זכות הראשונים במהפכת הרכבים החשמליים בישראל שמורה ל-MG הסינית, שהיתה הראשונה להציע כאן רכב פנאי נקי מזיהום במחיר עממי. כיבוש צמרת מכירות הרכב החשמלי ב-2020 היה עניין פשוט עם ה-ZS EV שנהנתה ממחסור בתחרות. אבל בעיות אספקה קשות הורידו אותה מהבמה המרכזית והעבירו את השליטה בשוק החשמליות לטסלה, שנה לאחר מכן לג'ילי והשנה כך נראה ל-BYD.
אבל MG לחלוטין לא הניפה דגל לבן ומנסה לחזור לצמרת עם לא פחות מארבעה דגמים חשמליים, כולל ה-MG5, משפחתית סטיישן חשמלית ראשונה בשוק.
סיכום: נכון להיום, MG5 היא אופציה כמעט יחידה עבור מי שמעוניין ברכב חשמלי וזקוק לתא מטען גדול מהממוצע. כדי לקבל פתרון דומה ברכב אחר תידרשו לשלם עוד עשרות אלפי שקלים, למשל עבור הגרסה החשמלית של סיטרואן ברלינגו המסחרית, או עבור רכבי פנאי גדולים יותר כמו סקייוול ET5, טסלה מודל Y או יונדאי איוניק 5.
ומבחינה זו יש ל-MG5 יתרון חד-משמעי. בנוסף, ברשימת היתרונות שלה אפשר לכלול גם מראה מודרני, ביצועים נאותים ונוחות נסיעה טובה, בעיקר בתוך העיר.
- מתחרים ישירים: אין
- מחיר: 164 אלף שקל
- טוב: תא מטען, ביצועים
- בסדר: מרחב מחיה, נוחות נסיעה
- טעון שיפור: טווח נסיעה, בידוד רעשים
- ציון: 7
אבל יש לה גם לא מעט חסרונות, הנעוצים בעיקר בעובדת היותה דגם ותיק למרות שרק עתה הגיעה אלינו. החל מיכולת דינמית בינונית, דרך בידוד רעשים לוקה ועד לטווח נסיעה שנחות מדגמים חשמליים באותה סביבת מחיר. אגב, פשרות שיכולות היו להתקבל על הדעת, אילו תג המחיר היה נמוך יותר.
אבל כרגע ה-MG5 יקרה משמעותית מאחותה המודרנית MG4, שעולה עליה בכל סעיף למעט תא המטען. מה שמותיר אותנו עם התחושה שתג המחיר של ה-5 מכוון עבור חברות הליסינג, הרגילות לרכוש בהנחות ענק והן יהיו כנראה הלקוחות העיקריות.
איך נראה: ה-5 היא מכונית ותיקה שהוצגה בסין לפני כשש שנים תחת המותג Roewe, כגרסה מוסבת לחשמל של דגם בנזין. לפני כשנתיים עברה מתיחת פנים הנוגעת בעיקר לחזית. יחידות התאורה מלפנים מרשימות ויש גם פסי גגון אופנתיים, אבל משאר הבחינות היא סתמית למראה.
מבפנים היא פשוטה עוד יותר עם צבעים כהים וגימורים דמויי מתכת המסייעים רק במעט לשבור את התחושה הקודרת. איכות החומרים לא אחידה, כאשר חלק מהדיפונים איכותיים, בעוד אחרים עשויים מפלסטיק מחוספס וזול. קונסולה מרכזית מוגבהת מרכזת היצע מספק של תאי אחסון.
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) המעניק תצוגות נתונים ומסך מגע ("10.25) דומה לזה שב-MG4, האחראי בתורו על תפעול מרבית המערכות. אך הוא עמוס בתפריטים שונים ומסורבל לתפעול, למרות המתגים הפיזיים בחלקו התחתון.
בשונה ממרבית הסיניות, כאן יש קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל וזו בהחלט נקודת זכות. מצד שני, תנוחת הנהיגה נמוכה מדי וכיוון מרחק גלגל ההגה עשוי להתגלות כצנוע מדי עבור חלק מהבוחנים, ומחייב כך ישיבה לא מספיק נוחה.
למרות שבהשוואה ל-ZS EV ה-MG5 ארוך ב-28 ס"מ (460 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (266 ס"מ), מרווח הרגליים מאחור סביר בלבד, כאשר המושבים הקדמיים ממוקמים נמוך ולא מאפשרים להכניס תחתם את כפות הרגליים.
הרצפה אמנם שטוחה אך היא ממוקמת גבוה וכך מקרבת את ראשי הנוסעים אל התקרה. פתחי המיזוג ליושבים שם צמודים לרצפה ומזרימים אוויר לנוסעים מאחור רק כשבוחרים באוורור לרגליים בבקרת האקלים.
תא המטען דומה ל-ZS (עם נפח של 479 ליטר) אך הוא קטן משמעותית ממשפחתיות סטיישן עם מנוע בנזין ונטול גלגל חלופי. בשונה מחשמליות מודרניות אין תא מטען מלפנים.
רשימת האבזור כוללת מצלמות היקפיות, ריפוד דמויי עור עם כוונון חשמלי לנהג וחימום לצמד הקדמיים ואופציה לחיבור מתאם V2L, לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
איך נוסע: מנוע חשמלי בודד מלפנים מעביר לגלגלים הסמוכים אליו של 156 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות, מהיר משמעותית ממשפחתיות בנזין ומהיר מספיק עבור כל שימוש משפחתי רגיל, אבל איטי מרכבי פנאי חשמליים כמו BYD אטו 3 או ג'ילי גיאומטרי C. ומולם בולט מחסור בכוח בעיקר בשילוב של נסיעה בכביש הררי עם תפוסת נוסעים מלאה.
מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת בחירה בשלוש רמות עוצמה, באמצעות מתג בקונסולה המרכזית, סידור פחות נוח ממנופים מאחורי ההגה. גם בעוצמה הגבוהה ביותר לא מתאפשרת "נהיגה בדוושה אחת" כמקובל בחשמליות מודרניות.
סוללת 61 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה צנוע של 370 ק"מ. ואחרי כ-650 ק"מ של מבחן השגנו צריכת חשמל ממוצעת של 16.6 קוט"ש ל-100 ק"מ וטווח מעשי של 340 ק"מ, קרוב לנתוני היצרן, אך רחוק מחשמליות באותה סביבת מחיר כולל כאלו העומדות בסמוך לה באולם התצוגה של MG. טעינה מהירה (87 קילוואט) מאפשרת מילוי 10% ל-80% ב-35 דקות, נתון זהה למדידה שלנו בעמדה ייעודית.
ה-MG5 מבוססת על פלטפורמה ותיקה ומוסבת ולכן לא הופעתנו לפגוש איכות נסיעה בינונית. הנוחות טובה בנסיעה עירונית במהירות נמוכה, אבל מחסור בריסון יוצר נדנוד על כבישים גליים במהירות גבוהה. בשיוט בולטים רעשי דרך, ככל הנראה כתוצאה מהצמיגים הפשוטים של מקסיס שגם אחראים על רמת אחיזה נמוכה יחסית בכביש מפותל. זאת למרות שזוויות הגלגול צנועות מב-ZS EV למשל. ההגה והבלמים סובלים מתחושה מעורפלת.
- מנוע: חשמלי
- קיבולת מצבר: 61 קוט"ש
- הספק / מומנט: 156 כ"ס / 28.5 קג"מ
- הנעה: קדמית
- אורך: 460 ס"מ
- רוחב: 181.8 ס"מ
- גובה: 154.3 ס"מ
- בסיס גלגלים: 265.9 ס"מ
- משקל: 1,632 ק"ג
- נפח תא מטען: 479 ליטר
- 100-0 קמ"ש: 7.7 שניות
- מהירות מרבית: 185 קמ"ש
- כריות אוויר: 6
- דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
- מחיר רכב מבחן: 164 אלף שקל
פורסם לראשונה ב- 30.07.23
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות