דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q5 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

לא קל ליצור דגם חדש ללהיט מכירות. מצד אחד, צריך לחדש ולהפתיע כדי שהלקוחות ירצו לשדרג לדגם החדש; מצד שני, צריך להיזהר שלא לקלקל את המתכון המצליח - כי מהפסגה אפשר רק לרדת. זו אולי הסיבה שבגללה העולם חיכה 8 שנים לדור השני של אודי Q5.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי Q5


אודי Q5 , 2.0 ליטר, בנזין-טורבו, רובוטית כפולת מצמדים, 252 כ"ס, 357,000 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

לא ספורטיבית

תחושת יוקרה

מערכות בטיחות בגרסת הבסיס

ביצועי מנוע

  מרווח ראש מאחור

צפייה בתוכן אודי Q5 - מבחן וידאו



מדובר לא רק באחד מלהיטי המכירות של אודי, שנמכר לאורך השנים במספרים קרובים לאלו של ה-A1 וה-A3 - מכוניות שעולות חצי ואפילו שליש ממנו - אלא גם באחד מהדגמים הכי נמכרים שיש בסגמנט רכבי הפנאי היוקרתיים. המפגש עם הדור החדש, שהתחיל עם מבחן ראשון מסקרן דווקא לגרסת ה-SQ5 הספורטיבית, נמשך עכשיו למבחן מלא למי שעשוי להיות אחד מרכבי היוקרה הנמכרים ביותר בישראל.


עיצוב

לעומת הדור הקודם, אודי Q5 החדש עבר שינוי די משמעותי. אך לעומת דגמים אחרים מהליין הנוכחי של אודי, אין כאן הבדלים דרמטיים: הוא דומה מאוד ל-Q7, רק בקטן. על כל פנים, העיצוב מודרני ואלגנטי. מאופק ולא צעקני. בחזית בולט גריל הטרפז האופייני של אודי, שמתמזג היטב לתוך פנסי הלד המפוסלים. מאחור אהבנו את צמד האגזוזים שמשולבים בפגוש. חייבים להודות שיש בקטגוריה רכבים שמתאמצים יותר כדי לסובב ראשים - למשל מרצדס GLC או אלפא סטלביו.

בתוך תא הנוסעים העיצוב מהמם, לא פחות. זה לא שונה ממה שפגשנו ב-A4, ב-A5 או ב-Q7, וזה מרהיב בכל פעם מחדש. סגנון טכנולוגי מודרני, עם משטחים נקיים, קווים מעודנים והיי-טק בכל מקום: החל ממסכי התצוגה הדיגיטליים על כפתורי המיזוג, דרך משטח המגע שלפני ידית ההילוכים ועד ללוח המחוונים הוירטואלי.

אודי Q5


תא הנוסעים

לוח המחוונים הוירטואלי - שאחרי שמתרגלים אליו הוא הופך לפתרון לא רק יפהפה, אלא גם יעיל - הוא חלק מחבילת ה"טק-פק" של ה-Q5. אבל גם בלעדיה האודי מאובזר היטב. רכב המבחן הצליח קצת לבלבל אותנו, בגלל שילוב של כמה רמות גימור שישתנו בינואר הקרוב. מי שיקבל את הרכב בשנת 2018 יוכל למצוא כבר בגרסת הבסיס גג שמש פנוראמי ענק, שלשם שינוי מבודד היטב את החום ולא מלהיט את הרכב; עוד כלולים במפרט, בין יתר הפריטים שמקובל למצוא במכוניות מסוג זה, גם פנסי קסנון נשטפים, בקרת אקלים עם 3 איזורים ומושבים חשמליים בריפוד משולב עור.
חבילת ה-Luxury מוסיפה גם תא מטען עם פתיחה חשמלית, חישוקים גדולים יותר (לא בטוח שצריך) ומושבי עור מלא שעוררו מחלוקות בין הבוחנים: היו שאהבו אותם, אבל לח"מ היה פחות נוח. נמליץ לבדוק גם את המושבים של גרסת הבסיס.

מבחינת הציוד הבטיחותי מציע ה-Q5 בקרת סטיה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית, אך רק בחבילת ה-Luxury מקבלים התראה על רכב בשטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רוורס. את שני הפריטים האחרונים מקובל לראות במכוניות זולות בהרבה, והיינו מצפים לפגוש אותם כבר במפרט הבסיסי של האודי.

רמת האיכות גבוהה מאוד, כמעט בכל מקום אליו היד מגיעה. ידית ההילוכים עשויה חומר שפשוט מתחשק ללטף, ההגה נעים לאחיזה, גימורי המתכת של כפתורי המיזוג כמעט מושלמים. אבל במקומות מסוימים, בעיקר מעל הדשבורד ובחלק העליון של הדלתות, נתקלנו בחומרים פחות טובים מאלו שפוגשים בדרך כלל באודי. זו כנראה קטנוניות, אבל זו התחושה.

אודי Q5

מהבחינה הפרקטית, סביבת הנהג מצוידת במגוון רחב של תאי אחסון - כולל צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי שהוא תא נוסף בפני עצמו, תא אורכי למפתחות או לעט ותא יעודי לסלולארי עם משטח נגד החלקה. באף אחד מהתאים לא היה מקום לסלולארי עם מסך של 5.5 אינץ', והוא נאלץ להתמקם במחזיקי הכוסות.

המושב האחורי מציע מרווח טוב מאוד לשני נוסעים. המושבים עצמם נוחים מאוד ותומכים היטב בגוף, ולפרקים אף הרגישו נוחים יותר מהמושבים הקדמיים. השורה השניה מצוידת גם בפתחי מיזוג עם שליטה על הטמפרטורה, תאורה מצוינת, רשתות אחסון ומשענת יד גדולה ואיכותית עם מחזיקי כוסות. גבוהי קומה עלולים לסבול מקרבה מוגזמת לגג השמש הפנוראמי (שלא ניתן להסיר אותו מרשימת התוספות), ונוסע שלישי יחוש במרווח גבולי לרגליים בגלל תעלת ההינע.

תא המטען של אודי Q5 גדול למדי, גם אם לא עצום. המבנה שלו נגיש ושימושי, יש לו תאים צדדיים לאחסון וגם פיצ'ר אחד מצוין שמגיע עם מתלי האוויר - האופציה להנמיך את הרכב כדי להקל את ההעמסה. מבריק.

אודי Q5


נוחות נסיעה

כל מה שיכתב בשורות הבאות צריך להיאמר עם כוכבית. רכב המבחן הגיע כשהוא מצויד במתלי אוויר, שהשפעתם על נוחות הנסיעה הינה דרמטית. זה לא אומר שבלעדי המתלים הללו מדובר במכונית לא נוחה - יש לבדוק זאת בנפרד, ואולי נעשה זאת בעתיד.

כך או אחרת, מתלי האוויר של אודי Q5 מקנים לו נוחות נסיעה פנומנאלית. לא פחות. הוא מגהץ כבישים זרועי מהמורות והופך אותם למשטחים חלקים ונעימים. מבטל בורות ושיבושים, מחליק קמטים וגלים בכביש, ומשרה כל הזמן תחושה של ערסול רגוע ונינוח. תחושה מהסוג שגורם לתינוקות להירדם בזרועות ההורים, ולצרוח בבכי כשהם מוחזרים אל המיטה (או כשהם חוזרים למכונית הפרטית בתום המבחן). היכולת לבחור במצבי נסיעה שונים ולקבוע את גובה הרכב בהתאם, מאפשרת למערכת המתלים להתמודד היטב עם סוגים שונים של כבישים.

מה שכמעט ולא קשור למערכת המתלים הוא בידוד הרעשים. ה-Q5 מצטיין גם בסעיף הזה, ומצליח לנתק את נוסעיו מהעולם שמסביב. הוא עושה זאת ברמה של מכוניות במחיר כפול, ומצליח לשמור על השקט המוחלט גם במהירויות גבוהות במיוחד. הבידוד המעולה מעצים את היכולות של מערכת השמע המשודרגת של רכב המבחן, מתוצרת Bang & Olfsen. חובבי המוזיקה לא יכולים להרשות לעצמם לוותר עליה.

אודי Q5


מנוע ותיבת הילוכים

את אודי A1 אפשר לקבל עם 3 מנועי בנזין שונים, את ה-A3 עם שניים, את ה-A4 גם כן עם שלושה וכך גם את ה-A6. במקרה של אודי Q5 נראה שהיצרנית הגרמניה החליטה לעשות חסד עם לקוחותיה, לחסוך כאבי ראש ולבטים מיותרים ולהסתפק במנוע אחד בלבד.

וכצפוי, מדובר ביופי של מנוע. 2.0 ליטרים, מגדש טורבו, הספק של 252 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 37.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד. המנוע הזה הוא כל מה שה-Q5 אי פעם יצטרך. הוא חלק ונעים בשימוש יומיומי, מעניק שפע של כוח זמין לתאוצות ביניים ויודע להיות נחוש ומאוד מהיר תחת עומס. רק 6.3 שניות לוקחת התאוצה ל-100 קמ"ש, ואנחנו מדברים על רכב פנאי ששוקל 1.7 טון לפני תוספות. לפעמים התגובה ללחיצת הדוושה אורכת חצי שניה, אבל מדובר בעניין זניח למדי.

תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים, עובדת כאן היטב. אין רעידות או החלקות בתנועה עירונית, והשליטה מההגה מלאה כמעט לגמרי.

צריכת הדלק במבחן הפתיעה לטובה: 10-10.5 ק"מ לליטר נמדדו בנהיגה מתונה, ו-8 ק"מ לליטר בתנאים אגרסיביים יותר.

אודי Q5


התנהגות כביש

ניתן לנהוג די מהר באודי Q5, ועדיין להרגיש בטוחים. תמו הימים שבהם רכבי פנאי היו מסוכנים לנסיעת כביש. מערכת ההנעה הכפולה עושה עבודה מצוינת, ולאחיזה הגבוהה תורמים גם צמיגי הענק שהותקנו ברכב המבחן. רמת הבטיחות האבסולוטית הזו היא מה שמחפשים רוב מוחלט של הלקוחות.

אלו שמחפשים אופי קצת יותר ספורטיבי לא ימצאו אותו כאן. ההגה מנותק, הרכב מרגיש מגושם ובקרת היציבות קוטעת באכזריות כל נסיון לפניה בקצב מוגבר. אמרנו קוטעת? התכוונו בולמת, חותכת את כוח המנוע, מכריחה הורדת קצב וכמעט יוצאת ממקומה אי שם בתוך מחשבי הרכב ומכה את הנהג בכפכף. מצטערים, לא התכוונו להרגיז...

אודי Q5


סיכום

את כל מה שציפינו למצוא ברכב פנאי יוקרתי - מצאנו באודי Q5. הוא מרגיש איכותי ויוקרתי, מאובזר היטב, מרווח, חזק ובעיקר מאוד מאוד נוח. הגרסה שנבחנה כאן מייצגת את הקצה העליון של ה-Q5 (אם לא לוקחים בחשבון את ה-SQ5), וכך צריך להתייחס אליה; אם תקנו את ה-Q5 במחירו ההתחלתי, לא תקבלו את מתלי האוויר שאחראים לנוחות העילאית, לא את מערכת השמע המשודרגת ולא את לוח המחוונים הוירטואלי היפהפה. סביר להניח שגם אז תהנו מג'יפון יוקרתי מעולה - הרי התכונות הבסיסיות של הרכב לא נגזרות מעוד רמקול או מסך תצוגה - כך שבסופו של יום, אודי Q5 הוא מוצר מלוטש, מוקפד ומאוד מרשים.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה