טויטה ורסו משתייך לקטגוריה של מיניוואנים עם שבעה מקומות ישיבה. במרבית הדגמים המשתייכים לקטגוריה זו, דוגמת מאזדה 5, פיג'ו 5008, שברולט אורלנדו ואחרות, המתכון פשוט: דגם המיועד ל 4-5 מבוגרים עם דלת אחורית, תא מטען עצום ואופציה לשני מושבים קטנים (תמורת ביטול כמעט מוחלט של תא המטען). בחברות להשכרת רכב בחו"ל קוראים לקטגוריה הזו 5+2.
הדגם המחודש של טויוטה ורסו הושק בשנה שבעברה והגיע לישראל בתחילת השנה הנוכחית. במבט ראשון, למעט השינוי הדרמטי בעיצוב חזית הרכב, נראה שלא נעשו בו שינויים מפליגים ביחס לדגם היוצא. מהנדסי (ואולי אנשי השיווק) של טויוטה, מעידים שנערכו ברכב כחמש מאות שינויים כאשר למעלה ממחציתם בחלקים הנראים לעין.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה ורסו
טויוטה ורסו, בנזין 1.8, גיר רציף, 147 כ"ס, 160,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
צריכת דלק נמוכה | לוח שעונים לא ידידותי |
נסיעה שקטה ונוחה | איכות חומרים לא אחידה |
אבזור עשיר | היגוי מנותק |
טויוטה ורסו, מהדורת 2013. עיצוב אגרסיבי / צילומים: יצרןעיצוב וסגנוןשלושה דורות קודמים יש לורסו, אך רק האחרון שבהם עשה עליה. העיצוב בכולם היה משעמם ושקוף. הדגם הנוכחי, אולי בהשראת מרכז העיצוב האירופאי של טויוטה שאחראי עליו, מראה ניצנים של עיצוב. חזית הרכב עוצבה באופן המנסה להיות ספורטיבי או אגרסיבי. יש שיאהבו ויש שלא (אני לא) - אבל סוף-סוף יש עיצוב. גם מהצד הורסו נאה מקודמתה ועושה רושם קטן ממידותיה. העיצוב מאחור ממשיך להיות משמים.
הנסיון לעצב את לוח השעונים בצורה מקורית לא עלה יפה. המנהרות העגולות הממוקמות באמצע הדש-בורד הענק, השחור והמשעמם, מכילות את מד המהירות ולידו מחשב דרך בוהק ומד סיבובי מנוע, ובבדידות מזהרת נח לו במנהרה שמאלית מחווה בורר ההילוכים. הרעיון אולי נחמד. הביצוע כושל ולא מאוד נח. בחלק ממצבי ההגה לא ניתן לראות כלל חלק מהשעונים.
איכות החומרים נעה בין טובה לבין מאד מאכזבת. הדיפונים סבירים ואף נעימים, כך גם ההגה (המעט גדול מידי) וידית ההילוכים. מנגד ידיות הדלתות דקות ושבריריות, המשענת שבין מושבים הקדמיים נראית מאולתרת (והיא לא. בדקתי, היא מקורית). כך גם לא התפעלנו מפסי הפלסטיק דמויי הכרום המעטרים חלקים רבים מתא הנהג.
תא הנוסעיםהורסו מאובזרת לא רע בכלל. במרכז הקונסולה ישנו מסך מגע ברור ואינטואיטיבי לשימוש. אליו מצטרפים דיבורית בלוטות' מובנית, מחשב דרך, חיבור iPod, שני תאי כפפות, מצלמת רוורס (שחבל שאין בה סימון מרחקים ובכך יעילותה נפגעת מאוד), ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה, שליטה מההגה על הטלפון, עוצמת הקול ומחשב הדרך, 3 שקעי הטענה ועוד.
המושבים בשורה השניה מתוכננים היטב ויהיו נוחים לשלושה מבוגרים. כל מושב בנפרד ניתן להסטה קדימה-ואחורנית, וניתן לקיפול בגובה הרצפה. כך גם המושבים מאחור (למעט ההסטה). לדברי היצרן קיימים 32 מצבים אפשרים שונים לסידור המושבים. לא ספרנו – אבל בהחלט יתכן. פשוט, עובד נפלא, נח מאוד לשימוש.
פטנט שימושי ונחמד, במסגרת פינתנו: "איך לא חשבו על זה קודם", הוא מקום יעודי לאחסון כיסוי הגלילה של תא המטען ברצפת התא. בכל מקום אפשרי יש שטח אחסון, מגש מתקפל או מקום ייעודי לבקבוק שתיה - בהחלט חשוב ברכב למשפחות. גימיק נח ויעיל הוא מראה נשלפת בלחיצה הממוקמת ליד המראה הפנימית ומאפשרת ראיה פנורמית בתוך הרכב, להשגחה על צבר הילדים שבמושבים מאחור.
נוחות נסיעהלטעמי, הרעש (או מניעתו) הוא גם עניין בטיחותי, שגם נוגע לנוחות הנסיעה. הורסו הנוכחית - "אירופאית" היא מהמכוניות השקטות ביותר שנתקלתי בהן. אין ספק שהמהנדסים של טויוטה לקחו ברצינות את הביקורות על הרעש הנוראי שהיה בדגם הקודם. אפילו במאמץ מנוע גדול, כמו במהירות גבוהה בעליה, הרכב שקט. לא שומעים כמעט רעשי רוח, רעשי צמיגים רעש מנוע או כל רעש אחר. אפילו את הצפירות שהנהג צופר לא שומעים בתוך הרכב. ציון לשבח.
המושבים, עם ריפוד שעושה רושם סינטטי אך עמיד, מספקים תמיכה סבירה לרוב המשתמשים, אך אינם מצטיינים. בסוף יום נהיגה ארוך הנהג לא יהיה עייף, אבל אם לא ישחק מספיק ויכוונן את מצבי הכסא - יכאב לו הגב.
מנוע ותיבת הילוכיםללא שינוי מהדגם הקודם, קרי - בכלל לא רע. יש כוח כמה שצריך ומתי שצריך. לא מרגש ולא מסעיר, אבל נמצא שם כשאתה צריך אותו. תיבת ההילוכים שופרה והגיר הרציף כוייל מחדש. בהורדת הרגל מדוושת הגז המנוע יאיט את הרכב, כמעט כמו במכונית אוטומטית "רגילה".
במבחן המאומץ הורסו רשמה צריכת דלק של כ-12 ק"מ לכל ליטר של הנוזל היקר. נתוני היצרן מדברים על ממוצע משולב של 14.7 ק"מ לליטר, מה שכנראה לא רחוק מהמציאות. לא בלתי סביר שהיא החסכונית בקטגוריה (למעט האחות פריוס פלוס).
התנהגות כביש מושחזת זה בהחלט לא התחום של הורסו, אבל הוא יסיע את המשפחה כראוי לכל מקום, בשקט ובבטיחות. ההגה מעורפל מאוד, ואינו נותן שום מידע על הכביש שמתחתיו.
סיכוםבשוק יש, כאמור, כמה מתחרות בולטות בפלח המיניוואנים, כל אחת על יתרונותיה וחסרונותיה. הורסו המחודשת מסתמנת כאחת מהשקטות והחסכונית שבהן. דרוש מבחן השוואתי בכדי לדרג את הורסו באופן מלא ביחס למתחרות, אך כבר כעת ברור כי הורסו ביצעה צעד משמעותי לפנים. צעד גדול לטויוטה וצעד קטן לנהג. קשה אולי לאהוב את הורסו החדשה אבל מאוד קל לחבב אותה. היא מהווה בחירה טובה וראויה למי שחדוות הנהיגה אינה בראש מעייניו, אבל מחפש רכב בטוח, אמין, חזק, שקט, מאובזר ושימושי, בקטגוריה הצומחת של 5+2.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 10.06.13
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות