דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q5 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

עבר קצת יותר מעשור מאז הציגה אודי לעולם את ג'יפון היוקרה הראשון שלה, שהפך גם במהרה לאחד מרכבי היוקרה היותר נמכרים בשוק המקומי וגם בעולם. אבל מאז השקת הדור השני חלפו כבר ארבע שנים, מה שאומר שהגיע זמנו להתחדש.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי Q5


אודי Q5, מנוע 2.0 ליטרים, 265 כ"ס, מ-359,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות

אבזור מצומצם בגרסה הבסיסית

ביצועים

מושב אחורי צפוף לשלושה

הנדסת אנוש

  איכות חומרים לא אחידה

אודי Q5

ארבע השנים שחלפו השאירו את ה-Q5 קצת מאחור, בעיקר כשבוחנים את רשימת האבזור - נקודה משמעותית ברכבי יוקרה. ואכן, במסגרת רענון הדגם, מעבר לעדכונים בעיצוב החיצוני, בתא הנוסעים ובמערכת ההנעה, נוספו מספר פריטי אבזור המגיעים כסטנדרט כבר בגרסת הכניסה. וכאן בדיוק נכנס ה-CUE שלנו לנהוג באודי Q5 המחודש.

עיצוב

כנהוג במותג הפרימיום הגרמני, מתיחות פנים מהוות אבולוציה מינורית של העיצוב הקיים. זה מה שקורה גם כאן עם ה-Q5. עם זאת, עדכון העיצוב החיצוני מיישר קו עם מאפייני העיצוב של כלל דגמי המותג בדור הנוכחי - אלו שנולדו בשנתיים-שלוש האחרונות. זה בא לידי ביטוי בחידוש עיצוב הפגושים, שהפכו מוארכים, ובשילוב חצאיות חדשות נוצרת צללית בעלת מראה מונמך ומוארך יותר. צבירי הפנסים המעודכנים כוללים תאורת לד וחתימת תאורת-יום מעודכנת לפי הקו הנוכחי של דגמי המותג.

אודי Q5

הלאה. בתא הנוסעים ניכר מיד שכאן יד המעצב כמעט ולא נגעה. העדכון העיקרי נוגע לצג המרכזי שצמח במימדיו ל-10.1 אינץ'. לוח המחוונים עכשיו דיגיטלי בכל הגרסאות. תפעול המסך המרכזי מתבצע רק במגע מעתה, מה שפינה מקום לתא נוסף (במקום חוגה ופד מגע לשליטה במסך) בו אפשר להניח את הנייד. גרסת ה-LUXURY הנבחנת כאן כוללת מושבים בציפוי עור בהיר ובאופן כללי הגוונים השולטים בתא הם בהירים והאווירה יוקרתית, נקיה ואוורירית. איכות החומרים לרוב מרשימה, אך אינה אחידה: אפשר לפגוש באזורים הנמוכים והמרוחקים פלסטיקה פחות משובחת. איכות ההרכבה הכללית טובה מאוד.

אודי Q5

תא הנוסעים

שניכנס פנימה? אמנם לא ניתן להתעלם מהמסך המרכזי שגדל בכמה אינצ'ים משמעותיים, אך מעבר לכך כל השאר מוכר. המושבים נוקשים למדי אך תומכים היטב. כוונון חשמלי מאפשר תנוחת נהיגה מוצלחת.

צג דיגיטלי גדול נוסף מול עיני הנהג מהווה למעשה לוח מחוונים נוח מאוד ומציג מגוון אינפורמציות בצורה יעילה המאפשרת קסטומיזציה רבה. היעילות והמחשבה על הפרטים הקטנים, זהו שם המשחק כאן. הנדסת האנוש מצוינת וכל האפשרויות פרושות בקלות לתפעול גם עבור מי שיתיישב במושב הנהג של Q5 לראשונה בחייו. ובכל זאת, בהסתייגות קלה - לטעמנו השליטה שהתאפשרה בעבר באמצעות חוגה נוחה יותר משליטה באמצעות מסך מגע בלבד.

אודי Q5

נכון לכתיבת שורות אלה ה-Q5 משווק בשתי גרסאות אבזור בלבד - שתיהן ממוספרות 45 (בהתאם לשפת המידול החדשה של אודי) וכוללות את אותה מערכת הנעה. גרסת הכניסה מכונה ADVANCED. והגרסה המפוארת שנבחנת כאן מכונה - כצפוי - LUXURY. השינוי המהותי של מתיחת הפנים דווקא רלוונטי יותר לגרסת הבסיס שכוללת מספר פריטי אבזור שלא היו כלולים עד כה, כגון לוח מחוונים דיגיטלי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד וצג מרכזי גדול. בשתי הגרסאות יש גם גג שמש פנוראמי, מושבים מצופי עור, בקרת אקלים עם 3 אזורי טמפרטורה נפרדים, מושבים מתכווננים חשמלית (עם זכרונות בגרסה המפוארת).

אודי Q5

בגרסת הבכירה יש עוד מספר תוספות משמעותיות: זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות מאחור, מצלמת רוורס, חימום מושבים וגלגלי 19 אינץ' (במקום 18). בסך הכל רשימת האבזור מרשימה מבעבר והנושא טופל במסגרת העדכון. ועם זאת בגרסת הבסיס עדיין נרשמים מספר חוסרים תמוהים - היינו מצפים למשל לפגוש כבר בה את בקרת השיוט האדפטיבית או את מצלמת הרוורס.

אודי Q5

תא הנוסעים מרווח ואוורירי אך מבנה המושבים האחורי מתעקש להתאים יותר לשני נוסעים. נוסע במרכז הספסל יושב על מושב מצומצם יותר ובמרכז הרצפה גם עוברת תעלת הינע נדיבת מימדים. לנוסעים מאחור זמינה משענת יד נוחה ואזור אקלים נשלט משלהם. תא המטען הצטמצם ב-20 ליטרים במסגרת העדכון ועכשיו נפחו עומד על 520 ליטרים - מספק בהחלט. מעבר לכך סף הגישה אל התא מעט גבוה אך הוא פרקטי במבנה שלו ובעזרים שהוא מציע.

אודי Q5

נוחות נסיעה

ה-Q5 תמיד בלט לטובה בתחום הנוחות וכמצופה גם במבחן זה לא אכזב. כל זאת למרות גלגלי ה-19 אינץ'. התמהיל בין רכות לריסון מדויק ומדובר כאן במכונית נוחה מאוד בכל תנאי. בעיר היא סופגת ומשככת היטב את כל סוגי המהמורות ופסי ההאטה. גם מחוץ לעיר קשה מאוד להוציא את המרכב משלוותו. פעולת המתלים שקטה ובהתאם גם רמת השקט הכללי בתא הנוסעים. שקט מופתי שנשמר בכל מהירות. המנוע כמעט ואינו נשמע, ורק במהירויות גבוהות מאוד בכביש הבינעירוני חודר רחש מסוים של הצמיגים הרחבים אל תא הנוסעים.

אודי Q5

מנוע ותיבת הילוכים

במסגרת מתיחת הפנים, מקבלת גם מערכת ההנעה עדכון קל בדמות מערכת מיקרו-היברידית. כלומר, למנוע הטורבו בנפח 2.0 ליטרים מתווספת מערכת חשמלית קטנה המשפרת במעט את נתוני ההספק והביצועים. בעקבות כך ההספק צמח ל-265 כוחות סוס, אך נתון המומנט נותר כשהיה. כך גם תיבת ה-DSG המוכרת שנותרה ללא שינוי ומציעה 7 יחסי העברה. סך העדכונים הללו מעמידים את התאוצה הרשמית כעת על 6.1 שניות מאפס למאה, שיפור של שתי עשיריות השניה.

אודי Q5

אבל יותר מהמספרים, חשובות התחושות והתגובות בפועל. ועל הכביש יש כאן מכונת ביצועים יעילה וחזקה. התאוצה מהמקום מרשימה, תגובות הגיר המידיות מייצרות יכולת עקיפה מצוינת ולא מורגש מחסור בכוח. המערכת המיקרו-היברידית תומכת במערך עצור-סע יעיל יותר שבא לידי ביטוי בכך שפעולתו אינה מורגשת כמעט. צריכת הדלק הממוצעת במבחן זה היתה 8.9 ק"מ לליטר.

אודי Q5

התנהגות כביש

בדיוק כמו בסעיף הקודם, גם במישור התנהגות הכביש שם המשחק הוא יעילות. עם הנעה כפולה, מידות צמיגים נדיבות ומנוע המנפק כוח מרשים, ה-Q5 הוא כלי יציב ומהיר הדבק במטרה - לשמור על אחיזה בכל תוואי דרך. ההגה מדויק בפעולתו אך נוטה לצד הקל יותר במשקל ובהתנגדות ואינו משדר תחושה משמעותית לידי הנהג, אך רמת האחיזה המאוד גבוהה והתנהגות כללית צפויה וצייתנית מאפשרים לנהג לצבור מהירות בכל תנאי בלי להרגיש שהוא מסתכן או מסכן את נוסעיו.

אודי Q5

סיכום

אודי Q5 הוא רכב יוקרה של אמצע הדרך, לטוב ולרע - תלוי את מי שואלים. יש לו מראה יוקרתי אך סולידי ולא מנקר עיניים, הוא טוב מאוד בכל התחומים אך לא מתבלט באף אחד מהם, למעט אולי נוחות הנסיעה המצוינת. אם נפרוט את זה לתכונות, ה-Q5 מעניק חוויית נסיעה ונהיגה נוחה מאוד, זריזה, בטוחה ונעימה. הוא לא מנסה לרגש או להחניף עם אבזור ייחודי, ואין לו טכנולוגיות מודרניות כמו הנעה היברידית-נטענת (לפחות בשלב זה), אך עם זאת הוא מגבש חבילה שנותנת תמורה טובה מאוד ביחס למתחרים הישירים. העדכון חידד את התכונות המוכרות ואף שיפר את עקומת התמורה בזכות מערכת הנעה עדכנית יותר, עיצוב מעט מובחן מבעבר ושיפור מסוים ברמת האבזור. כפי שזה נראה כרגע, מתיחת הפנים תסייע ל-Q5 לשמר את רמת המכירות הגבוהה.


לדגמי אודי בישראל - אודי

פורסם לראשונה ב- 06.05.21

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה