לא מעניינת אותי צריכת הדלק שלה, לא רוצה לשמוע על פליטת גזים רעילים, וגם את שוקי, החבר שדחוס לו במושב האחורי, לא שאלתי אם נוח לו. נכון, בסוף שמה הארוך והסקסי - "אלפא רומיאו מיטו עלה תילתן ירוק", יש את המילה "ירוק". אבל בניגוד לצו האופנה ההיברידי, פה המטרה היא להנות כאן ועכשיו, ולעזאזל עם הדורות הבאים, חסר בושה שכמוני .
אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 170 כ"ס, ידנית |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב מרהיב | נוחות נסיעה בעיר |
התנהגות כביש | מרווח מאחור |
ביצועים | הפרש המחיר לעומת גרסת ה-155 כ"ס |
אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק. יפה גם בלבן / צילומים: יצרן
במחשבה שנייה, נראה שקצת הגזמתי. הרי מנוע המולטי-אייר החדש שטמון מלפנים יעיל ומזהם פחות, וגם מערכת ה-start & stop שבה מצוידת המיטו נועדה לרצות את שוחרי איכות הסביבה. אבל כרגע, מאחורי הגה המיטו האדומה, אני שועט קדימה, נהנה ממנוע נפלא, גמיש ונושם, מחליף הילוכים ומנסה לשכנע את נוסעיי שאין מה לדאוג: אלפא רומיאו מיטו החדשה זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EuroNCAP והיא מאובזרת ב-9 כריות אוויר.
ורדה ושוקי מתלוננים שאין ידיות אחיזה באלפא מיטו, שאני נוסע מהר מדי בפיתולים ושיש להם ילדים בבית. אספתי אותם בדרך למסיבה של מנחם מהגרעין, וקיוויתי שהדרך לחיפה תנעם להם באלפא הספורטיבית הזו. ורדה התלהבה מהעיצוב, שוקי לא האמין שנפח המנוע הוא רק 1.4 ליטר, ואני הרבצתי בו קצת ידע על טכנולוגיית המולטי אייר והמנוע המוגדש.
תא הנוסעים בנוי היטב, והגימורים דמויי הקרבון מוסיפים לתחושה הספורטיבית
אפשר גם אפשר להרשים עם האלפא הזו: זה מתחיל, כאמור, בעיצוב החיצוני - אף סופר מיני לא נראית כמוה, פסל סביבתי שכמותה. המיטו נראית יפה במיוחד בגרסת התלתן הירוק, הכוללת חישוקים, מראות ופנסים בגימור דמוי טיטניום, פגושים מעוצבים, מרכב מונמך, וכמובן - סמל התלתן הירוק המפורסם. רק בגלל זה כדאי לקנות אותה עכשיו - לכו תמצאו בעוד שנה אלפא רומיאו מיטו יד שניה שעוד לא גנבו לה את סמל התלתן...
אלפא מיטו תלתן ירוק מאיצה מהר יותר, נהנית מהתנהגות כביש חדה יותר, ומתקשרת עם הנהג טוב יותר מאחיותיה נחותות ההספק, הודות לשיפורי שילדה שונים. בדומה ליתר גרסאות המיטו, שנבחנו כאן בעבר, מצוידת התלתן בכפתור הבורר בין סגנונות נהיגה שונים - "דינאמי", "נורמאלי" ו"כל מזג אוויר". השינוי במצבים מתבטא, בין השאר, בתגובת דוושת התאוצה - במצב הדינאמי למשל, התגובות חדות ומיידיות, והאלפא הזו תשכח לרגע כי היא חולקת את שלדתה ומנועיה עם פיאט גרנדה פונטו, האחות הממושקפת.
התיבה הידנית בעלת 6 יחסי ההעברה (שהייתה היחידה בהיצע עד להופעתה של התיבה כפולת המצמדים לאחרונה), מרגישה לעיתים מיותרת תודות לגמישותו הנפלאה של המנוע. גם בהילוך שישי ובמהירויות נמוכות יחסית, המנוע הזה בולע אוויר בכמויות, ודוחף את המרכב קדימה, עולה ומטפס במעלה סיבובי המנוע - תענוג. ידית ההילוכים בעלת מהלך קצר, אך לוקה מעט בדיוקה בהחלפות מהירות, כמו גם המצמד הנקודתי הדורש הסתגלות של רגל שמאלית מיומנת.
התלתן הירוק, בכבודו ובעצמו. משקיף על הצמיגים המתכלים
התמרור "האט, סיבובים מסוכנים" הופך מיד ל"האץ". המיטו משרה ביטחון, האחיזה גבוהה, הזנב שמח ובמצב הדינאמי מערכת בקרת היציבות פורשת שטיח אדום, כאומרת לנהג: "בוא, תראה מה אתה יודע. אני עכשיו יותר ליברלית, אבל עדיין כאן..." ההגה החשמלי עדיין חשמלי, אך לא מהסוג השנוא על חובבי הרכב. ההיגוי מהיר וחד מאוד (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ומשקלו נכון ומדויק.
אני לא ממהר להגיע למסיבה, למרות ששוקי וורדה מאיימים להקיא. בסופו של יום, האלפא מתגלה כמכונית סימפאטית גם בשימוש רגוע. נוחה למדי בכביש המהיר, קצת קשה על כבישים רעועים, אבל ראויה למאכל. רק תנו לי ול-170 סוסי המרוץ הגזעיים לפרוץ קדימה, בבקשה!
גם אם רנו קליאו ספורט נותנת יותר, גם אם סיאט איביזה קופרה זולה יותר, וגם אם פיג'ו 207 GTI נושאת בגאון את שילוש האותיות המקודש, לאלפא הזו יש קסם מיוחד. שלא כמו אחיותיה החלשות יותר, לעלה התלתן הירוק של האלפא יש בהחלט כיסוי. שוקי ורדה ואני כבר כאן במסיבה, מעלים זיכרונות, פוגשים חברים מהעבר ולא שוכחים להזכיר כי הגענו לכאן באלפא רומיאו אדומה - עם עלה ירוק קטנטן.
לדגמי אלפא רומיאו בישראל - אלפא רומיאו
פורסם לראשונה ב- 06.06.10
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות