דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוונסיס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

"אני הולך במישור ונהנה / לא שבהרים נשימתי קצרה / אבל אני אוהב ללכת בדרך אותה", כתבה פעם יונה וולך, ותיארה בלי כוונה את פילוסופיית החיים של טויוטה אוונסיס. למכונית המנהלים של טויוטה יש מנוע 2.0 ליטר עם 152 כוחות סוס ונתון תאוצה לא רע של 10 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גם בהרים המפותלים של הגליל המערבי לא הייתה נשימתה קצרה אבל המכונית לא נהנתה וגם אנחנו לא. טויוטה אוונסיס היא מכונית לאלו הנוהגים במישור ונהנים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוונסיס 


טויוטה אוונסיס, 2.0 בנזין, 152 כ"ס, 157,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

חסכונית

תא נוסעים משעמם

  נוחה ומרווחת

רעשי מנוע וצמיגים

  הנדסת אנוש מוצלחת

לא מהנה לנהיגה בפן הספורטיבי

לעיתים ניתן להבין למי מיועד רכב מסוים רק לפי הכפתורים שעל הדשבורד וההגה. לטויוטה אוונסיס יש מתגים ענקיים, נטולי התחכמויות אופנתיות, עם כיתובים ברורים באנגלית, לבן על גבי שחור. אחרי הכל, תמיד נחשבה האוונסיס לבחירה הסולידית בקבוצת המנהלים. קלה לתפעול, אמינה, חסכונית, פונקציונאלית וחסרת ייחוד עיצובי. למרות שאף יחצ"ן בטויוטה לא יודה בכך, זוהי מכונית שהונדסה קודם כל למבוגרים. ולמה לא, באמת? למי עוד יש כסף לקנות מכונית מנהלים חדשה?

 

טויוטה אוונסיס. קורולה למתקדמים / צילומים: אור גרוס

הדור השלישי של טויוטה אוונסיס הושק בארץ ב-2009 ונמכר בקצב גבוה בהרבה מאשר קודמיו. הסיבה להצלחה פשוטה – תג המחיר צנח ויישר קו עם מאזדה 6, פורד מונדיאו, סובארו B4 ויתר כוכבות הליסינג של סגמנט המנהלים. בעצם, המונח "מכונית מנהלים" עשוי להטעות. לא תרגישו כמו טייקונים גדולים בתוך האוונסיס. הצבע השחור שולט בתא הנוסעים, איכות החומרים בינונית, והאווירה כולה צועקת פרקטיקה במקום אסתטיקה. לא, טויוטה לא פישלו. הם יודעים בדיוק מה הלקוחות הנאמנים שלהם רוצים: טויוטה קורולה משודרגת, וזה בהחלט מה שהיפנים מספקים.

 

בכבישים הקפיציים של העיר התחתית בחיפה – השיפוץ שלהם החל בתקופת מע"צ העות'מאנית ונמשך עד לעצם היום הזה – עושה טויוטה אוונסיס עבודה טובה בהחלט. נוחות הנסיעה נשמרת בכל תנאי אספלט ובכל מהירות, עירונית או בין-עירונית. המושבים פשוטים אבל תומכים, תא הנוסעים מרווח לכל הנוסעים ומקום בבגאז' לא חסר. גם בפן הבטיחותי אין תלונות: 5 כוכבי בטיחות מלאים ו-7 כריות אוויר כסטנדרט. בקרת היציבות מפגינה נוכחות בפניות מהירות ותורמת לחוויית הנסיעה הבטוחה. קיימת אפשרות לניתוק הבקרה, אך לקוחות האוונסיס צריכים את המתג הזה בערך כמו פונקציה לשינוי שפת מחשב הדרך להודית. חבל רק שהבלמים התעייפו מהר יחסית תחת עומס.

 

הסעיף היחידי בו באמת מתבלטת טויוטה אוונסיס מעל למתחרותיה הוא צריכת הדלק. 10 קילומטרים לליטר בתנאי המבחן המאומצים הם נתון יפה אפילו עבור משפחתית 1.6 ליטר. עם רגל קלה על הגז תקבלו בקלות גם 12-13 ק"מ עבור אותו ליטר בנזין. האחראית הראשית לחסכון היא תיבת ההילוכים הרציפה. תיבה זו מתפועלת כמו גיר אוטומטי רגיל (יש גם טיפטרוניק) אך במקום 5 או 6 הילוכים יש הילוך יחיד בעל יחס דינאמי. המחסור ב"קיק-דאון" עלול לגרום לאשליה של חולשה מצד המנוע, אבל הסל"ד נותר יציב יחסית ומכאן הרגלי השתיה הצנועים של הרכב. אם באוונסיס שלכם מותקן דלקן, בחרו את מצב הספורט של תיבת ההילוכים. גם אם אתם לא ממהרים לשום מקום, לא תתנגדו לתגובת המנוע ההחלטית יותר.

 

בסופו של יום, קשה למצוא פגם משמעותי בטויוטה אוונסיס. נכון, תא הנוסעים משעמם ורעשי המנוע והצמיגים נוכחים מדי. עבור לקוחות רבים אלו כלל לא שיקולים בקניית רכב. צריכת הדלק הנמוכה, הנוחות, הנדסת האנוש הידידותית למשתמש, התמחור ההגון והמוניטין של טויוטה – אלו משמעותיים יותר עבור קהל היעד. טויוטה, כמו איקאה ברהיטים, כמו שלמה ארצי במוסיקה, יודעת לספק להמונים בדיוק את מה שהם מבקשים ולא יותר.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

 

פורסם לראשונה ב- 07.08.11

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אהבתי את הסיכום (לת)
    Like, 07-08-2011

  • 2. אני מציע הפגנת מחאה + אוהלים נגד הבינוניות 
    Mike, 07-08-2011

    האם זה הגיוני להעדיף אוונסיס על סופרב? כמה פתי/עיוור/חסר-חוט-שדרה/פחדן יכול להיות אדם שכזה?

    סגור תגובה

  • 3. מכונית מצויינת, אבל איפה הערך המוסף ??..... 
    זאביק, 12-08-2011

    עולם קטן..... עוד אני מתלבט לגבי רכישת רכב מפלח 'המנהלים' והנה בדיוק מבחן עדכני לאוונסיס
    היום בצהרים !! ערכתי בו נסיעת מבחן ....
    חיצונית הרכב נראה מכובד, אבל לא 'מרשים'
    איכות הנסיעה טובה והרכב מקנה תחושה בטוחה
    ומדויקת על הכביש, עם כח זמין בכל מצב שטח,
    הרכב מיובא בגירסה בסיסית אחת עם עיצוב
    פנימי פשוט שאינו מתקרב לרמות הנהוגות בפלח
    הזה, ופה קיימת נחיתות בולטת מול הסופרב,
    האינסיגניה, ואחרות בקבוצה- אחרי נסיעות מבחן
    בשבוע שעבר בסובארו אאוטבק, במונדיאו ובסקודה סופרב אני בהחלט יכול להסכים
    שהסופרב הוא הרכב הנעים והמרשים ביותר
    בקבוצה, עם אבזור ומרחב של רכב סלון אמיתי...
    השאלה היחידה.... מה קורה מבחינת סחירותו אחרי שלוש ארבע שנים.

    סגור תגובה

  • 4. מחיר גבוהה ביחס לתמורה 
    יוסי בן צור, 13-08-2011

    מחיר לא הגיוני במידה ונשווה למחיר והתמורה שנקבל מהמתחרות.גם לי התלבטות (כמו לתגובה 3) אך עם המונדאו החדשה-טורבו/סופרב/אינסגיה/קמרי משומשת. אני מקווה שפתרו את בעיית הפלסטיקה שנסדקת בדגמים קודמים/אחרים בטויוטה.

    סגור תגובה

  • 5. אוונסיס 
    ישראל, 04-03-2012

    נהניתי לקרוא את הסיכום
    נהגתי עליה בהשכרה תקופה ארוכה
    ועכשיו קניתי אותה-פצצה של רכב אין מילים
    במיוחד עם מתג הספורט

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה