דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה יאריס הייבריד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אחרי 8 שנים ארוכות, טויוטה החליפה סוף סוף את היאריס בדור חדש. אבל לפחות מהזווית הישראלית, לא היתה ליפנים סיבה למהר: היאריס היוצאת אמנם היתה כבר מכונית ותיקה מאוד, אפילו קצת מיושנת, אבל את שנת 2019 היא סיימה כמכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל. אפילו ב-2020, כשהמלאי של הדגם היוצא הלך ואזל והדגם החדש עמד להגיע, הספיקה יבואנית טויוטה למכור למעלה מ-2,000 יאריסים. זה המון.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה יאריס היברידית

טויוטה יאריס היברידית, מנוע 1.5 ליטרים, תיבה רציפה, 116 כ"ס, מ-112,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרווח מאחור

צריכת דלק

תא מטען

אבזור ובטיחות

  תחושה בבלימה


צפייה בתוכן טויוטה יאריס הייבריד - מבחן רכב



ועכשיו היאריס החדשה כבר כאן. היא צריכה לעמוד ברף המכירות הגבוה שהציבה קודמתה, אתגר לא פשוט, וגם להרשים מול התחרות בסגמנט הסופר מיני, שהפכה קשה מאוד בשנה האחרונה עם ההגעה של דגמים כמו רנו קליאו, הונדה ג'אז, פיג'ו 208 ואחרים. האם הטויוטה הקטנה מסוגלת? ומה היא מעניקה בתמורה למחיר הלא-נמוך?

עיצוב

השינוי הבולט ביותר הוא קודם כל בעיצוב: טויוטה יאריס החדשה נראית פשוט נהדר. הפרופרוציות הפכו ספורטיביות יותר, עם תוספת של כמה ס"מ לרוחב, גידול בבסיס הגלגלים וקיצור קל באורך הכללי; הניפוחים השריריים בכנפיים ועל מכסה המנוע מעלים אסוציאציות מעולמות הראלי, ויחידות התאורה מאחור - שדומות באופן מחשיד ללוגו של קבוצת הכדורגל יובנטוס - משלימות מראה מודרני וצעיר.

טויוטה יאריס היברידית

צריך לסייג ולומר שחלק מהרושם מגיע בזכות התוספות של גרסת המבחן, הפרימייר אדישן הבכירה. עם הצבע האדום והגג השחור (השילוב היחיד שזמין בגרסה הזו), תאורת הלד מלפנים וחישוקי ה-"16 הנאים, קל ליאריס להרשים. בצבע "אפור-ליסינג" עם צלחות פלסטיק שמוצעות בגרסאות הבסיס, היא כנראה תיראה פחות טוב.

טויוטה יאריס היברידית

גם בתא הנוסעים העיצוב עדכני ונאה, עם גלגל הגה קטן, מסך מולטימדיה צף, לוח מחוונים דיגיטלי ומושבים שנראים מצוין בגרסה הזו. היינו שמחים לשילוב צבעים מגוון יותר מהשחור השולט. איכות החומרים לא רעה, אבל גם לא מושלמת.

טויוטה יאריס היברידית

תא הנוסעים

בגרסת הפרימייר מקבלים את פניו של הנהג מושבי ספורט נאים, שגם מספקים תמיכה טובה מאוד לגוף. תנוחת הישיבה כאן טובה מאוד. למי שזוכר, בדרך כלל בטויוטה אנחנו מתלוננים על הגה שלא יוצא מספיק לכיוון הנהג, אבל נדמה שהתלונה הזו טופלה כאן היטב. קל ונוח להתמקם מול ההגה.

סביב הנהג פזורים לא מעט תאי אחסון, אם כי רובם קטנים מאוד, למעט התא שלפני ידית ההילוכים. משענת היד לא מסתירה תחתיה תא אחסון כמקובל.

טויוטה יאריס היברידית

למרות שאת היאריס אפשר לקבל ב-6 רמות גימור שונות, בגרסאות הבנזין וההייבריד, בפועל ההבדלים ביניהן קטנים מאוד - למעט גרסת הפרימייר אדישן שנבחנה אצלנו, ומשדרגת משמעותית את המפרט. את היאריס ההיברידית אפשר לקבל בגרסאות "אקו", "סטייל" ו"פרימייר אדישן", לכולן אבזור בטיחותי עשיר במיוחד.

טויוטה יאריס היברידית

המפרט כולל 8 כריות אוויר, בהן כרית מרכזית בין הנוסעים מלפנים, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו-גלגלי רק בשעות היום, בקרת שיוט אדפטיבית מצוינת, תיקון סטיה מנתיב שמגיב מאוחר מאוד במצב הרגיל אך משתפר משמעותית עם הפעלה של בקרת השיוט, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.

טויוטה יאריס היברידית

מלבד זאת, כל הגרסאות ההיברידיות כוללות מסך מולטימדיה מצוין בגודל 8 אינץ', עם תמיכה מלאה בעברית, כפתורי תפעול פיזיים וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מצלמת הרוורס היא בהתקנה מקומית ואיכותה נמוכה.

בנוסף כוללת גרסת ה"אקו" גם בקרת אקלים, בלם יד חשמלי, שקע USB בודד וחישוקי "15 עם צלחות פלסטיק. גרסת ה"סטייל" מוסיפה למפרט גם כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים, ואילו גרסת ה"פרימייר אדישן" משדרגת את המפרט עם תאורת לד מלאה, חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת, תצוגה עילית נהדרת של נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, מראה נגד סנוור, מושבים בריפוד משולב דמוי-עור, מראות צד עם קיפול חשמלי וחלונות כהים מאחור.

טויוטה יאריס היברידית

העיצוב הנאה של היאריס גובה מחירים מסוימים ברמה הפרקטית. ידיות הדלתות המעוצבות גוזלות מהמרווח לרגלי הנהג והנוסע, ו"מבזבזות" גם את תוספת הרוחב לעומת הדור הקודם שלא שיפרה את המרחב מאחור. הכניסה לאחור מעט קשה בגלל מפתח צר לדלתות ותקרה נמוכה. המושב עצמו אמנם יחסית גבוה, אך המרווח לברכיים מוגבל והמרווח לראש אפילו יותר.

טויוטה יאריס היברידית

גם תא המטען מציב את היאריס באגף הפחות-פרקטי של קטגוריית הסופר מיני. יש לו נפח של 286 ליטרים בלבד ואין בו ווים או תאי אחסון נוספים. מתחת לרצפת התא תמצאו ערכת ניפוח במקום גלגל חלופי; זה האחרון זמין רק בגרסאות הבסיס. חבל.

טויוטה יאריס היברידית

נוחות נסיעה

מערכת המתלים היא עוד אחד מהתחומים בהם עברה היאריס שדרוג משמעותי. זו לא מכונית רכה ונוחה כמו סיטרואן C3 למשל; התחושה כאן יותר מוצקה-בוגרת, מה שמאפשר ליאריס להתמודד עם פסי האטה גדולים או עם רצף שיבושים בעיר ללא טלטלות מוגזמות. עם זאת, מרבית השיבושים בהחלט מורגשים, גם אם לא בצורה כואבת מדי.

מחוץ לעיר הנוחות נותרת טובה עם יציבות כיוונית מרשימה גם במהירויות גבוהות. וגם כאן, אם יהיו שיבושים - הם בהחלט יורגשו.

בידוד הרעשים סביר בלבד: רעשי רוח מגיעים רק במהירות גבוהה מאוד וגם המנוע לא קולני מדי, אך רעשי כביש נשמעים באופן קבוע.

טויוטה יאריס היברידית

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה היא עוד אחד מהתחומים בהם התקדמה היאריס באופן משמעותי. המנוע כאן משתייך לסדרת המנועים ההיברידיים החדשה של היצרנית, זו שאחראית גם על מנוע ה-2.0 ליטרים של לקסוס UX (וגם של הקורולה בחו"ל) ועל מנוע ה-2.5 ליטרים של הראב 4. המנוע פועל במחזור אטקינסון ונהנה מניצולת תרמית גבוהה של 40%. המנוע החשמלי גם הוא חזק, עם מתח של 580 וולט (לעומת 520 וולט בדור היוצא) ועם הספק גבוה של 79 כ"ס - חזק יותר אפילו מהמנוע החשמלי של הקורולה. למנוע הבנזין הספק של 92 כ"ס ויחד מייצרים השניים נתון משולב של 116 כ"ס (לעומת 99 בדור הקודם).

טויוטה יאריס היברידית



כמו בראב 4, גם כאן המנוע לא חלק במיוחד בתנועה עירונית. שילוב מנוע הבנזין מתבצע בתדירות גבוהה ועם צליל מחוספס ובולט, כך שחוויית הנסיעה השקטה שאנחנו רגילים לקבל ברכבים היברידים - מעט פחות מוצלחת כאן.

מבחינת הביצועים ישנה תחושה זריזה בלחיצה הראשונית על הדוושה, וגם במהירויות גבוהות יותר הכוח בהחלט מספק. היאריס מגיבה במיידיות הודות למנוע החשמלי החזק ומצליחה להוריד את הכוח מהר מאוד לגלגלים. עם זאת, הביצועים במאמץ פחות מבריקים לעומת המתחרות שמצוידות במנועי טורבו קטנים, בנפח ליטר בודד או 1.2 ליטר. היום יש כבר המון כאלו, לא רק מאירופה. למנוע של היאריס יש גם צליל מעט מחוספס שאופייני למנועי 3 צילינדרים, אם כי לא בצורה מוגזמת.

טויוטה יאריס היברידית

תיבת ההילוכים הרציפה פועלת באופן חלק בתנועה שגרתית, אך מייצרת צליל מתכתי במאמץ. אין לה אפשרות לשליטה ידנית, לא מהידית ולא מגלגל ההגה.

צריכת הדלק שמדדנו, בתום נסיעה שחציה עירוני וחציה בין עירוני, עמדה על 22.8 ק"מ לליטר. מרשים מאוד. לאחר קטע של מאמץ אינטנסיבי ירדה הצריכה לסביבות ה-20 ק"מ לליטר, עדיין נתון נהדר.

טויוטה יאריס היברידית

התנהגות כביש

גם בתחום הזה חל שיפור דרמטי ביחס לדור הקודם. היאריס נהנית מפלטפורמת ה-TNGA העדכנית של טויוטה, בגרסה שהותאמה כאן למימדי הסופר מיני. זו מקשיחה את המרכב ומנמיכה את מרכז הכובד, וביחד עם המתלים הקשיחים מתקבלת מכונית בעלת יכולות דינאמיות לא רעות בכלל. יש לה אחיזת כביש מצוינת ורכינה מינימאלית, השלדה עושה עבודה לא רעה בכלל ורק שני מרכיבים מונעים ממנה להפוך למכונית דינאמית בהחלט: התקשורת שחסרה מכיוונם של ההגה והשלדה, והבלמים שפעולתם מרגישה מלאכותית ומנותקת, כמו בהיברידיות רבות אחרות. התנהגות הכביש של היאריס, אם כן, היא שיפור עצום לעומת קודמתה - אך היא עדיין לא עומדת ברף הגבוה של פיג'ו 208, אופל קורסה או רנו קליאו.

טויוטה יאריס היברידית

סיכום

טויוטה יאריס החדשה היא מוצר עדיף בהרבה לעומת הדור הקודם שלה. זה לא מפתיע, לאור העובדה שעברו כל כך הרבה שנים מאז תוכנן הדור הקודם. אבל גם ביחס לסגמנט מדובר ברכב עם יתרונות לא מעטים: היאריס החדשה נראית מצוין מבחוץ ומבפנים, מאובזרת היטב (בעיקר בגרסה הבכירה), נהנית ממפרט בטיחות עשיר ומהתנהגות כביש מוצלחת ויש לה גם צריכת דלק יוצאת מן הכלל.

אמנם, יש לה גם חסרונות ברורים: המרווח הפנימי מצומצם, תא המטען קטן, הביצועים לא מבריקים וכך גם לגבי בידוד הרעשים. אבל מי שירכוש כיום יאריס חדשה יהנה מרכב מעוצב וייחודי, שמתייצב בצמרת של קטגוריית הסופר מיני בכמה תחומים חשובים במיוחד.

לצפייה בכל דגמי טויוטה בישראל

פורסם לראשונה ב- 22.10.20

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה