כשנחת כאן לראשונה הקונה, שימש רכב הפנאי צנוע המידות ככרטיס כניסה לקטגוריה עבור היצרנית הקוריאנית והפך לאחד מהדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי באירופה ובישראל. למעשה, מדובר באחד הדגמים הבודדים שהפך לפופולארי יותר עם השנים, עם קרוב ל-20 אלף יחידות שעלו על כבישי ציון.
אלא שכיום תופסים את משבצת רכב הפנאי הקטן והזול של יונדאי הבאיון והווניו, בעוד הקונה החדש מצויד בתג מחיר גבוה מבעבר, קרוב אפילו לגרסאות הבסיס של האח הגדול – טוסון.
סיכום: בדומה למרבית הדגמים העדכניים של יונדאי מהשנים האחרונות, גם הקונה ביצע קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום כמעט. שווה להזכיר כי בדומה למרבית המכוניות החדשות כיום גם הקונה התייקר, אבל במקרה שלו לפחות ניתן לראות בצורה ברורה מה מקבלים בתמורה - מכונית מצוינת שמתאימה כיום הרבה יותר לשימוש משפחתי.
מתחרים: טויוטה C-HR, רנו ארקנה
מחיר: 170 אלף שקל
טוב: מרחב מחיה, מערכות בטיחות, איכויות נסיעה
בסדר: צריכת דלק, ביצועים
טעון שיפור: נוחות נסיעה בעיר, איכות חומרים
ציון: 8
אז נכון, הביצועים דומים לקונה היוצא ונוחות הנסיעה בעיר רק סבירה. אבל לאור השדרוג המשמעותי שעבר לא יהיה זה הימור גדול מידי להניח שהוא צפוי לשבור את שיא המכירות של קודמו. למתחרים, ובעיקר טויוטה C-HR חדש שצפוי לנחות כאן בקרוב, יש בהחלט ממה לחשוש.
איך נראה: העיצוב מתקדם, ייחודי ומקורי, עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, כולל פס תאורה היוצר אשליית רוחב ומגני פלסטיק כהה סביב בתי הגלגלים שיוצרים אשליית גובה וגג צבוע בשחור ברכב המבחן. בחזית מוצבים פתחי אוורור נסגרים חשמלית האחראים למקדם גרר נמוך יחסית (0.27).
סביבת הנהג מרשימה עם צמד מסכי "12.3 - לוח מחוונים ומסך מגע - מחוברים עם מראה אחיד. מערכת ההפעלה היא בעברית ומתגים פיזיים בקונסולה המרכזית אחראים לתפעול אינטואיטיבי ונוח.
אהבנו את שילוב הצבעים הבהירים, גימורי המתכת ותאורת האווירה המשתנה (ברכב המבחן), פחות התרשמנו מהפלסטיק הקשיח בחלק מהמקומות. בורר הילוכים המוצב בחלקו הימני-תחתון של מוט ההגה מפנה מקום לתאי אחסון גדולים בין המושבים, אבל תפעולו מסורבל ומבלבל. תנוחת הנהיגה טובה מאוד, גבוהה ושלטת ואחראית לשדה ראיה מצוין.
הממדים גדלו משמעותית בהשוואה לקונה היוצא, עם תוספת של 14.5 ס"מ לאורך (435 ס"מ), 2.5 ס"מ לרוחב (182.5 ס"מ), 2 ס"מ לגובה (157 ס"מ) ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים (266 ס"מ). בהתאם, מרחב המחיה ליושבים מאחור שופר משמעותית, והוא נדיב ממרבית המשפחתיות הקומפקטיות.
תנאי השירות של הנוסעים מאחור כוללים כעת גם פתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB. תא המטען גדל בכמעט 100 ליטר (466 ליטר) עם תאי אחסון שימושיים בצידיו, אך ללא גלגל חלופי.
רשימת האבזור ברכב המבחן עשירה וכוללת בין היתר כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ודלת תא מטען חשמלית. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית בעוד בגרסאות הבכירות יש גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
ראוי לציין כי מערכת זיהוי התמרורים מטרידה (ניתנת לביטול, אך שבה לפעולה מחדש בכל הנעה), בעוד מערכת ערנות נהג באמצעות סריקת פנים התגלתה כיעילה.
איך נוסע: הקונה ישווק בישראל עם מנועי בנזין מוגדשים או עם מנוע היברידי כמו במקרה של רכב המבחן, ובעתיד גם עם הנעה וחשמלית מלאה. זו אותה מערכת הנעה מהקונה היברידי הקודם, המשלבת מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס), ומנוע חשמלי (43 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 139 כ"ס, ההנעה קדמית ולתיבה כפולת המצמד שישה הילוכים.
הביצועים נותרו ללא שינוי והם רק סבירים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות. מחסור בכוח מורגש בשיוט במהירות גבוהה או בכביש הררי עם תפוסת נוסעים מלאה.
מערכת בלימה רגנרטיבית דומה לאיוניק 5 החשמלית והיא מהמרשימות בתעשייה. עם אפשרות שליטה ידנית במספר רמות עוצמה באמצעות מנופים מאחורי ההגה. העוצמתי שבהם מאפשר ויתור כמעט מוחלט על דוושת הבלם. מצב אוטומטי מתאים את העוצמה לרכב מלפנים באמצעות נתונים מהרדאר.
באופן ייחודי, מעבר ל'שלג' או 'ספורט' בבורר מצבי הנהיגה הופך את המנופים לשולטים ידנית בהילוכים. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה טובה אבל לא יוצאת דופן, עם 16.2 ק"מ לליטר.
כבסיס משמשת פלטפורמה חדשה של יונדאי (K3) המשותפת גם לאלנטרה ולקיה נירו. המתלים כוילו מחדש עם מפסקי סרנים מורחבים (1.5 ס"מ מלפנים, 1 ס"מ מאחור), ובהתאם היכולת הדינמית גבוהה מאוד עם התנהגות בוגרת וצפויה.
מצד שני, כיול נוקשה יחסית אחראי לנוחות נסיעה סבירה בלבד במהירות נמוכה, אך זו משתפרת ככל שהמהירות עולה. בידוד רעשי הרוח והצמיגים הוא מהטובים בקטגוריה.
מנוע: 4 צילינדרים, בנזין, 1.6 ליטר וחשמל
הספק מנוע בנזין: 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מנוע בנזין: 14.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הספק / מומנט מנוע חשמלי: 43 כ"ס ו-17.3 קג"מ
הספק משולב: 139 כ"ס
תמסורת: 6 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
אורך: 435 ס"מ
רוחב: 182.5 ס"מ
גובה: 157 ס"מ
בסיס גלגלים: 266 ס"מ
משקל עצמי: 1,410 ק"ג
נפח תא מטען: 466 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 11.2 שניות, 165 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 21.2 ק"מ לליטר, 108 גרם CO2 לק"מ
מי שרוצה לעשות "דווקא" לזה שלידו ברמזור, לא נמצא בכתבה הנכונה. גם מי שלא ממש חשוב לו לחזור בשלום הביתה, לילדים (או שהוא בעצמו סוג של ילד שהוריו פחות חשובים לו), גם הוא כנראה יזלזל ברכב כזה.
לא נמאס לכם לשמש כאנשי שיווק של יבואניות הרכב?
אם באמת הייתם עיתונאים עם אג'נדה חברתית, הייתם מוקיעים את המחירים המופקעים וקוראים לחרם על קניית רכבים חדשים.
זה קטן מדי עבורי ועבור אשתי. אנחנו רגילים לנוחות = הלינקולן ויותר הנוח בנטלי.
לקונה הזה יש תאוצה אפילו ארוכה יותר מהלינקולן. והתאוצה הארוכה יותר הזו היא עם שילוב של מנוע בנזין + עזרה חשמלית...
שיקלו את הבנטלי עם המנוע של 6.23 ליטר העצום מהקדילק באותם ימים = 1997 עם טורבו. זה לוקח רק 5.1 שניות להזיז 2,650 ק"ג ובלי חשמל! התאוצה המהירה מאוד הזו מושגת עם האוקטן הנמוך ביותר. זה מהיר עוד יותר עם אוקטן בינוני ועוד יותר פחות עם האוקטן הכי גבוה.
הקונה הזו מתאימה לכם בישראל.
אגב - מחר = שבת - מחיר הבנזין יורד ב-4 סנט קנדי לליטר.
מחר אני אמלא את מיכל הדלק של הלינקולן, אוסיף עוד רבע מיכל מהאוקן הכי גבוה לבנטלי - שכבר הוספתי כחצי מיכל מקודם = תוצה מהירה עוד יותר מה- 5.1 שניות ואוסיף 87 לפוקוס של אשתי.
רכב ללא הנעה 4x4 חייב להיות חשמלי. למה לשלם לרכב שורף מיץ דינוזאורים שמצריך טיפולים יקרים ומסבסד את מי שהשלטון חפץ ביקרו? המיסוי על רכב חדש וחלפים הכי גבוה במדינות oecd.
אני מצהיר בזאת.אני שמוליקו החמור שנוהג.ואנאג ב.נ רק במנוע בעירה קרי בנזין סולר וכו".אני נהג מקצועי.טריילר.אוטובוס.אגד דן טרקטור וכו" את כמות התאונות וכימעט תאונות שראיתי היו עקב---הסתת המבט מהכביש והדרך.אולי נדברה גם על קרינה ??!! שאל את דני מטורונטו..ירידת ערך ואמינות מבחינתי הם שוליים..החשוב ביותר לכם\לנו להגיע מנקודה א.לנקודת ב בביטחה.וללא שימוש במסכים שמסיתים את המבט מהדרך..נסיעה בטוחה לנו
לא מכובד לכנות בני אנוש חמורים חזור בך בבקשה !! מאות הקמ" שנהגתי בהם--משהו שראיתי וחוויתי-אין תחליף לניסיון בנהיגה.מבחינתי רק מכונית גיר פלאנטארי--ולא גיר אוטומאט מפני ש--אני רוצה לישלוט במכונית ולא המכונית תישלוט בי ד.א אני פנסיונר כיום 100% נכות ומעדיף גיר רגיל ל 12 אוהב אותך ביי