דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה יאריס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה יאריס החדשה היא מכונית קטנה בסך הכל, אבל יש לה משימה כבדת משקל על הכתפיים: היא אמורה לשחזר את ההצלחה של הדור הראשון, זה ששווק אצלנו בין השנים 2000-2006. היאריס ההיא לא היתה מכונית איכותית בצורה יוצאת דופן, אבל כל מי שמחפש סופר מיני משומשת יודע שטויוטה יאריס היא המכונית הכי מבוקשת בשוק היד השניה בישראל. הדור הראשון של היאריס קיבע במסמרי ברזל את מוניטין האמינות של טויוטה, והוסיף לכך גם שמירת ערך יוצאת דופן. לדוגמה: טויוטה יאריס משנת 2001 עולה כ-35,000 שקל, כאשר באותו סכום ניתן לרכוש יונדאי גטס משנת 2008 או לחלופין סיטרואן C5 משנת 2006. היאריס מהדור השני (2007-2011) לא זכתה לאותה הצלחה בגלל סיבה אחת ויחידה - תיבת ההילוכים הרובוטית, שהרגיזה את הקהל הישראלי ופגעה במכירות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה יאריס

טויוטה יאריס, 1.3 ליטר, 99 כ"ס, תיבה רציפה החל מ-99,900 שקל
יתרונות חסרונות
צריכת דלק נמוכה מנוע רועש
נוחות, הנדסת אנוש עיצוב שמרני, לא מרגשת
מוניטין של אמינות ושמירת ערך תשכחו ממבצעים

טויוטה יאריס 
 טויוטה יאריס החדשה. לא מאוד יפה, גם לא מכוערת / צילומים: נועם ריין

לטויוטה יאריס החדשה אין תיבה רובוטית. היאריס של 2012 מצוידת בתיבת הילוכים רציפה, שאמורה לסייע לצריכת הדלק מבלי להפריע לנוחות הנסיעה. התוצאה בהחלט משביעת רצון: בנסיעת המבחן נמדדה צריכה של 13 ק"מ לליטר בתנאי עומס, והנתון השתפר לכדי 14.5 ק"מ לליטר כאשר הנהיגה הפכה רגועה (אך לא איטית). השילוב המוצלח בין התיבה הרציפה לבין המנוע הותיק בנפח 1.3 ליטר הביא את היאריס לקבוצת הזיהום השניה - מה שהעניק לה הטבת מס שאפשרה לתמחר אותה באופן תחרותי: 99,900 שקל לגרסת הבסיס או 102,900 שקל לגרסה המאובזרת אותה בחנו. בחורף של שנת 2012, כאשר מחירי הדלק מאמירים והדי המחאה החברתית מהקיץ החולף עוד נשמעים ברקע, טוב לדעת שטויוטה יאריס מצליחה להקל במעט על כיסו של האזרח הישראלי. אז האם היא קניה משתלמת?

ובכן, תלוי מה אתם מחפשים. באופן כללי ניתן לומר שישנם שני סוגי לקוחות לרכבים מקטגוריית הסופר מיני: צעירים שעדיין לא הקימו משפחה, ומבוגרים שכבר שילחו את ילדיהם מן הקן. אם נפלח באופן כוללני את השיקולים של כל אחת מקבוצות הלקוחות הללו, נוכל לגבש המלצת קניה הולמת עבור טויוטה יאריס.


עיצוב, אבזור ותא נוסעים

היאריס החדשה היא לא מכונית יפה במיוחד. היא לא נראית רע, אבל הקימורים המגושמים הופכים אותה למכונית שמנמנה במקצת וסולידית מאוד, ולא מספיק מושכת למראה לעומת מתחרות כמו סיאט איביזה, פורד פיאסטה או סיטרואן C3. בצבעים בהירים יותר, במיוחד בצבע האדום של המכונית באולם התצוגה התל-אביבי, היא נראית הרבה יותר טוב. תא הנוסעים גם הוא סולידי מאוד, וצבוע בגוונים כהים ורציניים. הפלסטיקה נוקשה ולא נעימה למגע, אך איכות ההרכבה טובה מאוד ונראה שהיאריס תשרוד היטב את מבחן הזמן.

האבזור מינימליסטי בגרסת הבסיס (מחשב דרך, חיבור USB וזוג חלונות חשמל), ועשיר למדי בגרסת ה-Style שמצוידת גם במסך מגע, מערכת שמע נשלטת מההגה, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס. עם זאת, גם בגרסה הזאת מורגש חסרונם של חלונות חשמל מאחור. לנו חסרה בהיצע גרסה נוספת באבזור "ספורטיבי" (חישוקים קלים, חלון שמש בגג ופנסי ערפל למשל), שהיתה יכולה להציע חבילה מעניינת ללקוחות צעירים. אבזור הבטיחות של היאריס טוב מאוד עם 7 כריות אוויר כסטנדרט בכל הגרסאות.

טויוטה יאריס
 

מרווח, נוחות ושימושיות

טויוטה יאריס החדשה מציגה צמיחה של 10 ס"מ באורך הכולל ו-5 ס"מ בבסיס הגלגלים לעומת הדור הקודם, שגם הוא לא היה קטן במיוחד. זה אומר שתא הנוסעים מרווח למדי, אבל צריך לדעת שהוא עדיין לא מסוגל לאכלס רביעיית מבוגרים בנוחות מרבית - בכל זאת, מדובר בסופר מיני. זוג מושבי בטיחות לפעוטות יתמקמו היטב בספסל האחורי, אך נוסע שלישי יתקשה להידחס ביניהם. מלפנים המרווח טוב מאוד, ולנהג יהיה קל להגיע לתנוחת ישיבה טובה בזכות שפע אפשרויות הכוונון של המושב וההגה. תא המטען קטן יחסית וסובל מפתח הטענה גבוה שעלול להקשות על ההטענה.

טויוטה יאריס

בטויוטה כמו בטויוטה, הנדסת האנוש טובה מאוד. אין עומס מיותר של כפתורים ותצוגות, ואפילו מסך המגע יהיה קל לתפעול ללקוחות בגיל הזהב. בתא הנוסעים מפוזרים מספר רב של תאי אחסון ומחזיקי כוסות, ובאמת שלא חסר שם שום דבר. אבל אפשר בבקשה להחליף את התקתוק המרגיז של האיתות?

רמת הנוחות מפתיעה לטובה. את מרבית שיבושי הכביש סופגת היאריס מבלי לטלטל את הנוסעים ברכב, זאת על אף נוקשותם היחסית של המתלים. אל תצפו לקלאסה של משפחתית צרפתית ענוגה, אבל אנחנו מבטיחים שהיאריס לא תתעלל בחוליות עמוד השדרה שלכם. בנסיעות ארוכות תורגש עייפות, בעיקר בשל המבנה הצר של מושב הנהג, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר בסופר מיני – טויוטה יאריס מקבלת ציון טוב מאוד בסעיף הנוחות.

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש

99 כ"ס אמורים להספיק למכונית במשקל של 1035 ק"ג, וטויוטה יאריס באמת מרגישה זריזה ונמרצת ברוב תנאי הדרך. היציאה מן הרמזור משביעת רצון, וגם במהירויות גבוהות היאריס מסתדרת לא רע. זה אמנם רחוק מהכוח המתפרץ שמפיקים מנועי ה-TSI של סקודה וסיאט, אך הלקוחות הפוטנציאליים (כן, אפילו הצעירים שבהם) לא יתלוננו על ביצועים חלשים. רצועת הכוח ליניארית מאוד, בשל התיבה הרציפה ובשל אופיו הנינוח של המנוע, כך שבשום מצב לא מורגשת דחיפה משמעותית. מה שכן מורגש, ואפילו מפריע, זה הרעש הקולני של יחידת ההנעה. בעמידה ובשיוט בסל"ד נמוך נשמר השקט בתא הנוסעים, אך בכל האצה קלה, החל מ-3,000 סל"ד ומעלה, המנוע של היאריס פשוט מרעיש. לא נעים.

טויוטה יאריס

גם אם הליניאריות הישנונית של המנוע וההגה העמום משתדלים להסתיר זאת, טויוטה יאריס הצליחה להפתיע אותנו ולהתגלות כמכונית מהנה לנהיגה. השלדה מגיבה היטב להעברות משקל, ובכבישים מפותלים היאריס מצליחה להעלות חיוך על פניו של חובב ההגה. הנהג הממוצע לא יפיק מכך תועלת, וחובב ההגה ממילא יחפש מכוניות ספורטיביות ומתקשרות יותר, אבל כבר הרבה זמן לא נהגנו בטויוטה שנכנסת בכזו חדווה לעיקול - וזו בהחלט נקודה לזכותה של היאריס הקטנה.

סיכום ומסקנות

טויוטה יאריס לא מתעלה באף תחום בצורה יוצאת דופן - למעט צריכת הדלק הנהדרת, שמנועי הטורבו המודרניים יכולים רק לקנא בה - אך היא גם לא נכשלת באף פרמטר. הצרכן הצעיר יסמפט את היאריס החדשה, אבל אולי קצת יקנא בחברים שרכשו את קיה ריו המעוצבת, סיאט איביזה הביצועיסטית או סיטרואן C3 האלגנטית. הלקוח המבוגר, זה שמחפש את כלי התחבורה היעיל שיוביל אותו בשלווה מנקודה לנקודה, ודאי יאהב את היאריס הנינוחה והבטוחה. ובסופו של יום, שניהם יהיו שבעי רצון מטויוטה יאריס אם וכאשר היא תפגין את המוניטין של היאריס המקורית: אמינות מעולה ושמירת ערך פנטסטית.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

פורסם לראשונה ב- 01.03.12

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה