דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גולף GTI החדשה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



לא מצליח להירדם בלילה שלפני. המחשבות מתרוצצות בראש. זכרונות משעת לילה מאוחרת בכביש מפותל עם גולף GTI דור 5 אדומה, חמש דלתות, DSG. חיוך גדול על הפנים. רף הציפיות שלי לקראת יום עם גולף GTI החדשה [לחוות דעת על הרכב החדש - פולקסווגן גולף GTI] גבוה. אני מקווה שאני לא סתם מבזבז יום חופש מהעבודה עליה.


היום האפור של השנה הגיע. אובך באוויר, עננים ברקע ואפילו גשם פה ושם. בתוך כל האפור הזה הגולף מגיעה בצבע אדום לוהט, בדיוק כמו אותה אדמונית מהמפגש הקודם - GTI דור 5. מסתובב קצת מסביב לאדמונית המבריקה. בהמשך לבניית הציפיות, על הנייר הדור השישי של גולף GTI אמור להיות טוב יותר, למרות שפולקסווגן רצו בעיקר לחסוך בעלויות הייצור בהשוואה לדור הקודם.

פולקסווגן גולף GTI החדשה
פולקסווגן גולף GTI. לא צעקנית / צילומים: טל ברונפר


אז מה השתנה? השוני במראה בהשוואה לדור היוצא מתבטא בעיקר בפרצוף, בפנסים האחוריים, בפגושים ובמפלט האחורי שמתפצל לשני הצדדים. הפרופיל דומה עד כדי לזהות לדגם היוצא ואף החישוקים הקלים זהים. הגולף לא מושכת יותר מדי מבטים על הכביש, למרות הצבע הזועק. מצד שני, ביום אפור כזה עוברי האורח מתרכזים בלהישאר יבשים ולא לנעוץ מבטים במכוניות אדומות. הגיע הזמן לנהוג ולראות האם הציפיות יתממשו.

תא הנוסעים המרווח של הגולף שחור למהדרין: הדיפונים, הריפודים, השטיחים ובעצם הכל צבוע בכל קשת הגוונים של שחור. הנדסת האנוש מעולה: כל הפקדים נופלים בדיוק לידיים, מתגי החלונות שופרו והם פונים כעת לנהג. החומרים איכותיים כמצופה וכל תאי האחסון (חוץ מהתא הקטן משמאל. תפסנו אתכם, פולקסווגן) מרופדים כיאות.

ההגה החדש נאה, נוח מאוד לאחיזה, החלק הקטום בתחתית נשמר ובנוסף לכפתורי מערכת השמע ותג ה-GTI המתכתי, התווספו גם פקדי שליטה על הדיבורית המקורית. ההיפך הגמור מאביזר נהיגה. מתגי העברת ההילוכים נמצאים בדיוק במקום הנכון, ממש כקונטרה לכפתורי ה-send/end. המושבים חובקים בצורה אימהית, אך הם נוחים בעיקר לאנשים רזים. שמנים מהממוצע יחושו בהם דחוקים. לפולקסווגן לא נמאס מהקריצה הרטרואית אז הם השאירו את הדוגמא המשובצת על המושבים. ישיבה במושבים העמוקים ואחיזה בהגה העבה עושים חשק להתניע.

פולקסווגן גולף GTI החדשה 2010


התנעת מנוע ה-TSI נשמעת כמו תקתוק מנוע ה-TDI של נהג המונית שחולפת ליד, ממש כמו בדגם הקודם. לא נורא, תוך שניה שכחנו שזה נשמע ככה. הספק המנוע שופר קלות ביחס לדור היוצא: עשרה כוחות הסוס הנוספים (210 כ"ס) אמורים לפצות על עשרות הקילוגרמים הבודדים שהתווספו בלידה האחרונה (לא פשוט למצוא תינוק ששוקל יותר מ-1370 ק"ג). שיא המומנט (28.6 קג"מ) מושג ב-1700 סל"ד, 100 סל"ד נמוך יותר מהדגם היוצא. תיבת ההילוכים כפולת-המצמדים שמותקנת ב-GTI הזו אינה הדגם המתקדם ביותר עם שבעה הילוכים, אלא "רק" שישה. יש לי תחושה שנסתדר עם זה.


הגולף מורידה את כל אותם 210 סוסים לכביש דרך שני הגלגלים הקדמיים בצורה מרשימה. הנהג מכוון את הגולף לאן שהוא רוצה והיא ממריאה לשם. המדרגה בסוף דוושת התאוצה קיימת ברוב דגמי קונצרן פולקסווגן, אבל בגולף היא מתפקדת בתור "מדרגת אטרף": הקצב הופך לסופר-מהיר בסוף הדוושה. הצלם מתפתל בחוסר נעימות במושב מימין.

פולקסווגן גולף GTI החדשה 2010


הבלמים מספקים עוצמה טובה והיזון חוזר טוב. ה-ABS לא נכנס לפעולה באופן מוקדם מדי אפילו בכביש רטוב. הנטיה לתת-היגוי תחת עומס מתונה יותר מהדגם הקודם, כנראה תודות לאותה מערכת XDS שאמורה להאט את הגלגל שמנסה להוריד יותר מדי כוח לכביש. למרות קשיחות מיתליה, הגולף נצמדת לכביש בצורה מעוררת התפעלות ולא יוצאת מאיזון בקלות.

בלי לשים לב, הגולף ממריאה למהירויות-שלילה בקלילות, בלי דרמות. המחסור בדרמה הוא הבעיה הגדולה של הגולף. היא צולחת פניות מהר, חד וחלק. היא עושה נפלאות על הכביש אך לא מעבירה מספיק תחושות אל הנהג, בעיקר דרך ההגה. בכל המוחלטות הזו, חסרה קצת התרגשות. הגולף מזכירה מעט את אותן יפניות מוגדשות ומתוחכמות-הנעה שהופכות את הנהג לסטיג הישראלי (והוא אפילו לא ידע שהוא כזה). הייתכן שציפיתי ממנה יותר מדי?

מה שהגולף כן מעבירה הלאה הם תחלואי הכביש. מהלך ראשוני נוקשה של הבולמים מעביר בדיוור ישיר את זעזועי הכביש ישירות לישבני הנוסעים. הצלם שוב מתפתל בחוסר נעימות במושב מימין. הגולף אינה מתרסקת על שברי הכביש אך היא מעבירה אותם היטב לנוסעים. כבישים עירוניים סדוקים במיוחד, כולל כביש-מדד-קבוע במבחני דרכים שלא ברור איך לא שיפצו אותו עד היום, עברו תחת גלגליה בשלום וצקצוק לא נשמע.

פולקסווגן גולף GTI החדשה 2010
פולקסווגן גולף GTI החדשה 2010


כיול המיתלים על הצד הנוקשה מגלה את הצד החיובי בכביש המהיר: נוחות הנסיעה טובה ומרוסנת. היא לא סיטרואן C5 או אפילו לא פולקסווגן פאסאט, אבל נסיעה לאילת עם הילדים תעבור בשלום (ומהר).

וזה כל היופי שבעניין. גולף GTI עושה עבודה טובה בתור מכונית ספורטיבית לנהג שרוצה להסיע את משפחתו וליהנות מדי פעם מנהיגה ספורטיבית. מכונית שימושית, מרווחת ואיכותית שניתן לעשות איתה גיחות בשביל הנפש לכבישים הסודיים שלך, לתת לבן/בת הזוג להקפיץ איתה את הילדים בבוקר לבית הספר בלי שהוא/היא יתלוננו על תיבת ההילוכים. ממש ליהנות מכל העולמות.

פולקסווגן גולף GTI החדשה 2010


אז רגע לפני השורה התחתונה, מה כתוב בשורת התקציב? נראה שאותו חסכון שפולקסווגן תכננו להשיג בדור השישי עשה את דרכו אל הלקוח. אותה אדמונית חמש דלתות DSG עלתה 250 אלף ש"ח לפני חמש שנים וכיום היא עולה 210 אלף ש"ח. מאחר וסובארו השאירו רק את ה-B3 STI בהיצע שלהם ולפני שלאנסר ראלי-ארט עברה תחת ידינו, לא נגזים אם נכתיר את הגולף GTI כאלטרנטיבה הטובה ביותר למכונית ספורטיבית למשפחה בטווח המחירים הזה. היה שווה לבזבז יום חופש עליה.

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

 

 

פולקסווגן גולף GTI, מנוע 2.0 ליטר טורבו, DSG

 

יתרונות

חסרונות

ביצועים טובים

לא מרגשת כמצופה מהשם

פרקטית ביומיום

נוחות בינונית בנסיעה עירונית

התנהגות כביש ברמה גבוהה

היגוי לא מספק

מחיר סביר יחסית

תא נוסעים איכותי אך אפרורי

 

פורסם לראשונה ב- 30.12.09

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה