אודי A6 היא אחת המכוניות הוותיקות בתחום עולם הסלון (בעיקר אם מתייחסים גם לשמה הקודם, אאודי 100, שנולד כבר ב-1968) והדור החדש, שמכונה "C8", מתכוון להתבלט בסביבה בעיקר באמצעות טכנולוגיה, והרבה. טוב, זה גם בסלוגן של אודי...
עיצוב
אודי הוא אחד היצרנים השמרניים ביותר בכל הקשור בעיצוב החיצוני של המכוניות שלו, וישנו דמיון רב בין הדגמים. ה-A6 הוא דוגמה דווקא לשינוי מסוים שעובר על היצרן בתקופה האחרונה. מצד אחד מכונית הסאלון הגדולה דומה מאוד לאחותה העוד יותר גדולה, A8. מצד שני היא נהנית מלא מעט סממני עיצוב ייחודיים משלה.
קו המותניים שלה, למשל, נותן לה אופי מסיבי ושרירי. החלק האחורי של הפרופיל שלה, שיורד במתינות אל עבר תא המטען, כמעט כמו מכונית קופה, מייחד את המכונית וכך גם יחידות התאורה. פנסי ה-LED מטריקס מלפנים, ואורגן האורות מאחור, מעניקים עיצוב ייחודי משלהם וגם מופע תאורה בלתי שגרתי בכל פעם שפותחים או נועלים את המכונית.
כניסה לתא הנוסעים מגלה דמיון רב מאוד לשני דגמים גדולים ועדכניים של אודי שבחנו לאחרונה, A8 ו-Q8. מיד כשנכנסים לתא רואים שכיוון העיצוב של מכונית הסאלון הגרמנית הוא פחות יוקרה משתפכת ויותר טכנולוגיה שעוטפת את הנהג והנוסעים מכל הכיוונים.
מעבר לעצם המערכות הטכנולוגיות, שמיד נגיע אליהן, העיצוב מקיף את הטכנולוגיה במתכות יוקרתיות ובצביעה בכיוון מונוכרומטי בינלאומי ומעט קר. מי שישהה בתא הנוסעים יזהה את אופי העיצוב של לאונג'ים במלונות יוקרה ובמרכזי כנסים של פסגות כלכליות. החומרים עצמם נראים נהדר, אבל כשנוגעים בהם התחושה לא תמיד מהודקת.
תא הנוסעים
בין המתכות והעורות מסתתרות הרבה מערכות טכנולוגיות. במרכז חזית התא, למשל, ממוקמים שני מסכי מגע גדולים, שדרכם אפשר לתפעל במקביל את מערכת בקרת האקלים ואת הניווט, הבידור או מערכות הבטיחות.
במסך העליון אפשר גם לראות את מצלמות החניה, שכוללות מעבר למצלמה סטנדרטית לנסיעה לאחור, גם מצלמות מכמה כיוונים וגולת הכותרת - "מבט על" תלת ממדי שמאפשר, באמצעות האצבע, לסובב את תמונת המכונית וככה להבין עד כמה אנחנו קרובים או רחוקים לרכב אחר או למדרכה, למשל.
דרך המסך אפשר גם להתאים את המושב בדיוק לפי הגוף שלנו. המושב הוא מהסוג הנוקשה ותומך והתמיכה בו היא מדויקת מאוד: אפשר לכייל ולהתאים את צדי הירכיים ואת צדי המותניים בדיוק לפי מבנה הגוף או אופי התמיכה שאנחנו רוצים בו לנסיעה זו או אחרת.
המושבים האחוריים אינם מרווחים כמו ב-A8, אבל יש כאן מרווח מצוין למבוגרים, לפחות בשני המושבים הקיצוניים, ליד החלונות. באמצעי אין הרבה מקום לרגליים. לא מצאנו מאחורה מחזיקי כוסות, אבל לבקבוקים יש מקום, ויש גם פתחי מיזוג, נוריות קריאה וגם וילונות מאחורה ומהצדדים, שלא נתחמם חלילה. תא המטען גדול מאוד ועמוק. הרצפה שלו מעט נמוכה ודורשת לעתים התכופפות מסוימת, אבל בסך הכל מדובר בבגאז' שימושי מאוד.
כרגע מוצעת A6 ברמת גימור אחת, דיזיין, ומלבד כל הדברים שהזכרנו היא כוללת כמה ממערכות הבטיחות האקטיביות הכי מתקדמות כיום - בלימה אוטונומית, בקרת שיוט מסתגלת, היגוי אקטיבי ועוד. למעשה, המכונית הזו מתקדמת מאוד מבחינה אוטונומית, ובמצבים מסוימים יכולה לנסוע מעצמה, אבל הטכנולוגיה עוד לא זמינה ומותרת לשימוש, ולכן הפרט הזה יישאר בינתיים כמידע כללי בלבד…
נוחות נסיעה
בזכות תכנון משובח, המכונית מוקפת בהרבה שטח חלונות, דבר שמאפשר ראות טובה וחיונית בתנאים עירוניים. מראות הצד קטנות מעט וחבל, אבל מערך המצלמות החיצוניות שדיברנו עליו מסייע מאוד בהתמודדות עם השתחלויות לחניות צפופות.
האופי של מתלי אודי A6 הוא רך, אבל לא רכרוכי. נוח לנסוע בו בעיר, אבל הוא לא מעלים מהכביש את פסי ההאטה ואת הפגמים הקטנים, ואלה נוכחים באופן קבוע בנסיעה, וזאת למרות שלמרגלותינו מתלי אוויר. המתלים האלה כן מאפשרים להעלות ולהוריד את הרכב, ויש אפשרות לבחור במצב "קומפורט", נוחות, שמשפר את רמת הנוחות.
כשיוצאים מהעיר הגדולה (והצפופה) נוחות הנסיעה משתפרת בהחלט. במהירויות הגבוהות יותר מרגישים פחות את הפגמים הקטנים ויותר את האופי היציב והמוצק של המכונית, שמייצר תחושה נינוחה מאוד בנסיעה מהירה. קצת רעשי דרך נשמעים בתוך המרכב, אבל הבידוד מרעשי רוח מצוין.
מנוע וביצועים
לא רק גרסת אבזור אחת מוצעת בינתיים בישראל, אלא גם רק מנוע אחד, אבל זה מנוע מנוע. הכינוי של דגם המנוע הוא 55 TFSI Quattro והוא מייצג נפח של 3,000 סמ"ק, עם כוח רב ביותר, 340 כ"ס וגם עם המון - ניחשתם נכון - טכנולוגיה.
ראשית, טורבו-בנזין הזרקה ישירה. שנית הוא מוגדש (טורבו) וכוחו מועבר לכל ארבעת הגלגלים, במיטב המסורת של אודי עם המנועים החזקים שלהם. שלישית, המנוע מצויד במערכת הנעה היברידית-לייט, מה שקרוי 48V. בתמצית, מנוע חשמלי קטן וסוללות תואמות מאפשרים לעתים שיוט מהיר או זחילה איטית (וכמובן, עמידה) בלי שמנוע הבנזין יפעל ויצרוך דלק.
בהמשך אגב יוצע מנוע לא פחות טכנולוגי, אבל בנפח מעט קטן יותר, של 2,000 סמ"ק, עם הספק של 245 כ"ס. תיבת ההילוכים בשני המקרים היא רובוטית כפולת-מצמד (S tronic ב"אודית") עם שבעה הילוכים.
ואיך עובדת כל הטכנולוגיה הזאת של מנוע ה-3,000 על הכביש? מרגישים כאן את כל הכוח הזה. 5.1 שניות בלבד נמשכת ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, וזה לא רק על הנייר, מרגישים היטב את הכוח בין ביציאה מהמקום ובין תוך כדי תנועה. הכוחניות לא הופכת את המנוע לגס, הוא אלגנטי, חלק ונעים מאוד. הולם בהחלט מכונית סלון איכותית.
הגיר לא תמיד עומד בקצב של המנוע וההעברות לפעמים קצת חדות ולא לגמרי מעודנות. כשהדבר מצטרף לכיבוי המנוע בצל מערכת ה-48V, ולהתנעה מיידית ביציאה מהמקום, לעתים יש תחושה מעט מסורבלת של השהיה לפני שאנחנו פוגשים את המנוע.
צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן המגוון שלנו נעה בסביבת 9 קילומטרים לליטר בנזין.
התנהגות כביש
אם מחפשים חוויות נהיגה ספורטיביות, יש לאודי חלופות יותר מושחזות. אודי A6 יותר נינוח ופחות ספורטיבי. זה לא אומר שההתנהגות שלו לא מרשימה: פעולת ההיגוי לא לגמרי מסבירה לנהג מה קורה על הכביש, אבל אחיזת הכביש נהדרת, למרות כל הכוח, והמכונית תיקח את נוסעיה בבטחה גם במהירויות ממש גבוהות, ועם רכינה מינימלית בסיבובים.
סיכום
כפי שבטח הבנתם ממהלך המבחן, אודי A6 היא מכונית סופר-טכנולוגית. הקדמה הזו שהיא מציגה בולטת (ביחד עם אחיותיה היקרות והטריות, A8 ו-Q8) ביחס למקובל בכלל עולם הרכב. יש בה מערכות בטיחות חצי אוטונומיות מהמתקדמות שיש כיום וגם מערכת הנעה שהיא בין חלוצות שיטת ה-48V, ההיברידית הקלה שיכולה ליצור לא מעט שיפור ביעילות במכוניות שונות.
מעבר לזה, אודי A6 אינה מהמרגשות, אבל זוהי מכונית סאלון קלאסית, מעוצבת ברוח חוג הסילון, מרווחת ובטיחותית, וגם נוחה ושימושית כמו שמכונית משפחתית סופר-סטאר צריכה להיות.
לדגמי אודי בישראל - אודי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות