דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה פריוס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



יש דרכים רבות לחסוך בדלק. באירופה מעדיפים את מנועי הדיזל והתיבות הידניות, ביפן הולכים על מכוניות עירוניות ננסיות, ואילו האמריקאים מעדיפים לשלוח נושאת מטוסים למפרץ הפרסי ולעשות שרירים עד שמישהו יוריד את המחיר. אנחנו בישראל עוד לא כל כך החלטנו לאן מועדות פנינו, אז בינתיים המדינה החליטה לבחור בשבילנו – והעניקה הטבות מס מופלגות לרכבים היברידיים, בעוד רכבי הדיזל נקנסו במיסוי גבוה. לקחנו את חלוצת הז'אנר ההיברידי בישראל, טויוטה פריוס, בכדי לבדוק האם הדרך שנבחרה עבורנו היא הנכונה.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה פריוס

טויוטה פריוס, מנוע 1.8 בנזין-היברידי, 134 כ"ס, 152,000 שקל

יתרונות

חסרונות

  באמת חסכונית

לא מלוטשת, איכות חומרים בינונית

  עיצוב עתידני, תדמית ירוקה

  מנותקת ולא מתאימה לחובבי נהיגה

  זריזה יחסית, נוחה מחוץ לעיר

 יקרה לעומת טויוטה אוריס ההיברידית

 


טויוטה פריוס. שומרת על סביבה ירוקה / צילומים: עומר דוידי

לפני שיצאתי מהסוכנות, התעקש נציג המכירות של טויוטה להעביר לי הדרכה על הרכב. בדיעבד, התברר שזו הייתה החלטה נבונה. טויוטה פריוס היא מכונית אחרת ממה שאנחנו מכירים. זו לא רק יחידת ההנעה ההיברידית, זה קונספט שלם: הכניסה לרכב מתבצעת באמצעות החלקת האצבע על ידית הדלת (כשהמפתח בכיס), וההתנעה נעשית באמצעות כפתור Start – שמדליק נורית Ready. זהו, אפשר לשחרר הנדברקס ולנסוע? עוד לא. אם הייתי מחפש את בלם היד בעצמי, הייתי נשאר בסוכנות עד עכשיו. במשך דקה ארוכה גיששתי עם רגל שמאל אי שם, עד שלבסוף מצאתי את הרגלית הייעודית. שוחרר. עוד קליק קטן עם האצבע על הידית הקפיצית, שמזכירה יותר שלט של פלייסטיישן מאשר בורר הילוכים, והעסק מוכן לתזוזה. תזוזה חרישית, כמובן.

השקט שמייצרת הפריוס פשוט ממכר. לראשונה בחיי, נהניתי לעמוד בפקקים. כל עוד מנוע הבנזין לא נכנס לפעולה, מה שקורה כאשר תש כוחם של המצברים (מהר מדי לטעמי), הטויוטה נשארת שקטה. תענוג. את הפקקים ביליתי במשחקים מתמשכים עם מחשב הדרך. המסכים השונים מציגים את נתוני צריכת הדלק הרגעית והמצטברת, את חלוקת הכוח בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי, את מצב טעינת המצברים – ויש אפילו סטטיסטיקות ושיאים קודמים של צריכת דלק. שימו גם באבלס, ואני מסודר. חוץ ממחשב הדרך המתוחכם, מציעה הפריוס גם מערכת שמע לא רעה עם שליטה מההגה, מערכת בקרת אקלים וכוונון חשמלי עבור התמיכה בגב התחתון. בלטו בחסרונם מערכת בקרת שיוט, שיכלה לסייע בשיפור צריכת הדלק מחוץ לעיר, וכן חיישני חניה – אביזר הכרחי במכונית עם שדה ראיה מזערי לאחור.

איכות החומרים והגימור הפתיעה לרעה. הפלסטיקים אמנם מוצקים ונראה שיעמדו במקומם עוד שנים רבות, אבל המרקם שלהם גס ומחוספס, וגם בחירת הצבעים מדכאת. המושבים קשים ולא נעימים למגע, וכשמוסיפים לשקלול את המרווח הבינוני מאחור ואת נוחות נסיעה הגרועה בעיר – מתקבל תא נוסעים לא נעים לשהייה. מדובר, להזכירכם, ברכב שעולה כמו מכונית מנהלים איכותית.


על כל אלו מנסה לפצות יחידת ההנעה, שעובדת פשוט מצוין. גם כשיוצאים מתחום הפקקים אל הכביש הפתוח, משלבת הפריוס יפה בין הבנזין והחשמל. במצב Eco החסכוני היא לא ממש זזה, אבל במצב ברירת המחדל, ובמיוחד במצב Power, טויוטה פריוס מתגלה כמכונית זריזה. התיבה הרציפה, שלא מחולקת ליחסי העברה מלאכותיים כמו תיבות רציפות אחרות, מורידה את הכוח לגלגלים בלי לבלבל את המוח לנהג. בעידן של תיבות רובוטיות עם יותר מדי מצמדים והילוכים, זו ברכה. אם רק מנוע הבנזין היה שקט יותר במאמץ, וגם יציאה מרמזור נחשבת כמאמץ לעניין זה, הייתה יחידת ההנעה מקבלת צל"ש.

טויוטה פריוס נוחה יותר בשיוט בין עירוני מאשר בנסיעה בתוך הכרך. מדובר בנוחות מהזן האמריקני, שמתפקדת מצוין כל עוד הכביש ממשיך בקו ישר. בכל סיטואציה אחרת, מרגישה הפריוס ספינתית ומגושמת. ההגה מנתק לחלוטין את הנהג ממה שקורה על האספלט, וגם אם את המשפט הזה יכולתם לקרוא במבחנים של לא מעט משפחתיות – פה מדובר במשהו שונה. נדמה שזו הצהרה אידיאולוגית של הפריוס, שמתבטאת גם בדוושת הבלימה עם התחושה האלקטרונית המלאכותית ובכיול המאוד לא ספורטיבי של המתלים. הגישה ההיברידית, שמנסה להציג מודל עתידני של מכונית (מה שניכר גם בעיצוב החללי), מעניקה לנהג תחושה של מרכז בקרה ופיקוד – ולא של נהיגה במכונית. יהיו לא מעט נהגים שיאהבו את זה, ככל הנראה. אבל יהיו גם רבים אחרים שיסלדו מכך.


את יום המבחן סיכמנו כמובן בתחנת הדלק. שם, קודם כל, שמחנו לדעת כי ישנה התאמה מלאה בין נתוני מחשב הדרך לבין צריכת הדלק שנמדדה בפועל. זה לא מובן מאליו. התוצאות שמדדנו היו נהדרות: בנסיעה עירונית צרכה טויוטה פריוס ליטר של בנזין לכל 17.4 ק"מ, בשיוט בין עירוני נינוח השתפרה הצריכה ועמדה על קצת יותר מ-18 ק"מ ליטר, ואילו בקטעי הנהיגה המאומצים טיפס הנתון לכדי 13 קילומטרים מכובדים לליטר – וגם אלו נתונים מצוינים, לכל הדעות. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על קצת פחות מ-16 ק"מ לליטר, וזהו נתון שלא תראו באף מכונית משפחתית אחרת.

אז האם טויוטה פריוס היא הקניה הנכונה עבור מי שצריכת הדלק ופליטת המזהמים נמצאים אצלו בראש סדר העדיפויות? התשובה היא כן, אבל. במחיר של 152,000 שקל, ניתן לקנות מכוניות שעולות על הפריוס בכל פרמטר אפשרי, למעט צריכת הדלק. טויוטה פריוס רחוקה מלהיות מכונית מגובשת ואיכותית. ליטוש, מושג חמקמק למדי, זה מה שחסר לה.

טויוטה פריוס הייתה יכולה להיות קניה נפלאה – ולו רק בזכות הידידותיות לסביבה – אלמלא הייתה עומדת לידה באולם התצוגה טויוטה אוריס ההיברידית, עם תג מחיר נמוך משמעותית. אוריס הייבריד, שבקרבה אותה יחידת הנעה, צפויה לתקן את החסרונות של הפריוס אך לא להתחרות בה מבחינת תדמית ירוקה וגאדג'טים סביבתיים. הרי גם אם היו משתילים בה מנוע V8 של פורד מוסטנג, עדיין הייתה נראית טויוטה פריוס כמו החללית החסכונית מהעתיד – ואת זה אף אחד לא יוכל לקחת ממנה.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

 

פורסם לראשונה ב- 13.03.11

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בעל פריוס וותיק 
    יוסי, 14-03-2011

    צריכת הדלק נמוכה משמעותית מזו שבכתבה אצל מי שכבר מיומן בנסיעה בפריוס: צריכת הדלק שלי 21 קמ"/ליטר בדגם הישן (הפחות חסכוני)! וזה בנסיעה משולבת עירונית ומחוץ לעיר. הכתב פשוט השתולל עם האוטו. וחוץ מזה - האמינות - נסעתי 100000 ק"מ בלי אף תקלה ולו הקטנטנה ביותר.
    האוטו השני שלי זה פיאט. בדיוק ההיפך.

    סגור תגובה

  • 2. יוסי, אצלך זאת הפריוס הישנה 
    אבנר, 14-03-2011

    שים לב שיש לה מנוע 1500, ולזאת יש 1800. לגבי האמינות -כנראה שאתה צודק, ככה זה טויוטה

    סגור תגובה

  • 3. טויוטה אוריס ההיברידית 
    אביקו, 15-03-2011

    "אלמלא הייתה עומדת לידה באולם התצוגה טויוטה אוריס ההיברידית" --> איפה עומדת לידה? לא ראיתי? בסוכנות מדברים על עוד חודשיים עד שלושה חודשים.

    סגור תגובה

  • 4. אין אוריס! 
    אלי, 29-11-2011

    מבדיקה בסוכנות טויוטה אוריס היברידית תגיע, אם ירצה השם, בעוד שלושה חודשים.
    ומלבד זאת, בשתי המכוניות חסרים שני איבזורים חשובים:
    1. מצלמה אחרוית או לפחות חיישנים. בשתי המכוניות, ובמיוחד בפריוס, הראות אחורה במרחק 3 מטר מהפגוש האחורי, קרובה לאפס.
    2. בקרת שיוט. עבור הנהג שאינו מתורגל בנהיגה בתחרויות חיסכון בדלק, אביזר זה יעזור להשיג צריכה טובה יותר. מצד שני, ובמיוחד בגלל השקט והניתוק מהכביש, בקרת מהירות תמנע שלילת רישיון בגלל מהירות עודפת בעלילץ
    שני אביזרים אלו לא מוצעים על ידי טויוטה בארץ כאופציה עם הרכישה, וחבל.
    ועוד:
    בשני הרכבים תשלמו תוספט מרגיזה ומעצבנת של כ-1500 ש"ח לצבע שאינו לבן. ראו הוזהרתם!!!

    סגור תגובה

  • 5. פגם רציני בפריוס 
    ארנון צימבלר, 12-08-2013

    בפריוס ובכלל בטויוטה יש פגם רציני.בפריוס לרדיו יש רעשי רקע שלעיתים מונעים שמיעה בכלל.יש תחנות רדיו שבכלל לא קולטים.התחנות קופצות לעיתים מעצמן. נאם חשוב לכם הרדיו אל תקנו את האוטו.אני יודע שזו לא רק בעיה שלי פרטית.בטויוטה יש בעיה שהם לא יודעים לתקן את הרדיו בפריוס ומזלזלים בנו הלקוחות. ארבעה חודשים מאז קניתי את הפריוס ולעיתים קרובות אני לא יכול לשמוע מוסיקה. על פיצוי אין מה לדבר.שירות לקוחות מפגין זלזול עמוק בבעלי הפריוס עם בעיה דומה. תחשבו טוב טוב אם שווה לקנות אוטו כזה.

    סגור תגובה

  • 6. לחשוב היטב היטב לפני שקונים 
    גיא, 14-08-2013

    התגובה הקודמת צודקת.גם לי יש אותה בעיה ואתה נתקל בקיר אטום בטויוטה שירות לקוחות. הם לא יודעים לפתור את הבעיה וגם לא נותנים לי פיצוי. מי שקוא המודעה שיחשוב טוב טוב אם הוא רוצה להשקיע 160,000 שח ולקנות אוטו עם פגם רציני ושרות לקוחות על הפנים.מצטרך בלב שלם לתגובה הקודמת ומזמין את כל מי שיש לו בעיה דומה להצטרף
    +0

    סגור תגובה

  • 7. תגובה ל 5 ול 6  
    רדיו , 17-02-2014

    יש לי אותו מכונית ומאוד מאוד מרוצה - העינין של הרדיו לא פגם או תקלה !! צריך לסדר את ההגדרות של הרדיו _ AT - AF וכדומה ואז לא יהיה רעש והתחנות קבועות בלי בעיחות !!

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה