תוספת המושבים לא הופכת את ה-CR-V למשהו גדול ומסורבל, והדור החדש ועתיר המושבים נראה פשוט כעדכון מקיף לדור הקודם. לא אהבתי במיוחד את קורת הניקל האחורית, שלטעמי הופכת את חלקו האחורי למקושקש-משהו, אבל חוץ מהקורה הזו הקרוסאובר של הונדה נראה רך, אלגנטי ונעים לעיניים. גם במבט מלפנים וגם מאחור ל-CR-V יש פרופיל עגלגל ומודרני, אבל כזה שגם נראה מעט שרירי וחסון.
הונדה CR-V מוצע במחיר גבוה מהותית ממחירי הפתיחה של המתחרים המקובלים, אבל במבט פנימה לא מגלים יוקרה. זאת מלבד פסי הקישוט דמויי העץ, שהם בין היפים ביותר שראיתי, והם בהחלט מוסיפים מאוד. מול הנהג עמדת שליטה מחמיאה. זו כוללת אזור מוגבה של ידית ההילוכים ובלם החניה וכן הגה מעוצב ועתיר כפתורים שימושיים.
תא הנוסעים
סביב הנהג וכ-ל הנוסעים יש מגוון נאה של תאי ופתרונות אחסון, תא מודולרי בין הנהג והנוסע, תא שימושי מאוד לטלפון הנייד, תאים בדלתות, מחזיקי כוסות, בקיצור, כל מה שצריכה משפחה בדרך לים המלח.
הנהג בעיקר, אבל גם נוסעיו, יכולים ליהנות ממערכת מולטימדיה, שכוללת גם חיבוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מה שכן, גם התפעול וגם עיצוב תוכן המערכת ולוח המחוונים נותנים תחושה קצת מיושנת ומסורבלת, הן בפן של עומס המידע והן באופן התפעול והדפדוף.
ה-CR-V נמכר במקומותינו, נכון ל-2019, ברמת גימור אחת - אלגנס. בהיבט הבטיחות יש כאן מגוון מערכות: בקרת שיוט שומרת מרחק יעיל, היגוי אקטיבי שמגן על העולם מסוטים וגם בקרת עירנות. תחום הנוחות כולל בקרת אקלים מפוצלת ומראות מתקפלות.
המושבים הקדמיים נוחים ומתחממים. מושב הנהג מציע גם תמיכה לגב התחתון ואפשר להשיג תנוחת נהיגה שולטת וטובה. גם המושבים בשורה האמצעית נוחים למדי. המרחב בשורה הזו לא מאוד נדיב למבוגרים גדולים מהממוצע, בעיקר לראש, אבל המושבים נעים על מסילות, כך שאפשר להנדס את מרחב הברכיים בין שורות המושבים, השנייה והשלישית.
לעומת השורה השנייה, שקל להיכנס אליה ונהנית מפתחי מיזוג, לשורה השלישית קשה להיכנס ואין בה פתחי מיזוג. השורה הזו גם צפופה הרבה יותר, מבהירה שמדובר בתוספת מושבים לשעות הצורך, או לילדים בממדים צעירים.
תא המטען נפתח ונסגר חשמלית. אם משתמשים בכל המושבים, הנפח שלו צנוע מאוד, 150 ליטר. עם זאת, ברגע שמקפלים (בקלות) אפילו מושב אחד, הנפח הופך הרבה יותר גדול ושימושי. רצפת התא עולה ויורדת לפי הצורך.
נוחות נסיעה
למרות שמדובר בכלי רכב גדול מספיק לשלוש שורות מושבים, הונדה CR-V דווקא לא תופס המון מקום על הכביש. עם אורך כללי של 460 סנטימטרים בלבד, אפשר להסתדר איתו די בקלות בחניות ורחובות קטנים. מצלמת התנועה לאחור והחיישנים שמזהירים מהתקרבות גדולה מדי לאובייקטים אחרים מכל הכיוונים, כל אלה מקלים עוד יותר את התמרון בעיר הצפופה, למרות התכולה החריגה. עם זאת, סיבובי פרסה ותמרונים צפופים מדי הם טריטוריה קצת מורכבת עבור הקרוסאובר ושינוי הפרספקטיבה בקצה מראות הצד מקשה לטעמי להבין מה קורה מאחור.
נוחות? ה-CR-V זורח בתחום הזה. מרגישים בצורה עדינה את מה שקורה מתחת לגלגלים, אבל זה מסתיים בדיוק במקום שבו אנחנו מרגישים איפה אנחנו נוסעים ולא מגיע להטרדה ואי-נוחות. אפילו בעיר עתירת פסי ההאטה ושברי האספלט, CR-V מרסן מצוין ופשוט נוח.
מחוץ לעיר הקרוסאובר היפני-אמריקאי ממשיך להפגין את יכולתו בנוחות הנסיעה. לצד ריסון מצוין וגוף יציב ובטוח, נהנים כאן גם מבידוד מצוין מרעשי הכביש והרוח. את המנוע שומעים כשלוחצים אותו.
מנוע ותיבת הילוכים
ואם הזכרנו זה ששומעים את המנוע, בואו נסביר מה עומד מאחורי הצלילים. מהנדסי הונדה תמיד היו בחזית של הפקת הרבה כוח ממנועים קטנים (ע"ע הרודסטר הספורטיבית הונדה S2000 שכבר ב-1999 הפיקה 240 כ"ס ממנוע בנזין בנפח 2000 סמ"ק ללא מגדש טורבו) וגם כאן הנתונים מרשימים למדי: מנוע (כן טורבו) בנפח 1,500 סמ"ק שמייצר 193 כ"ס ומומנט נאה של כ-25 קג"מ. כל הכוח הזה עובר לכל ארבעת הגלגלים וזאת באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.
במציאות, המנוע לא מרגיש שרירי וגדול אלא כזה שיכול להתאמץ מאוד ולהפיק די הרבה כוח במאמץ. המשמעות היא שמרגישים את המנוע היטב, הוא רועש יחסית וגם קצת מחוספס ולא מאוד מעודן. אגב, דווקא במהירויות גבוהות חסר לפעמים מעט כוח להאצה.
התגובות של המנוע טובות מאוד, גם בשלבים מוקדמים של הלחיצה. תיבת ההילוכים מצידה לא תמיד משתפת פעולה עם כל הששון והשמחה ולכן לא תמיד מקבלים את הביצועים שאנחנו מצפים להם.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן: כ-9 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
העובדה שכוח המנוע עובר לכל ארבעת הגלגלים מסייעת ל-CR-V בסיטואציות עם אחיזה בעייתית, למשל בהאצות על כביש חלק מגשם, בוץ או קיפאון. בכלל, אחיזת הכביש ברכב הפנאי מצוינת וקשה להוציא אותו משיווי המשקל שלו.
מי שעוקב אחרי מבחני הדרכים שלנו, יודע שאנחנו לא מצפים לגדולות ונצורות מרכבי פנאי גבוהים, כשמנהיגים אותם במהירות מאתגרת בעיקולי הרים. ובכל זאת, יחסית לרכב פנאי שכזה, הונדה CR-V מתנהל בצורה מצוינת. לצד אחיזת הכביש הגבוהה, הגוף אינו נוטה בצורה משמעותית, מההגה אפשר לקבל לא מעט מידע על המתרחש על פני הכביש והגוף והשלדה מגיבים בצורה יציבה ונחושה לדרישות מהירות מהנהג לשינויי כיוון.
שטח
ועם היכולת הגבוהה הזו, שבאה עם עידון ונינוחות, אפשר בהחלט להיות מופתעים שהונדה CR-V גם יכול להיות בן לוויה לא רע בכלל לנסיעות בשטח, ואפילו קצת מעבר לשבילים הסלולים.
איך זה קורה? ובכן, אמרנו כבר שהכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים. נוסף על כך, רכב הפנאי ניצב גבוה מעל הקרקע - מרווח גחון של 21 סנטימטרים. גם עיצוב הפגושים הקדמיים והאחוריים מאפשר גישה ונטישה טובה יחסית (יחסית לסוג כזה של כלי רכב, לא יחסית לסוזוקי ג'ימני או טויוטה לנד קרוזר). בסיכומו של דבר, אפשר לקחת את שבעת הנוסעים על מימיותיהם ונעלי הטיולים שלהם, יותר לעומק השטח מכפי שהיינו לוקחים אותם עם מרבית המתחרים.
סיכום
אין הרבה רכבי שבעה מושבים בישראל ועל כן אנחנו מקבלים כל אופציה חדשה בתחום הזה בזרועות פתוחות. בשל מחירו הגבוה יחסית לגרסאות הכניסה של מתחריו, הונדה CR-V פונה בראש ובראשונה למשפחות גדולות ואמידות יחסית.
מי שירכוש אותו ייהנה ממרחב שימושי, בעיקר בשתי השורות הראשונות, מערך בטיחות מקיף, אחיזת כביש גבוהה, יכולת שטח לא רעה בכלל והכי הרבה - מנוחות נסיעה בולטת לטובה.
לדגמי הונדה בישראל - הונדה
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות