דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q8 e-tron (מבחן בזק) – הגיל עושה את שלו

Getting your Trinity Audio player ready...

קשה להמעיט בחשיבות ה-e-tron עבור אודי בפרט וקונצרן פולקסווגן בכלל. כשהוצג לראשונה ב-2018 היה דגם ראשון במהפכה החשמלית של היצרנית אחרי פיאסקו שערוריית דיזלגייט. דגם ראשון של תעשיית הרכב המפוארת מגרמניה כתשובה ליצרנית אמריקאית מתעוררת, טסלה.

אודי Q8 e-tron

גם אצלנו הוא היה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים עבור המותג, והפך מיד עם נחיתתו כאן לחשמלי הנמכר ביותר, בין היתר בזכות העובדה שהציע טווח נסיעה ראוי ביחס למקובל אז ותג-מחיר - באותה תקופה - דומה ל-Q5 בנזין.

אבל דהירת התעשייה להנעה חשמלית וריבוי המותגים והדגמים כתוצרה מכך, קיצרה באופן משמעותי את חיי דגמים קיימים. ובהתאם, אודי בחרה במתיחת פנים מקיפה, כולל שינוי הכינוי ל-Q8, שהציב אותו בראש היררכיית הדגמים, בניסיון להישאר רלוונטי מול מתחרים שקמו לו מאז כמו ב.מ.וו iX ומרצדס EQE SUV.

סיכום: העדכון שאודי ביצעה לחשמלי הראשון שלה משמעותי יותר מבחינה הנדסית ממתיחת פנים מקובלות. אבל קצב התחדשות התעשייה היה כך נראה מהיר יותר. שכן הוא עדיין מבוסס על פלטפורמה ותיקה (MLB-Evo) ולא ייעודית, ובכך הוא דגם חשמלי יחיד בקונצרן הגרמני שנשען על בסיס מוסב.

התוצאה? רכב חשמלי סביר, אבל רחוק מלשכנע במציאות הנוכחית. השדרוג קטן מהבטחות היצרנית, המראה דומה מידי לדגם המוחלף, סביבת הנהג לא שודרגה ואיכות הנסיעה בינונית עם טווח הנסיעה שגדל אומנם, אבל רחוק מהצהרות היצרנית בתנאים מקומיים. ועל כך יש להוסיף תג מחיר גבוה, גבוה מדי.

אודי Q8 e-tron
  • מתחרים ישירים: ב.מ.וו iX, מרצדס EQE
  • מחיר: 630 אלף שקל
  • טוב: מרחב מחיה, סביבת נהג
  • בסדר: ביצועים, נוחות נסיעה
  • טעון שיפור: טווח נסיעה, מחיר
  • ציון: 7

מה שונה: השינוי המשמעותי ביותר הוא הגדלה ניכרת של טווח הנסיעה הרשמי העומד על 580 ק"מ, 180 ק"מ יותר מהדגם היוצא. איך? צמצום צריכה החשמל הודות להפחתה קלה של מקדם הגרר (מ-0.28 ל-0.27) בזכות תוספת מסיטי אוויר נסתרים מהעין ופתחי אוורור נפתחים חשמלית. בנוסף, למנוע האחורי הנושא העיקרי בעומס, אופי פעולה יעיל יותר.

וגם מצברים גדולים יותר (106 קוט"ש) עם צפיפות אנרגיה גבוהה ב-20% המבטיחים אספקת חשמל יעילה יותר, כולל בתנאי עומס גבוהים של תאוצה או בטמפרטורות חום וקור קיצוניות. נשמע טוב מאוד על הנייר.

אודי Q8 e-tron

במציאות, לאחר מבחן של יותר מ-650 ק"מ בתנאים מגוונים, עמדה צריכת החשמל על 26.1 קוט"ש ל-100 ק"מ, או טווח צנוע מההצהרות - 405 ק"מ בלבד. הופתענו לרעה, אך לקחנו בחשבון שחלק מהמבחן נערך בתנאי חום קיצוניים של קרוב ל-40 מעלות שמאתגרים מאוד את הסוללה.

ולכן בדקנו אותו פעם נוספת באותו מסלול המבחן ובטמפרטורה נמוכה יותר של כ-27 מעלות. ושוב הופתענו ולא לטובה, שכן גם בתנאים אלה הצריכה המיטבית הייתה כ-25 קוט"ש ל-100 ק"מ, או טווח של כ-425 ק"מ בלבד.

השיפור אם כך צנוע משמעותית מהמובטח. נכון שמערכת הטעינה המהירה שודרגה ועומדת על 170 קילוואט לעומת 150 בעבר, אבל עם הסוללה הגדולה היא שומרת על זמן טעינה זהה מ-10% ל-80% - כחצי שעה בתנאי אמת.

הספק המשולב של מערכת ההנעה הכוללת שני מנועים חשמליים נותר זהה, 408 כ"ס בגרסת 55 בה נהגנו. יש פער של עשירית שניה במיאוץ מעמידה ל-100 קמ״ש לטובת הדגם הנוכחי (5.6 שניות), אך מערכת ההנעה עדיין רועשת מדי במהירות נמוכה וגבוהה, ובמפתיע עדיין אינה מונעת גלישה של הרכב לאחור בתחילת נסיעה בשיפוע קל.

אודי Q8 e-tron

למערכת הבלימה הרגנרטיבית נוסף מצב אוטומטי הנעזר ומתאים את עוצמתו לנתוני הרדאר, אבל אופן פעולתו רחוק מלשכנע, בעיקר ביחס למערכות מתקדמות. תגובתו להאטת רכב מלפנים מהוססת, והעדפנו להישאר במצב ידני (כמו בדגם היוצא) עם שליטה באמצעות מנופים מאחורי ההגה. כל זאת מבלי שהמצב העוצמתי ביותר יאפשר נהיגה בדוושה אחת כמקובל בחשמליות מודרניות.

אודי כיילה מחדש את מתלי האוויר, הקשיחה את זרועות המתלה הקדמי, ושיפרה כך במקצת את היכולת הדינמית. גם פעולת ההגה חדה ומדויקת יותר.

אלא שנוחות הנסיעה נפגעת כתוצאה מכך והוא נוקשה מבעבר, בעיקר במהירות נמוכה. חישוקי "21 נמוכי חתך וצמיגים רחבים מאלה של גרסת הבסיס לא מסייעים לכך, ופוגמים שלא לצורך בצריכת החשמל ובמניעת רעשי דרך. שמשות כפולות כמקובל בקטגוריה ובתג המחיר, היו מסייעות כאן.

אודי Q8 e-tron

מה דומה: העיצוב החיצוני התעדכן מעט בעיקר בחרטום ובתוספת תגי Q8, כך שהשכנים לא באמת ישימו לב שהחלפתם לדגם חדש. גם  סביבת הנהג נותרה ללא שינוי, עם הסידור המוכר והוצלח לטעמנו של לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע - עליון ("10.1) לבידור-ניווט, תחתון ("8.6) למיזוג-נוחות. התפעול אינטואיטיבי, אבל לבך שלא הוחלף בורר מצבי נסיעה (לפנים, אחור, חניה) שאינו נוח, בלשון המעטה.

לטעמנו לפחות, טוב שמערך המצלמות-במקום-מראות לא עשה דרכו לגרסאות מקומיות עדכניות, ואהבנו את המושבים הקדמיים, הנוחים ותומכים בגרסה הבכירה. טובים מהקודמים וממשיכים להרשים גם בנסיעה מאוד ארוכה.

מרחב המחיה לנוסעים מאחור נותר זהה והוא טוב למדי, עם תנאי שירות הכוללים בקרת אקלים מפוצלת (ארבעה אזורים). תא המטען גדול (569 ליטר ברגיל) עם מקום לגלגל חלופי תחתיו, ויש תא נוסף מלפנים (62 ליטר) לטובת אחסון כבל הטעינה.

אודי Q8 e-tron

רשימת האבזור ברכב המבחן עשירה וכוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, סגירה רכה לדלתות, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש ותאורת מטריקס-לד. היצע מערכות הבטיחות – בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, נותרו כבעבר - אבל יכולת הזיהוי שופרה הודות למערך חיישנים חדש.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 106 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 408 כ"ס / 67.7 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 491.5 ס"מ
  • רוחב: 193.7 ס"מ
  • גובה: 163.3 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 292.8 ס"מ
  • משקל: 2,585 ק"ג
  • נפח תא מטען: 569 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.6 שניות
  • מהירות מרבית: 200 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 630 אלף שקל (600 אלף שקל)

פורסם לראשונה ב- 24.07.23

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אודי Q8 e-tron (מבחן בזק) – הגיל עושה את שלו 
    DANY_TORONTO, 25-07-2023

    אנחנו לא רואים הרבה מכוניות EV בטורונטו. למעשה מעט מאד טסלה 3 ואף אחת מהמכוניות היקרות הללו.
    רק טסלה 3 אחת מול הבית שלנו ברחוב שלנו.
    לאשתי ולי לא אכפת ממחיר הדלק. הלילה אנחנו משלמים 1.67 קנדי לליטר עבור 87 בנזין בשביל הלינקולן הענק - יותר גדול מהאודי הזה.
    אבל אני קונה את הגז בתחנת דלק מסוימת לידנו ומשלם 10 סנט פחות.
    כמובן - הרולס רויס שיהיה מוכן בקרוב מאד משתמש בגז סופר. אבל לא אכפת לי כמה בשביל המכונית הזו!
    לא כל יום אני מוצא רולס 1979 עם 16,000 ק"מ בלבד!
    לאחרונה ביקרנו ונסענו בלינקולן הענק שלנו לקוטג' של גיסי על אגם = 270 ק"מ צפונה מאיתנו בטורנטו. בדרך חזרה - עד 100 ק"מ צפונה מאיתנו - לא ראינו אפילו רכב חשמלי אחד. עד 100 הקילומטרים האחרונים זה = 110 קמ"ש. ובמהלך 100 הק"מ האחרונים בדרך חזרה הביתה - ספרתי רק 6 טסלה 3.
    מה המסקנה!

    סגור תגובה

  • 2. האודי החשמלית נראית סתמית 
    אישית מעדיף טסלה מודל Y, 25-07-2023

    ובסכום כסף שעולה אודי אפשר לקנות דגם פלייד שאי אפשר להשוות לאודי העלובה הזו

    סגור תגובה

  • 3. רכב חשמלי ??? 
    עתידן, 25-07-2023

    גימיק שיחלוף מהעולם עד סוף העשור, או הממשלה הכושלת

    סגור תגובה

  • 4. byd tang 
    יגאל, 25-07-2023

    רק לפראיירים 630000 שח ומקבלים רכב בינוני ומטה אני בעלים גאה של הטאנג של byd חצי כסף 318000 הרכב ברמה גבוהה בהרבה 518 כס 0 למאה 4,3 שבעה מקומות טווח של 420 קמ סוללה הבנויה לטעינות מהירות ללא נזק כושר גרירה 2 טון ועוד הרבה היו לי בעברי מרצדס ובמוו שלאחר שנה שנתיים לא הראו אמינות גבוהה

    סגור תגובה

  • 5. ל -1 המסקנה שמשעמם לך בחיים אם אתה סופר טסלות. (לת)
    אני, 25-07-2023

  • 6. הערה על טווח 
    חכם חנוכה, 25-07-2023

    יש סרטון מצויין ביוטיוב על איך הרשות האמריקאית בודקת טווח לחשמלית. בשורה התחתונה, הם מודים שהם מחרטטים, בגלל שלכל חשמלית יש 2 טווחים, אחד לנסיעה ביו עירונית (בלי בלימה + התנגדות רוח גבוהה) = נמוך (נאמר 400 קמ), וטווח לנסיעה עירונית (עם בלימה+בלי רוח). גם בארה"ב עדיין לא יודעים איך "לאכול" את זה, וכל יצרן מפרסם מה שבא לו. סביר להניח שבנסיעה עירונית בלי מזגן הייתם מגיעים לטווח המצוין. רצוי להסביר את העניין ולא רק משפט ב 2 מילים.

    סגור תגובה

  • 7. הערה מספר 2 על טווח 
    חכם חנוכה, 25-07-2023

    לכל מה שרוצה הסבר מדעי על הבעייה בחישוב טווח -
    (לעורך האתר - הייתי מכריח את כל הכתבים לצפות בסרטון + מבחן הבנה אחכ)
    https://www.youtube.com/watch?v=LuyHxV1drtY

    סגור תגובה

  • 8. סכנה 
    לי, 25-07-2023

    חשמליות מסוכנות בגלל הסוללה. לא חוסכות זיהום כי נזקקות לתחנות כח מזהמות. אחרי שבע שנים סוללה חדשה עולה מאה אלף שקל הישנה קוברים באדמה והליתיום עלול לגרום נזק אדיר לכדור הארץ

    סגור תגובה

  • 9. אודי Q8 e-tron (מבחן בזק) – הגיל עושה את שלו 
    DANY_TORONTO, 25-07-2023

    כמעט כל המגיבים נכונים = 100% - אך הנה עוד בעיה כי לכל המכורים לרכבי החשמל = רבים מכם בישראל = אין לכם מצפון ולא מעינין אתכם.
    האם אתם יודעים איזה חומר / מתכת משמשים בסוללת הליתיום? יש אלפי סוללות במכונית חשלית אחת!
    זה מקונגו - שם נשים וילדים כורים את החומר המאוד מסוכן הזה בתנאים תת-אנושיים, מסוכנים ורעילים!
    ממשלות קונגו, סין ומדינות המערב מתעשרות!
    כמו שאישה אמרה: "עדיף לא להיוולד"!
    אתם הבוטים - מה אתם חושבים על האמור לעיל?

    סגור תגובה

  • 10. רכב מדהים (ומיותר) 
    דיזל כהן, 26-07-2023

    לאן האנושות הגיעה שבני אדם צריכים להתנצל בפני סוללה על זה שנהגו ב 40 מעלות... גרוע מזה, אחת הסיבות העיקריות שהעולם מתחמם היא שאנשים זורקים את רכבי הדיזל שלהם וקונים מכוניות חשמליות. אבל הרכב הזה מיותר מסיבה אחרת: הקטגוריה של ג'יפ מאסיבי עם קימור קופה (Q8, X6 וכד') היא קטגוריה בזויה של רכבים מיותרים לנשות אוליגארכים.

    סגור תגובה

  • 11. עמי (לת)
    יקר מידי לסגמנט שלו , 26-07-2023

  • 12. כל מה שמקורו בצמפיון , זה זבל  
    לא פרייאר , 26-07-2023

    תקלות בלי סוף , התנערות מאחריות , טיפול קטן ב 3000 , אבל פינקנו בקפה במוסך

    סגור תגובה

  • 13. אין סיבה להחליף 
    אלי, 27-07-2023

    לא קראתי הבדלים בין הדגם הקודם לחדש שיצדיקו הוספה של 300 אלף שח

    סגור תגובה

  • 14. e 
    e, 13-10-2024

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה