחנים, ימי מילואים וטיסות, נזכרנו שכבר הרבה זמן לא בדקנו את לחץ האוויר בצמיגים - ואכן, כניסה לתחנת הדלק גילתה שבצמיגים נותרו כ-32-34 PSI, לעומת 39 PSI שדורש היצרן. מילאנו את הלחץ הדרוש, איפסנו את ההתראה והמשכנו בנסיעה.
במהלך סוף השבוע, הספייס סטאר עבדה קשה בנסיעות עירוניות ופרבריות. נהגנו ממודיעין לתל אביב, הסתובבנו לא מעט בעיר הגדולה, נסענו בפקקים הכבדים של יום חמישי בערב מתל אביב לגבעת שמואל ופתח תקווה, קפצנו לנתניה, וסיימנו את סוף השבוע עם צריכה של 14.3 ק"מ לליטר - מהמספרים הפחות טובים שנמדדו בתקופת המבחן.
השבוע מצפה לספייס סטאר שלנו עבודה בכבישים בין עירוניים, ואולי גם טיול רחוק ביום הבחירות.
10/3/2015, 15:49 רצינו היום לדבר קצת על הקשר של הנהג/ת למכונית. כן, כן, כנראה שיש דבר כזה. אנחנו נוסעים בספייס סטאר כבר כשלושה חודשים, שבמהלכן גמענו למעלה מ-11,000 ק"מ. נכון, ישנם חסרונות יחד עם היתרונות; זהו רכב מסוג סופר מיני והוא לא גדול כרכב משפחתי (וכנראה שגם קטן ממרבית רכבי הסופר מיני), הוא כנראה פחות נוח וגם רועש יותר מחוץ לעיר מרכבים בקטגוריות יקרות יותר וחסר בעוד מספר תחומים בהשוואה אליהן - ואולי אפילו לחלק מהמכוניות בקטגוריה שלו. אבל.. הוא מאוד "מחובר לקרקע", מאוד קל ונוח לתפעול יום יומי, בעיקר בתחומי העיר שבה צריך להכנס להתניע ולנסוע, לעצור ברמזור, להוריד ילד בחוג, למצוא מקום צפוף לחניה בינתיים ברמי לוי כדי להספיק לאסוף את הילד בסיום החוג. הספייס סטאר קלילה ומרגישה מאוד חיונית ונמרצת בנסיעות עירוניות ופרבריות. במקרים בהם נדרשנו לצאת מהעיר לנסיעות ארוכות במיוחד כנראה שהיינו מעדיפים רכב גדול יותר, אבל הספייס סטאר בהחלט סיפקה את הסחורה במה שקשור בהגעה אמינה למחוז חפצנו ובתג מחיר מצויין בתחנת הדלק.
ואם לחזור לרגע לנושא בו פתחנו את הפוסט הזה שהוא הקשר בין הנהג/ת למכונית, לאחר כברת דרך עם הספייס סטאר, אנחנו מבינים שכבר פחות קל להפריד בין מסקנות המבחן האנליטי שאנחנו עורכים למכונית ובין התחושה שבאה כנראה ממקום אחר והיא תחושת השירות, שאנו המשתמשים מקבלים ממנה לאורך זמן. ואולי זה גם היתרון הכי חשוב של מבחן ארוך טווח - מכיוון שלסיפור הזה יכול להיות גם צד אחר, במקרים בהם לא מתפתחת אותה תחושת הכרת תודה לרכב המשרת אותך. מבחינת הספייס סטאר ניתן עד כה לומר בביטחון, שהיא מייצרת אצלנו חיבור חיובי באופן בו היא מספקת לנו שירות יום יומי זמין, קל, אמין וחסכוני.
8/3/2015, 12:50 את חג הפורים העברנו עם הספייס סטאר בסבב אינטנסיבי של משלוחי מנות, במירוץ נגד הזמן שהתחיל בתל אביב, עבר דרך פתח תקווה, המשיך לכמה מושבים בעמק חפר והסתיים בחדרה. המיצובישי הקטנה תמרנה ביעילות ובזריזות ברחובות הערים והמושבים, והיתה נעימה ביום שכלל המון כניסות ויציאות מהרכב. המיזוג פעל בעוצמה מירבית כדי לשמור על המשלוחים רעננים וטריים, ולא אכזב. ועוד אנקדוטה משעשעת: עבדכם הנאמן, בגובה 1.75 מ', חבש לראשו כובע ליצן בגובה לא מבוטל - ונכנס איתו בקלות מתחת לתקרה של המיצובישי הכחולה. לאחר החג אפסנו את המיצובישי ליומיים בחניון של לקסוס, לטובת מבחן לרכב אחר. ספייס סטאר בין לקסוסים זו סיטואציה משעשעת לא פחות מכובע הליצן...
22/2/2015, 16:40 הסערה התגברה והשלג הלבן ירד על ההרים. החלטנו לשנס ארבעה ילדים מרופדים במעילים, מגפיים, כפפות וצעיפים ולעלות לראות את השלג הרי ירושלים. הארבעה (גילאי 6-14) הצליחו להידחס למכונית, הגדולה מלפנים והשאר מאחור. המנוע נשמע היטב במאמציו לסחוב את החמולה במעלה ההרים, אבל לצד הרעש - משך יפה והעפיל אל ההר במהירות הבזק. המרכב הצר הקל את התמרון בנתיבים שהוצרו בשל ערימות השלג בצדדים.
19/2/2015, 12:52 הצצנו החוצה לגלות ענני סערה, רוחות חזקות וגשם זלעפות. מיד ידענו שאנחנו חייבים לנסוע עם הספייס סטאר למרכז הנגב. התנאים במרכז ובדרום היו אירופיים להפתיע: גשם ירד כמעט ברציפות, הרוחות טלטלו וכל יציאה מהרכב לוותה בריצה חזרה אל המושב האחורי, שם הסתתר המעיל. ואיך הספייס סטאר בארבע שעות נסיעה חורפיות, כמעט רצופות? כפי שכבר גילתה לנו הנסיעה לאילת, נהיגה ממושכת ברכב הקל די מעייפת - ובמקרה זה נוסף אתגר הנהיגה בתנאי ראות בעייתיים יותר, דרך שלוליות עמוקות, מבעד לרוחות וכשבחוץ הטמפרטורות קרררות במיוחד.
שלושה דברים הקלו עלינו מאוד את תנאי הדרך: מערכת בקרת השיוט, שחסכה מאתנו את הצורך להאץ ולהאט כדי לשמור על המהירות. הפרט השני - מערכת מגבים אוטומטית לגמרי, שמפעילה, מאיצה, מאטה או מכבה את המגבים בדיוק לפי מצב הגשם. רעיון מעולה שגם עובד מעולה. הפרט השלישי - מערכת בקרת אקלים שהשאירה את המרכב הקטן חם ורגוע - גם דרך סופות חורפיות נטולות טמפרטורה בנגב. אהבנו את האפשרות לנופף בשערות הראש וליהנות מאוויר החורף הצח עם חלונות פתוחים תוך כדי הרתחת הרגליים לרמה של שוקי עוף בגריל.
מול כל ההקלות האלה, עדיין מדובר בכלי רכב קטן וקל, כך שהנהיגה דרך הרוחות החזקות היתה מעייפת - אם כי פחות מכפי שציפינו. זרמי המים והשלוליות הגדולות והמפתיעות ששובצו בכבישים הגשומים הסיטו קצת את המרכב הקל, אבל השליטה נשמרה. הרוחות והשפרצות המים הרצופות על רצפת המרכב יצרו קקפוניה ממושכת באוזניים - על הסימפוניה הזאת היינו מדלגים בשמחה.
11/2/2015, 11:37 בואו נדבר על הכסאות של הספייס סטאר. ובכן, המושבים הקדמיים קטנים יחסית וחסרי תמיכה, כך שגדולי גוף עלולים להרגיש שם שלא בנוח. המושב עצמו קשה למדי, מה שלטעמנו מוסיף לנוחות. הריפוד נעים למגע. אחד הדברים המוזרים ברכב הזה הוא כוונון הגובה של המושב: ברז שנמצא משמאל למושב הנהג (קרוב מדי לדלת, כך שצריך לפתוח אותה כדי לכוון אותו) מאפשר להרים רק את החלק האחורי של בסיס המושב, כך שאם תרצו תנוחה גבוהה יותר - תרגישו שאתם "מחליקים" קדימה, כי המושב פשוט לא יהיה מאוזן. אנחנו מעדיפים באופן כללי תנוחה נמוכה יחסית (שבספייס סטאר גם היא די גבוהה), ובמצב הזה המושב שטוח וישר - אין תלונות, מבחינתנו.
8/2/2015, 10:38 בסוף השבוע האחרון נסענו עם הספייס סטאר לחופשה זוגית בצפון. יצאנו מתל אביב לכיוון הגלבוע הפורח ועמק בית שאן, המשכנו לאיזור טבריה והארבל, ובמוצאי השבת חזרנו לתל אביב. את העליות של הגלבוע וטבריה, עם שני נוסעים בלבד, המיצובישי הקטנה ביצעה ללא כל קושי. בגלל אופי הנסיעה, שהיה רווי בעצירות בשונה מהנסיעה הקודמת לאילת, לא הורגשה עייפות יוצאת דופן. על שבילי עפר וחניונים משובשים של אתרי תיירות כאלו ואחרים, הספייס סטאר הרגישה מאוד בנוח, ולא נתנה תחושה של "צריך לנסוע בזהירות, שלא לפגוע בכלום". בתא המטען הכנסנו מזוודה גדולה, בעמידה על הצד, ואת תיק הג'אנספורט הקטן לא הצלחנו לשים לידה - ומיקמנו אותו בספסל האחורי. צריכת הדלק בנסיעה הארוכה עמדה על 17.5 ק"מ לליטר.
4/2/2015, 13:48 הזדמנות לסכם רשמים מהנסיעה לאילת: ובכן, ידענו תמיד שהספייס סטאר היא מכונית עירונית - אבל רק בתנאים קיצוניים של נהיגה ממושכת הבנו בדיוק למה. נסענו מאיזור אילת לכיוון תל אביב עם רכב מלא ב-4 אנשים וציוד. הספייס סטאר הסתדרה טוב מאוד, כך שאם אתם רוצים לדעת "האם ניתן לרדת עם הרכב לאילת" - אז התשובה בהחלט חיובית. מצד שני, נהיגה ממושכת ברכב קטן, רועש ולא מאוד נוח - הובילה לעייפות גדולה כבר במהלך הנסיעה. נהגנו מרחקים כאלו לא פעם עם רכבים אחרים, אבל הספייס סטאר משדרת שהיא לא מיועדת למשימות כאלו. זה בסדר גמור, אגב - רק קחו בחשבון שאתם מעוניינים בה כי אתם נוסעים המון ורוצים ליהנות מצריכת הדלק הנמוכה, המחיר יהיה הנוחות והעייפות. יתרון חשוב של הספייס סטאר בנהיגות הארוכות על כבישי הדרום היא מערכת בקרת השיוט. אגב, צריכת הדלק בדרך מאילת צפונה, עם עומס מלא ודרך העליות של מצפה רמון, עמדה על 15.8 ק"מ לליטר.
1/2/2015, 10:33 היום בבוקר נכנסו למרכז השירות של "גיל-קאר" בתל אביב, לתיקון של מערכת המולטימדיה. התקבלנו בזריזות, ואחרי המתנה של כחצי שעה - ניגש איש השירות לרכב, זיהה מיד את התקלה וחיבר כרטיס שעדכן את התוכנה של מערכת המולטימדיה. התקלה נפתרה, והתחנות שנמחקו מהזכרון הופיעו בחזרה. אנחנו בודקים לכם האם מדובר בתקלה נקודתית ברכב שלנו, או במשהו מעבר לזה.
27/1/2015, 20:43 הדרך אל שירות המילואים של איש צוות הבוחנים שלנו עברה עליו בשלום, תודה, למרות שמערכת iCar נמצאת במרכז הארץ ומילואיו - הרחק בדרום, באזור אילת. הדרך הזאת הביאה את הספייס סטאר "שלנו" ואותנו לשבור שיא: צריכת דלק ממוצעת של 18.5 ק"מ לליטר.
מיצובישי ספייס סטאר במילואים
בהמשך לפוסט הקודם, בענייני התקלה במערכת המולטימדיה, התקלה עוד עמנו, אבל קבענו תור אצל החבר'ה ב"גיל-קאר" שאחראים על המערכת. ביום ראשון בבוקר, אם כך, תפגוש מערכת הקול המתאפסת את הרופאים שיידאגו לה.
26/1/2015, 8:49 תקלה ראשונה בספייס סטאר: מערכת המולטימדיה, בהתקנה מקומית של חברת גיל-קאר, מאפסת את עצמה בכל פעם שמכבים את הרכב. זה אומר שהתחנות השמורות בזכרון מתאפסות, השעון יוצא מכיוון, אך דיבורית הבלוטות' שומרת על המכשירים המסונכרנים. יצרנו אתמול אחה"צ קשר עם שירות הלקוחות של מיצובישי - שענו באדיבות בתוך זמן קצר, ולפי מספר הרכב זיהו את מתקין המערכת והפנו אותנו לטיפול שלו. אתמול כבר היה מאוחר מדי בשביל לטפל בזה, אבל היום ננסה לקבל סיוע טלפוני ונעדכן.
בהמשך היום הספייס סטאר יוצאת דרומה ל-3 ימי מילואים עם אחד מצוות הבוחנים שלנו, מה שאומר שבתקלת המולטימדיה ננסה לטפל באמצעות הנחיות טלפוניות. אם לא נצליח - ביום חמישי ניגש לקבל שירות ישיר. צפו לקבל עדכונים גם מהנסיעה לדרום.
22/1/2015, 18:27 ברשותכם, קצת מכאניקה. במיצובישי ספייס סטאר יש תיבת הילוכים רציפה. זה אומר שאין יחסי העברה שונים בכל הילוך, ובמקום זאת הכוח נע על מבנה בצורה דמויית חרוט, במטרה לייצר את יחס ההעברה האופטימלי בכל רגע נתון. התיבה הזו נוטה לפעמים להרעיש, וגם מסרסת את חווית הנהיגה - אבל בשטח העירוני, שזו סביבת המחיה הטבעית של הספייס סטאר, התיבה הזו פשוט מצוינת. בגלל שבעיר קצב התנועה משתנה באופן תמידי, וישנם מעברים תכופים בין האצות להאטות, תיבות הילוכים אוטומטיות, רובוטיות או אפילו ידניות - לא תמיד נמצאות בהילוך האידיאלי, ולפעמים חולפת שניה או שתיים עד שהנהג / המחשב בוחר את ההילוך הנכון - ועלולה להיווצר חבטה, או סתם השתהות בהעברת הכוח. התיבה הרציפה פועלת באופן חלק לחלוטין בעיר, מייצרת תחושת זריזות, וגם תורמת לצריכת דלק מעולה. זו גם תיבה זולה לייצור, כך שאנחנו לא מבינים מדוע הטכנולוגיה הבסיסית והיעילה הזו לא שולבה בעוד מכוניות מיני עירוניות.
צפייה בתוכן Live Blog: מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח
19/1/2015, 9:31 עוד תלונה קצת קטנונית, אבל מורגשת בשימוש יומיומי: במיצובישי ספייס סטאר יש 2 מחזיקי כוסות מלפנים, שזה מצוין; אבל מחזיקי הכוסות האלו רחבים מדי ונמוכים, כך שאם תשימו שם פחית שתיה מהסוג הצר והגבוה, או בקבוק חצי ליטר - הם יפלו בקלות יחסית. בקיה פיקנטו, למשל, יש פתרון מוצלח יותר של קפיץ פנימי בתוך מחזיקי הכוסות.
15/1/2015, 17:40 כמעט שברנו שיא בצריכת הדלק: הנתון האחרון עמד על 17.33 ק"מ לליטר, ובאופן מפתיע - זה כלל גם שתי נסיעות מאיזור המרכז לירושלים. מה שכן, כמעט כל המיכל הזה היה בנסיעות בין עירוניות. הנתון הכי טוב בינתיים: 17.4 ק"מ לליטר.
13/1/2015, 16:26 במיצובישי ספייס סטאר יש ידיות מעל הדלתות רק במושבים הקדמיים. אנחנו לא מבינים למה זה נחוץ במושב הנהג, אבל מילא; הבעיה היא שבמושב האחורי החסרון הזה ממש בולט, במיוחד כשרוצים לתלות קולבים עם בגדים. לסופ"ש האחרון נסענו עם כמה קולבים שנפרסו על הספסל האחורי, אבל אם היינו יותר משניים ברכב - זה לא היה יכול להיות פתרון מתאים.
11/1/2015, 13:47 זה לא היה מתוכנן, אבל בסוף השבוע החורפי הזה הספייס סטאר שלנו עבדה קשה מהרגיל - ונסעה הרבה קילומטרים, בעיקר על כביש החוף. הגשם השוטף לא היה מלווה ברוחות חזקות מדי, כך שהמיצובישי שמרה על יציבות והסתדרה גם במהירויות של 110 קמ"ש באופן קבוע תחת גשמים עזים. חיישני הגשם, שוב הם, עשו עבודה פשוט מעולה, וחסכו מאיתנו את הצורך לשנות את מהירות המגבים בהתאם לעוצמת הגשם. האמת? הופתענו לטובה מההתמודדות של הספייס סטאר עם הסופה האחרונה, למעט בימים של הרוחות החזקות, שם היא קצת הפגינה חוסר יציבות. התדלוק האחרון, אחרי נהיגות בין עירוניות לא מאוד מתונות, הצביע על 15.9 ק"מ לליטר.
7/1/2015, 12:10 ושוב, הספייס סטאר שלנו קיבלה יומיים של מנוחה, בעקבות מבחן דרכים לרכב אחר. אל דאגה - בקרוב מאוד היא תחזור לעבוד במלוא המרץ. בינתיים נספר לכם שחיישני הגשם שלה עובדים מצוין, וחוסכים את שינויי המהירות הידניים של המגבים.
6/1/2015, 17:35 נערכים לסופה עם מיצובישי ספייס סטאר: המגבים תקינים, הצמיגים מנופחים, ורק הגשם שמרעיש על הגג הדק נוטה קצת לעצבן מדי פעם. בינתיים, ברוחות הצד החזקות על כביש מספר 1, הספייס סטאר לא הרגישה מספיק יציבה - אך במהירות סבירה ועם שתי ידיים על ההגה, הובלנו אותה בבטחה למשרדי iCar.
4/1/2015, 16:47 את השבת העברנו בטיול לים המלח. מיצובישי ספייס סטאר לא התקשתה לקחת 4 מבוגרים לא-רזים בחלק ניכר מהנסיעה, וזה מאוד מפתיע בהתחשב בגודל הרכב וגודל המבוגרים. למרות שכביש ים המלח הוא כביש לא הכי מוצלח, את רוב השיבושים המיצובישי מצליחה לספוג. פה ושם נרשמה חבטה שעברה לתא הנוסעים. לגבי צריכת הדלק: התדלוק האחרון המשיך את הקו המאוד חסכוני של הספייס סטאר. פחות או יותר 17.1 ק"מ לליטר נרשמו לאחר כניסה לתחנה. מצד שני, המיכל הקטנטן, 35 ליטר סך הכל, ובערך 28 ליטר עד שהנורה מתחילה להבהב, אומר שתצטרכו להיכנס מראש לתחנת הדלק אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם עצירה לתדלוק במהלך היום.
1/1/2015, 16:59 לא יצאנו לבלות עם הספייס סטאר בליל הסילבסטר, אבל אנחנו מבלים איתה כמעט כל יום בפקקים. הגיר הרציף הוא פתרון מושלם לתנועה צפופה: בניגוד לתיבה ידנית, הוא לא דורש התעסקות; ובניגוד לתיבות רובוטיות ואפילו אוטומטיות, הוא לא צריך להתעסק בבחירת ההילוך. בתיבות רובוטיות ואוטומטיות, לא פעם ישנן "מכות" או סתם השתהות בהעברת הכוח בפקקים, בגלל שהתיבה מתקשה לנחש אם אנחנו בהאצה או בהאטה. בתיבה רציפה, כמו של הספייס סטאר, העברת הכוח רציפה ומאוד יעילה בתנאים כאלה.
31/12/2014, 16:14 כמה מילים על העיצוב של מיצובישי ספייס סטאר. האמת? חששנו לקבל אותה בצבע "נשי", או עם סט מדבקות שגורם לה להיראות קצת ילדותית. היא אולי לא המכונית המעוצבת ביותר בסביבה, אבל לדעתנו הצלחנו לקבל אותה בסט העיצובי הכי נכון, לפחות לגברים: צבע כחול בולט שנראה טוב, חלונות כהים, חישוקים קלים וספוילר אחורי קטן. הפרטים הקטנים האלה הופכים אותה ממכונית משעממת למכונית צעירה ונחמדה למראה.
30/12/2014, 11:56 אז חזרנו אל המיצובישי, ותרשו לנו לשתף אתכם בתלונה קטנונית שמגלים בימים שטופי-שמש כאלה: אין לספייס סטאר חיווי על אורות דולקים בלוח המחוונים. לא בטוחים אם הדלקתם? תצטרכו לבדוק פיזית את הידית. על זה חוסכים? 28/12/2014, 19:38 ביומיים הקרובים הספייס סטאר שלנו במנוחה, ואנחנו עוברים לבצע מבחן השוואתי גדול. צפו לעדכונים בהמשך.
28/12/2014, 11:47 בנהיגה בין עירונית הספייס סטאר גורמת לנהג לאמץ סגנון מתון יחסית. בידוד הרעשים לא מרשים ואין הרבה חשק "לסחוט" את הדוושה, ולכן מתרגלים מהר מאוד לשייט בנינוחות בקצב התנועה. המנוע אמנם לא חזק מדי, אבל המשקל של הרכב נמוך מאוד, כך שאין לו בעיה לנסוע מהר אם צריך. כשנסענו בעליות עם ארבעה מבוגרים, האיזון בין המשקל לכוח המנוע השתנה לחלוטין - והמיצובישי הקטנה הפכה הרבה פחות נמרצת.
24/12/2014, 13:54 את הפוסט הזה אנחנו מפרסמים כמעט שבועיים אחרי תחילת המבחן. לקחנו לעצמנו את הזמן כדי להתרגל לרכב, כי במבחן ארוך טווח אנחנו אמנם מעדכנים כל הזמן - אבל גם לא רוצים לשלוף קביעות מהשרוול. אל דאגה: מעכשיו תקבלו את העדכונים על בסיס יומיומי.
בינתיים, אנחנו יכולים לספר לכם שמיצובישי ספייס סטאר היא מכונית עירונית מצוינת. שדה הראיה מעולה, ההגה ארוך מאוד, וקל להשתחל איתה לכל סמטה וחניה. תמרוני חניה צפופים מסתיימים בדרך כלל בהרבה פחות משחקי D-R עם ידית ההילוכים, ביחס למכוניות קטנות אחרות. ואיך היא מחוץ לעיר? גם את זה כבר הספקנו לבדוק. בקרוב תקבלו את העדכון.
צפייה בתוכן Live Blog: מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח
11/12/2014, 10:15 תדלוק ראשון של הספייס סטאר. המחוג מצביע על מיכל כמעט ריק, אבל נכנסו בערך 25 ליטרים. בדקנו בספר הרכב: נפח המיכל עומד על 35 ליטר בלבד, מה שאומר שיכול להיות שנצטרך לבקר בתחנות דלק יותר ממה שתיכננו. מילוי לחץ אוויר (39 PSI!), ואפשר להתחיל לנהוג.
מערכת מולטימדיה חדשה צורפה לרכב / צילומים: דנה גורלנד
11/12/2014, 9:08 אספנו את הספייס סטאר מסוכנות מיצובישי ברחוב המסגר בת"א. קיבלנו אותה עם 551 ק"מ על השעון, וכמה תוספות שלא כלולות במפרט: מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס (שקיבל כל מי שקנה לפני סוף השנה), תוסף ניווט של iGO למערכת המולטימדיה, חישוקים קלים וחיישני חניה. יוצאים לדרך.
ציינתם חוסר חיווי לפעולת הפנסים הקידמיים, באותו משפט הייתם צריכים להזכיר שברכב יש מערכת בטיחות שנקראת Daytime Running Lights הגורמת למצב של תמיד יהיו אורות קידמיים ולא משנה מה הנהג יעשה.
מעבר לזה נהג שמעוניין לנהוג עם אורות ראשיים דולקים תמידית (מאד מומלץ למען הבטיחות) יפעיל אורות פעם אחת בלבד ויותר אין לו צורך לגעת במתג כיוון שבכיבוי המנוע ניכבים גם האורות.
אז אם רושמים הערה קטנה צריך להיות יותר צודקים ויותר מיקצועיים ולהראות את כל התמונה הנוגעת לעניין.
תודה, ונסיעה טובה עם הספייס סטאר.
בדקתי את הספייס מול פיאט פורנו, מול פייאסטה וגם מול פג'ו 208.
קניתי קיה ריו XL1400 ואני ממש מרוצה.
הבעיה בספייס היא בעיקר בטיחות הנוסעים: כריות אויר, מרחק בלימה ועצירה מובנית קונטרול.
חבל כי המחיר היה דוקא מאוד אטרקטיבי.
אבל על בטיחות לא מתפשרים.
מדובר בסופו של דבר מכונית לואו קוסט שממש לא ברמה של המתחרות : יונדאי I20 ,קיה ריו, טויוטה יאריס, שלא לדבר על האירופאיות: פיאסטה,קליאו,208, פולו...
היא כן ברמה של המיקרה של ניסאן , שתיהן מכוניות שמיוצרות עבור מדינות מתפתחות
הניסאן מיוצרת בהודו, והמיצובישי בתאילנד
כרגע אין לנו תכנית לבצע מבחן דומה גם לאטראז', בין היתר מפני שמדובר במכוניות כמעט זהות: ההבדלים היחידים הם באבזור, במרווח מאחור ובתא המטען. תוכל לצפות במבחן הוידאו שערכנו לאטראז' ולהתרשם.
רכב זריז, חזק, יש הרבה מקום במושבים אחוריים ביחס למתחרות, משפחה עם 2 ילדים זה מספיק, רק לנסיות בעיר , לא יציבה במהירויות גבוהות כמו אטראז, לגבי אמינות- לא בטוח כי מיוצרת בטאילנד, הבטיחו שבדגמים החדשים של 2015 עבדו חזק על שיפור בידוד ראשים, קחו רכב לנשיאת מבחן ואז תבינו הכל. ממליץ בחום.