אחרי שבחנו את אודי A3 הסטנדרטית, ופגשנו במבחן השוואתי גם את גרסת ה-S-Line עם קריצת העיצוב הספורטיבית, יצאנו למבחן עם גרסה ספורטיבית אמיתית, כזו שעונדת בגאווה את תגי S של חטיבת הספורט של אודי.
זו עדיין לא RS3 עצבנית עם המנוע האגדי בנפח 2.5 ליטרים ו-5 צילינדרים, אבל ל-S3 החדשה יש כמה שדרוגים מתחת למעטפת המרשימה לעומת קודמתה. ועם הספק של למעלה מ-300 כוחות סוס, לא פייר לקרוא לה "גרסת ביניים" - אז יצאנו לסיבוב (ועוד סיבוב) עם הספורטיבית הקומפקטית החדשה של אודי וחזרנו בשלום וגם עם כמה מסקנות.
עיצוב
העיצוב החיצוני של אודי S3 מסמן V על כל מה שצריך כדי להפוך את ה-A3 לספורטיבית-אגרסיבית יותר, אפילו מה-S-Line.
נתחיל דווקא מאחור, שם השינוי בולט יותר עם דיפיוזר חגיגי וזוג יציאות מפלט עגולות ועצבניות בכל צד (לעומת טרפזיות ב-S-Line). מהצד ישנם חישוקים גדולים יותר ונאים למראה וקליפרים בצבע אדום. החזית דומה יחסית ל-S-Line עם פגוש בעל כונסי אוויר גדולים ומודגשים, אך לזה של ה-S3 כמה גימורי ניקל וכמובן תגית S3 ומראות בצבע כסוף, אחד מסממני ההיכר של החטיבה הספורטיבית. התוצאה הסופית בהחלט מרשימה.
העיצוב הפנימי ממשיך את הקו היוקרתי-הייטקי המוכר של אודי. הקווים פה ארוכים, חדים ושופעי זוויות. אין פה יוקרה משתפכת בסגנון מרצדס או לקסוס, אלא משהו מינימליסטי ואיכותי.
תא הנוסעים
הכניסה למושב הנהג שכוון לתנוחת הנהיגה שלי (נמוכה) מלווה במעין "נפילה" אל המושב, בטח אם חניתם לצד מדרכה. המושבים בעיצוב ספורטיבי נראים מצוין ומשולבי עור ואלקנטרה, הם גם נוחים ועם שפע כוונונים, אך בולטת בחסרונה תמיכה צידית, בטח ברכב ספורטיבי שכזה. לנוסע אין אמנם אופציה לכוונון חשמלי, אך גם הוא יהנה משפע כוונונים כולל מוט ייעודי לכוון גובה חלקו הקדמי של המושב.
המרווח מלפנים טוב, שדה הראיה גם כן והנדסת האנוש היא "אודי קלאסית" וזהה כמעט לשאר קו הדגמים הנוכחי. היא טובה אך לא מצטיינת ונופלת בקטנות כמו תפעול פקד המוסיקה בסגנון iPod או כפתור בורר מצבי הנהיגה שמעט מוסתר ודורש כמה לחיצות או שימוש דרך מסך המגע. ולמה, למרות שלחצנו על Mute, ברגע שמכבים את הרכב הרדיו מתחיל לנגן בעוצמה האחרונה? תודה, אודי, שהערתם לי את הילד בדיוק כשהגענו הביתה.
המושב האחורי יתאים בעיקר לשני נוסעים, ולא בהכרח בגלל עיצוב המושב - אלא עקב תעלת הינע גבוהה וגם בשל חלקה האחורי הבולט של הקונסולה שבין המושבים הקדמיים. מאחור נוכל למצוא פתחי מיזוג ומשענת יד בין המושבים עם מחזיקי כוסות, אבל רק שקע 12 וולט אחד.
אודי S3 מגיעה ברמת גימור אחת, עשירה למדי, הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש, ריפודי עור, תאורת לד מלאה עם מערכת שטיפת פנסים, תאורת אווירה עם צבעים משתנים כולל ספי דלתות מוארים עם לוגו S, חיישני גשם ואורות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים מצלמת רוורס ועוד.
תחום הבטיחות, מאידך, אינו שופע וכולל בלימת חירום אוטונומית (ללא זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת התרעת רכב בשטח מת היא רק אופציה בתוספת תשלום.
איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. ב-S3 תמצאו לא מעט משטחי גומי עבה, אלומיניום, עור ואלקנטרה. הכל מהודק ומרגיש עמיד.
תא המטען בנפח 325 ליטרים, 55 ליטרים פחות מה-A3, אך למען האמת הוא פרקטי להפליא. סף ההעמסה אינו גבוה, קל להכניס ולהוציא חפצים ונכנסו לתוכו בקלות מזוודה גדולה, מזוודת טרולי ועוד שני תיקי גב.
נוחות נסיעה
הסביבה העירונית היא לא כוס התה של ה-S3. הספורטיבית הקומפקטית מכוילת על הצד הנוקשה, ולמרות הבולמים האדפטיביים - גם במצב "נוחות" היא נותרת נוקשה, גם אם מעט פחות. שיבושים עירוניים נפוצים כדוגמת בורות ביוב יורגשו היטב בתא הנוסעים.
בנסיעה בין-עירונית המצב משתפר, אך גם שם לאותה נוקשות חיסרון בכביש גלי עם קופצנות מסויימת שלעיתים עלולה להפתיע, במיוחד כשהיא מגיעה בזמן עיקול. בידוד הרעשים אינו מצטיין בלשון המעטה ונשמעו לא מעט רעשי כביש.
מנוע ותיבת הילוכים
המנוע הזה חזק. מאוד. מאוד חזק. קודם כל, הוא חזק מקודמו בכל פרמטר ומאכלס אורווה של 310 סוסים שמגיעים מתוך אותם 1,984 סמ"קים עם נתון מומנט גבוה יותר ומכובד של 40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. אלו מטיסים את המשפחתית-יוקרתית הזו ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות (2 עשיריות מהר יותר).
זה קורה גם בזכות תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שפרט ליציאה מהמקום היא מהירה כשד משחת. קיק-דאון, משיכה במנופי השליטה, ואתם צריכים כבר לתת עוד משיכה. נציין שגם במצב הידני התיבה לא תביא אתכם למנתק ותעביר הילוך רגע לפני הקו האדום.
תנו ל-S3 הזו לחיות במצב ה"דינאמי" בבורר מצבי הנהיגה, תמעכו את הדוושה, 21... 22... פוצץ! האודי מזנקת מהמקום כמו לביאה אל הטרף ועל הדרך מרביצה חצי שאגה. החוויה לא מסתכמת רק בתחושת הכוח המתפרץ; גם חוש השמיעה מתענג על צלילי מערכת הפליטה עם פצפוצי בק-פייר מפתיעים.
על כל הכיף הזה צריך לשלם. בהתנהלות שגרתית, שגרתית יחסית ל-S3 עם 310 סוסים שצריך להרוות, מדדנו צריכת דלק של קצת יותר מ-10 ק"מ לליטר. במשך ימי המבחן וככל שצברנו קילומטרים פתלתלים או מהירים במיוחד, צריכת הדלק עמדה על 8 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
אודי S3 החדשה מביאה עימה שיפור ביכולות הדינאמיות לעומת קודמתה. נתחיל מההגה - הוא מדויק, לא חד אבל מהיר עם 2 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה. בנוסף הוא לא ממש מעביר מידע על מצב הגלגלים הקדמיים.
ה-S3 מציגה אחיזה מצויינת בזכות מערכת ההנעה הכפולה. הנכונות שלה להיכנס לפניה גבוהה מאוד: מערכת הבלמים חותכת במהירות במידה הנכונה, הנטייה לתת היגוי נמוכה עד לא קיימת, ובזכות כיול שלדה נהדר היא פרוגרסיבית בתגובותיה ונשלטת.
סיכום
אודי S3 החדשה היא בראש ובראשונה שדרוג משמעותי לדור הקודם. העיצוב ספורטיבי-אגרסיבי ובהחלט משדר מה באמת מסתתר מתחת למכסה המנוע, האווירה בפנים הייטקית מתקדמת, התנהגות הכביש שופרה גם היא עם תגובות שלדה ואחיזה נהדרת והמנוע עצמו הוא פנינה אמיתית עם ביצועים מרשימים בכל מצב.
חסרונותיה הופכים כמעט שוליים. צריכת הדלק גבוהה אך סבירה בהתחשב ביכולות, וגם על נוחות הנסיעה קל יחסית לסלוח לה, כאשר מגיעים לכבישים הנכונים או למסלולי המרוצים שיש לנו כאן. במחיר של כ-1,200 שקל לכ"ס לא מדובר במכונית זולה, ממש לא, אך בהשוואה למתחרה הישירה מרצדס A35 מדובר בכמעט מציאה.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות