קילומטראז' נוכחי: 19,435 צריכת דלק ממוצעת: 13 ק"מ לליטר
8/2/17, 13:43 המבחן הסתיים - ועכשיו אפשר לסכם:
צפייה בתוכן Live Blog: סקודה פאביה במבחן ארוך טווח
2/1/2017, 9:06 אחרי חצי שנה ו-19,435 קילומטרים, נפרדנו מהפאביה לשלום והחזרנו אותה לזרועותיו של היבואן. בקרוב נפרסם כאן את סרטון הסיכום של המבחן.
29/1/2017, 13:47 מחזיק הסמארטפון שיש בפאביה לא הגיע עם המכונית מהמפעל, אלא הותקן כאן על ידי היבואנית. זו הסיבה שבגללה חששנו מהעמידות שלו, ולא פעם היינו בטוחים שהוא עלול להתפרק. אחרי כמעט חצי שנה של מבחן, אנחנו יכולים להגיד בפה מלא שהפתרון הזה מחזיק, יציב ועמיד. ולא רק שהוא לא מתפרק - הוא גם מחזיק את המכשיר בזווית נוחה, לא מפריע לשדה הראיה אבל גם לא דורש הסטת מבט משמעותית מדי.
25/1/2017, 9:09 השילוב של בקרת אקלים עם מתג "אדום-כחול" סיבובי הוא הנוח ביותר בעינינו. מצד אחד, יש כאן בקרת אקלים שמאפשרת לקבוע למערכת טמפרטורת עבודה רצויה - ולתת לה להגיע לשם. מצד שני, במכוניות רבות אחרות בקרת האקלים נשלטת מכפתורים קטנטנים של "פלוס ומינוס", וקשה קצת לתפעל את זה מבלי להסיט את המבט. בפאביה התפעול פשוט ונוח, מבלי לוותר על מערכת בקרת האקלים.
19/1/2017, 20:19 את משענת הגב של סקודה פאביה מכווננים באמצעות "ברז", ולא באמצעות ידית קפיצית כמו במכוניות אחרות. זה אמנם אומר שלפעמים לוקח קצת יותר זמן להעביר את המשענת בין הזוויות השונות, אבל זה מאפשר כוונון הרבה יותר מדויק, יעיל ונוח - שניתן לביצוע זריז גם ברמזור ולא רק בעמידה סטטית בחניה, מחשש שהמושב "יקפוץ" קדימה.
15/1/2017, 10:45 ושוב נכנסים לפקקים של גוש דן בשעות הקשות ביותר, ושוב מתרוצצים בצפיפות בין המכוניות והרמזורים. אחרי שבעבר התלוננו כאן פה ושם על מחסור בעידון מצד תיבת ההילוכים, למדנו גם לנצל את היתרונות של הפאביה בתנאים האלה: קודם כל, היא מכונית קטנה ולכן קל מאוד לעבור נתיבים בזריזות, להשתחל בין מכוניות אחרות ולתמרן בצורה שלא תהיה פשוטה לכל מכונית. שנית - היא זריזה. הביצועים המעולים של המנוע, במיוחד במהירויות נמוכות יחסית, מאפשרים לה להדביק בקלילות פערים שנפתחים מול מכוניות אחרות ולצמצם מרווחים בתנועה הסואנת.
9/1/2017, 14:46 ומשם נעבור לשמש. גם בחורף היא זורחת בכל בוקר, גם אם היא מואשמת בשקר כשלהו. נסיעה בשעות הבוקר המוקדמות מכיוון תל אביב למשרדי iCar שבמודיעין, מאלצת אותנו להתמודד עם מפגש חזיתי מול השמש. זה דורש כוונון תכוף למדי של מגני השמש ולא פעם גם הסטה מהגנת צד בחזרה להגנה מלפנים.
נתחיל מכך שאיכות החומרים בתא הנוסעים בפאביה בסך הכל גבוהה, אך דווקא מגני השמש (עמם יש מגע רב בסיטואציה כזו) מרגישים זולים יותר - כלומר דקיקים למדי וחלולים למגע. בנוסף פעולת שליפת מגן השמש מאחיזת הנעילה מצריכה מאמץ וגם הנעילה חזרה מסורבלת למדי. כל אלה יוצרים תחושה פחות איכותית בתפעול הכללי של מגני השמש, ולפעמים אפילו חשש מסוים משבר אפשרי של הפלסטיק הדק.
5/1/2017, 16:33 החורף בשיאו והרכב כמרחב מחיה נבחן גם ביכולתו לסייע לנהג ולנוסעים להתמודד עם איתני הטבע ומזג האוויר. לפעמים יש חשיבות רבה למיקום פתחי האוורור - כשהידיים על ההגה, כיף ונעים לכוון אליהן את החימום ולהפשיר קצת את האצבעות הקפואות. הבעיה היא שלא תמיד הם ממוקמים במיקום המאפשר זווית נוחה וישירה בין פתחי המיזוג לבין הידיים. בפאביה לצערנו זה המקרה הפחות נוח מבחינה זו. פתחי האוורור גבוהים ורחוקים מידו של הנהג ואצבעותיו נותרות כפולניות טובות, לבד, בקור (ובחושך?). חפשו לכם דרך אחרת למפלט מהקור עבור האצבעות.
3/1/2017, 10:00 השנה החדשה נפתחת עם עליית מחירים בדגמים רבים, אך הפאביה - בתוך שאר דגמי קבוצת צ'מפיון מוטורס - לא התייקרה כלל. שאפו!
1/1/2017, 8:17 בשבת לקחנו את הפאביה לכביש שספק אם יצא לה לנסוע בו שנית. כביש 10 הוא כביש הגבול עם מצרים, הוא מתחיל באזור כרם שלום ומגיע עד לכביש 12, כמה עשרות ק"מ צפונית לאילת. בעבר היה ניתן לנוע עליו ללא חשש, אך כמות המבריחים באזור וכמובן הסכנה מאיזה ג'וק שיכנס לפעיל ג'יהאד בסיני לראש הובילו את גורמי הביטחון לסגור את כביש לתנועת אזרחים. לכבוד החג הכביש נפתח לשבוע ימים ואנחנו לקחנו את הסקודה כדי להינות מהנוף. הפאביה המשיכה במגמת שיפור צריכת הדלק ולמרות שמדובר בכביש איטי, תלול ומפותל, היא סיימה את היום עם צריכת דלק טובה מ-14.5 ק"מ לליטר.
הכביש עצמו מקסים. נופי סיני וההרים עריף וכרכום שבשטח ישראל פשוט קסומים. הכביש עצמו סלול באיכות די נמוכה אבל אין בו בורות קיצוניים מדי שעלולים לפגוע בצמיגים נמוכי החתך של הפאביה. לאורך הכביש יש פה ושם פניות עיוורות ומכיוון שהוא צר נאלצנו יותר מפעם אחת או שתיים להתחמק מטנדר בדואי שנסע במהירות במרכז הכביש.
28/12/2016, 20:13 חג החנוכה, כמעט כמו תמיד, לווה בגשמים סוערים וגם בפקקים, עם או בלי קשר. כבר עסקנו באחיזת הכביש של הפאביה בגשם, אבל הפעם נרצה לדבר על הדרך שבה היא מתמודדת עם החורף בתוך העיר - וזה קצת פחות אידיאלי. אחיזת הכביש שלה נותרת מצוינת גם בתנאים האלה, וזה מרשים במיוחד בנסיעה בכיכרות רטובות ובוציות, שלפעמים מייצרות החלקה קטנה. גם בתאוצות מרמזורים לא נרשם סחרור גלגלים מיותר - הצמיגים הרחבים ננעצים באספלט היטב ומאפשרים תנועה חלקה. אבל מצד שני, בגשם לפעמים נכנסים לתוך בורות חדשים שנוצרו, או פשוט כאלו שמכוסים בשלוליות וקשה לאמוד את עומקם. במקרים כאלו הפאביה פחות סלחנית, והמתלים הקשים שלה מעבירים זעזוע ברור לתא הנוסעים, עד כדי סגירת מהלך המתלה לפעמים. עוד עניין בנסיעה בעיר הוא תיבת ה-DSG שיוצרת נסיעה הססנית ולעיתים קצת קופצנית בפקקים. בימי גשם, כאשר הראות נמוכה והתנועה מתנהלת במשנה זהירות, זה מפריע מעט יותר מבדרך כלל.
25/12/2016, 16:44 בדרך כלל אנחנו מניחים שמכונית סופר מיני אמורה להספיק לא רק לרווקים, אלא גם למשפחות צעירות עם ילד אחד. זה נכון גם לגבי הפאביה, אבל צריך לשים לב לכמה עניינים שגילינו בתקופה האחרונה. כשמיקמנו במושב האחורי שלה כסא בטיחות בגודל מלא, כזה שיושב עם הגב לכיוון הנסיעה, נדרשנו להזיז את מושב הנוסע הקדמי בצורה משמעותית. זה פגע במרווח הרגליים מלפנים, והפך נסיעות ארוכות לפחות אידיאליות.
עניין שני הוא נפח תא המטען. אמנם, הבגאז' עצמו עמוק יחסית כך שעגלת ילדים רגילה תיכנס בו בלי בעיה, אך דווקא טיולון שמתקפל לאורך לא הצלחנו להכניס. בגלל קיפול ה"מטריה" נוצרה בעצם יחידה אחת ארוכה, שלא נכנסה לרוחב הבגאז' וגם לא באלכסון. נדרשנו לפרק את המדף ולהעמיד את הטיולון באלכסון לגובה, והעדפנו פשוט לשים אותו במושב האחורי.
21/12/2016, 17:47 לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בדילמה: מצד אחד, חייבים לנהוג עם שתי ידיים על ההגה. זה בטיחותי יותר וגם נדרש על פי החוק. מצד שני, לעיתים זה מעייף, ומשענת היד המרופדת קורצת... לפעמים הדברים הקטנים הם דווקא המשמעותיים. משענת היד המרכזית בפאביה מתכווננת לגובה. כוונון זה מאפשר ליד ימין לאחוז בהגה ועם זאת לא להיות תלויה באוויר. בהחלט יעיל ונוח.
15/12/2016, 14:06 מבחן השוואתי - סקודה פאביה מול פיג'ו 208 - ועכשיו גם הוידאו. תיהנו!
צפייה בתוכן Live Blog: סקודה פאביה במבחן ארוך טווח
13/12/2016, 10:44 "גשם, גשם, בוא!" אומר השיר, והשבוע הוא בא, ובגדול. בשבילנו זו הזדמנות לבחון את הפאביה שלנו במצב שטרם הכרנו, כשהיא חוצה שלוליות ומסתבכת בפקקים רטובים.
אז איך זה בא לידי ביטוי במזג אוויר שכזה? קודם כל המגבים, אביזר בסיסי אך משמעותי. למדנו שבפאביה פעולת המגבים יכולה להיות תלוית מהירות. נכון שזה לא הדבר האמיתי, כלומר חיישני גשם, אך בהחלט גם לפיצ'ר זה תרומה רבה לנוחות התפעול. תכונה זו פוטרת את הנהג מהצורך להסיט את מנוף השליטה על המגבים בכל עצירה או האצה - בפקקים של גז/ברקס (עד למצב עמידה). זו בהחלט תוספת מבורכת – במיוחד כשכל התפעול הרכב במזג האוויר כזה הוא אינטנסיבי יותר. אגב, אפילו המגב האחורי נכלל ביכולת לפעול בהתאם למהירות - נחמד ביותר.
8/12/2016 14:20
היום ב-8:30 בבוקר התייצבנו במרכז של צ'מפיון מוטורס בשורק, מתחם שמרכז לתוכו גם את אולמות התצוגה, גם את המוסכים וגם את אולמות קבלת הרכב החדש של ארבעת המותגים של צ'מפיון מוטורס. למרות שבמבט ראשון גודלו של המתחם מרתיע למדי, מצאנו את הדלת הנכונה די מהר, ואחרי רק טעות אחת (נכנסו למוסך של סיאט). קיבלו את פנינו בצורה יעילה וזריזה, ומיד הפנו אותנו לקבל שירות מיועץ שירות. זה האחרון הדפיס הצעת מחיר מסודרת (אם כי המחירים ה"סופיים" המופיעים בה לא כוללים מע"מ) והפנה אותנו לשבת בחדר ההמתנה המצויד כמיטב המסורת באינטרנט אלחוטי, מכונת קפה, ואפילו מחשב לשימוש האורחים.
הערכת הזמן הראשונה שניתנה לנו הייתה "בין 3 ל-4 שעות", אך אולי (ואולי לא, לעולם לא נדע) בגלל שהפאביה שלנו רשומה על שם צ'מפיון עצמה ואנחנו נראינו ליועץ השירות "מוכרים כאלה, מהטלוויזיה משהו? אינטרנט? יוטיוב?", הפאביה יצאה מהטיפול אחרי מעט יותר משעתיים. אחרי שקיבלה שטיפה חיצונית ופנימית.
המחירים של הטיפול היו לא זולים, ואפילו די יקרים ביחס לטיפול כזה - עם פילטר שמן ומסנן שמן "חליפיים", מחיר הטיפול עמד על 754 ש"ח. עם פילטר מקורי עלה המחיר ל-820 שקלים. וכשביקשנו גם הצעת מחיר לשפשוף הקטן שהפאביה שלנו קיבלה לפני כמה שבועות, האמיר המחיר ל-3,218 שקלים לא זניחים בכלל.
להגדלה לחצו על התמונה:
4/12/2016, 12:16 מועד הטיפול הראשון מתקרב, והאמת היא שאפילו חרגנו מהמרווח הרצוי בכמה קילומטרים. בימים הקרובים ניכנס למוסך המרכזי של היבואן לטיפול הראשון. קבענו תור באמצעות הטלפון, ובהתחלה קיבלנו תאריך מאוד רחוק - התור הראשון הפנוי היה במרחק של כמעט שבועיים. בהמשך דאג היבואן להקדים את הטיפול, אבל כנראה שהלקוח הפרטי היה נאלץ להמתין זמן ממושך עד שיתפנה תור.
1/12/2016, 18:46 הימים הגשומים שהגיעו הזכיר לנו כמה דברים חשובים על צמיגים. האחיזה של הפאביה, גם תחת ממטרי גשם כבדים הייתה מעולה. הצמיגים הרחבים עושים עבודה טובה מאוד בשמירה על הקשר שבין הרכב והכביש.
ובכל זאת יש כמה דברים שצריך לציין: ראשית, צמיגים רחבים, למי שלא יודע, יוצרים "ציפה" של הגלגל מעל שלוליות. ואכן במקרה אחד עם הפאביה הרגשנו זאת. הפיתרון הוא בראש ובראשונה נסיעה איטית ומותאמת לתנאי הדרך. הדבר נכון לכל רכב ולאו דווקא לסקודה.
בנוסף, בכדי לשמור על אחיזה טובה של הרכב, הקפידו על לחץ אוויר תקין ועל צמיגים במצב טוב. הכניסה החדה של מגדש הטורבו מסחררת גלגלים, ולכן ביציאה מסיבובים ופניות בתנאים מאוד רטובים, כדאי להיות מעט יותר מרוסנים.
27/11/2016, 9:51 יצאנו עם הפאביה על הבוקר לכיוון צפון. צינת הבוקר עושה נעים למנוע הגודש. נסיעה מהירה על כביש שש ועוקף קריות. הפאביה מרגישה בבית בכבישים בינעירוניים פנויים. הגענו ליעד מוקדם מהמתוכנן. הסתבר לי שאני עומד לעשות צניחה חופשית בפעם הראשונה. אשתי כנראה החליטה שהיא רוצה להיפטר ממני בצורה המהנה ביותר. הסטטיסטיקה מראה שמסוכן יותר לנהוג בכביש מאשר לקפוץ ממטוס בגובה 13 אלף רגל. מה שבטוח הוא שקשה למצוא מכונית שתיתן את אותה רמת אדרנלין של קפיצה ממטוס. אנחנו לא בטוחים שהפאביה היא המועמדת לתחרות הזו...
24/11/2016, 7:30 יש דרכים נחמדות להתחיל את היום שלנו, לרדת לחניה ולראות שמישהו מהשכנים שפשף את הפאביה היא לא אחת מהן. הנזק ממש לא גדול וספק אם בכלל נטרח לתקן אותו. לא, זה לא בגלל שהפאביה היא "רכב חברה" אלא כי כנראה שגם ברכב הפרטי שלנו לא היינו מתקנים כזה שפשופון קטן. איך אומרים - עשינו סיפתח.
21/11/2016, 23:18 כניסה לחניון בנמל תל אביב. פעולה שגרתית למדי. בכניסה מחכה לנו מכונה להוצאת כרטיסים, כזו שתמיד צריך להתקרב אליה עם הרכב ועדיין למתוח את הגב קצת יותר מדי. צמוד אליה פס האטה דק וגבוה, מהסוג שנפוץ בחניונים. אחרי שהצלחנו לתמרן כדי להתקרב כמה שיותר למכונה, עלינו על הפס. עצרנו, ואז הפאביה דוממה מנוע. הדפסנו את הכרטיס, ואז הרמנו רגל מהבלם כדי להמשיך בנסיעה - אבל עד שהרכב הניע, הוא התדרדר אל מאחורי פס ההאטה. מכה מאוד משמעותית של גז נדרשה כדי לטפס בלי תנופה על הפס הזה, ואז גם בלימה חדה כדי לא להתנגש בעמוד של המחסום, אחרי שנצמדנו למכונה... נראה שהשילוב בין מערכת עצור וסע לבין מערכת עזר לזינוק בעליה צריך עוד לעבור כמה שלבים עד שיהיה הרמוני ומתואם היטב.
17/11/2016, 16:01 אחרי כמה ימים של תנועה עירונית צפופה עם הפאביה, אנחנו מתחילים לגלות קצת ספקות באשר להצטיינות שלה בתחום הזה. מצד אחד, היא קטנה ולכן מתמרנת בקלות, זריזה למדי וגם חסכונית בתנאים האלה. מצד שני, אי אפשר להתחמק מהתחושה שיש בה משהו גס, לא מספיק מעודן. זה מתחיל עם מערכת ה"עצור וסע" שפוגעת בתנועה החלקה בפקקים ובין רמזורים, ממשיך עם תיבת ה-DSG שהחלפות ההילוכים שלה מורגשות במהירויות נמוכות - בעיקר כשהרכב קר - ומסתיים בכיול הנוקשה של המתלים, שבדרך כלל אנחנו מרוצים ממנו - אבל במעבר מעט מהיר על פסי האטה הפאביה עלולה להעביר מכה בולטת לתא הנוסעים.
14/11/2016, 22:08 הקילומטרים נצברים על השעון, ומועד הטיפול מתקרב. כרגע עומדת הפאביה על קצת יותר מ-13 אלף ק"מ, והטיפול צריך להתבצע ב-15 אלף. ב-400 הקילומטרים האחרונים הפאביה מתריעה לנו בכל התנעה ודימום של המנוע על הטיפול המתקרב, כולל מספר הקילומטרים שנותר עד אז. האמת? זו התראה חשובה. פעמים רבות נתקלנו במכוניות שמעדכנות על טיפול רק בקילומטרים האחרונים, ואם הנהג לא נזכר קודם - אז עד שיקבע תור ויגיע למוסך, כנראה שהוא יחרוג ממרווח הטיפולים המומלץ. במקרה של הפאביה, התראה יומית במשך 2,400 הקילומטרים שלפני הטיפול תאפשר לנו להיערך בהתאם ולקבוע את הטיפול בזמן.
11/11/2016, 8:52 הפאביה חזרה משבוע המנוחה במילואים, היישר לעבודה המפרכת של משימות היומיום. כמו שאמרנו, בדרך חזור מהצפון היא היתה מלאה ב-3 חיילים עם ציוד, ובעליות שבין מחלף נחל עמוד למחלף גולני (מי זוכר שעד לפני שנתיים אלו היו צמתים מרומזרות?) הורגש קצת מחסור בכוח. זה לא עניין אקוטי, בטח לא למכונית סופר מיני, והאמת היא שגם תחת העומס שייטנו שם במהירות גבוהה מהמותר במעט. אך לשם כך נדרשנו לאמץ את המנוע הקטן, וצריכת הדלק בנסיעה הזו לא היתה אידיאלית - 12.6 ק"מ לליטר. 5/11/2016, 12:34 אחד מצוות הבוחנים נקרא לשבוע של מילואים בצפון, והפאביה נבחרה להיות זו שתשנע את הלוחם האמיץ. הדרך הלוך היתה פשוטה - חייל אחד וקיטבג אחד, אבל כמו שזה נראה כרגע, בחזור זה יהיה הרבה יותר מסובך. בינתיים הסקודה האדומה מחכה מחוץ לבסיס, רכבים ירוקים יתפסו את מקומה בשבוע הקרוב, ולנו רק נותר לקוות שבסוף השבוע לא נצטרך לחפש את המכונית כמו במערכון המפורסם של הגשש: "היה מנוע? סע לשלום, המפתחות בפנים..."
25/10/2016, 17:31 לפאביה יש יתרונות רבים, אחד הבולטים שבהם הוא הנדסת האנוש. אחת הבעיות הנפוצות במסכי המולטימדיה החדשים היא התפעול במהלך נסיעה. בדרך כלל נדרשת הסטת מבט מהכביש והתעסקות עם כפתורים קטנים או פשוט כאלו שלא מגיבים מיד למגע, כך שלא רק צריך לאתר אותם אלא גם לוודא שהם אכן נלחצו.
בפאביה מסביב למסך המגע יש כפתורים פיזיים שמעבירים לנושא הרלוונטי, מה שמקצר תהליכים ומונע הסחות דעת מיותרות. אבל זה קיים בהרבה מכוניות אחרות.
יתרון משמעותי יותר הוא היכולת לתפעל את מרבית הפונקציות גם מהמסך בלוח המחוונים, לדוגמא: ה-"וייז" פועל ואתם לא רוצים לאתר תחנת רדיו אחרת. פשוט מחפשים בלוח המחוונים (באמצעות כפתורים נוחים על ההגה) ומחליפים תחנה מבלי לוותר על הניווט / שיחת טלפון / כל פונקציה פועלת אחרת במסך המולטימדיה. בסופו של יום זה מאוד נוח, ובעיקר מאוד בטוח.
18/10/2016, 11:12 יום חג, חופשה, מזג אוויר חם. הדבר הראשון שרוצים ומצד שני האחרון שחושבים ברצינות לעשות הוא לנסוע לסחנה. אז עשינו הפוך על הפוך ולקחנו את טפינו על פאביתנו בדיוק לשם.
ההימור השתלם: הפאביה צלחה את כביש 6 הלוהט במהירות והסחנה היה כמעט ריק ממבקרים. מנגל פה, טבילה שם, הקטנות מתעייפות והגיע הזמן לחזור הביתה. מתדלק את האדומה בתחנת הדלק בבית אלפא ומתאפק לא לעלות בכביש המוביל ממנה לפסגה. הפאביה היא מכונית מצוינת אבל לא מספיק מהנה בכדי להתעכב בכביש הזה. עוד יום חג עבר בהצלחה על כוחותינו.
10/10/2016, 12:00 בשבת לקחנו את הפאביה לסיבוב נוסף בהרי ירושלים. בניגוד לפעם הקודמת, הפעם נסענו לבד מבלי לצרף מכוניות נוספות לסיבוב. ההתמקדות בפאביה אפשרה לנו ללמוד יותר טוב את הרכב ולהבין את המעטפת הדינאמית שלו באופן יותר מוצלח. בקצב בינוני פלוס, הסקודה הקטנה מרגישה בבית. מה שנדרש כהכנה לפניה הוא העברת משקל קדימה לסרן הקדמי, ואז האחיזה של הפאביה פשוט פנומנאלית ביחס לקבוצה. גם עם הגז צריך להיות סבלניים כדי להימנע מתת היגוי אבל מצד שני צריך לחזור לגז מוקדם על מנת לדלג על השהיית הטורבו.
נהגי ספורט היו מאמצים פה "בלימה ברגל שמאל" כדי לנהוג ממש ממש מהר, אבל אנחנו לא מתכוונים להפוך את הסקודה למכונית מרוצים וספק אם מישהו מנהגיה כן. הדרך שלנו לשלוט בקצב היא פשוט באמצעות מעבר למצב ידני בתיבת ההילוכים. זה אמנם לא אפקטיבי כמו הדוגמא הקודמת, אבל קצת יותר הגיוני לרכב כזה.
6/10/2016, 16:40 גיליון חדש של מגזין iCar יצא לאור - ובו מבחן השוואתי שערכנו בין פיג'ו 208 לסקודה פאביה. האמת? הפערים גדולים משחשבנו. אתם מוזמנים לקרוא ולהתרשם.
2/10/2016, 13:22 לפני כשבוע התקבלה הבשורה: "נוסעים בסוף השבוע לחגוג יום הולדת שנתיים לאחיין שלי. בכנרת". רתמנו את הפאביה למשימה, ועד פה עוד יום שגרתי. מגיעים לסוף השבוע המדובר, והפאביה מטפסת את העליות בדרך לפוריה (חזרה הביתה) כשהיא עמוסה בחמישה אנשים.
הפאביה שלנו לא רק שטיפסה את העליות התלולות והמפותלות בקלות שהרשימה אפילו אותנו, כמי שמכירים ויודעים למה לצפות ממנועי טורבו, אלא שההשפעה של המשקל הנוסף היתה קטנה משמעותית מאשר במנועים אטמוספריים - כלומר כאלה בלי טורבו. הסיבה לכך כנראה היא המומנט הגבוה שמגיע בסל"ד נמוך ולא מצריך מהמנוע "להתאמץ", ובכל מקרה ההרגשה שלנו היא שמנועי טורבו כמו זה שבפאביה מושפעים הרבה פחות מעומסי משקל על הרכב.
המסקנה: מספר הסמ"קים של מנוע כזה או אחר, לא אומר כלום. טוב נו, לא באמת כלום. אבל אם כשאתם מסתכלים על מכונית ורואים שיש לה מנוע קטן, הדבר הראשון שקופץ לכם לראש הוא "לא. חלש מדי. אין מצב שהיא מטפסת את העליות אלי הביתה". כדאי שתחשבו שוב. לפחות אם המנוע הזה מגיע בעסקת חבילה עם "שבלול" (שזה כינוי לטורבו, כן?).
27/9/2016, 16:31 צריכת הדלק ממשיכה להשתפר - ככל הנראה בזכות צבירת הקילומטראז' ו"פתיחת המנוע". אם בחמשת התדלוקים הראשונים הצריכה הממוצעת היתה 12 ק"מ לליטר, הרי שב-5 התדלוקים האחרונים הנתון הממוצע עמד על 13.2 ק"מ לליטר. זה גם היה הנתון שהשגנו במדידה האחרונה היום בבוקר.
25/9/2016, 9:45 שבוע פקוק במיוחד עבר על עם ישראל בעקבות השבתת הרכבות, ודווקא בשבוע מוטרף זה הפאביה הופקדה בידי אחד הבוחנים שלנו שגר בתל אביב. הנסיעה מתל אביב למודיעין וחזרה יום-יום הפכה לפקוקה יותר, אך החוויה פחות מתישה מהצפוי בזכות ביצועיה הסופר-זריזים של הפאביה שמאפשרים להשתלב בקלילות ובזריזות בעומסים.
אחרי תקופה ארוכה של נסיעות בין עירוניות ארוכות וצריכת דלק לא מאוד מוצלחת, הופתענו לגלות שדווקא בימים הכי פקוקים צריכת הדלק היתה טובה מאוד. אפילו תחת מאמץ של פקקים ונסיעה עירונית, הצלחנו לגרד את ה-14 ק"מ לליטר מלמעלה. כצפוי, מנוע הטורבו הקטן שותה דלק בעיקר במאמץ. ביומיים הקרובים הפאביה תנוח, ואנחנו נצא למבחן השוואתי בקטגוריה שונה לגמרי.
21/9/2016, 15:47 חודשיים עברו מתוך המבחן שלנו לפאביה, ואנחנו רוצים להציג בפניכם את הסרטון השני בסדרה - ובמרכזו שאלה אחת משמעותית: איך היא נוסעת?
צפייה בתוכן Live Blog: סקודה פאביה במבחן ארוך טווח
19/9/2016, 13:30 בסוף השבוע לקחנו את הפאביה לסיבוב נהיגה בהרי ירושלים, כשבמקביל הצטרף אלינו חבר נוסף עם מאזדה 2 חדשה. המפגש הקצרצר שהתמקד בפן הדינאמי חשף הרבה הבדלים: הפאביה כמובן חזקה בהרבה ואחיזת הכביש שלה מאוד גבוהה. כניסת הטורבו מאוד מוחשית ותוך כדי סיבוב היא יכולה לשבור את האחיזה. הנטייה לתת היגוי ברורה יותר וההגה פחות ישיר. בסך הכל הפאביה הייתה מהירה מהמאזדה ברוב המקרים, אבל גם פחות מתקשרת ומערבת.
15/9/2016, 20:13 לא פעם, בעיקר כשמדברים איתנו על מכוניות קטנות, עולה השאלה: האם תיכנס עגלה בתא המטען? אז במקרה של הפאביה התשובה בהחלט חיובית. הכנסנו בקלות עגלה של בייבי ג'וגר מדגם "סיטי מיני" עם 4 גלגלים, אחת העגלות הנפוצות בישראל. היא תפסה כמעט את כל העומק של תא המטען וחלק משמעותי מהרוחב, אבל מעליה נשאר עוד הרבה מקום - כך שגם אם משתמשים באמבטיה הנפרדת של העגלה, לתינוקות בגילאים צעירים יותר, לא אמורה להיות כאן בעיה.
13/9/2016, 15:41 סיימנו את המבחן ההשוואתי - שיתפרסם בקרוב - וחזרנו כדי להתלונן על ההתקנה של ה-Waze במערכת המולטימדיה. קודם כל, פתיחת המסך מתבצעת בלחיצה ארוכה (מדי) על כפתור ה-Media של מערכת השמע, ואז בלחיצה נוספת על הלוגו של Waze. יותר מדי מסובך. אבל מעבר לזה, מדובר בגרסה הישנה של Waze, והיא גם מגיבה לאט, פועלת בצורה מסורבלת והמון פעמים התפריטים במסך פשוט לא נגללים כמו שצריך. כבר ויתרנו לגמרי על הנסיון להשתמש ב"יעדים האחרונים", ואחד מהבוחנים החליט לוותר בכלל על המערכת ולנווט באמצעות הסלולארי האישי.
11/9/2016, 13:15 יוצאים למבחן השוואתי חדש עם הפאביה. מי המתחרה? בקרוב תדעו...
7/9/2016, 17:38 אחרי הרבה התעסקות וניסיונות, הצלחנו בשעה טובה להפעיל את קישוריות ה- Android Auto של הפאביה שלנו. הקישור נעשה באמצעות חיבור הטלפון (מדגם וואוי P9) לשקע ה-USB של המכונית, אולם בגלל שגוגל עדיין לא השיקה את האפליקציה שצריך להתקין על המכשיר, צריך להתקין את האפליקציה ממקור חיצוני. פעולה שאמנם דורשת מעט התעסקות, אבל די פשוטה ולא דורשת הרבה זמן.
אז אחרי שהורדנו וחיברנו, היינו צריכים להגדיר כמה דברים במערכת המולטימדיה, ויצאנו לדרך.
המערכת מציגה שיקוף חלקי של אפליקציות בטלפון על מסך המערכת, ומאפשרת שימוש סביר וקל יחסית בדברים שאחרת היו דורשים התעסקות מיותרת (ומסוכנת) עם הטלפון בזמן הנהיגה.
אבל המצב לא מושלם, ולמרות שהמערכת מוצגת כ"שיקוף מסך הסמארטפון", ולא רק ע"י סקודה אלא ע"י כל היצרניות המשלבות את היכולת הזו במערכות המולטימדיה שלהן, היא - כאמור - מציעה שיקוף חלקי בלבד.
הניווט נעשה באמצעות אפליקציית המפות של גוגל, ועדיין לא מאפשר שימוש בווייז. ע"פ גוגל, היכולת הזו אמורה להיפתח כבר במהלך החודש, אך כמו שאמרנו לפני כן, בגלל שנדרשים להוריד את האפליקציה באופן עצמאי, לא תקבלו את העדכון באופן אוטומטי ותצטרכו פשוט להוריד גרסה חדשה יותר של האפליקציה.
הבעיה הכי גדולה, לפחות כרגע, של ה-Aundroid Auto, היא חוסר התמיכה שלה בעברית. התוצאה היא שהמערכת מציגה התראות על קבלה של הודעות טקסט או וואטסאפ, אך לא מאפשרת - מסיבות ברורות - להציג אותן בזמן נהיגה. אם ההודעה באנגלית, המערכת תקריא אותה, אך הודעות בעברית פשוט מתקבלות בשתיקה.
כך או אחרת, המערכת הופכת את הממשק עם הטלפון לנוח הרבה יותר בזמן הנהיגה, אבל היא עדיין בחיתוליה ולכן מוגבלת מאוד במה שהיא יכולה לעשות.
אז בשלב זה - לפחות עד שהיא תציע תמיכה שלמה יותר בעברית, שימוש באפליקציית ניווט ידידותיות יותר, ותדרוש פחות התעסקות כדי להפעיל אותה מלכתחילה - הביקורת כלפיה מעורבת. אבל כשהיא כן תבשיל ותאפשר באמת להניח את הטלפון בצד מתחילת הנסיעה ועד סופה, זו מערכת שללא ספק תשנה את הצורה בה אנחנו מקשרים בין המכונית לטלפון, וגם אלינו, מקצה לקצה.
4/9/2016, 9:36 את המנוע של הסקודה בטח כבר הבנתם שאנחנו מחבבים למדי. באחד מימות השבוע החולף היינו בדרכנו צפונה ליום מילואים, אך בגלל סיבוכים אלו ואחרים הסתבר לנו שאנחנו מאחרים. אנחנו יודעים שזה ממש לא אופייני להגיע למילואים בזמן, אבל המילואים במקרה הזה קצת שונים, ולכן נאלצנו להעזר שוב בשירותי המנוע כדי לקבוע קצב מהיר על כביש 6.
אז לסקרנים שבניכם נספר שהגענו בזמן, אבל נציין שקצב גבוה בפאביה נשמעו רעשי כביש לא מבוטלים, בעיקר מצד הגלגלים השמנמנים. זה קצת מעיק ומאלץ להגביה את הווליום ברדיו מעל לרצוי.
על הדרך גם צריך לציין שמלבד הרעש נוחות הנסיעה הכוללת די טובה בתנאי בין עירוניים, ואפילו המושב הנוקשה מרגיש טוב אחרי כמה שעות של נהיגה. ולסיום, אם בנסיעה המהירה בדרך הלוך המחשב סיפר על 13.3 ק"מ לליטר, הנסיעה השלווה חזור לא הצליחה לספק יותר מ-14.2 ק"מ לליטר במכלול, וזאת סיבה טובה לחשוב שהפאביה היא רכב שמשתלם לנסוע בו מהר (או לפחות שזה לא ממש שונה מנסיעה איטית).
30/8/2016, 13:25 לא בדיוק מבחן השוואתי, אבל השבוע בחרנו לעמת את הפאביה - כנציגה סטנדרטית של קטגוריית הסופר מיני - למבחן בנושא השימושיות מול סוזוקי בלנו, שטוענת ליכולות משפחתיות. בלי לפזר ספוילרים מיותרים, נגלה לכם רק שהפאביה הפתיעה אותנו מאוד.
25/8/2016, 18:29 בשבוע החולף עסקנו לא מעט בנושא מערכת האיתור של הפאביה. כבר סיפרנו לכם שאין לה קודן, והביטוח מסתפק במערכת איתור חכמה - שיודעת גם לזהות מצב של תאונה ולדווח עליו למוקד. אז תודה לאל, תאונה עדיין לא עשינו - אבל בתוך 3 ימים קיבלנו 3 טלפונים מהמוקד של חברת האיתור, שהיה משוכנע שהרכב עבר תאונה. בסוף, מסתבר, עליה קצת מהירה על פס האטה ונסיעה על כביש משובש הם ששלחו את ההתראה למערכת.
אז נציגי החברה החליטו לבוא לבדוק את הרכב וסברו שישנה תקלה, אבל בהתייעצות נוספת התברר כי זה אופן הפעולה התקין של המערכת. תקלה מוגדרת רק כאשר נשלחת התראת תאונה בזמן שהרכב בחניה. אז כנראה שנצטרך להמשיך ולקבל טלפונים כאלו מדי פעם, או פשוט להוריד קצב בכבישים שבורים...
24/8/2016, 15:42 עוד יום צילומים מפרך הסתיים, בדרך לסרטון הבא במבחן על סקודה פאביה. לא פשוט לצלם בחום הזה של אוגוסט, אבל מה לא עושים בשביל לספק עבורכם וידאו איכותי...
21/8/2016, 11:44 בסוף השבוע האחרון הפאביה לא עבדה קשה כמו באלו שקדמו לו, וגם ביומיים הקרובים היא בעיקר תנוח. בשבוע החולף היא נסעה בעיקר על הציר מודיעין-תל אביב, ובסוף השבוע עשתה לא מעט גיחות ברחבי גוש דן: מתל אביב לגבעתיים, רמת גן, פתח תקווה וכו'. הצלחנו לנסוע כמעט 500 קילומטרים עד שנדלקה נורת הדלק, וגם אז המשכנו עוד כ-30 קילומטרים עד לתחנה. טווח נסיעה של 530 ק"מ הוא לא רע בכלל עבור מכונית קטנה עם מיכל דלק של 45 ליטרים בסך הכל.
ביומיים הקרובים הפאביה תחנה במרתף של אחד מאולמות התצוגה של יבואני הרכב, ואנחנו נצא למבחן השוואתי בקטגוריה שונה לגמרי.
18/8/2016, 16:51 קניות בסופרמרקט ביום חמישי אחר הצהריים זו אולי לא הבחירה הכי מוצלחת, אבל נדרשנו גם למשימה הזו. מילאנו עגלה כמעט מלאה, וכמובן לא הופתענו מכך שהכל נכנס בקלות בתא המטען של הפאביה. מה שכן שמחנו לגלות זה שבזכות רף ההעמסה המאוד נמוך של תא המטען, ניתן בקלות יחסית לסדר את השקיות, לאתר את השקית הנכונה (כשרוצים להעלות הביתה בנגלה הראשונה את מוצרי החלב, למשל) ולתכנן את הסידור של הפריטים. מצד שני, רף העמסה נמוך אומר גם שהדלת נפתחת לגובה משמעותי. לנו זה לא הפריע, אבל אשתו של אחד הבוחנים - בגובה 1.60 מ' - התלוננה שקשה לה להגיע לדלת כשהיא במצב פתוח ולסגור אותה.
16/8/2016, 17:34 באחד הימים השבוע היינו צריכים להעביר מזרון גדול יחסית, באורך של 1.90 וברוחב של 80 ס"מ. הוא גם היה עבה למדי, כך שקיפול לא בא בחשבון. התלבטנו אם להיעזר בסקודה פאביה או ביונדאי סונטה, שנמצאת אצלנו במקביל, ומרכב ההאצ'בק הכריע לטובת הפאביה - שלא אכזבה. המושבים קופלו, המדף של תא המטען הוסר וכך גם משענת הראש ממושב הנוסע - והמזרון נכנס בשלמותו, כשתא המטען סגור וקצה המזרון מונח על משענת הגב של מושב הנוסע. לא בטוח שנמליץ לנסוע ככה מרחקים, אך אנו נדרשנו להוביל את המזרון למרחק של שני רחובות - ובמקרה זה, תצורת ההאצ'בק של הפאביה אפשרה לנו להוביל חפץ במימדים חריגים. לצערנו, תנאי התאורה הבעייתיים לא אפשרו לצלם את הסיטואציה...
14/8/2016, 13:27 בסוף השבוע החולף הפאביה הצפינה לרמת הגולן. אחד היתרונות המשמעותיים של הצ'כית הקטנה הוא יחידת ההנעה. השילוב של מנוע הטורבו + תיבת הילוכים רובוטית מאפשר קצב תנועה מאוד מהיר. לפאביה אין בעיה לשייט במהירויות כביש שש, פלוס פלוס, בקלילות - וגם צבירת המהירות שלה נעשית ללא מאמץ. למעשה, יחידת ההנעה בפני עצמה הופכת נסיעות ארוכות למשהו הרבה יותר קליל.
מצד שני, יש ליחידת ההנעה הזו כמה צדדים פחות מוצלחים. מתחת לשיא המומנט היא קצת משתהה, והשהיית הטורבו מוחשית. מעל שיא ההספק המנוע מאבד אוויר מאוד מהר וזה לא המתכון הטוב ביותר לעקיפות במהירות גבוהה. צריכת הדלק הייתה טובה ככל שהשתמשנו בבקרת השיוט, וקצת פחות כשנתנו לרגל ימין לנגן על דוושת הגז.
11/8/2016, 17:02 אז מה, מכונית קטנה לא מתאימה למשפחה? לא בטוח. אחד מצוות הבוחנים החליט לאתגר את המושב האחורי של הפאביה, והכניס אליו את שני ילדיו בגילאי 7 ו-3. הגדול בבוסטר גב, הקטן בכסא בטיחות בגודל מלא. לא רק שהפאביה אכלסה את שניהם בקלות, אלא שהתמונה שלפניכם מוכיחה כי גם ילד נוסף שהיה מצטרף היה מצליח לשבת ביניהם. אולי לא באופן מרווח במיוחד, ולא עם כסא בטיחות שלישי, אבל להערכתנו ילד ממוצע בן 8-10 היה מתמקם בין השניים האחרים בלי בעיה מיוחדת.
9/8/2016, 12:59 תנוחת הנהיגה בפאביה לא אידיאלית, כך טענו רוב הבוחנים שנהגו ברכב. החלק התחתון של המושב צמוד מאוד לגב, אך במצב הזה החלק העליון של הכסא - זה שאמור לתמוך בכתפיים - נמצא רחוק מהן, כך שהצוואר קצת מתעייף ולא כל הגוף נתמך על ידי המושב. אם רוצים להצמיד את החלק העליון של הכסא לגוף ולזקוף אותו, אזי החלק שתומך בגב התחתון צמוד מדי לגוף. ננסה להמחיש את זה באחד הסרטונים הבאים.
7/8/2016, 14:07 את השבועיים הראשונים של המבחן הזה הקדשנו להיכרות ראשונית שלנו עם הפאביה, לצבירת קילומטראז' התחלתי ולמעין "הרצה" של הרכב. בינתיים צריכת הדלק רחוקה מלהרשים, אך המבחן רק בתחילתו והמנוע עוד "ייפתח" בהמשך הדרך, כך שסביר להניח שהנתון הזה ישתפר.
אחד הדברים שבינתיים מסבים לנו הכי הרבה הנאה הוא אביזר אחד פשוט יחסית, אבל כזה שלא נפוץ במכוניות סופר מיני: כניסה והנעה ללא מפתח. המפתח עצמו פשוט מונח בכיס, והנהג יכול להיכנס לרכב ופשוט ללחוץ על כפתור ההתנעה. אפילו קודן אין בפאביה שלנו, וזה הופך את החיים להרבה יותר קלים. זה אולי נשמע טיפשי, ואולי באמת מדובר בהתלהבות טיפשית, אבל כשבוחנים עשרות ומאות מכוניות בשנה, ולכל אחת קוד שונה, היכולת להיכנס פשוט לרכב ולהניע היא ללא ספק שינוי מרענן.
4/8/2016, 10:30 יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם, לסקודה פאביה, אחת ממכוניות הסופר מיני המבוקשות ביותר באתר iCar. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בפאביה האדומה הזו באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
צפייה בתוכן Live Blog: סקודה פאביה במבחן ארוך טווח
נתמקד במספר תחומים עיקריים: השימושיות והפרקטיקה, אחד מהערכים המרכזיים ביותר של סקודה; החיים בעיר, כמצופה ממכונית קטנה; רשימת האבזור הדי-יוצאת דופן; הביצועים של מנוע הטורבו הקטן, וכמובן - צריכת הדלק.
אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר בפאביה מהדור השלישי, שהגיע לישראל באפריל 2015 ומאז הספיק להתמקם בצמרת טבלת המכירות של סגמנט הסופר מיני. מכונית המבחן היא ברמת הגימור "סטייל", הבכירה בהיצע, ואל המפרט הסטנדרטי שלה נוספו כאן גם גג וחישוקים בצבע שחור, וגם התקנות מקומיות של עריסה לסלולארי וניווט של Waze. מכונית המבחן עלתה על הכביש בחודש יוני 2016, והגיע אלינו לאחר שעברה 942 קילומטרים. עם כמה היא תסיים את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
לראשונה ב-iCar, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הפאביה תשמש אותנו גם יונדאי סונטה היברידית. אתם מוזמנים לעקוב גם אחרי המבחן שלה.
אולי המכונית הסופר מיני היפה ביותר שיש היום.
צבע שחור עם גג פנורמי ברמת גימור סטייל וחישוקים לבנים :) רק נשאר לחלום קצת וזהו !
אבל יש רק בעיה בדגמים האלו של הסופר מימני וזה המחיר שלהם שהוא ממש גבולי בין הדגמים המפוארים שלהם , למכונית משפחתית השאלה היא מה כדי לעשות במצב כזה האם לוותר על הדגם המפואר של הסופר מיני לטובת דגם סטנדרטי למכונית משפחתית ?
יש ברשותי פאביה שנת 16 הרכב הזה אומנם סופר מיני והוא כזה במידותיו אך בזה זה מסתיים. זה רכב מהיר מאוד. חזק. מרגיש מאוד בטוח למרות התת היגוי. זה אוטו גדול ממה שהוא באמת. וחוץ ממידותיו הוא מתחרה ברכבים מקטגוריות גבוהות ממנו. הן במונע- גיר והן באבזור השופע בגרסת הסטייל. (הגירסה שלי)
לגבי הדלק- כשהמנוע קר הוא זולל דלק, פשוט ככה קצת מוגזם אפילו. אבל כשהוא חם מספיק הוא לא צורך בכלל ואני מגיע לנסיעות של 20 ק"מ לליטר בקלות ואפילו יותר. הרבה יותר! לכן הממוצע הוא סביב ה14 קילומטר על כל ליטר.
לסיכום- תמורת סכום הכסף שאתם שמים תקבלו הרבה מאוד רכב על כל סנט וסנט.
כנראה אתם לא הבנתם עדיין את הגיר. אני קבוע משתמש בזה ואני גר באיזור הררי ואין לי שום בעיה של חלקות.
נסו זאת- יש 3 מערכות שפועלות. הולד-היל, הגיר (שיש לו שני סוגי נסיעה בהילוך ראשון ושני אחד ל"זחילה" והשני לתאוצה והאטה. אם תתנו ברקס תבחינו ב"חניקת" המנוע בהילוך 1 ובמצב זחילה זה בדיוק ההפך הגיר יסחוב את האוטו.) והעצור וסע". כשאתם עומדים והרכב כבוי נסו לעשות כך,
1 שחררו את הבלם. (עדיין לא ללחוץ גז)
2 הגיר ישלב למצב זחילה
3 נגיעה קלה ל"עידוד" ההילוך
הרכב ייסע באופן חלק. ממש. אני עושה זאת בכל בוקר בפקקים כשעושים זאת בסדר הזה זה לא אמור להגיע למצב של חבטות. אך כמובן מאחר והגיר הוא גיר רגיל ביסודו הוא עדיין לא כמו אוטומט אבל הפערים ממש זניחים
לי אין שום רעידות בנסיעה איטית והגיר הזה פשוט מצויין. העצור וסע מתפקדת מעולה במידה ולמדתם את הרכב ואופן פעולתו.