ההצלחה של ה-850 הולידה המשכיות וכך, כחצי יובל מאוחר יותר, דרך ה-"S70", אנחנו פוגשים בנינה של המכונית ההיא, וולוו S60, דור שלישי. גם המכונית הזו מתחילה משהו חדש - המכונית הראשונה שוולוו מייצר בארה"ב, משם היא גם נשלחת אלינו. ועכשיו היא גם מגיעה בגרסת פלאג אין הייבריד מסקרנת, עם ביצועים יוצאים מהכלל וצריכת דלק מעולה.
עיצוב הוא עניין של טעם. לטעמי וולוו S60 נראית נהדר. זו וריאציה מעודנת ועדיין אתלטית ומעניינת לשאר העיצובים של וולוו בימינו. בחזית היא יפה ולא מפתיעה, עם גריל המתכת הגדול ופנסי "הפטיש של תור". מאחור הפנסים נראים כמו שרטוט גרפי מעודן, אבל הקטע המוצלח ביותר הוא אזור הקורה האחורית, שם יש אזור כאילו לא גמור, קצת אווירה מחוספסת וכוחנית. בכל זאת, מורשת ויקינגית.
בתוך תא הנוסעים כמעט שלא צריך לומר (טוב, נאמר בכל זאת), כמו שאר דגמי וולוו, יש כאן את אחד העיצובים המוצלחים בתעשייה. החומרים כאן איכותיים מאוד בדרך כלל והעיצוב מינימליסטי-יוקרתי, עם כל מיני גימורים ונגיעות בסגנון סקנדינבי, כמו ידית ההילוכים מעוטרת הקריסטל (בגרסת אינסקריפשן) או דגל שבדיה התפור לצד המושב.
תפעול המערכות לא תמיד אידיאלי. השימוש במסך לעתים קל ונוח, אולם דרכו צריך להפעיל גם את מערכת המיזוג. התפעול על ההגה, שדווקא כולל כפתורים גדולים וברורים, לא תמיד מקל על הנהג להשיג את מבוקשו.
תא הנוסעים
חובבי המוזיקה ייהנו בתא הנוסעים ממערכת סאונד משובחת של הרמן קרדון, שיכולה להשמיע את מה שיש לנו בטלפון, בין היתר באמצעות חיבוריות של המולטימדיה למערכות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. נוסף לכך בסביבת הנהג והנוסע כמה תאי אחסון, אולם הם אינם רבים וגם אלו שקיימים רדודים יחסית.
עוד מסורת וולוואית היא נוחות המושבים, וגם ב-S60 תענוג להירכס גם לכמה שעות. המושבים ברמת הגימור אינסקריפשן (של מכונית המבחן) רכים אבל תומכים וכדי להתמודד עם השלגים הסקנדינביים בחולון הנהג והנוסע מתפנקים גם בחימום. המושבים ברמת ה-"R דיזיין" שונים, ספורטיביים יותר, מעט פחות רכים ויותר תומכים. בשני המקרים אפשר לרכוש את חבילת ה"פלוס" שתוסיף אוורור בתוך המושב וגם כיוון חשמלי לצדי המושב, לתמיכת צד מדויקת יותר.
אבזור הבטיחות בשתי רמות הגימור אחיד ומקיף: פנסי מטריקס לד לתאורה קדמית אופטימלית, היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית וגם בקרת שיוט שומרת מרחק. מעבר לבטיחות, בשתי הגרסאות יש חלון ענק בגג ומושבי עור מתכווננים חשמלית. עיקרי ההבדלים בין האינסקריפשן וה-R דיזיין נמצא בפרטי עיצוב, שבאינסקריפשן הם יותר יוקרתיים וב-R דיזיין יותר ספורטיביים.
המושבים האחוריים נוחים מאוד גם הם. המרווח טוב לראש, כל עוד לא מושיבים מאחור שחקנים כדורסל, ולרגליים המרחב נדיב עוד יותר. מי שיושב במושב האמצעי סובל קצת ממרחב מצומצם לרגליים בשל הרצפה המוגבהת שמכילה את תעלת ההינע או את סוללת הגרסה ההיברידית, תלוי באיזו גרסת מנוע אתם יושבים. היושבים מאחור נהנים גם מפתחי מיזוג גבוהים וגדולים וגם מווי תלייה לז'קט.
תא המטען הוא מהקטנים בקבוצה ומספר הליטרים שלו אינו מרשים - 400 ליטר. עם זאת, הוא בנוי נגיש וטוב, קל להעמסה ומכיל פתרונות כמו ווי תלייה לשקיות וטבעות עיגון לרשת חפצים. בגרסת הבסיס, T4, אי אפשר כלל לקפל את המושבים האחוריים ועל כן תא המטען שלה אינו מתאים להובלת ציוד גדול וארוך. בגרסת ה-T8 אפשר לא רק לקפל, אלא גם לעשות זאת בלחיצת כפתור.
נוחות נסיעה
העיסוק השבדי בענייני בטיחות מביא לכך שמעמדת הנהג ב-S60 אפשר לראות מצוין החוצה לכל הכיוונים. כך, למרות שמדובר באחת המכוניות הגדולות בקבוצת המנהלים-פרימיום, אפשר להחנות אותה בקלות יחסית. עם חבילת ה"פלוס" קל עוד יותר - כאן מקבלים חניה אוטונומית ומצלמות 360 מעלות היקפיות.
נוחות הנסיעה בעיר היא לרוב טובה מאוד והמכונית מספקת לנוסעיה חוויה של נסיעה רכה ונעימה. עם זאת, עם בורות או פסי האטה במבנים חריגים היא מתמודדת קצת פחות טוב, ואז טוב להיזכר שבינינו לבין הכביש יש גם את המושבים הוולוואיים…
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה עוד יותר, רכה אבל מאוזנת ויציבה. הבידוד כאן מרעשי החוץ טוב יחסית. כיול המתלים בגרסת ה-R דיזיין של ה-T4 הוא ספורטיבי יותר ושם הוא קשיח ונוקשה יותר.
מנוע ותיבת הילוכים
שתי מערכות הנעה מוצעות עם מכונית המנהלים-פרימיום השבדית-אמריקאית. הבסיסית נקראת T4 ולה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2,000 סמ"ק. ההספק עומד על 190 כ"ס והיכולת מרשימה, אבל אם מחפשים יכולת, יש גם את גרסת ה-T8, שהיא סיפור אחר לגמרי. כאן למנוע טורבו בנזין מצטרף מנוע חשמלי וביחד הם מייצרים יותר מכפול מכוחה של ה-T4, כלומר - 390 כ"ס, שנשלחים לכל הגלגלים. הגרסה הזו מאיצה למאה קמ"ש בתוך 4.6 שניות בלבד, נתון מרשים ביותר בקבוצה הזו (וגם בקבוצות יקרות בהרבה. זה למשל בדיוק נתון ההאצה של מכונית הספורט ההיברידית-נטענת, ב.מ.וו i8).
ה-T8 היא מערכת היברידית נטענת, כלומר, לא רק שמקבלים את כל הכוח הנוסף, ואת ההנעה לכל הגלגלים, אלא שאפשר לחבר אותה לשקע חשמלי בבית ו/או במשרד. את עמדת הטעינה הראשונה מקבלים עם המכונית. שלוש שעות של טעינה מספקות סביב 30-40 קילומטרים של נסיעה חשמלית טהורה. מי שחי בפרברים או בעיר, עשוי להידרש מעט מאוד להגיע אל תחנת הדלק (כל עוד לא יינסה ליהנות עד הסוף מכל ה-390 כ"ס).
בשתי המערכות, תיבת ההילוכים היא אוטומטית ולה שמונה מהירויות עם העברות חלקות ומהירות. עם זאת, תגובת מערכת ההנעה ב-T8 טובה יותר, היות ששם נכנסת לפעולה מיידית המערכת החשמלית.
צריכת הדלק ב-T8 במבחן היתה כ-11 ק"מ לליטר (ללא טעינה), נתון מעולה בהתחשב בעובדה שזוהי מרכבה עם כמעט 400 כ"ס.
התנהגות כביש
עוצמת המנוע אדירה, אבל המכונית אינה ספורטיבית, וזאת בסביבת תחרות שבה נמצאות דווקא כמה מכוניות עם יכולות גבוהות (כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אלפא ג'וליה). ההיגוי קצת קל מדי, השלדה אינה חדה במיוחד וההיזון מהכביש אינו מדויק. עם זאת, היא כן מאוד בטיחותית - האחיזה גבוהה מאוד, המכונית מגיבה בצורה צפויה ובטוחה ומי שלא ינסה ללחוץ אותה ייהנה מנסיעה יציבה ושלווה.
סיכום
וולוו S60 החדשה, ממשיכת דרכה של וולוו 850, היא מכונית עם הרבה אופי. היא כנראה לא המכונית הכי ספורטיבית בקבוצה וגם יש תאי מטען גדולים יותר בסביבה, אבל היא נוחה, איכותית, יפהפייה מבפנים ומבחוץ ומספקת חוויית כוח נדירה. ברמת המיסוי הנוכחית, זו של סוף 2019, גרסת ה-T8 מציעה חבילה כמעט חסרת תחרות של ביצועים ויכולות חשמליות.
לדגמי וולוו בישראל - וולוו
פורסם לראשונה ב- 29.12.19
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות