בטח שמעתם את המשפט "מה שהקוריאנים עשו בעשרים שנה, הסינים יעשו בעשור". אומנם לוחות הזמנים כאן לא ממש דייקו, אבל אז הגיעה המהפכה החשמלית שמשמשת זרז לכל יצרנית סינית, ותיקה וצעירה כאחד, ומאיצה את תעשיית הרכב הסינית בקצב מסחרר.
ההשפעה לא איחרה להגיע גם לכאן. אם לפני עשור יכולנו למנות בישראל שני מותגים סיניים, היום משווקים כאן כבר שישה מותגים ויש עוד כמה בדרך.
אחד מתוך אותם מותגים הוא גיאומטרי, תת מותג חשמלי של ענקית הרכב ג'ילי, שבין היתר מחזיקה בבעלות על כמה מותגים אירופאים כמו וולוו ופולסטאר, לוטוס וגם סמארט, לצד אי אילו מותגים סיניים שחלקם מוכרים יותר כמו המונית הלונדונית הנוכחית, Lynk & Co ו-Zeekr, וחלקם פחות ומיועדים יותר לשוק הסיני המקומי.
בארץ משווקת ג'ילי בשלב זה דגם אחד, הגיאומטרי C, ג'יפון קומפקטי צנוע מידות. את הדגם כבר בחנו כמה פעמים בגרסת הטווח המוגדל, שגם תופסת את עיקר המכירות, ועכשיו הגיע הזמן להתרשם מגרסת הבסיס שמציעה טווח רשמי של 350 ק"מ. אז עד כמה היא בסיסית ולמי היא תתאים?
עיצוב
העיצוב החיצוני קולע לאופנת המשפחתיות א-לה ג'יפונים, משהו בסגנון C4 בדור השלישי שלה או קיה אקסיד. זה נראה לא רע בכלל ועשוי בטעם, בלי כל מיני קשקושים מיותרים.
מבפנים זוכים לתא נוסעים מעוצב כהלכה - לא מוגזם אבל גם לא משעמם. יש פה את לוח המחוונים הקטן שזז עם כוונון ההגה, ומסך מולטימדיה גדול וצף, כל מיני זוויות בכל מיני מקומות וגם קונסולה מרכזית גבוהה וצפה. בנוסף, ההגה מצופה העור בשני גוונים, וגם שילובי הגוונים בכל תא הנוסעים - בין אפור, שחור, כסוף ואלומיניום, תורמים לאווירה המודרנית. בשלב הזה לא ניתן להבחין בהבדלים בין הגרסאות.
תא הנוסעים
הכניסה לרכב נוחה, מושב הנהג רך ונוח. המרווח מלפנים מזכיר שהגיאומטרי C נמצאת ממש בקצה התחתון של הג'יפונים הקומפקטיים, וככזו המרווח טוב אבל לא שופע.
תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לכל משפחתית, אבל לא גבוהה מאוד ביחס לרכבי פנאי. מבט קדימה מגלה שהדשבורד נמוך יחסית גם כאשר המושב כוון עד תחתית המהלך, מה שמוסיף לתחושת הישיבה הגבוהה. באופן אישי לא מסובך למצוא תנוחת ישיבה נכונה, אבל הייתי שמח אם ההגה היה יוצא יותר החוצה.
שדה הראייה טוב לפנים, קצת פחות לאחור, אבל לא משהו חריג וטוב משל ה-C4 למשל בעלת השמשה המפוצלת.
הנדסת האנוש טובה - אבל זה רק אם התרגלתם כבר לתפעל כל דבר ממסך המולטימדיה. ויש גם כמה פספוסים: לוח המחוונים הקטנטן עמוס מידע, תפעול עוצמת השמע הוא מגלגל ההגה בלבד, וכפתור ניתוק בקרת היציבות נמצא בין בורר ההילוכים למשטח הטעינה, מה שגרם ללחיצה עליו ללא כוונה. מנגד, מערכת המולטימדיה מציעה תפעול נוח וברור, כולל אפשרות סידור התפריטים הראשיים.
המושב האחורי יספק מרווח טוב מאוד ל-3 נערים ונערות הודות לבסיס גלגלים נדיב. גם קל לחבר כיסאות בטיחות ולהכניס ילדים אל המושבים, כשנותר מרווח סביר ביניהם, כך שאפשר אפילו להכניס שם ילד קטן נוסף. לשלושה מבוגרים יהיה קצת פחות מרווח בעיקר עקב מרווח הראש המצומצם.
גרסת ה-Pro 350 כשמה, עדיין מוגדרת כ"פרו" בדיוק כמו ה-460. כך שתמצאו כאן אבזור עשיר למדי הכולל למשל גג פנורמי ענק עם כיסוי עבה ואוטם במיוחד, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם 6 זכרונות, מצלמות היקפיות פשוט מעולות שגם יודעות להציג בתלת מימד ואפילו תוכלו לבחור את צבע הרכב, מסך מולטימדיה 12.3" ומשטח טעינה אלחוטי, חישוקי 18" וגם גלגל ספייר.
ה-Pro 460 מוסיפה, פרט לסוללה גדולה יותר, רק מושב נוסע מתכוונן חשמלית ותצוגה עילית. זה בהחלט נחמד, אבל אפשר לגמרי להסתדר גם בלי.
בבטיחות אין שום הבדל - בשתיהן תמצאו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב (שלעיתים קצת היסטרי בתגובותיו במצב הרגיל), בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים.
איכות החומרים לא בטופ של הקטגוריה ויש כאן פלסטיק בשפע. אבל זה לא נראה זול והגיאומטרי C מצליחה להסוות זאת בזכות אותם שילובי הצבעים, ובכל זאת נפגוש קצת דיפוני (דמוי) עור בדלתות. איכות הרכבה טובה מאוד.
תא המטען בנפח 417 ליטרים, גם אם לא ענק, מדובר בנפח מקובל ו"משפחתי". הודות לדלת החמישית הוא בהחלט שימושי והעמסנו לתוכו טיולון, כמה קניות לבית ואפילו גיגית, וכל זה מבלי לפרק את המדף. לגיאומטרי C יש גם תא מתחת לרצפה לאחסון כבל הטעינה.
נוחות נסיעה
בנסיעה עירונית הנוחות טובה מאוד. למשל נסיעה ברחוב ארוך מרוצף אבנים משתלבות עברה בנוחות מרשימה, וגם מעבר פסי האטה עובר בצורה טובה. התמרון קל ופשוט.
הנוחות הבין-עירונית טובה גם היא, כאשר רק בכביש גלי הג'ילי מרגישה רכה, אבל לא מתנדנדת. כך או אחרת, אין ממש הבדלים בנוחות בין שתי הגרסאות של הרכב.
איכות בידוד הרעשים מתחלקת לשניים. בנסיעה עירונית מדובר בשקט כמעט מופתי, מאידך בנסיעה בין עירונית מצטרפים רעשי כביש שהופכים בולטים בהתאם לסוג האספלט ורעשי רוח שאופפים את השמשה הקדמית. כך או כך, לא מדובר בחוסר שקט לנוסעים והנסיעה עוברת בנעימות.
מנוע ותיבת הילוכים
המנוע בפרו 350 זהה לפרו 460. יש כאן 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, שמחוברים להנעה קדמית. אלו מאיצים את הג'ילי ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. לפחות לפי דף הנתונים.
התחושות במציאות בהחלט מזכירות רכבים עם 200 סוסים+, כאשר הזמינות החשמלית עושה את שלה והרכב מסוגל כבר במצב הרגיל לפרפר ביציאה מהמקום. במצב ספורט התופעה מתרחשת גם בהאצות ביניים, סביב 50 קמ"ש. למען האמת, רוב רובו של המבחן התנהל בכלל במצב אקו החסכוני ולא הורגש מחסור בכוח בשום סיטואציה יום-יומית. תענוג.
צריכת החשמל במהלך המבחן עמדה על 191 וואט שעה לק"מ, כ-15% יותר מהנתון הרשמי.
בהתאם לגודל הסוללה שעומד על 53 קוט"ש (לעומת 70 קוט"ש ב-Pro 460) יתאפשר טווח נסיעה ריאלי של כ-275 ק"מ. נתון דומה גם לחשמליות אחרות בעלות סוללות של כ-50 קוט"ש - כדוגמת אלו של פיג'ו-סיטרואן-אופל, למשל.
התנהגות כביש
התנהגות הכביש בכל סיטואציה יום יומית, וגם בנהיגה ממהרת, מקנה תחושה בטוחה ולא קשה לזהות את מגבלות הרכב. אלא אם תדחקו אותו במפתיע לקצה, או אז יתכן ותופתעו.
ההגה (הלא מתקשר) יודע להפנות את הרכב בכיוון הנכון, הבלמים (הסבירים) יודעים להאט ולעצור את הרכב - טוב, הבנתם, יומרות ספורטיביות אין פה.
סיכום
ג'ילי גיאומטרי C קרצה לנו עוד לפני הנהיגה הראשונה עם רשימת אבזור מכובדת ותג מחיר אטרקטיבי (גם לאחר ההתייקרות של ינואר 2022).
אחרי כמה מבחנים עם גרסת ה"פרו 460" כבר הבנו שמדובר ברכב שלם למדי. חסרונותיה של ה"פרו 350" נעוצים בדיוק באותם מקומות של הגרסה ארוכת הטווח שיקרה ב-10,000 שקלים (נכון לינואר 2022) – המרווח למבוגרים מאחור והנדסת האנוש הדורשת הסתגלות, וגם למשקל הנמוך ב-55 ק"ג בלבד אין השפעה של ממש על התנהגות הכביש. הבדלי האבזור קיימים, אך הם מינוריים.
אז למי גרסת הפרו 350 יכולה להתאים? בעיקר למי שנוסעים "בית-עבודה-בית", לקוחות שפחות מוטרדים מהטווח ומעדיפים לחסוך במחיר הרכישה. הבדלי הביקוש לטובת הגרסה עם הטווח הארוך יוצרים גם פער בזמני האספקה: נכון לסוף ינואר 2022, מי שיזמין את ה-350 יקבל את הרכב בסביבות מרץ-אפריל, בעוד לקוחות שיבחרו בגרסת ה-460 יאלצו להמתין עד לחודשים אוגוסט-ספטמבר. הנה עוד יתרון לגרסה המוזלת.
עם זאת, לאור העובדה שלמלעלה מ-90% מהלקוחות בוחרים בגרסה עם הטווח הארוך, יתכן וה-460 תימכר בקלות יותר בעתיד ותזכה לשווי גבוה יותר כמשומשת - מה שמצמצם משמעותית את פער המחירים בין השתיים.
לדגמי ג'ילי בישראל – ג'ילי
פורסם לראשונה ב- 30.01.22
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות