המבחן על ה-MG350 טורבו מזכיר שוב כי בשנים האחרונות התפתחה בישראל באופן ניכר קטגוריית המשפחתיות הקטנות. מדובר במכוניות סופר מיני עם זנב, כמו יונדאי i25 ומיצובישי אטראז', או מכוניות שנבנו כדי להציע פתרון משפחתי זול כמו פיג'ו 301 וסקודה ראפיד. בישראל מכוניות אלו נרכשות בעיקר על ידי חברות, בעסקאות ליסינג, שמעוניינות להציע מכונית פרקטית לעובדים אך לחסוך את העלויות של מכונית משפחתית.
MG350, אם עוד לא הכרתם, היא מכונית סינית שמתחרה פחות או יותר בסביבה הזאת. מבחינת מימדים, ה-MG גדולה מהמקובל ודומה יותר למכוניות משפחתיות; אבל מנוע בנפח והספק נמוך, ובעיקר המיצוב של מכונית סינית, הותירו אותה בעיקר כשחקנית בשוק הליסינג עד היום.
עכשיו MG350 מגיעה אחרי מתיחת פנים, עם מנוע טורבו חזק ותג מחיר של משפחתית מהשורה. על הנייר נראה שמדובר במתחרה לגיטימית בקבוצת המשפחתיות, ותנאי מימון יוצאי דופן שמציעה היבואנית אמורים להפוך אותה לקניה "כמו בעסקת ליסינג" גם לקהל הרחב.
עיצוב
MG350 היא מכונית שנראית לא רע בכלל. החזית מרשימה עם פנסים זוויתיים וסמל גדול, וגם שאר חלקיה נאים למראה. בעדר המכוניות המשפחתיות היא אולי לא תתבלט אבל גם אין לה במה להתבייש. מתיחת הפנים לא שינתה הרבה בעיצוב המכונית.
תא הנוסעים
העיצוב המוצלח ממשיך גם לתא הנוסעים. במרכז הקונסולה יש פס אורכי שמעניק תחושה של מרחב. החומרים מגיעים בכמה צבעים (כסוף, שחור ואפור) ומוסיפים למראה החביב. מנגד, החומרים ב-MG פשוטים וזולים. הפלסטיקים חלולים כמו פליטי ריאלטי ורק מעט עור על הדלת מציל את המצב.
האבזור של MG350 הרשים מאוד כשנהגנו בגרסה האטמוספרית (מנוע רגיל ללא מגדש טורבו) שלה, מכיוון שהגרסה ההיא מתחרה מול מכוניות זולות בעלות אבזור דליל. גרסת הטורבו, המאובזרת ביותר, מתקשה להתבלט בתחום הזה - והסיבה היא הסביבה התחרותית החדשה. במחירים לא רחוקים אפשר למצוא מכוניות משפחתיות מאוד מאובזרות כמו יונדאי i35 או טויוטה קורולה. ועם זאת, ה-MG בכל זאת מאובזרת בנדיבות: היא מוצעת עם מושבי עור, מושב חשמלי לנהג, בקרת אקלים, מערכת שמע עם מסך מולטימדיה גדול, חלון שמש בגג ועוד כמה דברים שלא תמיד קל למצוא בקטגוריה. רק בקרת שיוט בלטה בהיעדרה.
תנוחת הישיבה מרגישה גבוהה מדי, והדשבורד מרגיש נמוך מדי ביחס לנהג. אפשר להתרגל לעניין הזה ובתמרונים עירוניים בעיר זה אפילו יכול להועיל. מה שפחות מתקבל זה האופן בו תוכננה סביבת הנהג. ההגה לא מתכוונן לעומק, וכל קרן שמש יוצרת סנוור שלא מאפשר לראות את מסך המולטימדיה ותצוגת בקרת האקלים.
אם במשפחתיות קטנות עסקינן, אז מדובר במכונית חסרת תחרות במרחב לשלושה נוסעים במושב האחורי. בניגוד למקובל בקבוצה ההיא, שלושה מבוגרים ישבו ב- MG350 באופן נוח למדי עם מרחב מצויין לראש ולרגליים. תעלת הינע גבוהה לא מפריעה מכיוון שיש די מקום לצידה. גם מושב הנוסע לצד הנהג מציע שפע של מקום. תא המטען גדול דיו בשביל משפחה צעירה ורק סף ההטענה יכול להפריע.
נוחות נסיעה
אחד החששות המרכזיים מרכב סיני הוא הבשלות. סאיק (בעלת הבית הסינית של MG) לא רגילה לייצר מכוניות עבור שווקים אנינים כמו אירופה. מערכת המתלים היא דרך טובה לדעת עד כמה החברה בשלה, לאור העובדה שמדובר בתחום מורכב שלא כל יצרנית מצליחה בו.
ובכן, מערכת המתלים של ה-MG רכה יחסית וסופגת שיבושים במידה זו או אחרת. מעבר על שיבושים גדולים או חדים חושף חוסר ריסון וסגירת מתלה שמעבירה זעזועים לנוסעים.
כשעולים על הכביש המהיר המצב משתפר משמעותית. עדיין שיבושים קשים יכולים לחדור לתא הנוסעים, אבל המצב הכולל לא רע. בידוד הרעשים סביר, לא יותר.
מנוע ותיבת הילוכים
תכלס, בשביל הסעיף הזה הגענו לכאן. ל-MG הרגילה יש מנוע בנפח 1,500 סמ"ק ו-106 כ"ס מאוד צנועים. גם בסעיף התיבה לא היו בשורות עם 4 הילוכים בלבד בתיבה האוטומטית. לגרסת הטורבו החדשה, מצטרף, כמובן, מגדש טורבו - וההספק מזנק ל-126 כ"ס. הנתון החשוב יותר הוא נתון המומנט שעולה ב-7.6 קג"מ ל-21.4 שמגיעים ב-2,000 סל"ד. על הדרך, לתיבת ההילוכים נוספו עוד 2 הילוכים. ואיך זה עובד?
טוב, עד לשיא המומנט ב-2,000 סל"ד התחושה היא שלא רק שהמנוע לא עוצמתי - אלא שאין מנוע. השהיית הטורבו כל כך נוכחת שלידה גם מתאבקת סומו הלבושה שטריימל הייתה נעלמת. אך מרגע שמגדש הטורבו נכנס לפעולה, ה-350 מתגלה כמכונית מאוד מהירה ונחושה. הכוח נבנה באופן ליניארי עד ל-5,500 סל"ד ולא פעם ראינו ספרות גבוהות על שעון המהירות. משיא ההספק יש עוד 500 סל"ד לפני שהמנוע מתחיל לאבד אוויר.
תיבת ההילוכים לא רעה וברוב המקרים הייתה חלקה. בנסיעה כוחנית או עירונית עמוסה היא חובטת פה ושם.
צריכת הדלק היא נקודה למחשבה. לאחרונה התרגלנו שמנוע טורבו מסייע בצריכת הדלק (ראו סוקדה אוקטביה ופיג'ו 308), אולם הנתונים על הנייר מספרים שגרסת הטורבו של MG350 חסכונית פחות מהגרסה הרגילה. בפועל, בשיוט רגוע ובתוואי שאינו בהכרח מישורי, אנחנו יכולים להעריך שהטורבו תנפק נתונים דומים לגרסה הרגילה, כ-12 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
מכוניות משפחתיות הופכות יותר ויותר אוחזות ובטוחות. ה-350 אמנם לא עומדת ברף של המכוניות האירופאיות המובילות, אבל בהחלט מדובר ברכב צפוי ואוחז, גם כאשר לוקחים בחשבון את עודפי המומנט שמשתחררים לצמד הגלגלים הקדמיים. הברקסים ספוגיים מאוד ומשרים מעט ביטחון לאור העובדה שנדרשת לחיצה מאוד משמעותית על דוושת הברקס כדי לגרום לרכב לעצור. תגבור ההגה מתפקד באופן ההפוך לדרך שבו הוא אמור לעבוד. בעיר ובמהירות נמוכה הוא כבד, ומחוץ לעיר הוא קל מדי, חסר תחושה ועם שטח מת במרכז.
סיכום
כל עוד MG350 מתחרה בקבוצת המשפחתיות הקטנות, היא מצליחה להציג יתרונות בולטים בסעיפי המרחב והאבזור. גרסת הטורבו החדשה אמנם מעלה את המחיר ומאלצת אותה להתמודד מול הגרסאות היקרות של סקודה ראפיד או מיצובישי לאנסר ספורטבק, אך גם בסביבה הזו מציגה ה-MG350 יתרונות במרווח, באבזור - וגם בביצועים. גרסת הטורבו של MG350 היא אולי לא המוצר עם הגימור הכי מוקפד בסביבה, אך מדובר ברכב משפחתי לחלוטין עם מנוע גיבור. חבילה לא רעה למי שצריך משפחתית מלאה במחיר קצת יותר נמוך.
לדגמי סאיק-MG בישראל -
סאיק MG
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות