דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה ג'אז היברידית - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

הייתם מאמינים? הונדה ג'אז כבר בת 19. בתקופה הזו היא הספיקה לעבור 3 דורות, ולאחרונה הגיע לישראל דור חדש ורביעי במספר שהוצג בעולם בסוף 2019.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: הונדה ג'אז היברידית


הונדה ג'אז היברידית, 1.5 ליטרים, 109 כ"ס, תמסורת ישירה, מ-119,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

בידוד רעשים

מרווח ושימושיות

ביצועי מנוע

הנדסת אנוש

  מחיר כחדשה

צפייה בתוכן הונדה ג'אז היברידית - מבחן וידאו



על פניו הג'אז היא עוד מתחרה בקטגוריית הסופר מיני, אבל מאז ומתמיד היא היתה חריגה בנוף בזכות המרווח הפנימי והשימושיות. הדור הרביעי מציג יחידת הנעה היברידית חדשה, שונה מזו שהכרנו בדור השני, ולמפרט גם מצטרפות לא מעט מערכות בטיחות חדשות. אז מה יש לג'אז שאין לאחרות ומה הופך אותה לסופר מיני כל כך?

עיצוב

העיצוב בדור הזה שונה מהסגנון של הסיוויק, למשל. הוא לא מחודד כמוה אלא יותר עגלגל וחמוד. הפנסים בחזית גדולים, האף קצת פחוס ובפרופיל יש משהו קצת מיקרו-וואני. לא כולם יאהבו, אבל היא נראית חמודה בדרכה שלה.

מאחור הג'אז פשוטה ותכליתית. היא לא הגיעה כדי לעשות רושם מוחצן ואין פה כל מיני נגיעות ניקל או פתחי אוורור ואגזוזים מדומים שפגשנו בדגמים מתחרים.

הונדה גאז

גם עיצוב הפנים פשוט ולא מתחכם, אבל נעים מאוד לעין כשיש כמה נגיעות שמשדרגות את האווירה, כמו למשל הגימורים בצבע הלבן, מסך המולטימדיה הבולט ושלושת הגלגלות הכסופות של בקרת האקלים. מעמדת הנהג זה מרגיש קצת כאילו מחזיקים איזה Game Boy עם התצוגות המדליקות בלוח המחוונים הדיגיטלי וההגה עם שני החישורים.

הונדה גאז

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים והם רכים במידה. ישנה תמיכה טובה לירכיים ואפילו תמיכה צידית מסוימת. המושבים יתאימו גם לבעלי מבנה גוף רחב ומושב הנהג מציע גם אפשרות כוונון לזווית משענת הראש. נציין כי מיכל הדלק שממוקם מתחת למושבים הקדמיים עלול להפריע לרגלו השמאלית של הנוסע.

מאז ומעולם תנוחת הישיבה בג'אז היתה גבוהה יחסית. זה המצב גם בדור החדש, ובמקביל גם שדה הראיה השתפר. את הקורה הקדמית העבה מהדור הקודם הזיזו אחורה וזו הקדמית צרה; יחד עם שטח חלונות הצד המשולשים שגדל משמעותית מתקבלת זווית ראיה רחבה לפנים, שמזכירה קצת את זו של סיטרואן C3 פיקאסו.

הונדה גאז

הנדסת האנוש באופן כללי טובה מאוד. מהר מאוד מתאקלמים לרכב וקל להבין מה כל כפתור עושה ואיך מתפעלים כל דבר.

הכניסה למושב האחורי קלה ונוחה בזכות מפתח רחב של הדלת (כמעט 90 מעלות). זווית הפתיחה והמפתח הרחב מקלים מאוד על התקנת מושבי בטיחות וחגירת ילדים. בנוסף המושב האחורי גבוה יחסית ואין את תחושת ה"נפילה" כשנכנסים לרכב.

הונדה גאז

מרווח הראש מאחור טוב מאוד ומרווח הרגליים מרשים ולא יבייש גם מכוניות משפחתיות. המושבים האחוריים מעוצבים כשני מושבים נפרדים, אבל אם ממש תצטרכו תצליחו להכניס מבוגר שלישי בזכות תעלת הינע כמעט שטוחה שניתן להניח עליה את שתי הרגליים. קחו בחשבון שהמושב עצמו מוגבה וצר מאוד ולכן ישיבה באמצע לא תהיה נוחה לאורך זמן.

הונדה גאז

הונדה ג'אז משווקת כרגע בשתי רמות גימור, Comfort ו-Elegance הבכירה. בגרסת "קומפורט" תמצאו הנעה בכפתור, מסך מולטימדיה בגודל 5 אינץ', תאורת לד מלאה, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים שקיררה את הרכב מצוין בימי המבחן הלוהטים (אך מסך הפלסטיק שלה נראה קצת עכור), חימום במושבים, מצלמת רוורס ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.

רמת הגימור "אלגנס" משדרגת את מסך המולטימדיה ל-9 אינץ' ומוסיפה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות ושקע USB נוסף. המערכת פועלת בצורה חלקה עם תפריטים ברורים וכפתור פיזי לעוצמת השמע, כפתור "חזור" וכפתור "בית" ובנוסף גם מערכת השמע מפתיעה באיכותה. כמו כן גרסת האלגנס מציעה גם חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מושבים בריפוד בד משולב עור וחישוקים קלים "היברידיים" – על ג'אנט הסגסוגת מולבשת צלחת פלסטיק. נו טוב.

הונדה גאז

שתי רמות הגימור מציעות מערך בטיחות מרשים העושה שימוש במצלמה בעלת זווית רחבה וללא רדאר. בג'אז החדשה יש בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי רוכבי דו-גלגלי והולכי רגל גם בלילה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז הנתיב. כשהאחרונה פועלת ללא פונקציית מרכז הנתיב היא משהה את פעילותה לאחר מספר תיקוני נתיב רצופים ומפסיקה לעבוד לזמן מסוים. לא ברור למה. היצע כריות האוויר כולל לא פחות מ-10 כריות, כולל כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים כדי שחלילה הנהג והנוסע לא יתנגשו אחד בשני בשעת תאונה.

איכות החומרים סבירה ביחס לקטגוריה. הפלסטיקה אמנם מרגישה קצת קשה וחלולה אבל איכות ההרכבה טובה בסך הכל. לצד זאת הבד במושבים נעים ובגרסה הבכירה חלקי פלסטיק נוספים זוכים לדיפון דמוי עור. רק חבל שידית ההילוכים וההגה לא זכו לכך גם בגרסת "אלגנס" היקרה.

הונדה גאז

מבחינת שימושיות יש כאן לא מעט תאים, בהם תא כפפות ועוד תא עליון נסגר (אך קטן ממנו), 2 מחזיקי כוסות מול פתחי המיזוג, שני תאים סבירים בגודלם בדלתות ועוד שניים קטנים בידיות, תא לטלפון מול ידית ההילוכים, מחזיק כוסות נוסף ועוד תא עמוק לפניו, וכמובן משענת היד עם תא נוסף בתוכה.

לתא המטען נפח של 304 ליטרים והוא שימושי למדי. סף ההעמסה נמוך ואפשר כמובן לפרק את המדף ולנצל את מימד הגובה. בתא עצמו יש שני ווי תליה ותאורה אחת ותא נוסף מתחת לרצפה שבו אפשר לאחסן חפצים עדינים או כאלה שעלולים ללכלך את הבגאז'. גלגל חלופי אין ובמקומו ישנה ערכת ניפוח. חבל.

הונדה גאז

כמו בדור הקודם, גם כאן יש את ה-Magic Seats של הונדה. הכוונה היא למושבים האחוריים שניתנים לקיפול או להרמה ויוצרים תא מטען ענק, שמגיע עד 1,205 ליטרים. בקיפול לפנים אומנם יש מדרגה קטנה, אבל אם נרים את המושבים אפשר להכניס זוג אופניים ממש לתוך הרכב.

הונדה גאז

נוחות נסיעה

כמו בעבר, הג'אז מציגה כושר תמרון נהדר בסביבה העירונית. למרות המרווח הפנימי הנדיב, זו מכונית קטנה מבחוץ: היא קצרה ב-1.5 ס"מ מסיאט איביזה למשל. אין שום בעיה להשתחל איתה לחניות צפופות או לבצע פרסה במרכז העיר.

הונדה ג'אז גם מציעה נוחות נסיעה עירונית טובה בסך הכל. היא קצת נוקשה, אך ברמה סבירה והיא אינה מתרסקת במעבר שיבושים חדים. רעשי מתלים נשמעו בחלל הרכב.

בנסיעה בין-עירונית נשמרת נוחות נסיעה טובה והג'אז מרוסנת למדי, אך בידוד הרעשים לא מרשים וישנה תהודה ורעשי כביש נוכחים שפוגעים באיכות הנסיעה.

הונדה גאז

מנוע ותיבת הילוכים

הדור הרביעי של הונדה ג'אז מקבל יחידת הנעה היברידית חדשה לגמרי, שפועלת באופן שונה ממרבית המכוניות ההיברידיות. במקרה של הג'אז המנוע החשמלי הוא המניע העיקרי של הרכב והוא גם בעל ההספק הגבוה – 109 כ"ס ומומנט מירבי של 25.8 קג"מ שזמינים כמעט באופן מידי.

למנוע החשמלי משודך מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים בנפח של 1.5 ליטרים שמתפקד לרוב כמעיין גנרטור למנוע החשמלי. ההספק שלו עומד על 98 כ"ס; הונדה לא מפרסמת את הנתון המשולב של הספק המנועים.

אל המנוע משודכת תיבה שהיא בעצם סוג של תמסורת ישירה עם יחס העברה אחד, בדומה לרכבים חשמליים. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת הג'אז ב-9.4 שניות זריזות למדי, כאשר הזריזות מורגשת בעיקר ביציאה מהמקום ובמהירות עירונית.

הונדה גאז

ליחידת ההנעה החדשה 3 מצבי פעולה, שמתחלפים עצמאית ולנהג אין שליטה עליהם. המערכת מסוגלת לנתב את הכוח בין הנעה חשמלית לגמרי, הנעה משולבת או חיבור ישיר של מנוע הבנזין ישירות אל הגלגלים (באמצעות מצמד), זאת מאחר ובמהירות שיוט למנוע הבנזין יש יתרון על פני המנוע החשמלי. המעבר בין המצבים מתרחש כמעט מבלי שנרגיש.

הג'אז ההיברידית לא מספקת תחושה של כוח מתפרץ כמו במנועי טורבו או במנועים חשמליים חזקים יחסית. התחושה מאוד ליניארית ודי שטוחה. אין בעיה לבצע עקיפות או לנסוע בעליות ארוכות, אך במאמץ קולו של מנוע הבנזין נשמע היטב והתחושה היא שהוא מעדיף נסיעה רגועה. אין ספק שהיתרון של יחידת ההנעה הזו הוא בזריזות העירונית.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 20.8 ק"מ לליטר - נתון מרשים שהושג בהתנהלות שגרתית לגמרי.

הונדה גאז

התנהגות כביש

הג'אז לא מציגה אופי ספורטיבי. התקשורת מההגה והשלדה חסרה וישנה רכינת מרכב מורגשת - אבל בינינו, כנראה שזה לא יעניין את רוב הרוכשים הפוטנציאליים. בסופו של יום מדובר במכונית בטוחה ונשלטת וזה מה שחשוב.

הונדה גאז

סיכום

הונדה ג'אז בדור הרביעי לא מוותרת על כמה מהמאפיינים הכי בולטים שלה - ישיבה גבוהה, מרווח פנים נדיב וכושר תמרון מצוין בסביבה האורבאנית. תוסיפו לכך יחידת הנעה היברידית חדשה עם צריכת דלק פנומנאלית, שיפור באיכות ובעיצוב הפנים ומערך בטיחות מרשים, וקיבלתם סופר-מיני ייחודית בנוף המכוניות הקטנות היום שמעניקה תמורה גבוהה מאוד בכמה פרמטרים חשובים.

מצד שני קשה להתעלם מביצועי המנוע הפושרים, בידוד הרעשים שאינו מצטיין וכמובן תג המחיר שלה כחדשה שגבוה מרוב המתחרות שלה (נכון למועד ביצוע המבחן).

אבל אם אתם מחפשים מכונית שהיא סופר-חסכונית וגם סופר-שימושית שיכולה לשמש כתחליף למכונית משפחתית קטנה, ואם אתם לא נוהרים כמו כולם לסגמנט רכבי הפנאי, כדאי לכם בהחלט להכיר את הונדה ג'אז החדשה.

לצפייה בכל דגמי הונדה בישראל

פורסם לראשונה ב- 23.09.20

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה