דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG ZS EV - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

יש הייפ אמיתי סביב הרכב החשמלי. התאוששנו מבטר פלייס, יצרני הרכב שופכים מיליארדים והשכם והערב נחשפות מכוניות וקונספטים חדשים של כלי רכב שמאחורי המושכות רתום מנוע חשמלי טהור. הייפ אמיתי, אבל כשמנסים לפרוט אותו לפרוטות כאן ועכשיו, נגלה שמי שרוצה עכשיו לקנות לעצמו מכונית חשמלית כחלופה למשפחתית שלו ובמחיר שפוי, ימצא בישראל מגוון מצומצם עד בלתי קיים של אופציות.

יצרן הרכב הסיני-בריטי, MG, החל למכור במקומותינו אופציה בסביבה הזו, גרסה חשמלית מלאה ל-ZS ושמה ZS EV. אנחנו כבר בחנו בעבר (כאן) את גרסת הבנזין של כלי הרכב, ועל כן במבחן הזה נתמקד בהבדלים ובפרטים שמייחדים את הגרסה החשמלית. שנתחיל?

לעמוד הדגם בקטלוג: MG ZS EV


סאיק MG ZS EV, מנוע חשמלי, 143 כ"ס, מ-138,888 שקלים

יתרונות

חסרונות

בטיחות

נוחות על פסי האטה וכביש גלי

תא המטען

פעולת בקרת הסטייה מנתיב

אופי מנוע חשמלי

  מחכים לטווח יותר גדול

צפייה בתוכן MG ZS EV - מבחן וידאו


 

עיצוב

מכירים את אלה שיודעים בדיוק מה ההבדל בין הפגושים של כלי רכב מסוים בין מודל 2001 למודל 2002? צריך יכולת כזאת כדי להבחין בין גרסאות ה-ZS, הרגילה והחשמלית. השנייה אינה צועקת שהיא כזאת. הגלגלים מעוצבים אחרת, הצבע ייחודי לגרסה הזו ואם נעיין לעומקו של הגריל הקדמי, נגלה שהוא אינו שואף אוויר אלא מכיל דלת סתרים לשקעי הטעינה. נוסף על כך, קשה בגרסה הרגילה להבחין באגזוז; כאן, מטבע הדברים, הוא אינו קיים כלל.

גם בתוך תא הנוסעים ההבדלים אינם קופצים מיד לעין. הדבר הראשון שבכל זאת ניכר הוא היעדרו של מוט ההילוכים, שהוחלף בחוגה, השולטת על המערכת החשמלית באופן יותר דיגיטלי. סביבת המולטימדיה נראית גם היא מעט אחרת ועל לוח המחוונים ובין עמודי המולטימדיה שובצו כל מיני חיוויים למצב זרימת הכוח החשמלי והסוללה. 

את מספר הקילומטרים שנותרו הייתי שמח לראות בחיווי קבוע בלוח המחוונים, ולא כבחירה בין פרטי מידע ושליטה אחרים. כדי להציץ במספר הקילומטרים שנותר אפשר גם ללחוץ על כפתור הסוללה שליד חוגת המערכת החשמלית. לוח המחוונים גם אינו 'זוכר' את המצב המועדף בתחילת נסיעה וצריך כל פעם להתאים אותו לטעמנו.

MG ZS EV

תא הנוסעים

ההבדל המהותי ביותר בין גרסאות ה-ZS מלבד המערכת החשמלית, הוא אבזור הבטיחות. הגרסה הרגילה דורגה ב-3 כוכבי בטיחות בלבד במבדקי הבטיחות של איגוד NCAP האירופי. לגרסה החשמלית נוספו מערכות ששדרגו אותו ל-5 כוכבים. יש שתי רמות אבזור ל-ZS החשמלי, NET S ו-NET UP S. הראשונה מיועדת יותר להימכר לקהל ציי הרכב והשנייה - לפרטיים. בשתיהן יש בלימה אוטונומית שעובדת טוב ובקרת סטייה מנתיב שלא מאוד אהבנו - היא הרבתה לצפצף על סטייה גם בשל סימני תיקון על הכביש וגם התקשתה מעט לשמור את הרכב במרכז הנתיב כשנדרשה לכך. בשתיהן יש גם זיהוי תמרורים ומערכות למניעת פגיעה בהולכי רגל. בגרסה היקרה יותר יש גם התרעות על רכב בשטח מת וכן התרעה על סכנה מתנועה חוצה מאחור, בעיקר בעת יציאה אחורה מחניה בניצב לתנועה.
 
MG ZS EV

באביזרי הנוחות יש דמיון רב יותר לגרסאות הבנזין, עם כמה הבדלים. למשל, עם הבנזין מגיעים פנסי ערפל וכאן לא, אבל עם החשמל מגיע כפתור התנעה. בגרסה היקרה כאן יש ריפודים דמויי עור, די משכנעים האמת, והם מתכווננים חשמלית. המושבים, אגב, רכים ונעימים ודי תומכים, דבר שנכון הן למושבים הקדמיים והן לאחוריים.

MG ZS EV

הבגאז' מאחור מפתיע - גודלו דומה מאוד לזה של תא המטען בגרסת הבנזין וזאת למרות הסוללה הגדולה. עם זאת, מתחת לרצפת ההעמסה יש בכל זאת הבדל, במקום גלגל רזרבי יש שם ערכת ניפוח וכבלים לטעינה.

נוחות נסיעה

גרסת ה-UP מצוידת במצלמת נסיעה לאחור וזה מקל את החניה בעיר, אבל בכל מקרה מדובר בכלי רכב מרווח אבל בממדים קומפקטיים, כך שקל להשתחל איתו בעיר. בסביבה הזו, מטבע הדברים, נהנים מאוד גם מהשקט המוחלט של המערכת החשמלית, תחושה טובה של מצפון, ובכן, שקט.

MG ZS EV

מבחינת ספיגת המהמורות, MG ZS, החשמלי והלא חשמלי, נוחים בבסיסם, אבל לא תמיד מצליחים להתמודד טוב עם שיבושים. גרסת החשמל כוללת את משקולת הסוללה, של כמה מאות קילוגרמים, דבר שדרש כיול מעט נוקשה יותר של המתלים. בשל כך הגוף לא תמיד מתמודד היטב עם התנודות החזקות יחסית של המשקולת באתגרים הגדולים יותר, דוגמת בורות או פסי האטה.

MG ZS EV

בנסיעה מחוץ לעיר התחושה חלקה ונעימה יותר וגם הבידוד מרעשי החוץ מוצלח. כשבכביש ישנם גלים או בנהיגה בעיקולים, עם שינויי הכיוון המהירים, העברות המשקל מורגשות יותר ובתנאים האלה הנוחות נפגמת. טוב שהמושבים נוחים בהחלט, דבר שמרסן מעט את המאפיין הזה.

מנוע ותיבת הילוכים

אם אתם עוקבים מעט אחרי הטכנולוגיה החשמלית, אתם יודעים בוודאי שעוצמת המנוע, ויותר נכון - הזמינות של הכוח שלו, הם מקור לחוויות. גם כאן, ב-ZS EV חוויית העוצמה מרשימה. למנוע הזה 143 כ"ס שזה הרבה, וזמינות כוח של 36.4 קג"מ, שזה המון - וכולו זמין הישר מהעמידה במקום. כך מתקבל דחף עז מאוד בהאצה מהמקום וגם בהאצות ביניים במהירויות שאינן גבוהות מדי. 

MG ZS EV

במהירויות גבוהות יותר הדחף מעט נסוג ובשלב מסוים המחשבים אינם מאפשרים למנוע להמשיך להאיץ, גם זאת כמקובל במנועים חשמליים. גם אופיו של המנוע מצוין - נחוש אבל חלק, ומספק לא מעט רגעים מהנים, כשהוא נקרא אל הדגל.

תכולת הסוללה כאן היא של 45.6 קוט"ש, נתון גבוה מזה של ניסאן ליף שנמכר בישראל, אך נמוך משמעותית מזה של רכבי הפנאי היוקרתיים שעולים פי כמה. צריכת החשמל הרשמית היא כ-19 קוט"ש (קילוואט שעה) לכל 100 קילומטרים ובהתאמה לקילומטראז' - 263 קילומטרים בין טעינות.

MG ZS EV

במהלך המבחן התרשמתי שאפשר בהחלט לנסוע בהיקף כזה, אם כי נדרשת נסיעה חסכונית יחסית. בנסיעה חסכונית במיוחד אפשר להשיג נתונים אפילו טובים יותר. צריכת החשמל הממוצעת במבחן נעה לעתים גם מעל ל-20 קוט"ש ל-100 קילומטר, היקף של כ-220-230 קילומטרים, שכללו גם עליות ונסיעות בינעירוניות.
 
MG ZS EV

את ה-ZS EV אפשר לטעון בטעינה מהירה, בחיבור ל-50 קילוואט, ואז בתוך כחצי שעה עד ארבעים דקות אפשר לטעון כ-80% מהסוללה. בטעינה במטען ביתי, או במשרד, יידרשו כ-7 שעות לטעון את הסוללה במלואה, כלומר - מהלך יום העבודה או מהלך הלילה. נראה שנכון לראשית 2020, כדי להשתמש במכונית חשמלית, חשוב שנצליח להשיג לפחות עמדה יומיומית אחת שתחכה רק לנו.

MG ZS EV

התנהגות כביש

המאסה הזו של הסוללה על מרכב פנאי גבוה אינה הנוסחה הטובה ביותר להתנהגות ספורטיבית מחודדת, ו-MG ZS EV באמת אינו כזה. עם זאת הוא בטיחותי וצפוי ומשדר שלווה ויציבות. רק לא כדאי לדרוש ממנו את כל המומנט הגבוה בדיוק כשאנחנו על קצה האחיזה בפנייה מהירה. ההגה, שאינו משדר בפירוט מה קורה למטה, מעניק בכל זאת משקל והתנגדות בנהיגה, ומשפר את החוויה.

MG ZS EV

סיכום

הגרסה החשמלית של MG ZS אינה מושלמת. בתנאים מסוימים נוחות הנסיעה אינה טובה ואפילו טווח הנסיעה בשלב זה מוגבל. ובכל זאת, זהו כלי רכב חשמלי בשל יחסית. הוא נמכר במחיר מציאותי, רבים יוכלו לחיות עם הטווח שלו ולא פחות חשוב, הוא מציע חבילת בטיחות טובה מאוד. בתנאים האלה אפשר להיות מהחלוצים שבמאמצי הרכב החשמלי, בלי לוותר יותר מדי.

 

לדגמי סאיק-MG בישראל - סאיק MG

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה