דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס GV70 חשמלי - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מותג היוקרה הצעיר של קונצרן יונדאי-קיה החל את דרכו לפני שנים ספורות עם דגמי בנזין בלבד, אך הוא כבר נמצא כיום עמוק בתהליכי חשמול ומציע שלושה דגמים נטולי זיהום, מתוך שישה דגמים בסך הכל. לשם השוואה, אודי הגדולה והותיקה מחזיקה כיום במספר זהה של רכבים חשמליים - אך עושה זאת מתוך היצע ענק של קרוב ל-20 דגמים.

בשונה מה-GV60 שמשתמש בפלטפורמה ייעודית מודרנית להנעה חשמלית, זו בה נעשה שימוש מוצלח גם ביונדאי וקיה, ה-GV70 החשמלי הוא יותר מכל גרסה מוסבת לחשמל של ה-GV70 בנזין המוכר. סידור דומה לזה של מתחרים ותיקים כמו ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC שנועד לחסוך בעלויות פיתוח גבוהות ולשחרר לכביש במהירות יחסית דגם רווחי נוסף. וכמובן לאבד בכך הרבה מאוד מיתרונות פלטפורמה ייעודית המתבטאים בחירות עיצובית, ניצול חלל פנים, יתרונות דינמיים ועוד. אז מה מרוויחים ומה מפסידים בתמורה לתוספת של כ-100 אלף שקל לעומת גרסת הבנזין?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'נסיס GV70

ג'נסיס GV70 חשמלי, 489 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש, מ-469 אלף שקל
יתרונות חסרונות
ביצועים נוחות נסיעה
אבזור ובטיחות בידוד רעשים
טעינה מהירה טווח נסיעה

ג'נסיס GV70 חשמלי

עיצוב

המראה זהה לגרסת הבנזין. וזה דבר טוב. עם חרטום שרירי וצללית אתלטית, בניכוי סבכה קדמית שונה עם פתח לשקע חשמל וללא צינורות מפלט מאחור. וכך גם סביבת הנהג. עם אותו לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מצוין ומסך מגע ("14.5) איכות החומרים גבוהה מאוד עם דיפוני עור בשני צבעים וגימורי אלומיניום.

ג'נסיס GV70 חשמלי

תא הנוסעים

מסך המגע המרכזי מציע רזולוציה גבוהה ותפעול נוח יחסית הודות לשמירה על מתגים לתפריטים שונים וצג גדול וייעודי לבקרת אקלים בקונסולה המרכזית. עם זאת, הוא מופעל גם דרך חוגה שמוצבת בקרבה לא מוצלחת לחוגה זהה האחראית על בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה).

ג'נסיס GV70 חשמלי
רשימת האבזור עשירה בדומה לגרסת הבנזין וכוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

ג'נסיס GV70 חשמלי
הנהג נהנה ממושב מצוין עם שדה ראייה טוב והגה שלוש צלעות קטן יחסית ומוצלח יותר מזה המוצב בגרסת הבנזין (שתי צלעות וגדול יותר). מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב מאוד לשני נוסעים, עם יתרון בהשוואה ל-GV60 בעיקר בגישה אליו הודות למרכב הגבוה יותר. אבל המושב לנוסע שלישי צנוע יותר.

תא המטען קטן בכ-40 ליטר (503 ליטר) מגרסת הבנזין וגם נטול גלגל חלופי, אבל נוסף תא מתחת למכסה הקדמי (22 ליטר) לטובת אחסון כבל טעינה.

ג'נסיס GV70 חשמלי

נוחות נסיעה

על מנת לתמוך במשקל עצמי גבוה בכ-400 ק"ג מגרסת הבנזין, מערך המיתלים כולל בולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, ו-או נתונים ממצלמה סורקת דרך. למרות זאת, איכות הנסיעה פחות מבריקה מזו של גרסת הבנזין, מה שמתבטא בעיקר ביכולת השיכוך של מפגעי סלילה עירוניים.

ביקורת נוספת מופנית לרמת הרעש הגבוהה מהצפוי. כן, זה רכב חשמלי חרישי, אבל מערכת ההנעה נשמעת מדי במהירות נמוכה, ורעשי רוח ודרך חודרים במהירות גבוהה למרות השמשות הכפולות בהן הוא מצויד באופן תקני. מערכת הפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים מוצעת רק בגרסאות הבכירות ועשויה להביא לשיפור מבחינה זו.

ג'נסיס GV70 חשמלי

יחידת הנעה

מערכת ההנעה דומה לזו של ה-GV60 בגרסת הביצועים, עם צמד מנועים חשמליים ותפוקה משולבת של 489 כ"ס (במצב בוסט). הביצועים יוצאי דופן, ועם 4.2 שניות ל-100 קמ"ש הוא לא רק מהיר משמעותית מגרסת הבנזין (ב-1.9 שניות), אלא גם מכל מתחריו הגרמניים.

ג'נסיס GV70 חשמלי
מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של קונצרן יונדאי ולטעמנו היא מהטובות (אם לא הטובה ביותר) בתעשייה, עם אפשרות בחירת עוצמה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה (בין מצב המדמה הילוך סרק ללא כל אגירת אנרגיה, למצב המאפשר ויתור כמעט מוחלט על הבלמים) וגם מצב 'אוטומטי' נעזר רדאר, המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב הרכב.

ג'נסיס GV70 חשמלי
מצברי 77.4 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה תיאורטי של 455 ק"מ. צריכת החשמל במבחן עמדה על 20.4 קוט"ש ל-100 ק"מ, כך שטווח הנסיעה הריאלי עומד על כ-380 ק"מ, דומה למתחרים הישירים.

מצברים במתח גבוה (800V) מאפשרים להשתמש בעמדות טעינה אולטרה מהירה בקצב של 350 קילוואט עם טעינה מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד. עמדות כאלו עדיין אין לאורך כבישי ישראל, אך יהיו בעתיד הלא רחוק. בעמדה מהירה רגילה, שמספקת קצב של 175 קילוואט, מדדנו לו 21 דקות מ-10% ל-80%, כ-10 דקות פחות משייקח למתחרים הגרמניים לבצע טעינה דומה.

ג'נסיס GV70 חשמלי

התנהגות כביש

תוספת המשקל פוגעת לא רק בנוחות הנסיעה, אך גם מביאה ליכולת דינמית פחות מושחזת. חלוקת הכוח בין שני המנועים החשמליים אינה מוקפדת, ובתאוצה חזקה ביציאה מהפניה ניכר אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים (תת-היגוי) מוגזם.

ג'נסיס GV70 חשמלי

סיכום

ג'נסיס GV70 החשמלי הוא רכב מרשים מבחינות רבות ואינו נופל ממתחריו בקטגוריה. לכך אחראית מערכת הנעה מתקדמת ויכולת טעינה מהירה במיוחד. וכל זאת מעל ליכולות הגבוהות ממילא של גרסת הבנזין, עם אותו עיצוב מרשים, סביבת נהג איכותית ורשימת אבזור עשירה. רק שזה חלקו הראשון של הסיכום, ויש עוד אחד.

מחיר גבוה בכ-100 אלף שקלים מגרסת הבנזין המשובחת והכמעט זהה, שנהנית גם מאיכויות נסיעה גבוהות יותר, חייב להיות מוצדק בדרך כלשהי. ומבחינה פיננסית גרידא הפער הזה לא מתקזז בשנים ספורות אלא יותר מכך. וגם, יש לזכור כי בגזרת החשמל - למי שלא זקוק לעוד קצת מקום - ה-GV60 עדיף עליו כמעט מכל בחינה. כולל טווח נסיעה אגב.

וזה מותיר את ה-GV70 החשמלי, דגם מוצלח בפני עצמו, באזור שהולם בעיקר ללקוחות שמרניים שרוצים לעבור להנעה חשמלית אבל מעדיפים לעשות זאת ללא קפיצה גדולה מדי. עבור אלה, שגם מסוגלים לשלם את תוספת המחיר הגדולה, הוא עשוי להיות אפילו הבחירה המועדפת בשוק המקומי. אבל רק עבורם. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה