דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה ג'אז - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אפרת: "נו, מה תביא הפעם? ג'יפ??"
אייזיק: "לא. דווקא קטנה אבל מיוחדת משהו".

קטגוריית הסופר מיני, מגוונת ועשירה בדגמים: אירופאיות, קוריאניות, יפאניות , כולן מנסות לפתות אותנו. זה מתחיל בעיצוב, עובר דרך המיצוב,  ובעיקר בלשכנע אותנו מה באמת חשוב.
הונדה גאז' 2  נכנסת לחלל הענק שהשאירה אחריה הונדה ג'אז דור ראשון, הזכורה לטובה. הקודמת, להלן ג'אז 1,התהדרה בעיקר בתכנון פנים מבריק ומנוע חסכוני במיוחד, לצד אמינות וביקוש גבוה בשוק המשומשות.

קטלוג הרכב של iCar - הונדה ג'אז





הונדה ג'אז. צהוב בננה / צילומים: יצרן

ג'אז 1 לא הצטיינה בכל התחומים, היו נוחות ממנה ומהנות יותר לנהיגה, כך שמושלמת היא לא הייתה. ג'אז 2 מבטיחה לשמור על התכונות הטובות ואף לשפרם, ולטפל בתכונות הפחות מוצלחות. האם היא מצליחה?

לקחנו אותה לסופשבוע משפחתי, עם ילדים, סלים וקניות וגם לא מעט ציפיות.
אייזיק: "הצבע השחור של רכב ההדגמה, לא ממש מחמיא לג'אז. צבע אדום, או צהוב בננה למשל מתאים יותר לרכב הצעיר הזה".
אפרת: "שחור זה הצבע הכי יפה למכונית. בננה לך תאכל בשוק. הג'אז הזו נראית נחמדה, פה ושם היא מזכירה את  הFRV  מאחור, לא?".


מבנה המונובוקס – חלל אחד המאגד בתוכו את תא המנוע הנוסעים והמטען משווה לג'אז מראה מיניוואני קטן. פנסים גדולים ואלמנטים עיצוביים מאחיותיה הגדולות והתוצאה – עדיין ג'אז, עדיין חמודה, אבל הלסת לא נשמטת מטה בתדהמה .

גם בכניסה לרכב לא נרשמה הפתעה - תכנון הפנים נשאר מבריק, והסטת החלון הקדמי ב-12 ס"מ לפנים ביחס לדגם הקודם, כמו גם הגידול במימדים יוצרים תחושת מרחב משופרת, לה הורגלנו בג'אז המקורית.


אפרת: "אוהבת לשבת גבוה יותר וכן, הגבהתי את המושב למקסימום".
אייזיק: "אין לך פחד גבהים?"

יתרון החלון הקדמי המרוחק לפנים מתבטא גם בשדה ראיה משופר ובשילוב תנוחת נהיגה טובה, נעים לשהות במושב הנהג בג'אז. הכפתורים והשעונים, כולם מונחים ועובדים ללא התחכמויות ובצורה ההגיונית ביותר, ויש גם הגה בסגנון הסיוויק .


הונדה ג'אז. שימושית

הונדה ג'אז מתוכננת כך שכל חפץ שיוכנס לתוכה ימצא את מקומו- החל מכוס שתייה וכלה במכונת כביסה: המתחרות שלה למשל מסתפקות בנפח של כ-300 ליטר ואף פחות  מזה לתא המטען, לג'אז יש 400.
ניצול תא הנוסעים - מטען הוא הרי גולת הכותרת של הג'אז הזו - במשיכת ידית קלה וללא כל מאמץ תוכלו להתאים את פנים הרכב לכל נפח הטענה נדרש- נפלא!


אייזיק: "את רואה אפרת, המושבים מתקפלים במגוון צורות, ובקלות מדהימה, הנה , תראי".
אפרת: "טוב, תניח כבר את השקיות. בוא ניסע".

אייזיק: "הנה , תנהגי בעצמך. לא רוצה ליצור אצלך דעות קדומות, אך אין כאן תיבה אוטומטית רגילה, זהו גיר רובוטי שהוא בעצם תיבה רגילה עם מצמד חשמלי והוא לא כמו שאת רגילה בתיבה אוטומטית נורמלית".
אפרת: "זה נוראי איך שבכל החלפת הילוך הרכב מאט ומתנדנד. לא אוהבת!"
אייזיק: "ניסית את התפעול הידני? יש גם מנופים מאחורי ההגה בנוסף לידית הרגילה, אם מתאמים את עזיבת דוושת הגז עם החלפת ההילוך, הנדנוד מורגש פחות."
אפרת: "???"


לג'אז הזו מנוע 1.4 ליטר, (ויש גם מנוע1.2  ליטר), לא ביצועים עוצרי נשימה, אבל היא סוחבת.


אפרת: "מרגישים בג'אז כאילו הייתה מכונית גדולה יותר. די שקטה, למעט רעשי הרוח במהירויות גבוהות והיא די נינוחה בכביש המהיר".
אייזיק: "אכן שיפור מהג'אז הקודמת שהייתה קופצנית ועצבנית יותר".

משופרת גם אחיזת הכביש ובשילוב עם מערכת בקרת היציבות VSA, הג'אז הזו מהירה בסיבובים, אם כי עדיין מנותקת מדי מהנהג, בעיקר ההיזון החוזר מההגה.



הונדה ג'אז. תא הנוסעים שופר מהותית

אייזיק: "כמי שגומעת כ-40,000 ק"מ בשנה, כדאי לך לשקול את הג'אז, שכן היא מאוד חסכונית.
אפרת: "אני אחשוב על זה".

אייזיק: "היא גמאה במבחן בנסיעה מעורבת כ-14 ק"מ לליטר. בנהיגה בינעירונית שמאפיינת את נסיעותיך היא תהיה הרבה יותר חסכונית".

אפרת : "מה, לא התלוננת קודם שהיא יקרה יחסית?"
אייזיק: "אכן.  במחיר שלה 138000 ? (לגרסת הספורט ) ,את יכולה לקנות את
ההונדה אינסייט ההיברידית החדשה או אפילו סיוויק 1.8 (כמעט). אם תקני סובארו B3 קומפקטית תקבלי עודף. ג'אז ידנית תהיה במחיר שפוי יותר ויש גם גרסה זולה יותר בנפח 1.2".
אפרת: "אני אסכם: הג'אז נחמדה מאוד, אבל עם התיבה הזו והמחיר הזה, גם אם היא מרווחת כמו משפחתית, יש אופציות קוסמות יותר".


לדגמי הונדה בישראל - הונדה

פורסם לראשונה ב- 25.05.09

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. במחיר כזה.. 
    אלון, 28-05-2009

    אפשר לקנות גולף חדשה לגמרי, אפשר לקנות 308, אפשר לקנות ג'טה ואפשר לקנות לאנסר. מי ילך ויקנה סופר מיני פחות איכותית ופחות חזקה במקום רכב יותר איכותי ובעל מנוע חזק יותר ועדיין עם עודף ?

    סגור תגובה

  • 2. תגובה ל1 
    אלי, 23-02-2010

    אני אומר לך בדיוק מי יקנה - מי שקלט שהמכונית עושה 16 קמ לליטר בתוך העיר. עם גולף תגיע אולי ל8 (כפול הא!)
    יקנה מי שמבין שערך המכונית שלו ישמר כמו יצירת אומנות של דוינצי. הגאז היא המכונית הכי שומרת על ערכה במחירון יצחק לוי.
    את פזו תעשה טובה ואל תשווה בכלל. זאת מכונית יפה מאד נוחה מאד אבל מה לעשות היא מתפרקת גם פיזית וגם במחירון (כן מחירון זה חשוב למי שנוהג להחליף אוטו בתדירות גבוהה) ובגטה אתה לא יכול לקנות מכונת כביסה ולחזור איתה הבייתה. אז לפני שאתה זורק שמות של מכוניות תלמד קצת על הגאז ותבין למה היא המכונית הנמכרת ביותר בבריטניה.

    סגור תגובה

  • 3. הכי חכם 
    זה ממש לא המחיר, 16-05-2014

    11008 עד 118 לגרסה הכי יקרה ב היריד
    עדיעדיין יקר אבל לא להסחף ממש לא 138

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה