כשהוצגה וולוו S60 הנוכחית, בשנת 2010, היה זה שינוי מרענן בפורטפוליו השמרני של וולוו. העיצוב הוא זה ששיחק את התפקיד המרכזי, והמנועים של פורד השלימו את האווירה הקלילה והרעננה של מכונית המנהלים השוודית. כיום, מול קהל שהתרגל לעיצוב ומול מתחרים שהתקדמו משמעותית מבחינה טכנולוגית, וולוו S60 הפכה למוצר שאפשר להעריך ואולי גם כדאי לרכוש, אבל היא כבר מכונית פחות נחשקת. מתיחת הפנים אמורה להחזיר את האטרקטיביות ל-S60, עם עיצוב מעודכן, מנועים מרשימים ותמחור אטרקטיבי. סיבה מצוינת לזמן את ה-S60 למבחן דרכים.
עיצובלמען האמת, לא השתנה הרבה מבחינה עיצובית במתיחת הפנים הזו. פנסי החזית, הגריל הקדמי ופנסי הערפל קיבלו עיצוב מעט שונה, ומאחור ניתן לזהות מפלטים חדשים. גרסת ה-R דיזיין שבחנו מוסיפה עוד כמה אלמנטים נאים, ובצבע הכחול-בוהק של מכונית המבחן עם חישוקי הענק משכה הוולוו הרבה מבטים. לא בטוח שאת אותם מבטים היא היתה מקבלת עם צביעה אחרת.
תא הנוסעים נראה מצוין. בדרך כלל מכוניות יוקרה משיגות את המראה המכובד עם שילוב של צבעים בהירים וגימורים דמויי עץ, אך בוולוו בחרו במראה מודרני יותר, שאמנם מאופיין בצבעי פנים כהים אך גם שופע גימורי אלומיניום מבריקים בסגנון היי-טקי. אנחנו אהבנו.
וולוו S60. נראית מצוין, במיוחד בצבע הכחול / צילומים: דנה גורלנדתא הנוסעיםהקונסולה המרכזית של וולוו, שפעם נקראה "קונסולה צפה", כבר עשתה את שלה. עומס הכפתורים מקשה על התפעול וגם יוצר מראה קצת מבולגן, ואת מסך המולטימדיה המרכזי נאלץ הנהג להפעיל מגלגלת קטנה שנמצאת מתחת למסך עצמו. מאוד לא נוח. מערכת המולטימדיה לכשעצמה נחותה מאלו של אודי וב.מ.וו, ולמעשה נופלת גם מאלו של רנו וטויוטה. אינספור תפריטים עם כתב קטן ויותר מדי אפשרויות בחירה עלולים לסבך את הנהג, וכמעט בלתי אפשרי להשתמש במערכת תוך כדי נהיגה.
מה שבהחלט עונה להגדרה "נוח" אלו המושבים. זוג כורסאות עור גדולות מימדים אך גם חובקות מצפות לנהג ולנוסע שלצידו, כשמאחור - הפתעה - יש גם כן כורסאות נוחות במיוחד. מהנדסי הכסאות השבדיים (ולא אלו של איקאה) הצליחו למצוא שילוב מאוד מדויק ונכון בין רכות לתמיכה.
המרווח במושב האחורי מצוין לשני נוסעים, כאשר גם נוסע שלישי יהנה ממרווח עדיף על זה של ב.מ.וו סדרה 3 או לקסוס IS. תא המטען לא מאוד גדול, אבל הפתח שלו רחב ונוח להעמסה.
אם תג המחיר של ה-S60 מושך לכיוונה של גרסת ה-Kinetic (פחות מ-200,000 שקל), רשימת האבזור מושכת לכיוונן של הגרסאות היקרות יותר - וכנראה תביא לשם את מרבית הלקוחות. תוספת של כ-30,000 שקל אמנם לא ניתן לבטל בקלות, אבל התמורה לסכום הזה מאוד מאוד מרשימה, ולא משנה אם בוחרים בגרסת ה-Business או ב-R-Design. מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי, ריפודי העור, וחשוב מכל - מערכות הבטיחות - הופכות את הוולוו המאובזרת למכונית שמעניקה תמורה נדירה למחיר. בין היתר תקבלו בגרסאות אלו מערכת לבקרת עירנות הנהג, מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב, התראת התנגשות, זיהוי תמרורים ותאורה שיודעת כיצד לא לסנוור. כל המערכות האלו פועלות היטב ומעניקות תחושת בטחון לנהג.
נוחות נסיעה גם בגרסת ה- R-Designהמוקשחת, הוולוו סופגת היטב את שיבושי האספלט בעיר. הצמיגים נמוכי החתך מקשים על ההתמודדות עם שברים חדים, ולכן בגרסאות האחרות ה-S60 תהיה נוחה אפילו יותר. מחוץ לעיר נשמרת הנוחות המעולה, כאשר רק מעט רעשי רוח במהירות גבוהה פוגמים בחוויית הנסיעה.
מנוע ותיבת הילוכיםגולת הכותרת של מתיחת הפנים הזו נמצאת מתחת למכסה המנוע. הנתונים בהחלט מרשימים: 245 כ"ס חילצה וולוו מנפח של 2.0 ליטר, בסיוע מגדש טורבו כמובן, ולא פחות מ-35.6 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש רחוקה רק במעט מזו של גרסת ה-T6 הקיצונית, והיא מסתיימת בתוך 6.3 שניות קצרות. לכל זה מצטרפת תיבת 8 הילוכים אוטומטית, שמחליפה את כפולת המצמדים מתוצרת פורד.
ואיך זה מרגיש? פשוט מצוין. בתנאים רגועים, יחידת ההנעה פועלת באופן מאוד חלק ונעים. כניסת הטורבו והחלפות ההילוכים שקופות לחלוטין, ושפע הטכנולוגיה לא יוצר היסוסים ורעידות כפי שקיים ברכבים אחרים. אבל כשסוחטים את הדוושה, המנוע מתגלה כפחות סנסציוני ומרגש מכפי שציפינו. אין פרץ כוח שמורגש בגב, אין תאוצה מסמרת שיער, ואין גם תחושה של 6.3 שניות. שלא יהיו טעויות: הביצועים עדיין מעולים, הקמשי"ם נצברים בקצב מהיר במיוחד, עקיפות הרריות הן משחק ילדים עבור ה-S60 הזו, וברמזור תוכלו להביס בקלות כמעט את כל משתמשי הדרך; אבל מאידך, האנרגיה הזו לא עוברת לנהג, והתחושה מאחורי ההגה הרבה יותר ליניארית והרבה פחות מרגשת מכפי שהיינו רוצים. אם לפני המבחן חשבנו שהגרסה הזו הופכת את ה-T6 למיותרת, נוכחנו לדעת שיש הבדל מוחשי בין השתיים.
צריכת הדלק על הנייר מרשימה מאוד (כמעט 17 ק"מ לליטר!), אבל על הכביש לא הצלחנו להתקרב לנתונים האלו. בנהיגה בין עירונית מדדנו 11 ק"מ לליטר, ובשילוב של קטעי נהיגה מאומצים סיימנו את המבחן עם 6.6 ק"מ לליטר. זהו אחד ממנועי הטורבו שרגישים יותר לשינויים בסגנון הנהיגה.
התנהגות כבישמתיחת הפנים הזו נועדה גם בכדי לשפר את היכולת הדינאמית של ה-S60. לטעמנו היא היתה גבוהה גם קודם, אך בתחרות מול ב.מ.וו סדרה 3 וקדילאק ATS הבינו השבדים שהם צריכים יותר מזה. סדרה של חיזוקים לשלדה ולמתלים עשו את שלהם, וה-S60 כיום היא מכונית מהנה יותר מאי פעם. אחיזת הכביש סופר-גבוהה, הכניסה לפניות מהירה וחדה, התגובה להעברת המשקל מיידית - ולמרות שאין פה שעשועי זנב כפי שיודעות לבצע המתחרות עם ההנעה האחורית, קל מאוד לנהוג מהר עם הוולוו בכבישים מפותלים. קל, ואפילו די מהנה.
סיכוםאם צריך להגדיר במילה אחת את וולוו S60 שלאחר מתיחת הפנים, נקרא לה "החבילה". במחיר שקרוב לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, מקבלים את ה-S60 מצוידת בכל טוב: רשימת אבזור עשירה, מערכות בטיחות חשובות ומנוע חזק מאוד. הציוד הזה אצל המתחרים יעלה עוד עשרות רבות של אלפי שקלים, ואם מכניסים למשוואה גם את היתרונות הברורוים של הוולוו בתחום נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, מתקבלת תמונת מצב ברורה: וולוו S60, היום יותר מתמיד, היא חתיכת עסקה אטרקטיבית.
לדגמי וולוו בישראל -
וולוו פורסם לראשונה ב- 18.06.14
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות