הם היו שם מספיק קודם, עד כדי שב-2019 כבר יש דור שני ל-X1 וכעת הגיע הזמן גם ל-Q3 השני. הרבה אותיות ומספרים היו בפסקה האחרונה. ובכן.
עיצוב
הדור השני, כקודמו, קרוב מבחינה מכאנית לאודי A3, הקומפקטית היוקרתית, אבל, שוב כקודמו, נראה שונה ממנה. והאמת, עם הנסיון של אודי שבא אחרי שנות הדור הראשון, החליטו שם לעשות שינוי מהותי דווקא בעיצוב, כלומר, עכשיו Q3 נראה הרבה יותר גדול. העיצוב של הדור הקודם היה עגלגל, מין פרופיל שהזכיר קצת את החיפושית זצ"ל. הדור החדש מיישר קצת את הפרופיל ומקבל חזות הרבה יותר דומה דווקא לקרוסאוברים הגדולים של אודי, אפשר אפילו לומר שהוא נראה כמיני Q8.
מלפנים Q3 עדיין נראה קצת צר, אבל יש לא מעט אלמנטים שיוצרים נוכחות בולטת. למשל, הגריל מלפנים עבה ובולט למרחוק, יחידות התאורה עם תבניות נורות ה-LED מלפנים ומאחור מרשימות והבליטה המקומרת בין האחוריים והדלת האחורית מצליחה לגרום לקרוסאובר להיראות מתוחכם וגדול יותר. בלי ספק עבודת העיצוב הצליחה והוא נראה הרבה יותר מכובד ובוגר עכשיו.
גרסת המבחן, אגב, צוידה בחבילת עיצוב שחור, שהפכה הרבה אלמנטים שלרוב יעוטרו במתכת, למרכיבים שחורים עם אופי מעט שונה.
גם כשנכנסים פנימה ניכרת התחושה שאודי Q3 דומה לכלי רכב גדולים הרבה יותר של אודי, כמו A6, A8 או Q8. אם לתאר את העיצוב כאן במילה אחת, היא תהיה מן הסתם "הנדסי". העיצוב ההנדסי ניכר בזוויות חדות, בהרבה קישוטי מתכת וגם באופן שבו רכיבי השליטה, כולל מסך המולטימדיה, פונים בזווית אל הנהג.
תא הנוסעים
מסך המולטימדיה המדובר גדול יחסית, 9 אינץ', והוא מתאים למותג יוקרה: הצבעים עשירים ומדויקים, הוא חד ונוח להתמצא במערכת שבתוכו. מי שרגיל להשתמש במערכות ההפעלה הסמארטפוניות, אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, יוכל לסנכרן אותן במולטימדיה הזו. הרבה מהחומרים מצוינים, אבל חלק מהפלסטיקים נשמעים קצת חלולים כשטופחים עליהם.
אודי Q3 מוצע ללקוחות ברמת אבזור בסיסית, שממנה אפשר להתרחב בחבילות אבזור וגימור. בכל הגרסאות יש חלון גדול נפתח בגג, בקרת אקלים מפוצלת ומושבים עם ריפוד עור, שמהם מושב הנהג מתכוונן חשמלית. בגרסת ה-2,000 סמ"ק ועם חבילת ה-Comfort מותקנות גם מראות מתקפלות וכפתור התנעה (למרות שהשלט של מכונית המבחן כלל גם מפתח פיזי, אם כי לא הבנו מה אפשר לעשות איתו). מבחינת מערכות הבטיחות, בכל ה-Q3ים מקבלים היגוי אקטיבי ובלימה אוטונומית. כדי לקבל בקרת שיוט שומרת מרחק תתבקשו להזמין את חבילת Tech.
המושבים הקדמיים אינם מהרכים, אבל הם מתאימים היטב לרוב מבני הגוף ויהיו נוחים גם לנסיעה ארוכה. תנוחת הנהיגה טובה יחסית, אם כי לטעמנו ההגה לא יוצא מספיק החוצה. אל שורת המושבים האחוריים קל להיכנס. המושבים כאן מעט קשים יותר מהקדמיים, אם כי למרות זאת הם נוחים. היושבים כאן ייהנו מהשהות, בזכות פתחי מיזוג, נוריות קריאה ומסעד נוח לידיים בין המושבים. המרחב מאחור טוב מאוד לשני נוסעים, אבל הרוחב של ה- Q3לא ממש מתאים להושבת שלושה מבוגרים בשורה הזו.
תא המטען של ה- Q3גדול ושימושי. רף ההעמסה שלו בגובה טוב ואת הרצפה אפשר להגביה או להנמיך לפי הצורך. בחבילת הפרימיום אפשר לפתוח את הבגאז' חשמלית, גם באמצעות הרגל.
נוחות נסיעה
בעיר קל לראות מה קורה החוצה, זאת בזכות תנוחת נהיגה מצוינת ושטח חלונות נדיב לכל הכיוונים. בגרסאות היקרות יש מצלמת רוורס, שמסייעת עוד יותר לחניות. סיוע נוסף לחניה נמצא בזווית החדה-במיוחד שבה פונים הגלגלים בקצה מהלך ההגה, דבר שמאפשר תמרונים מדויקים וטובים בעיר הצפופה.
ספיגת הזעזועים כאן בדרך כלל טובה מאוד. מרגישים קצת את המבנה המחוספס של הכביש ואת הפגמים הקטנים, אבל לא בצורה שפוגמת מדי בחוויה. בכל זאת, כשפוגשים בפסי האטה חדים או בבורות, המתלים מרימים ידיים קצת מוקדם מדי.
מחוץ לעיר רמת הנוחות טובה עוד יותר. הבידוד מצוין מכל הרעשים והקרוסאובר הגרמני מעניק תחושה יציבה ובטוחה. ממשיכים להרגיש את מבנה הדרך, אבל שוב, לא בצורה מטרידה.
מנוע ותיבת הילוכים
אודי Q3 נמכר במקומותינו עם שתי מערכות הנעה אפשריות, שתיהן טורבו-בנזין: הנעה כפולה עם מנוע 2,000 סמ"ק (190 כ"ס) או קדמית עם 1,500 סמ"ק (150 כ"ס). אנחנו בוחנים כאן את ה-1,500 והוא מנוע מהנה מאוד. הצלילים שהוא מפיק חיים, התגובות שלו מהירות וחדות ובאופן כללי הוא קליל ומענג. למרות האהדה שלנו למנוע, נראה שהוא פחות מתאים מחברו החזק לרכב, וזאת מהסיבה הפשוטה שלעתים חסר לו כוח; מהנה ככל שיהיה, עדיין 150 כ"ס של מנוע ה-1,500 סמ"ק צריכים להניע כ-1.6 טון.
תיבת ההילוכים היא S טרוניק, שזו גרסת אודי ל-DSG - גיר אוטומטי-רובוטי כפול מצמד. בדרך כלל פעולת הגיר נעימה והעברות ההילוכים חלקות; עם זאת, לעתים התגובות שלו איטיות מעט, גם ביציאה מהמקום וגם תוך כדי תנועה. גם העברה למצב ספורט לא משנה מהותית את התמונה.
צריכת הדלק של אודי Q3 בגרסת ה-1,500 סמ"ק במבחן הדרכים שלנו היתה בסביבת 11 ק"מ לליטר בנזין.
התנהגות כביש
עבור מי שאינו מחפש ריגושי נהיגה ותחושות ספורטיביות, אודי Q3 יהיה מהנה מאוד. אחיזת הכביש שלו גבוהה מאוד ואפשר לנסוע מהר מאוד בעיקולים, ההגה שלו מגיב מצוין ונראה שהוא גם יציב מאוד וגם מתמסר בקלות לנהג.
עבור מי שכן מחפש את החוויות, יחסרו כאן בכל זאת תחושות. מנוע ה-1,500 אמנם כן משדר מין חספוס קל וצליל נעים, אבל ההיגוי והתחושה מהשלדה אינם מספקים הרבה מידע על מה שעובר על הקרוסאובר, והוא גם קצת נוטה בצורה מורגשת בעיקולים. עם כל ההתמסרות שלו לשליטה של הנהג, לפעמים מרגישים כאילו נוהגים ברכב רב יכולת דרך הגה של פלייסטיישן.
סיכום
מבחינת נוחות וביצועים, בעיקר בגרסת ה-1,500 סמ"ק, ואולי גם מבחינת תחושות בנהיגה, לאודי Q3 יש עוד דרך לעבור. ובכל זאת, הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי היוקרתי עושה קפיצת מדרגה והופך להיות הרבה יותר בוגר ושלם. כעת הוא מרווח מאוד, נעים ולא פחות חשוב מכך בקבוצה הזו, גם נראה מצוין.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות