דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השקה מקומית: סובארו XV

Getting your Trinity Audio player ready...




סובארו לא אוהבת חידושים מסעירים. אנחנו לא בטוחים שהלקוחות של סובארו אוהבים חידושים מסעירים. האמת היא שמעטים היצרנים שמפתיעים עם חידושים מרחיקי לכת. פולקסווגן גולף תמיד תרגיש כמו שחשבנו שהיא תרגיש, יונדאי טוסון לעולם לא יפיל מישהו מהכסא וגם טויוטה קורולה היא כבר 50 שנה, ובכן, טויוטה קורולה.


סובארו XV

אז אחרי שטעמנו מסובארו XV החדש על מסלול סגור באוסטריה, הגענו למפגש ראשון עם הרכב על אספלט (ועפר) ישראלי. הציפיות, בהתאם להיכרותנו עם סובארו, היו לרכב דומה לדור הקודם - רק יותר טוב בכל מיני פרמטרים. זה בדיוק מה שגילינו בתום יום הנהיגה, ובשורות הקרובות נפרט בדיוק על השינויים.

התמונות מספרות פחות או יותר את כל מה שצריך לדעת על העיצוב. הוא נראה די דומה לדור הקודם, אבל מספיק שונה כדי שנרגיש שהתחלף דור. הפנסים הרוחביים מלפנים ומאחור נלקחו כמובן מהאימפרזה, ויחד עם פסי הגגון הוא לפעמים נראה כמו אאוטבק מוקטן. חיפויי הפלסטיק השחורים נמצאים כאן כדי להבהיר שמדובר בכלי רכב עם יומרות לשטח.

סובארו XV

מבפנים השינוי מקיף ועמוק הרבה יותר. העיצוב השתדרג הודות לשימוש ב-3 מסכים צבעוניים באיכות טובה - אחד בלוח המחוונים ושניים בקונסולה המרכזית; אהבנו את התפירה הכתומה לריפודים (בשתי הגרסאות הבכירות), שמופיעה גם על הדשבורד והדלתות. איכות החומרים עלתה בכמה וכמה רמות, וכעת יש ב-XV כפתורים עם תחושה שלא תבייש גם את פולקסווגן. מרשים.

**
מבחינת האבזור יש פה חלוקה ברורה. גרסת ה"קלאסיק", שמיועדת לציי רכב, מציעה מפרט סביר בלבד - כאשר גם מבחינת הנראות היא סובלת מנחיתות משמעותית. גרסת הפרימיום מוסיפה את הסטייל המתבקש ועוד כמה מערכות נחמדות, כמו מסך מולטימדיה גדול יותר, ריפודים שונים ומחשב דרך שונה. אבל רק בגרסה הבכירה תקבלו את מערכות הבטיחות המתקדמות, ועל כן נמליץ לכם בכל לשון לבחור בה. שווה בהחלט את ההפרש של כמה אלפי שקלים.

סובארו XV

ומפרט הבטיחות בגרסה היקרה אכן מרשים: ישנה בלימה אוטונומית שפועלת בכל מהירות (כלומר, עד 200 קמ"ש - כאשר ה-XV ממילא לא מגיע לשם); יש בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד לעצירה מלאה ומסוגלת לבצע "זחילה בפקקים"; יש גם ניטור רכב בשטח מת במראות עם התראת תנועה חוצה מאחור, יש חיישני חניה מקוריים מאחור עם בלימה אוטונומית משלהם, יש זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, אורות גבוהים אוטומטיים והתראת סטיה מנתיב - אך ללא תיקון אקטיבי. בגרסת ה-2.0 ליטרים הבכירה תקבלו גם תאורת לד וכניסה והנעה ללא מפתח.

**
ה-XV עוד לא לגמרי החליט אם הוא רכב פנאי קטן או לא. מצד אחד, הוא מבוסס על מכונית משפחתית - האימפרזה. מצד שני, הוא לא מרווח כמו הספורטאז' ומתחריו. בשורה האחורית יש מרווח רגליים מרשים לשני נוסעים, אך גבוהים יחושו בצפיפות לראש. לשלושה יהיה צפוף, ועיגון של 3 כסאות בטיחות נראה כמו משימה כמעט בלתי אפשרית, במקרה שתזדקקו לזה. גם תא המטען של ה-XV קטן למדי וסף ההטענה שלו גבוה. יכול להיות מאתגר משהו עבור משפחה שתרצה לצאת לטיול ארוך בשטח, למשל.

סובארו XV

**
יוצאים לכביש. תגובת הדוושה אופיינית לסובארו, עם נמרצות בריאה בזינוק מהמקום - אך כאן זה פחות או יותר מסתיים. גרסת ה-1.6 ליטרים מרגישה פשוט חלשה, ומאיצה באיטיות בכל מצב שהוא. עם הספק של 114 כ"ס על משקל של 1,425 ק"ג, הנתון הרשמי של 13.9 שניות ל-100 קמ"ש מרגיש פתאום כמו הערכה אופטימית.  לוקח לה זמן רב לצאת לעקיפה, להגיע למהירות שיוט או לטפס בשטח - ואלה תחושות שלא פגשנו במנועי ה-1.6 של הספורטז' או הטוסון, למשל. אגב, זה לא שונה מהותית מה-XV הקודמת.

סובארו XV

בגרסת ה-2.0 ליטרים המצב משתפר משמעותית. היא מאיצה בקצב סביר בהרבה, מצליחה להתמודד בלי בעיה מיוחדת עם קצב התנועה וגם לצאת לעקיפה מדי פעם. גם כאן לא מדובר במכונית שתצטיין לעומת מתחרות עם מנועי טורבו, למשל סוזוקי קרוסאובר או סיאט אטקה, אבל הביצועים בהחלט סבירים. תיבת ההילוכים הרציפה לא תורמת לתחושת הביצועים, וכמו בעבר, נוטה להרעיש יותר תחת עומס.

**
רגע לפני שעוזבים את הכביש ויורדים לשטח, צריך לתת לסובארו מחמאות ענקיות על רמת הנוחות שהם הצליחו לייצר. גם הדור הקודם היה נוח, אבל כאן הרמה גבוהה אפילו יותר. הוא סופג היטב שיבושים, נעים ומרגיע, ורק לעיתים רחוקות סובל מנדנוד קל או רכינה. זהו רכב שיטפל היטב במהמורות מכל סוג. מנגד, בידוד הרעשים לא מצטיין.

סובארו XV

גם היכולת הדינאמית שלו מצוינת, אם כי כאן מורגש פער משמעותי לעומת הדור הקודם. זה כבר לא "רכב ראלי" שובב. שלדת ה-XV עברה הקשחה משמעותית מחד והמתלים התרככו מאידך. זה אומר שישנן זוויות גלגול משמעותיות בפניות, אך התקשורת עם הנהג טובה וניתן ליהנות גם בין העיקולים - למרות ההגה הסינטטי. ה-XV עגול יותר מקודמו, מעדן את התגובות ומרגיש בוגר יותר. זה הופך אותו לרכב בטוח יותר מבעבר.

**
בשטח ה-XV שמר על המאפיינים המוכרים והאהובים מהדור הקודם, שמציבים אותו כרכב הפנאי היחיד בקבוצתו שמסוגל באמת לרדת לשטח. את השבילים של שפלת יהודה הוא מגהץ בקלילות, מסב נוחות גבוהה לנוסעים ומייצר לא מעט החלקות זנב פוטוגניות. בשטחים טכניים יותר הוא נהנה ממרווח גחון נדיב של 22 ס"מ, מהלך מתלה לא רע וגם מערכת אלקטרונית (X Mode) שיודעת לחלק את הכוח ולסייע לנהג במצבים של הצלבות.

סובארו XV

ועדיין, צריך לזכור שזהו ג'יפון שמיועד בעיקר לכביש. יש לו לא מעט פלסטיקה עדינה שם למטה, יש לו גיר רציף שמסוגל להתחמם בנהיגת שטח אגרסיבית (כפי שאכן קרה לאחד מכלי הרכב בהשקה) ואין לו הילוך כוח או נעילות אמיתיות. קחו אותו לטיול בכיף, רק תהיו מודעים למגבלות.

**
מהטעימה הראשונה שלנו על כביש ישראלי, נראה כי סובארו XV עבר שיפור משמעותי. השדרוג המשמעותי ביותר שלו הוא ללא ספק חבילת מערכות הבטיחות - שקיימת רק בגרסה היקרה. מעבר לזה, תא הנוסעים שלו מרגיש איכותי מבעבר, הוא נוח יותר לנסיעה ומוצלח יותר גם בשטח. מנגד, נקודות התורפה שלו נותרו כשהיו: הביצועים חלשים בגרסת ה-1.6 ליטרים, המרווח סביר בלבד ותא המטען קטן יחסית.

סובארו XV

אם אתם אוהבים לטייל בשטח, רוצים מכונית נוחה לכביש ומסתדרים עם המימדים שלו - זו ללא ספק אופציה שאתם חייבים לשקול. רק בבקשה, נסו לא לוותר על חבילת הבטיחות המתקדמת.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה