דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוריס היברידית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בשורות חשובות לשוק הרכב הישראלי חמקו החודש מעין התקשורת. טויוטה אוריס היברידית, מכונית שמושכת התעניינות רבה מצד גולשי iCar מאז שאוזכרה כאן לראשונה לפני שנתיים וחצי, מוצעת סוף כל סוף לקהל הרחב. עקב ביקוש רב לדגם בחו"ל, עד כה טופטפה האוריס HSD בארץ ללקוחות בודדים בלבד, בעיקר נאמנים ותיקים של המותג. כעת, כשמשלוח שלם מתקרב לנמל חיפה, ניתן להשאיר 136 אלף שקלים אצל היבואן ולקבל את משפחתית הכלאיים תוך חודש-חודשיים. יצאנו לבדוק האם זוהי הפעולה הצרכנית המתבקשת.

 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה אוריס היברידית

טויוטה אוריס הייבריד, 1.8 ליטר בנזין + מנוע חשמלי, 135,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

מחיר

תא מטען קטן

  מנועים

עיצוב מיושן

  איכות נסיעה גבוהה להיברידית

חסכונית, אך רחוקה מאוד מלעמוד בנתוני היצרן

 

טויוטה אוריס היברידית – עיצוב ותא נוסעים

לאוריס הייבריד יש סמל טויוטה כחול. יצרניות הרכב, משום מה, תמימות דעים שכחול הוא הירוק החדש ועושות בו שימוש נרחב במכוניות ידידותיות לסביבה. מעבר לדם הכחול בעורקים, העיצוב של אוריס הייבריד כמעט זהה לגרסת הבנזין הנפוצה, ולצערנו, לא מדובר במחמאה. האוריס הושקה אי שם ב-2006 ונראית מיושנת ושבלונית לעומת קומפקטיות מודרניות.


טויוטה אוריס הייבריד. נלחמת באפקט החממה / צילומים: לי ברדין

תא הנוסעים מעוצב בפשטות, כמו שטויוטה אוהבת. הרבה שחור, קצת כסוף ומינימום חריגות מהנורמה. יוצאות הדופן הן ידית הילוכים כחולה-זעירה שהגיעה מטויוטה פריוס ו"קונסולה צפה" שהגיעה מוולוו. הנדסת האנוש באוריס הייבריד טובה מאוד, משמע, הכפתורים והמנופים נופלים לידיים ואינטואיטיביים לשימוש. איכות הפלסטיקים והדיפונים בינונית, אך הם מהודקים יחדיו היטב. בעלים של אוריס משומשות יעידו שהן חפות מקרקושים גם אחרי שנים על הכביש. רמת הבטיחות גבוהה, עם 5 כוכבי ריסוק לגרסת הבנזין ו-7 כריות אוויר כסטנדרט. טוב לדעת, אם חס וחלילה תחליט ההיברידית לחבק עץ בשולי הדרך.  

טויוטה אוריס היברידית – מנוע ותצרוכת דלק

המתחרה היחידה של אוריס הייבריד בישראל היא הונדה אינסייט אשר עולה אלף שקל פחות. האינסייט, שעברה שדרוג לאחרונה ותיבחן כאן בקרוב, עדיין מצוידת במנוע בנזין קטן בנפח 1.3 ליטר ויחידת עזר חשמלית צנועה למדי. לאוריס ההיברידית יש מנוע גדול משמעותית, 1.8 ליטר, ויחידה חשמלית שיכולה להניע את הרכב בכוחות עצמה, גם אם במהירות נמוכה ולמרחק קצר בלבד. שני המנועים של טויוטה עובדים בסינרגיה מושלמת, מחפים זה על חסרונות השני ומתזמנים פעולות בדיוק רב. יחד מספקים השניים 136 כוחות סוס ו-21.1 קג"מ, ומאפשרים ביצועים טובים, בתנאי שתלחצו על כפתור ה-"Power". במצב זה מנוע הבנזין לוקח פיקוד, התיבה הרציפה (המצוינת) מכתיבה סל"ד גבוה והאוריס שועטת קדימה בששון.

 


עם כל הכבוד לביצועים, טויוטה אוריס הייבריד היא קודם כל אמצעי לחסכון בהוצאות הדלק. אחרי 150 קילומטרים של נהיגה משולבת עם כפתור "Power" לחוץ, שהניבה תצרוכת מאכזבת של 13.2 ק"מ לליטר, הבנו שחייבים לשנות גישה. עברנו למצב "Eco", השתדלנו לחשוב ירוק והרפנו עד כמה שאפשר מדוושת הגז. לחסכון מרבי אפילו קבענו את הרדיו על Eco 99 FM והנמכנו קצת מעוצמת המזגן (שנכבה אותו לחלוטין ביוני ישראלי? דבקות במשימה זה טוב – דביקות בחולצה לא כל כך). המאמצים השתלמו והאוריס שיפרה נתונים ל-18.1 ק"מ לליטר. זה עדיין רחוק מ-26.3 הקילומטרים המוצהרים אבל חסכוני לפחות כמו משפחתית דיזל.

טויוטה אוריס היברידית – נוחות ומרווח פנים

אוריס הייבריד היא משפחתית נוחה בסך הכל, גם אם לא מהמובילות בקטגוריה. הנסיעה נוקשה ביחס לאוריס 1.6 רגילה, בשל מצברי הענק שמוסיפים 200 ק"ג למשקל הרכב. אחיזת כביש איתנה ושלדה מאוזנת מספקות חוויית נהיגה קלה ובטוחה.

 

המושבים ברכב פשוטים ונוחותם סבירה בלבד אך המבנה שלהם מכתיב תנוחת נהיגה מצוינת. באשר למרווח הפנים – יש בשפע ממנו לגובה, די הרבה לאורך ומספיק בקושי לרוחב. בגלל מיקום הסוללות, לאוריס הייבריד תא מטען זעום בנפח 279 ליטר, שהוא חסרונה המורגש ביותר כמכונית משפחתית.

טויוטה אוריס היברידית – סיכום

כשאומרים "היברידית", טויוטה פריוס היא כנראה הראשונה לקפוץ לראש. הפריוס חסכונית מאוד ואפילו פורצת דרך בתחומה, אבל לוקה בחסר בכל הקשור לאיכות נסיעה ויכולת דינאמית. טויוטה אוריס הייבריד היא זיווג מבורך בין הטכנולוגיה הירוקה של הפריוס לבין הנינוחות המשפחתית של האוריס וחשוב מכל – היא עולה 136 אלף שקל. זה יוצא 20 אלף פחות מהפריוס ו-16 אלף יותר מאוריס סטנדרטית.

 

עד לאחרונה הצטייר הרכב ההיברידי כדון קישוט שנלחם בתחנות דלק. הוא סבל מפרדוקס פנימי – כדי לרכוש פריוס ולחסוך בהוצאות הדלק, נאלץ הלקוח להוסיף פרמיה בשווי 5,000 ליטר בנזין לעומת משפחתית רגילה. טויוטה אוריס HSD הופכת את האפשרות ההיברידית לכלכלית, עם פשרות קלות מתמיד בצד האיכות.

לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה

 

פורסם לראשונה ב- 20.06.12

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. המכונית מסופקת ללא צמיג רזרבי  (לת)
    איל חיפה, 20-06-2012

  • 2. "משום מה, תמימות דעים שכחול הוא הירוק החדש" 
    גדי, 21-06-2012

    כמה שאני יודע, אסור באירופה להציג רכבים כמוצרים ירוקים, כי הם לא.
    אז משתמשים בצבע הכחול...

    סגור תגובה

  • 3. ק"מ לליטר 
    גרשון מנחים, 21-06-2012

    הכל תולי בנהג כמה תצרוכת לליטר יהיה.
    ואם אתה נוהג כשאתה לוחץ יותר על הגז והבלמיים אז ברור שתקבלו מספרים כאלה נמוכים.
    יש ביוטויב כמה אנשים שגם בדקו את אותו הדבר והגיע לנתונים הרבה יותר טובים.
    אז לכל מי שבדק את הרכב בתנאי מעבדה או במצב של 0-100 אז אני חושב שתבדקו שוב.
    (חשוב איך אתה נוהג במצב של הייבריד)

    סגור תגובה

  • 4. תצרוכת דלק 
    אלון, 21-06-2012

    אני גר על הכרמל וזה אומר הרבה נהיגה בעליות וירידות שגורמות להרעה בצריכת הדלק. ואם זאת הצריכה הממוצעת שלי היא 20.3 ק"מ לליטר. מה שנכון הוא שאני משתדל מאוד שנורית האקונומי (ECO) תהיה דלוקה תמיד וזה אומר נהיגה מתונה, איטית יחסית ובלי האצות והאטות חריפות.

    סגור תגובה

  • 5. לאלון (4) 
    פז, 21-06-2012

    בניגוד לרכב רגיל, במכונית היברידית בלימות וירידות מביאות גם לחסכון בדלק, שכן הן טוענות את המנוע החשמלי.

    סגור תגובה

  • 6. הגיע הזמן שהמיסוי על ההיברידי ירד בצורה המעודדת את רכישתו. 
    צבי, פ"ת, 21-06-2012

    הבעיה שבמשרד התחבורה לא נלחמים על כך, ופקידי האוצר מקבלים בונוסים לפי כמות הכסף שהם משאירים בקופת המדינה.
    כרגיל אין בוס - דהיינו ראש ממשלה שיקבל החלטות ויוריד פקודות.
    התוצאה: כבישי הארץ מלאים רכבי שטח זוללי דלק, מזהמים, תופשי נפח תנועה, מסוכנים בהתנגשות עימם , ומעודדים את נהגיהם לנהוג בפרעות.
    אבל למי באמת איכפת במדינה שבה הכל נמדד לפי "החור שבגרוש" בשם "כלכלה חופשית" או במילים אחרות: תפוש ורמה ככל יכולתך.

    סגור תגובה

  • 7. אמיר 
    למגיב אלון- האם בדקת מה צריכת הדלק בתנאי נסיעה נורמליים??, 21-06-2012

    כלומר נסיעה בקצב התנועה הרגיל עקיפות מדי פעם וללא תכנון מיוחד או מחשבה מיוחדת על חסכון בדלק?? האם תוכל לפרט מה הייתה צריכת הדלק בפועל. זה מעניין אותי כי אני חושב לרכוש את הפריוס בעצמי ואני גם גר בכרמל בחיפה.

    סגור תגובה

  • 8. תצרוכת אמת בפריוס - תשובה לאמיר 
    יוני, 22-06-2012

    יש לי פריוס מהדגם הקודם, שעשה מעל 80,000 ק"מ. אני גר במודיעין כך שנושא השפעת העליות והירידות על התצרוכת, דומה לזו של מי שגר בכרמל. בממוצע שנתי הגענו לכ-18.5 ק"מ לליטר, בלי מאמץ מיוחד מצדנו (כן מדי פעם כשצריך מורידים את הרגל לרצפה) ויש מספר נהגים בבית.

    סגור תגובה

  • 9. רכב מצויין 
    קובי, 24-06-2012

    אני בענף הרכב מספר שנים ונוסע על הרכב הנ"ל ...מדובר במכונית משובחת ואני נהנה מכל רגע שלי עליה ..עברתי מסיוויק 07 שקניתי אותה חדשה מהיבואן לאוריס הייבריד ...נסיעה פנטסטית רכב חזק צריכה של 1 ל18 עם מיזוג שפועל קבוע באוטו ..מכונית מוצלחת מאוד ..איכות נסיעה גבוהה ישיבה נוחה מאוד רכב מצויין לקנות בלי לחשוב פעמיים!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 10. לקובי (9) - האוטו טוב אבל אתה לא אמין 
    פז, 25-06-2012

    איך אפשר להתייחס להמלצה כמו "רכב מצויין לקנות בלי לחשוב פעמיים!!!!!!!!!" אם ברור שאתה עובד ביוניון. אתה מעיד על עצמך שאתה עובד בענף הרכב ועד כה היו אולי 10 אוריס הייבריד בארץ שחלקן שימשו את עובדי היבואן.

    סגור תגובה

  • 11. לפז 
    גרשון מנחים, 03-07-2012

    אני לא עובד בשום יוניינט ואני יכול להגיד לך מנסיון אישי זה רכב שאין כמהו ובאמת חבל שבמדינה כמו שלנו לא מפרסמיים רכב כזה.
    בגלל כל השרים שרוצים להכניס כסף לקופה.
    וגם אני קניתי את הרכב הזה ואני לא מתחרט על כלום .. חוץ מהמחיר היקר שלא מעודד הרבה נהגים ללכת על ההשקעה הזו.

    סגור תגובה

  • 12. רוצים להיות בשוק? תבדקו את מחירי טויוטה בבריטניה 
    רון, 05-07-2012

    השוק בארץ מעוות מסיבות ידועות. רוצים לדעת שווי אמיתי? תבדקו בשוק משוכלל כמו השוק הבריטי. www.toyota.co.uk בלשונית New cars.
    מה רואים שם? שאוריס הייבריד עולה 20,800 פאונד, רק 4% פחות מפריוס, 73% יותר מאוריס רגילה ואפילו 11% יותר מאוונסיס!
    איך קורה הפלא? האוריס הייבריד מיוצרת באנגליה ופטורה ממכס. הפריוס מגיעה מיפן עם מכס שמוסיף לה 10.5%, ולאוונסיס אין את הטבת המס של היברידיות.
    המסקנה היא שאין תמורה טובה לכסף יותר מאשר באוריס היבריד. ומחר אני מקבל אותה סוף סוף

    סגור תגובה

  • 13. 23.5 ק"מ לליטר, עם מזגן 
    רון, 13-07-2012

    מניסיון אישי: במישור החוף, פקקים, כביש מהיר, הסעות לחוגים ומה לא - עם מזגן - 23.5 ק"מ לליטר. רכב פשוט מעולה. בהצלחה.

    סגור תגובה

  • 14. יש לי מכונית כזו!!!!! 
    Dr. No, 17-07-2012

    אם אתם מוכנים לוותר על מטען, יש לכם יופי של אוטו שעושה צחוק משיגעון הגדלות של שי אגסי שמוכר לנו ק"מ ב65 אג'. עושה לי 17.5 בממוצע עם מזגן בפול ווליום, יום ולילה. לנסוע במכונית שקטה זה כיף בלתי רגיל.

    סגור תגובה

  • 15. ועוד פרט חשוב לגבי הצריכה 
    Dr. No, 17-07-2012

    אני נוסע במצב נייטרלי, לא ECONOMY, לא POWER, משהו באמצע.
    וחוץ מזה יש לי בקרת שיוט, תענוג שחוסך הרבה כסף.

    סגור תגובה

  • 16. מהו הסיפור על הצמיג הרזרבי 
    אלי מרכז, 24-07-2012

    המגיב הראשון ציין שאין גלגל רזרבי.
    האם ידוע למישהו על זה ?
    עדיין לא שמעתי על מכונית חדשה המסופקת ללא גלגל רזרבי, ואם זה נכון, אז עובדים עלינו.

    סגור תגובה

  • 17. אין מיסוי באנגליה 
    ג,קי, 27-08-2012

    אין מיסוי באנגליה לרכב שפולט דו תחמוצת הפחמן מתחת לרמה 5 להפך הגמור, הממלכה הבריטית מעודדת קניית רכב ירוק ואינה מעונינת במיסוי. השילטון הישראלי כן גובה 10 אחוז מס זאת עמדה רעה לרוכש הרכב ותאוות בצע חולנית לעומד בראש המערכת הפיננסית הישראלית.

    סגור תגובה

  • 18. גלגל רזרבי 
    אני, 02-10-2012

    קנינו את האוריס לפני שבוע.
    בטויוטה רייכמן בני ברק הסבירו לנו שבגלל שהמצבר נמצא מאחורי המושב האחורי אז אין מקום לגלגל רזרבי ולכן במקום הגלגל הרזרבי יש "ערכה לתיקון", הערכה כוללת ז'ק ומשאבה חשמלית לניפוח גלגל ואיזה שהו מיכל שמיכל נוזל לתיקון פנצ'רים.
    יש שם חוברת הוראות שמסבירה שבמקרה של פנצ'ר בגלגל יש להרים את הגלגל עם הג'ק, לאחר מכן יש למלא בגלגל מהחומר הנוזלי שיש בערכה ולאחר מכן יש לנפח את הגלגל עם המשאבה החשמלית שיש שם, לאחר מכן ניתן לנסוע 5 ק"מ ואז יש צורך לעצור ולמלא אוויר שוב וניתן להמשיך לנסוע עם הגלגל עד לתיקון הפנצ'ר.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה