דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


יוצאים מנתיבי איילון ועולים על כביש מס' 1. היעד: מודיעין. אינספור פעמים עשינו את הקטע הזה עם מכוניות שונות, והכביש הגלי שממזרח לקיבוץ גלויות יכול להיות עבורנו אבן בוחן מדויקת ליכולת ההתמודדות של מכונית עם אספלט מאתגר. פורד פוקוס, למשל, מגהצת היטב את הכביש הרעוע. מיצובישי אאוטלנדר התנדנדה מעט, פיג'ו 107 קיפצה בחוסר נינוחות ופולקסווגן גולף העלימה כמעט לגמרי את הכשלונות של מע"צ. אודי A3 החדשה עוברת את זה באופן לא לגמרי חלק. ריסון תנודות המרכב לא מושלם, והרכב לא מרגיש מהודק על הכביש כמו שמכוניות גרמניות אמורות להיות. שני פרצופים מופתעים מביטים זה אל זה בתוך הרכב. יכול להיות שאודי A3 מפסידה במגרש הביתי שלה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A3


אודי A3, טורבו-בנזין 1.8, רובוטית כפולת מצמדים, 180 כ"ס, החל מ-182,400 שקל

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים יוקרתי

לא שימושית בגרסת ה-3 דלתות

מנוע חזק במיוחד

נוחות נסיעה בינעירונית לא מושלמת

נוחות נסיעה טובה בעיר
עודף טכנולוגיה



אודי A3 החדשה. יפה, אלגנטית וסופר-מהירה / צילומים: עומר דוידי

מיד ננתח את מה שקרה שם על איילון, אבל קודם נפתח בהתרשמות סטטית מהרכב. זה לא פחות חשוב במקרה של אודי A3, שכמו הדור שקדם לה מצליחה להיראות אלגנטית וספורטיבית בנשימה אחת, מושכת אך לא צעקנית. הצבע הכסוף של מכונית המבחן יוצר קונטרסט מעניין עם השחור של החלונות והגג הפנוראמי. זה לא צבע שחור שהפך בנאלי במכונית כזו, לא לבן משעמם ובטח שלא צהוב או אדום שלא יתאימו ל-A3. זה כסוף, זה יפה, וזה לא נראה כמו "אפור ליסינג".

תא הנוסעים יוקרתי, וזה לא מובן מאליו במכונית יוקרה כמו אודי A3. תסתכלו על ב.מ.וו סדרה 1, על לקסוס CT200h, על לנצ'יה דלתא ואז תבינו. אודי A3 נמצאת בליגה משל עצמה בתחושת היוקרה שהיא משרה על הנוסעים, וזה מתבטא בכל כפתור ובכל תפריט של מחשב הדרך. העיצוב נקי מאוד: באודי בחרו לרכז את כל הגאדג'טים במערכת ה-MMI המרכזית (כבר פגשנו בלקוחות שקוראים לה "מאמי"), ובכך חסכו בכפתורים ובבלאגן. לאחר כמה דורות מתוחכמים מדי של המערכת הזו, כיום התפעול של המערכת ידידותי ופשוט למדי. הברקות כמו כפתור ווליום שירד לסביבתה של ידית ההילוכים נראות טבעיות ולא מקשות על הנהג האורח להסתדר במכונית.

איכות החומרים בתא הנוסעים פשוט מעולה: גימורי אלומיניום מוברש מעניקים מסגרת עדינה ומודרנית למשטחי העור והפלסטיק המשובח. המושבים (בגרסה המאובזרת) עטויים בד משולב בעור, עוטפים את הגוף היטב ומאפשרים ישיבה נוחה לאורך זמן. ההרכבה, כמובן, לעילא ולעילא. לא תמצאו חלקים רופפים אפילו בנרתיק של רשיונות הרכב.



אם נתעקש וניצמד לפרמטרים הקבועים, נוכל לספר כי המרווח מאחור טוב מאוד לשני נוסעים - זו מכונית משפחתית, למרות שקל לשכוח מזה - אך נוסע שלישי יצטרך להידחק ביניהם מבלי שנותר לו מקום לישבן, לרגליים או לכל איבר אחר שלא ניתן לאפסן בתא המטען. מאידך, קשה לדבר על ה-A3 בנשימה אחת יחד עם משפחתיות אחרות, לפחות כל עוד לא הגיעה לישראל גרסת הספורטבק עם 5 דלתות תקניות. אודי A3 בגרסה הנוכחית לא תתאים לכם אם אתם מחזיקים במשפחה של יותר משתי נפשות. תא המטען, אגב, סביר בגודלו - אך גם הוא לא יתאים לשימושים משפחתיים.

נוחות הנסיעה העירונית הפתיעה לטובה. בניגוד גמור למכוניות יוקרה גרמניות שהורגלנו אליהן, אודי A3 מכוילת באופן רך למדי - והמשמעות היא שהמתלים מצליחים לספוג ולסנן גם שיבושים קשים בתוך העיר, ולגלות סלחנות יוצאת דופן לתחלואי המועצות המקומיות. על אף שאין ניתוק מוחלט של הרכב מפני הכביש כפי שקיים במכוניות יוקרה ברמות הגבוהות יותר, האודי הקומפקטית מצליחה להפוך חלק גדול מהשיבושים מטלטלה קשה וכואבת לקפיצה מזערית שכמעט איננה מורגשת.

כמו תמיד, תיבת ה-DSG משתפת פעולה ומחליפה הילוכים באופן מהיר ויעיל במהירויות הגבוהות. הפתעה נוספת נרשמה כאשר התיבה התנהגה למופת גם בתנועה עירונית, אך שם נרשם בלבול מערכות טוטאלי ביציאה מהרמזור. נסביר את הסיטואציה: אתם עוצרים באדום. מערכת ה-Stop & Start מדוממת את המנוע, מנגנון ה-Auto Hold מפעיל את בלם החניה ואתם נחים לרגע. בטח שולחים איזה SMS או משהו, ואז הרמזור מתחלף לירוק. נגיעה קלה בגז, והמכונית מתחילה להפעיל את עצמה: המנוע מופעל, בלם החניה משתחרר, תיבת ההילוכים בוחרת באחד משני המצמדים ומשלבת להילוך, מערכת העזר לזינוק בעליה משחררת את הבלמים והמנוע מתחיל בפעולה מהוססת עד לסל"ד של 1,250, כאשר אז נכנס הטורבו לפעולה. את כל זה עושה המכונית בגמלוניות מסוימת, שמלווה ברעידות קלות ובהשתהות מוחשית. זה לא שאנחנו חלילה ממליצים לעבור באור אדום, אבל תיזהרו ממרוצי רחוב ליליים. הבחור בהונדה לצידכם לא יתחשב ב "Stop & Start" כתירוץ הולם.



ואז יוצאים מהעיר, והרכות של המתלים חושפת אודי שונה משהכרנו כאשר עולים על הכביש המהיר. לנהג שמגיע ממכונית משפחתית עממית האודי עדיין תהיה נוחה מאוד גם פה - אך מי שהורגל לב.מ.וו, אודי או אפילו פולקסווגן גולף כנראה ירים גבה נוכח התנודות שעוברות על ה-A3 בדרכה מתל אביב אל העולם שבחוץ. במהירויות הגבוהות מגיבים המתלים באיחור קל למעבר על שיבושים, ומניעים את הרכב על הציר האנכי מעט יותר מהמצופה. נהגים רבים (ובהם הח"מ) יעדיפו לרכוש מכונית שמאפשרת נסיעה נוחה בתוך העיר, ולכן השינוי שעבר על אודי A3 יהיה מבורך בעיניהם. רבים אחרים עלולים להתאכזב.

אבל את האכזבות הם ישכחו מהר מאוד. לחיצה הגונה על דוושת הגז תספיק בשביל לגרום להם להתאהב מחדש ב-A3, ולהלל את המהנדסים שפיתחו את פנינת המתכת ששוכנת בחרטומה. נתחיל מהנתונים היבשים: 1,800 סמ"ק טורבו, 180 כוחות סוס ו-7.2 שניות קצרות מהרמזור ועד ל-100 קמ"ש. זאת בהנחה ותסתפקו במהירות החוקית. כנראה שלא תצליחו, שכן מדובר באחד המנועים המוצלחים ביותר שפגשנו בסדרת ה-TSI של קונצרן פולקסווגן אם לא המוצלח שבהם. הוא ליניארי באופן מדהים, מושך את הרכב למהירויות פליליות בסל"ד אפסי ונושם היטב גם כאשר המחט נושקת לתחום האדום. עליות מאומצות? מהירויות גבוהות? החלפת הילוכים עצמאית וטיפשית מצידו של הנהג? כל זה לא מעניין את המנוע הזה. הוא יטיס אתכם בכל מצב, ויעשה את זה באופן חלק למשעי. טוסיק של תינוק עם תאוצה של F16.

עם מנוע כזה הציפיות היו להתנהגות כביש פנטסטית, עד כדי כך ששאלנו את עצמנו מדוע הם מייצרים גם S3. אז כנראה שיש להם סיבה, וזו לא רק המתחרה של ב.מ.וו. קודם כל חשוב לציין כי אחיזת הכביש של ה-A3 פשוט נהדרת: הקשר הרציף והצמוד עם האספלט נשמר גם במהירויות גבוהות, גם על כביש חלקלק וגם בפניות מאתגרות. מאידך, חוסר התקשורת המשווע של ההגה והשלדה מביא את הנהג למצב בו הוא אינו מודע לרמת האחיזה ולשלב בו היא נגמרת - מה שתובע מודעות גבוהה של הנהג ליכולותיו שלו ולמגבלות הרכב, אחרת יתקבל תת היגוי ואף היגוי יתר באופן בלתי צפוי וידרוש תיקון מיידי. ב.מ.וו סדרה 1, ללא ספק, תהיה מהנה יותר לנהיגה.



אבל בסופו של יום, לאודי A3 יש משהו שאין במרבית ממכוניות היוקרה הקומפקטיות אחרת, וזה כולל את הב.מ.וו האמורה - תחושת יוקרה. מי שינהג בכל אחת מהמתחרות ירגיש ודאי טוב יותר מכפי שחש בנהיגה על משפחתית רגילה מן השורה, אך נדמה שאודי A3 היא מהבודדות שיבהירו לנהג כי נעשה מעבר משמעותי ממכונית עממית למכונית יוקרתית. העובדה הזו, יחד עם היכולות האדירות של ה-A3 בתחום המנוע, מציבות אותה בטופ של הטופ של הסגמנט הצומח הזה. גרסת הספורטבק עם 5 דלתות תוכל גם לעמת אותה מול המתחרות בהיבטים המשפחתיים.



לדגמי אודי בישראל - אודי

פורסם לראשונה ב- 25.04.13

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה