דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איווקו דיילי - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק רכבי ההובלה וההיסעים מתחלק לכמה קטגוריות ברורות: בתחום המשקלים הנמוכים נמצא טנדרונים נוסח ברלינגו וקנגו, וואנים מסחריים כדוגמת סיטרואן ג'מפי ויונדאי i800 וטנדרים כמו טויוטה היילקס. אלו רכבים מסחריים של יצרני מיינסטרים מוכרים. בקצה הכבד של הקטגוריה, שם נמכרות משאיות במשקלים של עשרות טונות, פועלים מותגים כמו דאף, איווקו, סקאניה ומאן, לצד חטיבות יעודיות של מותגים כמו מרצדס, וולוו ורנו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: איווקו דיילי

איווקו דיילי, 2.3 ליטר טורבו-דיזל, 156 כ"ס, אוטומטית, מ-240,000 שקל

יתרונות

חסרונות

תיבה אוטומטית

ביצועים סבירים בלבד

מימדי ענק

צריכת דלק

תא נהג איכותי

  מחיר רכישה יקר

אייווקו דיילי

ויש את תחום הביניים, שם מצטופפות מכוניות רבות במשקל כולל של 3.5 עד 4 טון. המכוניות האלו מוגדרות כמשאיות מבחינת החוק הישראלי (לפחות באופן חלקי) ונהנות מפטור ממע"מ, מיסוי מופחת והכרה נדיבה בהוצאות; עם זאת, מי שהוציא רשיון נהיגה לרכב פרטי לפני שנת 2007 יוכל לנהוג עליהן ללא צורך ברישיון לרכב כבד. 

בתחום הביניים הזה פועלים בדרך כלל מותגי המיינסטרים. השחקנים המרכזיים בשוק הם פיאט דוקאטו, רנו מאסטר, פיג'ו בוקסר, פולקסווגן קראפטר, מרצדס ספרינטר, פורד טרנזיט ויונדאי H350. לפני זמן לא רב הצטרפה לשם שחקנית חדשה - איווקו האיטלקית, שלאחר שנים רבות של התמקדות במשקלים הכבדים השיקה בישראל רכב במשקל כולל של 3.8 טון. יצאנו למבחן דרכים עם אחת המכוניות הגדולות ביותר שניתן לנהוג עליהן ללא רשיון לרכב כבד.


עיצוב

היא גדולה, האיווקו הזו. למבחן התייצבה הגרסה הארוכה והגבוהה ביותר, עם אורך של 712 ס"מ וגובה של 286 ס"מ. עוד ניגע במשמעויות של זה בפרק ההעמסה, אבל בינתיים - זה פשוט נראה ענק.

את הגודל מצליחה איווקו להסוות היטב בזכות עיצוב מודרני ונעים, בעיקר בחזית. הפנסים מתמזגים בצורה הרמונית לתוך הגריל, שבנוי מ-3 פסי כרום אלגנטיים. הסמל הענק בחזית - שהוא למעשה שם המותג - נראה לא רע. כך גם פנסי הערפל והגריל התחתון. מהצד מצליח הפס השחור בתחתית לטשטש את הגובה העצום. גם יחידות התאורה מאחור מעוצבות בקפידה, אבל בשלב הזה אנחנו שמים לב שהשחתנו הרבה מאוד מילים מיותרות על עיצוב של מכונית מסחרית. בואו נתקדם.

אייווקו דיילי

תא הנוסעים

אין לדיילי ידיות אחיזה בכניסה לתא הנהג, כך שהטיפוס פנימה לא פשוט. סביבת הנהג נראית מודרנית ומזמינה, במיוחד ביחס למה שמציעים המתחרים. גווני הכחול נאים, ריפוד המושבים נראה ומרגיש איכותי, גלגל ההגה מודרני. גם איכות החומרים לא רעה וברכב המבחן לא נשמעו קרקושים כלשהם.

המושבים עצמם קשים, ובשל כך מעניקים תמיכה טובה לגוף לאורך זמן. מושב הנהג הידראולי עם אפשרות לכוונון הקפיציות בהתאם למשקל הנהג. שני המושבים האחרים מרווחים אך הרבה פחות נוחים. היינו שמחים למשענת נוחה עבור יד שמאל של הנהג. יש כזו רק עבור היד הימנית.

אייווקו דיילי

רשימת האבזור נדיבה ביחס למקובל. יש ברכב מחשב דרך עשיר במידע, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, פנסי ערפל עוקבי פניה - שהיו יעילים מאוד בתמרוני לילה - וגם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, שנמצאת קצת רחוק מעמדת הנהג. על ההגה ישנם כפתורי שליטה לדיבורית ולמערכת השמע.

היצע תאי האחסון פשוט עצום. בדלתות תא הנהג יש תאים בחלק התחתון, תא מרכזי גדול עם התקן לבקבוק שתיה ועוד תא קטן למטבעות למשל; מעל לוח המחוונים ישנו תא שטוח עם מכסה ועוד אחד צר ומוארך בחלק הימני של הדשבורד. במרכז ישנו תא פתוח לדפים ומסמכים, שמכיל גם שני שקעי USB ושקע AUX. יש כמובן תא כפפות ועוד תא פתוח מעליו, מתחת למערכת השמע ישנו תא פתוח עם משטח נגד החלקה לסלולארי, מתחתיו שתי מגירות נשלפות - האחת מתפקדת כמחזיק כוסות והשניה לאחסון פריטים קטנים, ומתחת לכל זה עוד תא גדול יחסית עם סגירה. זה עוד לא נגמר: יש תא גדול לרוחב התקרה, תא קטן משמאל להגה ומחזיק כוסות לשמאלו, מתוך המושב המרכזי נפתח משטח עבודה שימושי ואם תרימו את בסיס המושבים שליד הנהג - תגלו עוד תא אחסון עצום, משהו בסדר גודל של בגאז' של קיה פיקנטו.

אייווקו דיילי

נוחות נסיעה

לא פשוט לתמרן רכב גדול כל כך במרכזי הערים. גם מציאת חניה היא לא עניין מובן מאליו במרבית שכונות המגורים, ויש עוד כמה גורמים שמקשים על התמרון: ההגה כבד יחסית, מצלמת הרוורס באיכות בינונית בלבד ואין לרכב חיישני חניה - אם כי ניתן להתקין כאלו בקלות.

מצד שני יש גם כמה יתרונות: ההגה ארוך מאוד עם יותר מ-4.5 סיבובים בין נעילות, כך שמהנהג נדרשת עבודת היגוי רבה - אך בסופה ניתן לכוון את הגלגלים בצורה די מדויקת. הפער בין בסיס הגלגלים (410 ס"מ) לאורך הרכב (712 ס"מ) הופך את התמרון ליותר קל מכפי שהוא באמת, בעיקר בין מדרכות. גם התיבה האוטומטית מהווה יתרון בנסיעה עירונית צפופה.

ספיגת השיבושים של האיווקו לא רעה. כשהרכב ריק מרגישים כמובן קופצנות מסוימת, אך תחת עומס משתפרת רמת הנוחות באופן ניכר. בכביש המהיר הוא מפגין יציבות ברמה גבוהה ומצליח לשמור על אחיזת כביש טובה במהירות גבוהה, גם תחת רוחות צד וגשמים עזים שליוו את ימי המבחן. בידוד הרעשים טוב מאוד ביחס לכלי רכב מסוגו.

אייווקו דיילי

מנוע ותיבת הילוכים

לאיווקו דיילי מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.3 ליטרים, עם הספק של 156 כ"ס ב-3,250 סל"ד ועם מומנט של 38.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד. אלו לא נתונים מבריקים: מרבית המתחרות מוצעות עם מנועים שמייצרים גם 170 ו-180 כ"ס. זהו מנוע מסדרת JTD של קבוצת פיאט-קרייזלר, אותו אחד שתמצאו באחיו לקונצרן, פיאט דוקאטו. אל המנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF. 

במהירויות עירוניות זו יחידת הנעה יעילה. מעט רועשת ולא לגמרי גמישה, אך בסך הכל פועלת באופן חלק למדי. מחוץ לעיר ניתן להבין למה המתחרות בחרו במנועים חזקים יותר. הדיילי מצליחה להתמודד בצורה נאותה עם קצב התנועה המקובל ומשייטת בקלות גם במהירות כביש 6, אך עקיפות ועליות דורשות ממנה מאמץ ניכר ולעיתים מאיטות את הקצב. תחת משקל מלא זה כמובן בולט יותר.

הפנינה האמיתית היא תיבת ההילוכים האוטומטית. ראשית, זו אחת המכוניות היחידות בסגמנט שבכלל מוצעות בגרסה אוטומטית. שנית, זו תיבה פשוט נהדרת. היא מחליפה הילוכים בצורה מהירה מאוד וחלקה לחלוטין, מורידה בהינד עפעף 3 הילוכים תחת מצערת מלאה וגם יודעת להוריד הילוכים בצורה אינטלגנטית בבלימות ובירידות. התפעול הידני מתבצע בקלות עם הזזה מלאה של הידית, ומעניק שליטה טובה מאוד על הרכב בכל תנאי.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 8.8 ק"מ לליטר. מסחריות מקבילות עם תיבה ידניות יהיו מעט יותר חסכוניות.

אייווקו דיילי

התנהגות כביש

למרות המימדים הגדולים במיוחד, איווקו דיילי מתנהלת בצורה בטוחה ומרגיעה במרבית תנאי הדרך. אחיזת הכביש טובה בסך הכל גם במזג אוויר סוער ובעיקולים, ההגה הכבד מאפשר לשמור על יציבות והגובה יוצא הדופן לא משפיע לרעה גם מול רוחות צד חזקות. מרשים.

העמסה

במימדי הענק האלו, בגרסה הגדולה ביותר, איווקו דיילי הוא אחד מכלי הרכב הגדולים ביותר שניתן לנהוג עליהם עם רישיון לרכב פרטי. התוצאה המיידית של זה היא נפח העמסה פשוט עצום של 18 קוב. לשם השוואה, בטרנזיט הגדול ביותר של פורד מקבלים 14 קוב, רנו מאסטר מתקרב ל-15 קוב, פיאט דוקאטו מגיע ל-17 קוב. 

אייווקו דיילי

רצפת ההעמסה ארוכה במיוחד ומגיעה ל-468 ס"מ, גובה חלל ההטענה עומד על 210 ס"מ מרשימים ורק הרוחב מעט פחות טוב מזה של המתחרים, בפער של כ-5 ס"מ ביחס לרובם. הדלתות האחוריות נפתחות בקלות עד לזווית של 270 מעלות, דלת ההזזה הגדולה נפתחת גם היא בנוחות. את רכב ההדגמה קיבלנו עם דיגום פנימי הכולל דיפון מתכת לרצפה ובד בדפנות.

כושר ההעמסה של הדיילי עומד על קצת יותר מטון וחצי. זה לא הרבה ביחס למימדי הרכב, אבל זה קצת יותר טוב ממה שמציעות המתחרות.

אייווקו דיילי

סיכום

איווקו דיילי הוא אחד הכלים המסחריים המרשימים ביותר עליהם נהגנו בשנים האחרונות. הוא גדול ושימושי מאוד, נוח יחסית לנסיעה, מאובזר היטב ומצויד בתיבה אוטומטית מעולה. במימדי הענק של הגרסה הזו אין לו כמעט מתחרות, למעט אולי הספרינטר החדש של מרצדס (שטרם הספקנו לבחון).

אייווקו דיילי

טווח המחירים של הדיילי נע בין 240,000 ל-265,000 שקלים (מחירה של הגרסה אותה בחנו). זה לא זול ביחס למתחרים, אם כי הפער לא גדול במיוחד. כך או אחרת, בקטגוריה הזו מקובל לתת הנחות משמעותיות, כך שמחיר הסגירה יקבע בסוף במו"מ מול הסוכן. לתחושתנו, גם במחיר מעט גבוה יותר, איווקו דיילי הוא רכישה מוצלחת.

לדגמי איווקו בישראל - איווקו

פורסם לראשונה ב- 19.03.19

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה