דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG3 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



אם השם "MG" נשמע לכם מוכר - זה לא במקרה. מדובר במותג רכב בריטי מסורתי, עם היסטוריה מפוארת, שגם נמכר בעבר בישראל. ה-MG3 שלפנינו אינה מגיעה מבריטניה אלא דווקא מסין - לאחר שהמותג נמכר לידיים סיניות, תוך שמירה על קניינים רוחניים בריטיים, וגם שמירה על חלק ניכר מהפעילות העסקית בבריטניה.

ה-MG3, מכונית הסופר מיני של היצרן הסיני-בריטי, מתחרה בישראל במכוניות עממיות כמו דאצ'יה סנדרו סטפוויי ומיצובישי ספייס סטאר, כמו גם בקבוצת מכוניות המיני הקטנות ממנה. האם זו מכונית אירופית עם תג מחיר בטעם סיני, או שמדובר במכונית הנחותה מהתוצרת המערבית?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאיק-MG3


סאיק MG3, בנזין 1.5 ליטר, 106 כ"ס, ידני, החל מ-67,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח
נוקשות מתלים

הנאה מהנהיגה
תיבת הילוכים

תמורה
צריכת דלק


צפייה בתוכן MG3 - מבחן וידאו

עיצוב

המכונית הקטנה אינה נכנעת למוסכמות ומעוצבת באופן מיוחד. כך מופגן בפינות המחודדות שלה, באופן הצביעה הדו-גוני ובלא מעט אלמנטים מיוחדים נוספים של עיצוב, בעיקר סביב הפנסים - פנסי ה-LED מלפנים, פנס האיתות במראה, הפנס האחורי המפוסל וגם סמל המשושה המסורתי של MG המוטבע במעבה פנס הדרך הקדמי.

העיצוב בתוך תא הנוסעים בולט ומיוחד פחות, אבל גם אינו פשוט וסתמי. מול הנהג והנוסעים מופיעות מסגרות אליפטיות, קצת מיושנות אבל נאות, שמקיפות את מערכי כפתורי השליטה. חוץ מזה קווי העיצוב פשוטים ונאים.

MG3

תא הנוסעים

איך האיכות? הרמה אינה אחידה. חלק מהחומרים ברמה גבוהה וחלקם ירודים, וגם רמת ההרכבה אינה אחידה - אבל כל זה אינו מציב את המכונית ברמה נחותה מהמקובל בקבוצת המחיר שלה.

סביבת הנהג כוללת הגה שאפשר לכוונן אותו רק מעלה-מטה, אבל גם מושב טוב וכמה תאים יעילים שבהם אפשר לפזר טלפונים, אוזניות, מטבעות וחברים. המרווח במושבים האחוריים הוא אחד הטובים במכוניות הקטנות. שני מבוגרים גבוהים יסתדרו מצוין וזה לא מובן מאליו כלל בסביבת המחיר הזאת. נוחות המושבים והתמיכה שלהם לא מאוד טובות, ולא היינו ממליצים עליהם לנסיעת מבוגרים בנסיעה ממושכת. האופי הזה לא יפריע לילדים שיושבים במושבי בטיחות.

MG3

רמת הגימור הבסיסית קלאסיק כוללת שש כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, נוריות LED מלפנים, מחשב דרך, בקרת אקלים ומערכת קול עם חיבור AUX ו-USB. ברמה הבאה, קומפורט, מקבלים גם דיבורית בלוטות' לחיבור הטלפון הנייד באופן אלחוטי, שליטה על מערכת הקול מההגה, כיוון גובה למושב הנהג, חיישני נסיעה לאחור וחישוקים קלים. רמת הגימור הגבוהה, דלוקס, כוללת את כל אביזרי קלאסיק וקומפורט, ומוסיפה שילוב עור במושבים, מגבים עם חיישני גשם, מערכת בקרת שיוט ומערכת שמתאימה באופן אוטומטי את אורות הדרך.

תא המטען גדול יחסית. רף העמסה שלו קצת גבוה, דבר שעשוי להכביד על הנפת פריטים כבדים לתוכו, אבל הוא שימושי ונגיש. אהבנו שיש ווים לתליית שקיות סופרמרקט, אבל לא את הנטייה שלהן להפיל את השקיות שתלויות עליהן.

MG3

נוחות נסיעה

בסביבה העירונית נהג ה-MG3 נהנה מישיבה גבוהה ושולטת. המיקום הגבוה של הנהג מסייע לתמרונים ברחובות ומקומות חניה צפופים, היות שרואים היטב את קצות המרכב, קדימה, אחורה ולצדדים. הנקודות הטובות פחות בעיר הן ההגה הכבד מדי וגם האופי הנוקשה של מתלי המכונית. אלו מעבירים פסי האטה ובורות בכביש באופן ישיר לגוף הנוסעים.

הצד הטוב של האופי הנוקשה במתלי ה-MG3 הוא היציבות והמוצקות שלה - אופי שמונע ממנה מלהתרסק לפגמים בכביש. הסגנון הזה יעיל בעיר, אבל משתפר מאוד בנסיעה בינעירונית מהירה. הגם שהיינו שמחים לו המכונית הסינית-בריטית היתה רכה, מרוככת ומעודנת יותר, נהננו מהיציבות הזאת. גם הבידוד מרעשים מצוין, חוץ מרעשי רוח במהירויות גבוהות ומרעשי כביש בדרכים משובשות.

MG3

מנוע ותיבת הילוכים

את ה-MG3 אפשר לקבל כרגע עם מנוע אחד בלבד. המנוע הזה, בנפח 1,500 סמ"ק, לוגם בנזין ומייצר בתמורה 106 כ"ס - כוח רב יחסית לרמת המחיר הזאת. כדי לנצל את המנוע, צריך להשתמש כמה שיותר בהילוכים נמוכים. זאת גם כי המנוע לא מספיק גמיש וגם בשל תיבת ההילוכים.

ה-MG3 מוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, ולה חמישה הילוכים. במקום הילוכים קצרים שינצלו את כוח המנוע עד תום, המבנה ההנדסי של התיבה מכוון לנהיגה רגועה ומתונה יותר ולצריכת דלק עדיפה ולא לניצול הכוח. ההילוכים כל כך ארוכים, עד שבהילוך שני הגענו למאה קמ"ש. גם תפעול התיבה לא חלק ולא מדויק.

למרות ההילוכים הארוכים והגיר הידני, המנוע הפיק במבחן כ-11 ק"מ לליטר בנזין בממוצע.

MG3

התנהגות כביש

לבריטים ישנה מסורת ארוכה במכוניות מהנות לנהיגה. האם המעבר לסין פוגע במסורת? האמת היא שלא וה-MG3 מפתיעה לטובה. ההגה שלה לא מעביר בדיוק את מה שקורה למטה, והוא גם לא מאוד מדויק. ובכל זאת, פעולת ההגה נעימה מאוד, דבר שמשתלב ברמת אחיזה גבוהה וגם במתלים טובים שנוסכים בטחון רב בתנועה: המכונית יציבה ובטוחה כמעט בכל מהירות.



סיכום

הכותרת "מכונית סינית" יכולה לשדר מסרים לא נכונים על ה-MG3. מובן שעוד אין לנו ידיעות מקדימות על רמות האמינות והסחירות של המכוניות, אבל אנחנו יכולים לומר שהמכונית הזאת טובה. היא אמנם לא המכונית הקטנה המעודנת והאיכותית בסביבה, אבל היא מעוצבת בצורה מעניינת מאוד, מרווחת ושימושית וגם נוסעת באופן מוצק, נוסך בטחון ואפילו מהנה.


לדגמי MG בישראל - MG

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה